Před rokem jsem v Alze v Holešovicích kupoval notebook jako "rozbalený", s čímž jsem měl do té doby dobré zkušenosti. Na přístroj jsem čekal skoro půl hodiny, abych se následně dozvěděl proč. Notebook byl po vybalení ještě horký, na displeji spousta rozmazaných otisků prstů a celé zařízení bylo mastné. Jeho historii jsem uhádl i bez křišťálové koule - na prodejně samozřejmě tento model chyběl.
Nemám s tím problém u fénu, vysavače apod., tyto výrobky neběží 24/7 a nejsou na prodejně podrobovány zátěžovým testům, ale notebook je přeci jen jiný případ. A když už, tak nabízet něco, co ještě vystavuji, je čirý amatérismus. Ostatně v nápovědě ke stavu "rozbalené" tehdy stálo "rozbalené nepoužité zboží".
Na druhou stranu bych z toho nedělal dalekosáhlé závěry. Zkusili to, se mnou to nevyšlo, no co. Internetový prodej je díky 14denní lhůtě a tlaku na cenu o neustálém hledání hranice, co je ještě akceptovatelné a co ne.
Ono není nové, jako nové..
Pokud mi eshop pošle vysavač, který někdo vyndal z krabice, zapnul/vypnul a zase ho tam vrátil, tak mi to vadit nebude a stále to budu považovat za nový výrobek. Pokud dostanu kávovar a najdu v něm zbytky kafe, který si někdo vařil, to už bych za problém považoval.
V Alze jsem kupoval aku vrtačku. Taky byla použitá a musel jsem jí vrátit. V Alze je to tak 50 na 50. U Mallu už musíte na 100 % počítat s tím, že si kupujete použité zboží a vše si důkladně prohlídnout na prodejně v dostatečné době před zavíračkou, abyste to stihli hned vrátit. Je to katastrofa a podvodná praktika.
Nevím jestli diskutujete čistě v teoretické rovině, ale já to viděl v praxi. Zatímco při vyzvedávání zboží na centrále se mi to nikdy nestalo, u zasílání na výdejové místo do Stodůlek to byl opakovaný jev a znám více lidí, kteří pro tohle zasílání ztratili důvěru.
Když vám jako nová přijde klávesnice, s pracesky přilepenou fólií okolo kláves, pod kterou jsou zřetelné otisky prstů a špína ze svačiny. :-)
Zpochybňujte si to jak chcete, ale minimálně k prodeji použitého a vráceného zboží jako nového docházelo.
V podstatě to je jak jste to napsal. Už nějakou dobu prakticky nenakupuju v eshopech. Jsou to zmetci. Když potřebuju něco do počítače, tak si pro to skočím osobně do BSCOMU a tam si to osobně prohlédnu a buď to potom koupím, nebo to nekoupím. Každopádně tím ale získám možnost zboží někomu rovnou v prodejně hodit na hlavu, pokud by to byl zmetek.
V mall jsem jen letos nakoupil desítky věcí. Od Ledničky, mrazáku, tv, přes několik mobilů, bot, až po dětskou houpačku a rakety na tenis. Ani v jednom případě jsem nedostal použité zboží. Vaše tvrzení že je potřeba 100% počítat s tím, že přijde použitá věc je nesmysl. A to nejsem nijak na mallu zainteresovanej a bydlím v podstatě na vesnici bez možnosti osobního odběru u nich na prodejně.
Sice jsem v tom jejich vip klubu, ale vyhod to moc nemá. Spíš se divím těm lidem, kteří nakupují jinde, protože u alzy, mallu nebo czc si dovolím tvrdit, že nebude problém s vrácením věcí i když já tohle možnost využil jen asi třikrát.
Hmm dobrej nesmysl. To jako vazne myslite, ze alza prijme objednavku a podle adresy doruceni putuje objednavka k pracovnikovi do oddeleni pouzitych veci? A kdyz pujde o doruceni do Prahy tak to jde do oddeleni zbozi noveho? Tvl tyhle povidacky jsou hlina i v hospode. Ze s tim ale nekdo vyleze i na internetovym webu je znamka, co sem chodi za "odborniky" :-/