To dělení bych asi neviděl takhle striktně, ale i podle mě tři kanály pro zajištění kvalitního VEŘEJNOPRÁVNÍHO (tj. komerčně nevysílatelného, jiný nemá smysl dotovat) obsahu bohatě stačí.
Reklamu a komerční vysílání (i sponzoring a teleshoping) bych zrušil úplně, protože každý pořad k němuž se lepí inzerenti může být stejně tak dobře (a za peníze inzerentů, nikoli diváků) odvysílán na komerčním kanále a nemá tudíž na dotovaném co dělat.
Když si obecní radní za dotace na školku postaví glofové hřiště, jsou voláni k zodpovědnosti a mnohdy musejí dotace vrátit. Proč tomu tak není v případě vedení veřejnoprávní televize, které zneužije dotací (navíc přímo od občanů, včetně důchodců, invalidů a nezaměstnaných) na natočení pořadu, který stojí někomu za to, aby ho "sponzoroval" (tj. udělal si s jeho pomocí reklamu)? Přitom takových pořadů je v ČT až hrůza. Pryč s nimi! Veřejnoprávní = komerčně nezajímavý.
Třeba myslela zpravodajský, všeobecný a kulturní. Sport tu roky běhal po jedničce a roky po dvojce a také to nikomu nevadilo. Na Slovensku STV 3 Sport úspěšně zkrachovala a všeobecně zde lze číst názory, že sport je komerční záležitost a má být vysílán komerčními televizemi.
A pokud je zakázáno mít reklemu na ČT 1 a na ČT 24, tak pak ideální stav je po ČT 1 a ČT 24 pustit monoskop a vyrobit nové kanály s možností řádné reklamy.