Vlákno názorů k článku Dvojitý pád CDMA Eurotelu od phokz - Jirka Kosina: mel jsem CDMA modem v ruce...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 1. 2005 12:16

    phokz (neregistrovaný)
    Jirka Kosina: mel jsem CDMA modem v ruce 2x jednou jeste vloni (tusim listopad) a jednou v lednu. Potvrzuji, ze jsem v druhem pripade take zaznamenal caste zmeny IP adres.

    Jelikoz ale modem nebyl muj a byl urcen pro jinou lokalitu, neresil jsem to. Uvidime.
  • 30. 1. 2005 19:17

    Filip (neregistrovaný)
    No já mám už ten novější modem s novějším ovladačem. Přesto musím říct, že moc nefunguje. S rychlostí jsem spokojen - používal jsem jejich GRPS DataNonstop, a CDMA je na tom s rychlostí rozhodně lépe (také odezva je lepší). Problém je ale ve spolehlivosti služby. Vždy když dojde k problému mám signál v pořádku. Tady bych problém neviděl - bude to v něčem jiném (modem nebo ovladač). Nakonec to GPRS je taky bezdrátová technologie, ale problémy tohoto rázu (a takové četnosti) jsem nikdy nezažil - a to jsem ho používal opravdu dlouho a často.
    A jak se to tedy chová? Na pořádku dne je několik samovolných odpojení. A občas se k tomu přidá samovolný restart PC. Prostě zhasne monitor, a začně to znovu nabíhat. Toto se projevuje vždy jen když jsem připojený k internetu, a zrovna brouzdám (např. po Lupa.cz ;-)). Toto jsou věci, které Eurotel může ovlivnit, a přesně toto já očekávám od petice.
    Další věc, kterou bych od petice chtěl je definice nějakých podmínek, za kterých je možné odstoupit od smlouvy bez penále. Pokud někomu začne služba dělat takové problémy, že ji není schopen používat, měl by přece mít možnost nějak od smlouvy odstoupit. Je mi jasné, že si tu smlouvu měl každý přečíst, ale problém je právě v té zkušební době. Na tu většina nových uživatelů sází. A problémy tohoto rázu se dají asi těžko předvídat. A pokud se problémy projeví až časem (např. větším zatížením sítě) měl by mít možnost něco s tím udělat.

    PS: Za ten ICQ kontakt se omlouvám, měl jsem pocit, že jste se o něm zmínil. Každopádně ... já jsem ho vyzkoušel, a funguje ;-).
  • 30. 1. 2005 0:33

    Jirka Kosina (neregistrovaný)
    Diky za napad, bohuzel tim to v mem pripade take neni - tyto "vadne" packety uz mam zaDROPovane od te doby, co jsem pred nekolika mesici delal nejake pokusy s openvpn a vsiml jsem si, ze kdyz na ten interface doleze nejaky packet ktery tam podle zdrojove IP adresy nema co delat, tak mne to odpoji.

    Cili se zda, ze tech duvodu kvuli kterym muze ten rekonfiguracni "request" (ponekud reverzni), je vice.

    Kazdopadne jsem cim dale presvedcen o tom, ze technicka podpora spolecnosti Eurotel je naprosto nepouzitelna (vcetne te placene) a ze spolecnost neni bud schopna nebo ochotna poskytovat zakaznikum informace ktere maji vetsi hodnotu nez vyjetej olej.
  • 30. 1. 2005 0:15

    Danny (neregistrovaný)
    Ten problem jsem resil taky...
    Problem nastava (zejmena) ve chvili, kdy clovek chce pripojeni pouzivat na vice strojich a pak si domaci vnitrni sit NATuje (osobne to mam hlavne kvuli moznosti behat po byte s notebookem&wifi).
    Podle logu jsem zjistil, ze ke zmene dojde na zaklade prichoziho LCP ConfReg, tj. na zaklade 'pozadavku' ze site (a tech dokazalo prijit i 20-30 do minuty). Po delsim (=asi dva mesice...) dohadovani jsem z Eurotelu jen tak mezi reci dostal, ze v siti je mj. nakonfigurovano to, ze spojeni je takto sestreleno v pripade, ze dorazi paket, ktery ma src ip jinou, nez tu ktera je pridelena na ppp0; takze jsem zacal zkoumat a podle tcpdumpu skutecne ven jine pakety nez s aktualni ip na ppp0 prolejzali (ackoli na postrouting je masquerade; a delo se obcas i v pripade prace na stroji, kde je cdma modem pripojen), semtam prolejzali ven pakety se starou ip ppp0 (pri rychlejch zmenach).

    Momentalne to resim tak, ze na OUTPUT & FORWARD mam drop na -m state --state INVALID a zda se, ze je klid (skutecne se semtam neco dropne). Problemove se jevili urcite kernely 2.6.9 a 2.6.10 (stroj s cdma je soucasne workstation...)

    Prijde mi ale divny, ze za vic jak 2 mesice aktivni buzerace ET (tlf,mail,i dopis s reklamaci) se nikdo u ET neobtezuje podivat do nejakeho logu - prece takove elementarni veci jako rozpojeni okruhu se v normalnich sitich loguji (nebo u ET ne??). Priznavam, ze problem byl castecne u me (ovsemze urcite ne v casech, kdy od ppp clovek cte "Peer not responding"...).

    Obecne ale technicka podpora ET stoji za h***o - umeji prepapouskovat lidem to, co maji naklikat ve widlich (nekteri maji tendenci uzivatele nutit widle pouzivat - coz odpalkovavam tim, ze klidne zacnu, kdyz mi je zaplati :)) ), ale o principech fungovani sluzby, kterou nabizeji nemaji moc tucha. Zato perfektne dodrzuji stanovene procesy...
  • 29. 1. 2005 23:32

    Jirka Kosina (neregistrovaný)
    Ten thread jsem v linuxove konferenci cetl. U mne to bohuzel zadny efekt nemelo, nicmene ted uz se to skoro dva dny nestalo.
  • 29. 1. 2005 23:29

    Hana Skoumalová (neregistrovaný)
    Tenhle problém se řešil i v linuxové konferenci a někdo tvrdil, že je to tím, že váš modem "přepíná" mezi dvěma eurotelími vysílači. Tomu dotyčnému stačilo posunout anténu o 2m a problém se tím vyřešil.
  • 29. 1. 2005 8:59

    Horst Fuchs (neregistrovaný)
    A to se vyplati!!! Pro prvnich 50 volajicich plastova maketa CDMA modemu zdarma!
  • 28. 1. 2005 23:35

    Jirka Kosina (neregistrovaný)
    Pred cca tremi dny se mi zacalo stavat, ze krome obcasneho odpojovani mi Eurotel zacal znicehonic prirazovat ve velmi kratkych casovych intervalech novou IP adresu, a-la:

    Jan 26 10:52:47 snail pppd[3592]: Remote message: ok
    Jan 26 10:52:48 snail kernel: PPP Deflate Compression module registered
    Jan 26 10:52:48 snail pppd[3592]: local IP address 10.162.225.18
    Jan 26 10:52:48 snail pppd[3592]: remote IP address 10.160.4.6
    Jan 26 10:52:48 snail pppd[3592]: primary DNS address 160.218.10.200
    Jan 26 10:52:48 snail pppd[3592]: secondary DNS address 160.218.43.200
    Jan 26 10:53:49 snail pppd[3592]: Remote message: ok
    Jan 26 10:53:50 snail pppd[3592]: local IP address 10.162.225.170
    Jan 26 10:53:50 snail pppd[3592]: remote IP address 10.160.4.6
    Jan 26 10:53:50 snail pppd[3592]: primary DNS address 160.218.10.200
    Jan 26 10:53:50 snail pppd[3592]: secondary DNS address 160.218.43.200
    Jan 26 10:56:22 snail pppd[3592]: Remote message: ok
    Jan 26 10:56:23 snail pppd[3592]: local IP address 10.162.226.250
    Jan 26 10:56:23 snail pppd[3592]: remote IP address 10.160.4.6
    Jan 26 10:56:23 snail pppd[3592]: primary DNS address 160.218.10.200
    Jan 26 10:56:23 snail pppd[3592]: secondary DNS address 160.218.43.200

    atd. Zavolal jsem nejprve na beznou helpline. Tam jsem se od slecny (po konzultaci s technikem) dozvedel, ze chyba je u mne a mam si preinstalovat windows.
    Take mi sdelila ze v pripade zajmu mohu zavolat na placenou helpline, kde jsou opravdovi datovi specialiste.

    I zavolal jsem tam. Dozvedel jsem se, ze chyba bude pravdepodobne u mne (nic nepomohlo ujistovani ze do konfigurace jsem nezasahoval nekolik mesicu a zacalo to delat az nyni) a nakonec jsem se dozvedel, ze si mam kdesi ve Windows cosi odskrtnout a zacne to fungovat (nejake opakovane vytaceni ci co. Kdyz jsem se snazil vysvetlit, ze se toto deje v ramci jednoho existujiciho spojeni a tedy nejde o zadne opakovane vytaceni, efekt byl stejny jako kdybych to zahulakal z okna do prazdne zahrady). Nicmene alespon jednu dobrou radu jsem na zaver dostal: pokud se to do vecera nezlepsi, mam se ozvat znovu. Vecer se to skutecne stalo jen asi dvakrat v cca desetiminutovych intervalech, tak uz jsem nemel silu je kvuli tomu "obtezovat".

    Nicmene druhy den (vcera) to zaclo na novo - behem tri minut i 8 zmen IP adresy. Zavolal jsem tam tedy navecer (kolem pate hodiny) znovu. Po standardni serii Eurotelackych (placenych!) rad ve stylu "chyba je u vas, opravte si konfiguraci" zacal technik mlzit o vnejsich a vnitrnich adresach a ze od te doby co byl zrusen ten megaNAT (cdma48-[123].eurotel.cz by se to rozhodne stavat nemelo). Pak mne odrovnal otazkou "A proc vam to vlastne vadi?". Kdyz jsem se ho zeptal, jestli si je vedom toho ze TCP je spojovany protokol a tudiz zmena IP adresy zabije vsechna existujici spojeni (pokud si neudelam VPNku ven pres UDP), pravdepodobne se urazil - sdelil mi ze to preda technikum a az bude vysledek, ozve se mi zpet. Uz je to vice nez 24 hodin a porad mne z Eurotelu nikdo nekontaktoval.

    Jen bych doplnil ze jsem se na Internetu ujistil, ze nejsem s timto problemem (rychle zmeny IP adres) sam.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).