Vlákno názorů k článku Dvojitý pád CDMA Eurotelu od Filip - Po přečtení článku se nemůžu ubránit dojmu, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2005 14:48

    Filip (neregistrovaný)
    Po přečtení článku se nemůžu ubránit dojmu, že autor nebyl zrovna objektivní. Jak jinak si mám vysvětlit, že autor setřel všechny nespokojené uživatele ze stolu. Jejich zkušenost je přece reálná.
    Například rychlost zobrazovaná na serveru www.cdma.cz je úplně mimo hodnoty, které si uživatelé naměří doma. A to přitom použijí stejné měření - tedy test na dsl.cz.
    Dále nechápu, jak se někdo může zastávat kvality služby, když se o její kvalitě ani mluvit nedá. Ty výpadky a časté samovolné odpojování modemu jsou opravdu na denním pořádku. Jde jen o to, že po takovém odpojení se většinou podaří opět připojit. Občas se ale musí nejprve restartovat windows aby ovladač modemu fungoval správně. Tyto výpadky jednotlivců, se do grafu na nix.cz neprojeví ani kdyby byly sebečastější, protože nejsou hromadné. Kvalitu služby to ale rozhodně ovlivňuje. Protože člověk to zažije za dan třeba i desetkrát. Tak si pak představte, že něco stahujete, a ono se to přeruší. Pokud uživatel nepoužívá stahovací software, který dokáže pokračovat, tak uživatel síť zbytečně přetěžuje, jelikož musí stahovat znovu. Eurotel by měl nějaký takový software doporučit, nebo rovnou dodávat (zdarma).
    Autor si vůbec neuvědomil, že odpojování a potřeba restartu je rozhodně věc, kterou dokáže Eurotel řešit kvalitnějším ovladačem.
    A je dost zvláštní, že píše, že na autora petice není uveden kontakt, když pak sám uvede, že je tam číslo ICQ. Tohle jsem už nepochopil vůbec. Tohle v mých očích autora článku shodilo nejvíce. Autorův názor na věc je silně zaujatý, a již od počátku stojí na straně Eurotelu. Je snad nějak propojen s touto firmou?
    A to že Eurotel zpoplatnil linku podpory zrovna v době, kdy jeho síť zažívá nejhorší období spolehlivosti (od zavedení služby) je do nebe volající. Když se k tomu přidá i fakt, že vám na bezplatné lince nijak nepomůžou, protože tomu nerozumí ... a na placené to není o moc lepší, je to opravdu zarážející. Například mně tam nepomohli ani jednou - a to se vždy jednalo o problém na straně Eurotelu, o kterém mně ani nechtěli popravdě informovat (a to jsem si ten hovor vždycky zaplatil).
    Každopádně dále platí, že kvalita poskytované služby ani v nejmenším neodpovídá vynaloženým penězům. Nezapomeňme na fakt, že to že mi to občas jede rychle neznamená, že je služba kvalitní. Nenechejte se proto obalamutit hodnotou zobrazovanou na stránkách www.cdma.cz. Rozhodně si musíte uvědomit, že pořízení této služby je značný risk, a že vám pojede úplně jinak po uplynutí zkušební 14-ti denní lhůty. Proto bych rozhodně nedoporučoval úpis na delší období (rozhodně bych ani nedoporučil CDMA jako takové - Eurotel to zatím vůbec nemá pod palcem).
  • 29. 1. 2005 22:53

    Ucho (neregistrovaný)
    Vřele doporučuji mrknout na www.rychlost.cz. Tam je nyní krásná statistika rychlostí podle typu připojení. Stačí si tedy vybrat CDMA a máte rozhodně větší přehled o tom, jak to lítá, než z toho počítadla na www.cdma.cz.
  • 30. 1. 2005 3:25

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Autor se vam snazi vysvetlit, ze idealismus se neprotina s realitou.

    Nikdy jsem nerikal, ze NEJSOU problemy s modemy (konstatovani Eurotelu. ze problemy nevybocuji z normalu znamena, ze existuji JESTE VETSI smejdy, nez jsou modemy od Gtranu), a nerikam ani ze nejsou uzivatele, kteri maji pomale pripojeni. Snazim se jen vysvetlit, ze vztekat se u bezdratove mobilni site na to, ze NEJEDE idealne je bohuzel ponekud... zbytecne, nebot bezdratova mobilni sit jiz z principu pracuje v promenlivych podminkach, ktere nelze presne definovat. Pokud chcete pripojeni s garantovanou rychlosti, poridte si nejake kabelove pripojeni, poridte si bezdratove pripojeni s pevnym umistenim, kde vam ISP bude schopen rici, ze za danych podminek je mozne zarucit to ci ono.

    Bezpochyby by bylo prijemne, pokud by Eurotel byl schopen z dodavatele vymlatit kvalitnejsi firmware (na konci podzimu se skutecne zacal dodavat, bohuzel nemam hodnoverne reference, zda byl vyrazne kvalitnejsi ci nikoliv) a samozrejme lepsi ovladace. Nikdy jsem netvrdil, ze tyto problemy nejsou, ale - maji reseni. Existuje mnoho (dovolil bych si mozna tvrdit ze i vetsina) zakazniku, kteri ty problemy nemaji (chapu, ze to je pro vas argument na kocku, ale patrim mezi ne, a to jsem ZAKAZNIKEM Eurotelu, ktery si CDMA zakoupil u radoveho dealera a plati mesicni poplatky a nikdo z Eurotelu se nikdy nepidil po mem cisle, aby me zvyhodnovali ci cokoliv podobneho - to jen pro upresneni). Z toho pro me vyplyva, ze vas problem ma reseni, byt je mozne, ze bohuzel je komplikovanejsi. To je neprijemnost pro zakaznika, proto napriklad Eurotel pristoupil (po negativnich zkusenostech) k nadstandardnimu postupu, kdy vymenuje modemy zakoupene ve znackovych prodejnach na miste, bez ohledu na to, kdy byly zakoupeny (psal jsem na zacatku ledna).

    Ad petice - kde v clanku pisu o ICQ na autora petice, toho si opravdu nejsem vedom, a to jsem clanek nejen psal, ale i cetl.

    u petice jsem se vyjadril k jejimu obsahu - ten je podle meho nesmyslny, protoze chce veci, ktere dost dobre NEJDOU splnit, i kdyby se signatari na hlavu staveli (tedy pokud chteji nadale platit ty same penize...)

    nevidim duvod, aby vam sluzba jela jinak po uplynuti zkusebni lhuty - tim naznacujete provazani mezi zkusebni lhutou a kvalitou sluzby. realita je takova, ze Eurotel, a opakuji to naposledy, diky povaze site neni schopen pevne definovat a zajistit kvalitu sluzby - tecka. Resp. je, pokud nasazi CDMA BTS se stejnou hustotou jako ma GSM BTSky, ovsem potom tezko bude cena takova, jaka je nyni.

    ad kvalita infolinky - nebudu se prit, ja od infolinek krome informaci nikdy radeji nic neocekavam :). Ale chapu, ze konkretni odpoved na konkretni problem by zakaznik za sve penize dostat mel :( Pokud se vam bude chtit, poslete mi do mailu podrobnosti, zajima me to.

    Pres toto vsechno se domnivam, ze stale se jedna o produkt, ktery za sve penize poskytuje pomerne vyjimecne sluzby. Je mozne, ze to je stestim (to neovlivnim), nebo tim, jake mam od sluzby pozadavky. Pokud jste cekal "bezdratove adsl", muzete byt opravdu zklaman (byt me sluzba ve spickach bezi rychleji nez kolegovo ADSL...). Bohuzel ve hre je tolik promennych, ze proste nejde uspokojit 100% zakazniku, resp. jich lze touto siti nastvat vice, nez u kabelovych sluzeb.

    Pokud by probehla liberalizace telekomunikaci korektne a dukladne jiz drive, dnes by se nic podobneho neresilo - CDMA by bylo extravagatnim vystrelkem, pokud by vubec existovalo v teto podobe na trhu. Takze ja jsem naopak rad, ze sluzba existuje a trhu (zakaznikum) pomaha (byt me penize take plynou Telecomu :). Nastesti existuje stale moznost volby a pokud se sluzbou opravdu nejste spokojen (a mate upis), napiste inzerat do Annonce, je pomerne pravdepodobne, ze se vam nekdo ozve...
  • 30. 1. 2005 10:09

    Olda (neregistrovaný)
    Je to tak, mobilní sit je mobilni sit. U nas ve vesnicce mame CDMA zatim dva uzivatele - ja jsem ten stastnejsi, protoze mam signal na urovni 38%, dle analyzeru (www.drholec.cz), a beha mi to rychlosti okolo 350 - 450 kbit/s. Mam prvni modem, ktery nepada a fakt k nemu nemam vyhrady. Soused bydlici o cca 200 metru dal ma signalu pouze 23% a s rychlosti se nedostane ani na 200 kbit/s. Jediny rozdil mezi nami je v poloze vzhledem k BTS - ani jeden sice na ni nemame primy vyhled, ale on je prece jen malilinko zastrceny za kopcem. Soused ma navic s modemem problemy (vypina se), a to presto, ze si jej kupoval na stejne prodejne o mesic a pul pozdeji!

    Zkratka, je to alchymie a myslim, ze zadne petice nepomohou.
  • 30. 1. 2005 19:21

    Filip (neregistrovaný)
    No já mám už ten novější modem s novějším ovladačem. Přesto musím říct, že moc nefunguje. S rychlostí jsem spokojen - používal jsem jejich GRPS DataNonstop, a CDMA je na tom s rychlostí rozhodně lépe (také odezva je lepší). Problém je ale ve spolehlivosti služby. Vždy když dojde k problému mám signál v pořádku. Tady bych problém neviděl - bude to v něčem jiném (modem nebo ovladač). Nakonec to GPRS je taky bezdrátová technologie, ale problémy tohoto rázu (a takové četnosti) jsem nikdy nezažil - a to jsem ho používal opravdu dlouho a často.
    A jak se to tedy chová? Na pořádku dne je několik samovolných odpojení. A občas se k tomu přidá samovolný restart PC. Prostě zhasne monitor, a začně to znovu nabíhat. Toto se projevuje vždy jen když jsem připojený k internetu, a zrovna brouzdám (např. po Lupa.cz ;-)). Toto jsou věci, které Eurotel může ovlivnit, a přesně toto já očekávám od petice.
    Další věc, kterou bych od petice chtěl je definice nějakých podmínek, za kterých je možné odstoupit od smlouvy bez penále. Pokud někomu začne služba dělat takové problémy, že ji není schopen používat, měl by přece mít možnost nějak od smlouvy odstoupit. Je mi jasné, že si tu smlouvu měl každý přečíst, ale problém je právě v té zkušební době. Na tu většina nových uživatelů sází. A problémy tohoto rázu se dají asi těžko předvídat. A pokud se problémy projeví až časem (např. větším zatížením sítě) měl by mít možnost něco s tím udělat.

    PS: Za ten ICQ kontakt se omlouvám, měl jsem pocit, že jste se o něm zmínil. Každopádně ... já jsem ho vyzkoušel, a funguje ;-).
  • 30. 1. 2005 19:33

    Filip (neregistrovaný)
    ... ještě bych něco napsal k té infolince.
    Pokaždé když měl Eurotel výpadek (jak jsem později zjístil ve statistice na nix.cz), mi nebyli schopni poradit nic, než restart nebo reinstalaci modemu. Nic z toho samozřejmě nepomohlo, jelikož byl problém v jejich síti. Když si člověk uvědomí, že to ti zaměstnanci ET museli vědět, je to opravdová nehoráznost. A to jsem si za ten hovor zaplatil.

    A jako takovu kuriozitu bych ještě přihodil příhodu o tom, jak mně poslali na prodejnu vyměnit modem. Teprve když mi doma nejel ani ten, zjístili, že je problém s jejich databází obsahující sériová čísla modemů a CDMA čísel (o tom jsem se dočetl později na některém zpravodajském serveru). Modem se sám rozjel po pár hodinách. K tomu bych ještě dodal, že vím, že po výměně modemu je ho poztřeba nejdřív zaregistrovat v síti ET. Číslo, které ale ET ztratil bylo od toho původního modemu. Tzn. vůbec bych to nemusel měnit - oni tu databázi po čase obnovili. A ještě bych dodal, že oba modemy byly (byl a je) z té nové série (nový modem i ovladač), a že se občas odpojí a nebo restartují (bez varování) PC.
  • 31. 1. 2005 13:36

    krakonoš (neregistrovaný)
    Je zajímavé, že ostatní služby ET (Voice, SMS, MMS), přesto že jedou TAKÉ bezdrátově a tudíž s nedefinovatelnou kvalitou fungují bez problémů a s minimální chybovostí, zatímco internet je zřejmě nějaký začarovaný. Takže sorry, ale váš argument o nemožnosti garance kvality neberu! To by pak, pokud máte pravdu muselo soustavně blbnout všechno a všem! Podle mne je CDMA Eurotelu učebnicovým příkladem selhání technického i ekonomického managementu (Šetřit se musí, ať to stojí co to stojí) a neblahého vlivu většinového vlastníka (Telecom) na chod firmy. Síť byla ušita horkou jehlou, požadavky na kvalitu zařízení a výkonnost sítě byly podhodnoceny, protože Telecom o konkurenci samozřejmě nestál a celý systém dnes není schopen množinu zákazníků kvalitně obsloužit. Pokud jde o poslední odstavec, je to nesmysl od začátku až dokonce. Při kvalitě rozvodů poslední míle v ČR je ADSL v odlehlých lokalitách utopií. Reálné ceny za připojení k internetu jsou pouze v některých komunitních wifinách, všechno ostatní je jednak předražené a jednak znehodnocené datovými limity a FUP. Výsledek je ten, že na levný a kvalitní internet lze dosáhnout prakticky jen přes komunitní wi-fi síť. Inzerát v Annonci je sice hezký nápad, jenže kvalita CDMA je natolik profláklá, že naděje na úspěch je prakticky nulová. Takže jediná a to ještě dosti pochybná alternativa je EDGE, a jediné řešení této tristní situace je podpora rozvoje komunitních wi-fi sítí, podle vzoru Jižní Koreje.
    (Wi-Fi internet 10Mbps do každé domácnosti bez limitů a FUP za cenu kolem 900 Kč s podporou multimédií, má to být hotovo do konce roku 2006).
  • 31. 1. 2005 16:57

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Takze nejdrive k tomu vasemu prispevku a pak k tomu predchozimu:

    ad kvalita infolinky: preposilam na odpovedne lidi s zadosti o vyjadreni. jelikoz jim sit upadla v patek opet, tak mozna o tom budu psat a v ten okamzik tam zaradim i tuto informaci. Je to jejich brajgl, o tom zadna.

    Ad provazani modemu/databaze: njn, bohuzel na to nelze nic vic rict ze nekdo to obcas udela blbe :(

    ad samovolne odpojovani/restarty: jste si UPLNE jist ze za to muze CDMA? pokud se vam pocitac sam od sebe restartuje (ne zamrzne, ale restartuje), tak bych hledal hlavne viry... osobne bych si v tomto pripade tipnul spis na problem s vasim pocitacem, nez s CDMA... Ale je mozne ze jste uz zkusil opravdu vse :)

    odstoupeni od smlouvy: no, problem je jeden a jednoduchy - vy muzete odstoupit od smlouvy, POKUD nemate dotovany pristroj. V ten okamzik muzete smlouvu jen prevest, nebo doplatit smluvni pokutu. S tim osobne problem fakt nemam - bud jsem si neco koupil dotovane a MUSIM pocitat s tim ze se podminky behem roku mohou zmenit jakkoliv (odjedu do australie, porazi me auto, cokoliv), nebo si to koupim tak abych mel vice osobni volnosti, ale je to holt drazsi.

    V dobe kdy jsem to psal jsem tam nenasel zadny kontakt (pokud nejsem uplne slepy :), a priznam se ze podepisovat petice anonymniho autora nepatri k mym zvykum.
  • 31. 1. 2005 21:22

    JP (neregistrovaný)
    U petice je zásadní věc její obsah a to, jestli někdo svým podpisem potvrdí, že se tento obsah kryje s jeho pohledem na věc. Kdo se podílel na sepsání textu ("autor"),je zcela druhořadé a je to spíše formální záležitost (ne literární dílo)... Já problém s podpisem této petice nemám ...
  • 31. 1. 2005 21:32

    Filip (neregistrovaný)
    K tomu restartu ... jsem profesionál (z oboru), takže přesně vím, co mi tu běží, a jak se chránit. Takže co se týče restartu, jsem si zcela jist. Jednak mi to počítač nikdy nedělal, a pak taky vždy se to stane jen když jsem připojen k internetu. Svůj stroj (i software v něm) si udržuju dobře, takže bych v tomto problém nehledal (ale i tak jsem to vše prověřil).

    Přecejen si neodpustím ještě jednu poznámečku ;-). Síť GSM je od přírody bezdrátová, a jako taková (podle Vašich slov) neschopná garantovat jakoukoliv kvalitu. Přesto nám všem telefony a SMS chodí pez problémů. Tady vidíte příklad toho, jak je firma schopna si kvalitu pohlídat. Když to ale srovnáte s kvalitou služby CDMA, je to nebe a dudy. Eurotel evidentně nemá zájem, nebo taky není schopen, kvalitu sítě držet na rozumné úrovni. Opravdu bych věřil tomu, že je síť přetížená. A tím nemyslím propustnost jejich přípojky k NIXu (tam je rezerva obrovská), ale problém bude asi někde v těch přístupových bodech. Jsem docela zvědav, jak se k tomu Eurotel postaví ... není to přece tak dávno, co měli na kvalitě svojí sítě postavenou reklamní kampaň. Takže se ptám , Eurotele, co s tím budeš dělat?!
  • 31. 1. 2005 22:50

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Nebude s tim delat samozrejme nic, protoze 99% uzivatelu CDMA zadnou kvalitnejsi sit zaplatit nedokaze.

    Ke dni spusteni je to stalo 400 milionu, od te doby odhadem dalsich 200, takze 600 melounu deleno cca 500 korunami, co na tom mesicne vydelaji, krat pocet uzivatelu (40.000) dava navratnost asi 30 mesicu. Kdyz to zaokrouhlime tak jsou to tri roky.

    Vydelavat na tom mohou asi tak dalsi dva roky, potom bude cele CDMA prevalcovanou nejakou jinou technologii, ktera bude mit vyssi rychlosti a tak podobne.

    Ja tady zadny financni prostor na zahustovani site nevidim. A lide vice nez tu 1000 platit nebudou. Resp jedine reseni by bylo zvednout cenu tak, aby odpadl dostatecny pocet lidi na to, aby se sit vycistila.
  • 1. 2. 2005 8:17

    Dusan (neregistrovaný)
    Je otazkou zdali to chteji a mohou nechat v takovemto stavu. V posledni dobe zacaly houfne nakupovat CDMA modemy pro sve support zamestnance velke firmy, coz na jednu stranu zlepsi prijem Eurotelu, nicmene na stranu druhou na Eurotel zvysi tlak. Ono je snadne se vykaslat na nejakeho Standu Oprsalka, ktery v Horni Dolni na petimetrovou jaginu lovi signal a place po forech, ze mu to nejede vice nez 100kbps. Ovsem uz se hure ignoruje stiznost firmy, ktera krome par desitek CDMA modemu ma u Eurotelu 4000 SIM karet a telefonu. Samozrejme vzdycky je moznost, ze Eurotel rekne: "Sorry, nepovedlo se nam to" a VIP zakaznikum vrati penize (a neVIP necha brecet po forech).
  • 1. 2. 2005 12:24

    krakonoš (neregistrovaný)
    A kdo může za to, že modemů se prodalo několikrát víc, než síť dokáže zvládnout? Zákazníci? Odpověď je jasná. ET převzal rutinu Telecomu. Praxe vypadá takto:
    1/ Něco se vymyslí (na tomhle by se dalo vydělat).V tomto punktu je Telecom bez viny, na CDMA přišli u ET a Telecom udělal všechno pro to, aby jim to zatrhl.
    2/ Nakoupí se nějaké vybavení (ekonomové prosadí minimální množství za minimální peníze, technikům, kteří prohlásí, že je to nesmysl se řekne: něco s tím udělejte, jste za to placeni.)
    3/ Systém se namontuje a ,,jakoby´´ vyzkouší
    5/ Rozjede se masivní reklamní (prolhaná) kampaň.
    6/ zákazníkům se prodá mnohem víc periferních zařízení, než je systém schopen zvládnout (oni stejně nepojedou všichni najednou a každý si jen přečte maily).
    7/ Po pár dnech provozu se systém začne hroutit, ale samozřejmě nikdo za nic nemůže.
    Pokud chceme (a to určitě), aby CDMA fungovalo tak, jak má, bude to vyžadovat nejen další investice, ale i pečlivé naplánování co, jak a kde udělat. ET by měl své peníze raději investovat do internetových technologií a ne je dávat Telecomu k záplatování jeho prodělků. Za těch loňských 8 miliard, co v Telecomu zmizely jako v žumpě by se dalo nakoupit vybavení, které by z CDMA udělalo špičkovou službu pro celou ČR ! Místo toho máme neoprávněně zbohatlý management Telecomu a službu - nedochůdče, na kterou zákazníci právem nadávají.
  • 1. 2. 2005 14:57

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Bozicku ...

    Výsledek je ten, že na levný a kvalitní internet lze dosáhnout prakticky jen přes komunitní wi-fi síť.
    Levny jiste, na tu kvalitu bych neprisahal :-) Prece jen WiFi je cokoliv jineho nez kvalitni.

    Wi-Fi internet 10Mbps do každé domácnosti bez limitů a FUP za cenu kolem 900 Kč s podporou multimédií, má to být hotovo do konce roku 2006
    A jste si jist, ze je to 10 Mb/s pres WiFi? :-))) Takove tvrzeni v sobe obsahuje jaksi neprekonatelny vnitrni rozpor.

  • 1. 2. 2005 19:18

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    VIP zakaznici po zadnych forech nebreci.

    A vracet jim taky nic nemusi, staci udelat Eurotel VIP VPN za priplatek 1000 mesicne, nabidnout ji jen KA klientum a na routeru jeji pakety flagovat k prednostnimu odbaveni. A hned bude po problemu, proda se to jako linka s vyssi bezpecnosti a vyssi rychlosti. Bezne CDMA pakety se do linky budou vkladat kdyz bude zrovna volna.
  • 1. 2. 2005 19:23

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    A jste si jist, ze je to 10 Mb/s pres WiFi? :-))) Takove tvrzeni v sobe obsahuje jaksi neprekonatelny vnitrni rozpor.

    No na zalohovaci pasku s napisem 200GB mi taky nejak nejde ulozit vice nez 100GB tgz archivu.
    a tak je to dneska se vsim

  • 1. 2. 2005 20:18

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Zlate pravidlo pro tuto dobu: Vzdycky, kdyz vam rikaji jakoukoliv specifikaci jakekoli sluzby nebo vlastnosti, zjistete si, zda ten udaj pochazi od technika, nadseneho laika-uzivatele nebo - coz je nejhorsi - od marketingoveho oddeleni.
  • 2. 2. 2005 8:40

    Dusan (neregistrovaný)
    Myslim, ze takhle to nepujde. Ty zminovane velke firmy pouzivaji CDMA jako servisni pripojeni do firmy a i s ohledem na dodanou hodnotu si nejsem si jist, ze je velky prostor pro zvysovani ceny. Koneckoncu uz nyni dostavaji VIP zakaznici tuto sluzbu za lepsich podminek nez bezni uzivatele (modemy za dotovanou cenu ovsem bez upisu). Ty firmy to porizuji proto, ze je to pomerne levne a obcas se to muze hodit. Neni to garantovana linka pres kterou delaji svuj business, nema to prioritu z hlediska vedeni, v souctu to neni uz ted az tak zanedbatelna castka (100.000 Kc mesicne v OPEXu), za dvojnasobnou cenu uz moc velky zajem asi nebude. Navic je otazkou jestli je mozne ty vypadky sluzby a pretizeni resit prioritizaci.
  • 2. 2. 2005 18:24

    krakonoš (neregistrovaný)
    Na www.internetprovsechny.cz byl kdysi článek Jižní Korea ukazuje světu záda. Zkuste si ho najít a pozorně přečíst.
  • 2. 2. 2005 23:12

    VaSo (neregistrovaný)
    Please, tell me too.

    vladimir.solc@cnzp.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).