Je pravda, že podpora na seznam mailu je někdy na zastřelení.
Poněkud eufemismus.
Nedávno jsem řešil, že mi moje maily právě zákanzíkům se seznam mailem padají do spamu
Neřešíme vůbec, pokud někdo uvedene email na Seznamu, je rovnou upozorněn, že to nemusí fungovat a že to nikdo řešit nebude, ať si v případě problémů zřídí funkční email jinde.
Jinak je produkt Seznamu skutečně unikátní - zahazovat do spamu nebo rovnou odmítat legitimní poštu, pouštět po desítkách denně naprosto typický spam (na normálním mailserveru zpravidla hodnoceno jako BAYES_99), permanentně ignorovat označování chybně vyhodnocených emailů a jako třešínku blokovat přístup k mailům z "nevhodných" zemí, to dokáže opravdu pouze Seznam.
Seznam má podporu? Hmm... a já myslel, že podporu tam dělá /dev/null - a je v tom opravdu dobrej.
Pokud vím, tak to funguje tak, že schránka se NIKDY nedeaktivuje. Ona po určitě době "expiruje". A když se do ní někdo snaží přihlásit, tak se prostě vytvoří "nový" účet, přičemž se to tváří víceméně stejně jako úspěšné přihlášení, nikoliv jako vytvoření nového účtu.
Měl jsem tedy za to, že po velkém skandálu systém vylepšeli alespoň natolik, aby v tom účtu nezůstaly původní maily a nastavení, alespoň to umělci tehdy halasně tvrdili. Že by skutek utek, to mne u téhle party zoufalců absolutně nepřekvapuje.
O kvalitnim antispamu bych si nedovolil mluvit ani v jenom pripade, seznam, google a ani microsoft antispam neumi. Spolehlive dorucuji zcela jasny spam, a spolehlive do spamu zarazuji, co spam neni. Jednorazove nakonfigurovany vlastni MTA funguje v tomto ohledu daleko lepe. Nadto ma provozovatel naprosto pod kontrolou co ano a co ne.
Ne půlka, ale všechno je pravda. Kdo vidí do hloubky a řeší problémy jejich uživatelů, tak vidí, že toto je jen vrcholek ledovce. Po minulých potížích se dokonce znovu aktivovaly deaktivované schránky, které mi to okamžitě nabonzovaly pomocí mnou vytvořených filtrů ve schránce. I když jsem je vyzval, aby je uvedli do původního stavu, popsal opatření na mé straně, abych zabránil z mé strany náhodné aktivaci, tak mi nestoudně lhali, že se někdo do schránek přihlásil. Polehčující okolnost je, že neobvinili mě, že po půl roce z 50x přeinstalovaného počítače jsem se tam přihlásil pomocí jednorázově náhodně vygenerovaného 64 bit hesla, které bylo ve schránce změněné pro účely deaktivace, uložené pouze v systémové schránce, abych se mohl autorizovat operátorovi pro deaktivaci a poté vypnutím PC definitivně zprovodit heslo k Seznamáckýmu majlu ze světa.
Tedy pokud se někdo dokáže do seznamácké schránky přihlásit prolomením 64bit jednorázově náhodně vygenerovaného hesla, které pouze 2x putovalo na server Seznamu, tak se ani neptám co dělají obyčejní admini, ale jejich bezpečáci, které pořád hledají
http://seznam.jobs.cz/detail/?id=G2-1063448030-aden_brand0&rps=233
Od srdce jsem se zasmál, i když jsou věci, o kterých se ani v dobré společnosti nežertuje. Antispamové řešení od Seznamu. Ten tam nefungoval nikdy. Seznam ztratil cenu z hlediska antispamového řešení okamžikem, kdy zrušil zatržítko k vypnutí antispamového filtru a začal to řešit za uživatele zcela podle své úvahy.
Navíc si nejsem jistý, zda je důvěryhodná firma mající mejl na freemailu, který má poštu uloženou na svých serverech nešifrovaně, hackeři si chodí do schránek jako domů, technická podpora od-do, problémy s doručováním, co chvíli na blacklistu.....A ehm, pokud firmu vytrhne úspora za placený mejl v ceně 500 Kč na rok, tj. nějakých 35Kč za měsíc, za kterou mají opravdové antispamové řešení, podporu 7/24/365, šifrované uložení mejlů na serveru a hafo jiných vymožeností.....nevím no...možná jsem snob, ale to pro mě není důvěryhodný partner. Nebo už jsem alergický z neustálého řešení problémů firem na mejlu Seznamu, furt dokola a imrvére furt to samý???
Tak jest. Pokud jsem si přeposlal spam z doručených na seznamu k mému poskytovateli, tak to do spamu ani nespadlo a byl "termitován" už serverem. Jak to ten můj poskytovatel jenom dělá, že složka spam je 0 a při tom dojde všechno?
Je fakt, že jeho spam filtr si pár hodin zvykal na to, že mě chodí majly z domény, která je paušálně blokovaná zahraničními servery. Ale stačilo, abych jako já první obeslal své ovečky na seznamu a okamžitě fungoval na 1*. A také nad tím dumám, jak to dělá, že nepustí obchodní nabídky, které jsou sice v pořádku, ale já jsem si je výslovně neobjednal. Jestli musím odhlásit za rok 2 nabídky co projdou, tak je to moc a to jsou ještě ty, kde jsem určitě nic nikdy nekupoval, tak mi je dá k posouzení co s tím.
Tam jsou dvě možnosti, které lze požadovat po operátorovi Helpdesku:
1) deaktivace - lze schránku znovu začít používat po přihlášení. Mailer daemon odesílateli hlásí....už nevím...
2) trvalá blokace - do schránky se nelze přihlásit a je zrušená v pravém slova smyslu. Mailer daemon odesílateli hlásí "Sorry, no mailbox here by that name.
"
Deaktivaci mylně vydávají za zrušení a pak se lamy diví, že ta schránka přijímá dále mejly, i když si myslí, že ne, neboť se jim tam nějaké zařízení přihlásilo. Samozřejmě, že automatická deaktivace v menu schránky už nějaký rok nefunguje a řeší se deaktivace nebo trvalé blokování s operátorem na Helpdesku.
Co se týká expirace schránky, tak ta by měla nastat, pokud se do ní nikdo nepřihlásí 6 měsíců. To jsem zvědav, jestli to funguje a oživlé deaktivované schránky aspoň zase přestanou přijímat mejly, když už se do nich nemůžu přihlásit a trvale je nechat blokovat.
> socky co nevydělají ani tolik, aby si zaplatili slušný mejl.
Upřímně řečeno, přechod k gmailu nebo seznamu nemusí být motivován snahou ušetřit, ale také snahou o kvalitnější antispam.
Pokud jde o firmu s několika adresami, velmi těžko se dnes spamu ubrání. Přechodem pod gmail nebo seznam hodně spamu odpadne.
Je pravda, že podpora na seznam mailu je někdy na zastřelení.
Nedávno jsem řešil, že mi moje maily právě zákanzíkům se seznam mailem padají do spamu - spam neposílám - ale seznam mi suše napsal, že mi nemohou říct, kde je problém, abych uživatele o mailu upozornil sms a požádal je, aby mě manuálně zaklikli, že nejsem spam....
Na druhou stranu - toto je od seznamu zajímavý krok, jen by mě zajímalo, co s z toho budou mít, když je to free...
Malí podnikatelé tam jsou a dost často na fóru řeší, že se nemůžou dostat do schránky a podpora nikde. Nebo jejich zákazníci mejly neobdrží.
Vlivem zkušeností už ignoruji podnikatele mající mejl na Seznamu a spol. jako nedůvěryhodné a socky co nevydělají ani tolik, aby si zaplatili slušný mejl.
Pokud by se někomu chtělo pročítat stále dokola se opakující stížnosti uživatelů:
http://napoveda.seznam.cz/forum/viewforum.php?f=14
A abych předešel další neproduktivní debatě: "pouštět po desítkách denně naprosto typický spam (na normálním mailserveru zpravidla hodnoceno jako BAYES_99)" míněno tak, že tentýž mail, který "antispam" u Seznamu vyhodnotí jako zcela nezávadný, každý normálně nakonfigurovaný mailserver hází do spamu. A můžu to pořád dokola označovat jako spam, není to nic platné, ten antispam se nenaučí vůbec nic.
Já ten jejich email samozřejmě na nic nepoužívám, měl jsem ho pro testovací účely v době, kdy jsme se ještě problémy s doručováním mailů k těm lemplům snažili řešit. Tak se tam občas přes web zaloguju, smažu několik stovek spamů a sleduju dál, jak se ti zoufalci chlubí "nejmodernější antispamovou technologii, založenou na systému SpamAssassin, díky které náš systém dokáže odfiltrovat drtivou většinu veškerého SPAMu, docházejícího našim uživatelům".