I když jde o jednorázovku, tak úroveň se obvijí od úrovně samotné akce. Tedy, pokud je Colours of Ostrava mega festival, tak by i eshop měl být na úrovni. Zvláště, když je eshop zároveň i vstupní bránou. A pokud je eshop odfláknutý, tak co si má pak potenciální účastník myslet o samotném festivalu? Odfláknutý eshop, tak i odfláknutý festival?
Jak koukám, tak to vypadá, že organizátoři použili nějakého známého a ne nějakou solidní agenturu. Což by vysvětlovalo úroveň samotného eshop systému ekonstruktér, který je zřejmě dílem jednoho člověka, který systému nevěnuje takovou pozornost (rok 2011?).
A je to dosti zvláštní. Samotné stránky festivalu jsou od solidní firmy, tak eshop najednou od známého?
A jak jsem psal hned na začátku. Malé kino je taková úroveň, tudíž eshop má rovněž takovou úroveň. Takže tam se to dá oželet.
Ale vysoká úroveň festivalu a mizerná úroveň eshopu? Tady je něco špatně.
Copak s tim ma spolecneho tohle? Ze by to proste jen koupili? ;) http://www.ekonstrukter.cz/tvorba-internetoveho-obchodu/default.asp
No asi něco koupili, a asi ne moc dobře, viz komentáře na firmách:
http://www.firmy.cz/detail/628097-martin-hruzek-ekonstrukter-frydlant-nad-ostravici-frydlant.html
Myslím, že článek měl spíše kritizovat samotný systém ekonstruktér resp. jeho tvůrce, protože Colours jsou stejně jako všichni ostatní pouhými zákazníky, kteří potřebovali e-shop, ale nemají znalosti na to, aby věděli co si mají ohlídat a vůbec je nenapadlo, že by za investované peníze mohli dostat systém děravý jak řešeto.
Jinak když už jsme u toho objednávání vstupenek, tak třeba ticketstream.cz je taky takové malé registrační peklo, cd.cz, tam je zase průchod "eshopem" divoká klikačka a nebo bohatě stačí regiojet.cz, kde pro přihlášení k účtu musíte jít na jiný web, který se ale otevře v novém okně. Takových UX failů najdeme hromadu skoro na každém webu, jen ta bezpečnost bývá často lepší, ale ne vždy je to pravda.
A jé, pán je detailista.
Pokud někdo udělal špatně svoji práci, tak je dobré o tom jasně mluvit. Tvůrce má svoji občanku a tedy i odpovědnost, tak proč ho stále vodit za ručičku a potichu upozorňovat, že něco udělal špatně.
Když se to řekne/ napíše tak z toho má ostudu a je to varování pro další "odborníky".
Proc je takova vec na Lupe? "Standardni" postup preci je sepsat nalezy, upozornit provozovatele webu, a teprve pote, co bud nereaguje nebo se chova ignorantsky, takovou vec zverejnit. Pokud autor takovy postup udelal, chybi mi o tom zminka.
Takhle mi to prijde jako "otevrel jsem google, zadal hledat chybovou hlasku IIS na webech v cestine, jeden jsem si vybral a pustil se do nej".
Tak samozřejmě máte pravdu, ale i tak bych takovéto chování čekal od "běžného člověka", ne od novináře, který se pohybuje v internetovém světě a měl by mít nějaký základní přehled.
Když už to chcete rozebírat, tak mi to propojení připadá spíše pouze na úrovni provozovatel eshopu - colours, ať již je to známý nebo nějaký vybraný dodavatel prodeje reklamních předmětů a vstupenek. A tento provozovatel pak zvolil tento systém, i pro svůj eshop, opět můžeme diskutovat o tom, zdali se provozovatel zná s tvůrcem ekonstruktéru nebo jej vybral na základě nějaké nabídky.
V každém případě, ani zástupci Colours, ani provozovatel eshopu nejspíše nemají potřebné znalosti, aby byli schopni sepsat kvalitní zadání, takže se z toho stává začarovaný kruh a můžeme opět kritizovat je, že když tomu nerozumí, měli se alespoň poradit s někým "nestranným" :)
Nicméně i tak by asi bylo vhodné do článku připsat, že eshop je postaven na nějakém kupovaném řešení, které je úplně k ničemu.
...někdo nakoupil levně se vším všudy. A podle mě, ostuda to je.... pro tak významný brand, ostuda by to nebyla u kina na rohu.....
http://www.ekonstrukter.cz/tvorba-internetoveho-obchodu/cenik.asp
jeden blby eshop se resi jako by se jednalo o aplikaci s nejvyssim utajenim. Sice mit v dnesni dobe sql injection pristupny na strance neni hit, ale resit to na Lupe mi pripada zabavne :)..
Cekal jsem, ze to napsal nejaky mlady programator o to vice me prekvapilo, ze autorem je Dan Docekal..
To by se mělo, ale takto to nechodí. Vždycky se kritizuje ten, kdo je víc vidět.
Chyba úředníka? Ale houby, nadávat se bude na ministra nebo vládu. Chyba zaměstnance nebo subdodavatele? Ne, odnese to firma. A zde je to stejný. Eshop je spojen s festivalem, tak se nadává na festival a ne na tvůrce eshopu.
Zde si však nejsem jistý, zda Colours je oběti. Dle stránky tvůrce eshopu jde o člověka ze stejného rajónu. Tak se mi zdá, že jde zřejmě o nějakého známého. O to větší sranda je, zda kritizovat jen ekonstruktér, protože provozovatelem CoO eshopu je zase někdo jiný - Daniel Krečmer ORIENTAL z Ostravy - známý?. Takže kritizovat by se měl spíše on, proč zvolil zrovna ekonstruktér.
Řekl bych, že to celé moc hrotíte :-). Je to prostě fesťák na pár dnů, není to účet v bance kam mají přijít dvě miliardy :-D
Znám i mnohem horší eshopy například na lístky do malého kina, kam chodím.
Ale řeším hlavně slečnu, která je tam se mnou a eshop je mi skutečně u zádě :-) :-D.
Autorovi bych doporučoval to samé... Ale je otázka jakým způsobem by to pojal :-) Něco mi říká, že v intimní chvíli o samotě by se začal hlavně věnovat jejímu neupdatovanému, absolutně nezabezpečenému Androidu a ještě by nechápal proč se zvedá a odchází...
"Ale co! S holkou, která má od výroby neupdatovaný systém a ještě nemá nastavené heslo s minimálně jedním velkým písmenem a dvěma spceciálními znaky a nemá nastavený na SIM PIN o maximální délce 8 číslic, se stejně nemá cenu bavit! Copak si neuvědomuje jak moc je to, sakra, důležité a co by se mohlo stát???!!!!" :-D