prosim otazka primo na vas. Potrebujete si koupit nakou malickost, je vlastne uplne jedno, co to je. Najdete si svuj oblibeny shop, vyberete ze dvou druhu ten spravny, podle popisu, obrazku, ceny. Vite, ze to nekde maji levneji, ale tenhle shop mate rad, vite, ze oni maji radi zakazniky, objednate. Nemate cas (cas jsou penize), tak objednate s dorucenim PPL. Druhy den vam to prijde. Vsechno sedi, parametry, vizual, proste vsechno. Ale neco vam prejde pres nos a vlastne uz to nechcete. Poslete to zpet. Otazka na vas - budete chtit po obchodnikovi i postovne? Mate na to narok. Ale budete? Fakt by me to zajimalo. Ja ne. Prijde mi to proste leva. A i kdyby byl jeden pripad jako takovy a vsechny ostatni, ze prodejce blbe popsal zbozi nebo ja nevim co, tak i za ten jeden pripad je tohle proste spatne. Nezajima me tedka jakej je zakon, co vypustili v EU, ale proste moralni hledisko. Vase. Dekuji.
To mas problem - nejsi vybaven odpovidajicim predvadecim prostorem? Porusujes zakon = flastr. Uz sem pak takovych videl. Nikdo se stebou bavit nebude. Staci jeden telefon a ...
BTW: Doprava je sluzba obchodnika zakaznikovi (bez ohledu na to, zda ji zauctuje do ceny zbozi, nebo uvede extra) => kdo neumi dorucit, u toho nenakoupi nikdo = krachne.
To je přesně ten důvod proč v poslední době eshopům zvoní hrana, Je to především kvůli těm zákazníkům, kteří znají jen svá práva a mají pocit, že je chtějí všichni prodejci okrást a proto si myslí, že potřebují ochranu v zákonu. Když Vás bude chtít někdo okrást tak mu v tom zákon rozhodně nezabrání, nebuďte dnešní. Přitom by stačilo nakupovat jen u prověřených prodejců a spoléhat na vzájemnou solidnost. Výsledkem nynějšího pokřiveného stavu, je pak to, že se obě strany pokoušejí tu druhou vzít u huby všemi možnými prostředky - že by to byla jen typicky česká vlastnost ?
Osobně si myslím, že češi by měli mít úplně jiný typ zákonů než je ve světě běžné, protože obcházení zákonů je tady národním sportem. Viděl bych to na presunkci viny, co není povoleno je zakázáno a tresty typu oko za oko bub za zub.
U kazde, ale to by nekdo musel tusit o cem je rec. Dokonce mate smluvne zakazano to resit jinak. Zrovna jednu takovou smlouvu mam pred sebou - pripade vraceni zbozi nebo reklamace nesmi prodejce zakaznikovi vracet penize hotove nebo jinak, je povinen provest storno provedene platby.
Predpokladam tedy, ze jsou schopni tu platbu "stornovat" klidne po dvou letech.
Aaaa, tady nekdo netusi, co je to uzavreni smlouvy na dalku ;D.
Zpusob odberu i platby je totiz naprosto nepodstatny. Jakmile ja poslu objednavku (= naklipam a potvrdim kosik) a vy mi to potvrdite (trebas mailem), je smlouva uzavrena. Ze si prijdu zbozi vyzvednout a zaplatit osobne je uplne jedno.
Mate ve svem obchode nalezite zarizenou predvadeci mistnost? Vite ze jste pri beznem (=neinternetovem) prodeji povinen veskere zbozi jehoz povaha to umoznuje predvadet? Tudiz kdyz si prijdu vybrat napr reproduktory, tak mi jich jednoduse trebas 5 sad pekne rozbalite, ja si je v odpovidajicim (= nehlucnem) prostredi poslechnu a pak vam trebas reknu, ze zadne nechci.
Mimochodem, pane prodejce, muzete si udelat trebs sdruzeni provozovatelu eshopu a upozornovat na ty, kteri odrbavaji zakazniky. Pak to nebude treba resit zakony. Ale protoze prodejcu, kteri zakazniky odrbavaji, je cim dal vic, tak se jednoduse zakaznici brani.
Je vidět, že jste nikdy nic nekupoval. Anebo nejste schopen svou zkušenost zákazníka přenést do svého podnikání. Mě jako zákazníka uráží, když mě má prodejce automaticky za "čecháčka" a podezřívá mě, že ho chci ošulit. Naštěstí mám možnost nakupovat i tam, kde chápou, že většina zákazníků jsou normální slušný lidi a nemá smysl je buzerovat kvůli tomu, že občas do krámu vleze nějaký vyčůránek.
Je videt, ze jste nikdy nepodnikal...
Je to sice nastesti male procento, ale dokaze Vas to dost otravit.. navic pokud vidite, ze vas tim chtel evidentne jen využít nebo je debil a neumi cist.. klidne vam rekne jee ja se uklikl, ja chtel ten druhej typ. zakaznik muze vsechno a prodejce nic.. tech prav maji az moc. Kdybych jim nauctoval k cene poplatek za pouziti karty (mam pravo), tak me sežerou a bez ni to taky v dnesni dobe moc nejde.
Pokud se to bude zneužívat, tak je to jen otazka času co to čecháčci otočí a objednávka v eshopu bude pouze s plněním v místě A (výdejní místo) vč platby hotově a dopravu atd si zařid kde chces, nejlepe rovnou s nabidkou nejake sberne sluzby (propojene na obj. formular).. proste se to presune na sbernou sluzbu a zakaznik si posila svoz na vyzvednutí (cena bude stejna, jen prava a povinnosti jine).
Tak se na ten netovej obchod vyprdni. Otevři si kamennej krám a bude to. Jinak, s -2,5% co platíš bance pláčeš fakt na špatném hrobě. Prostě si najdi lepší banku (asi se budeš muset přesunout s pátráním za hranice) nebo platby kartou neumožňuj, no. Za zlodějinu našich bank spotřebitel fakt nemůže. (No, ale třeba ta zlodějina bude teď menší, když jim Brusel chce ty finanční transakce zdanit. :-P)
Vsichni tu placou o cenu dopravy (70-150,- Kč), ale tímto rozhodnutím tam dali všechno.. tím pádem se to týká i dobírky 30,-, express doruceni za 300,- i když si mohl vybrat normální za 100 nebo pokud Vám zaplatil kartou cca -2,5% co Vám strhne banka. Takže zákazník si objedná fotak za 20tis, zaplatí na netu kartou a pak si to necha poslat express za 300,- protože odpoledne odjiždí na dovolenou, po návratu vrací zboží.. dostane všechno zpátky a obchodníka to stálo 300,- doprava a 500,- poplatek bance.. celkem obchodník -800,-. Děkujeme EU!!!