On ke KAŽDÉ objednávce účtoval paušální POŠTOVNÉ a BALNÉ. Pokud k objednávce účtuji REÁLNÉ poštovné a nabízím možnost ODBĚRU ZDARMA tak je to zcela jiná situace! Já tento poplatek klientovi nenutím, sám si ho zvolil.
Proto si myslím že každý dobrý právník by dokázal, že né pro každý eshop ten rozsudek platí!
Nesouhlasím - stejně dobře byste mohl tvrdit, že zákazník si to zboží mohl koupit kdekoli jinde, tak není důvod, aby ho reklamoval zrovna u vás. Prostě zákon i EU směrnice jasně říká, že zákazníkovi se vrací VŠE (kromě nákladů na vyřízení vrácení zboží). Pokud tedy zaslání nabízíte, pak ho nemůžete nabízet jinak než za podmínek, které stanovuje zákon.
Podle me to pujde u vetsich obchodu (ktere maji moznost osobnich odberu) obejit tak, ze zalozi dcerinou spolecnost, ktyera se bude starat o dopravu. Pri objednavani zbozi to pujde standartne jako osobni odber a pokud to clovek bude chtit poslat, tak bude to mit zvlast fakturovany od ty dceriny firmy.
Já myslím, že autor příspěvku chtěl říct něco ve smyslu, že dopravné bude zvláštní položka, kterou si uživatel bude muset koupit. Nebude to tedy poštovné, ale prostě služba dodání zboží až domů. A klidně to může realizovat i jiná firma. Ta firma pak nemá povinnost vracet peníze, protože služba skutečně byla využita a 14denní lhůta se na ní nevztahuje.
V praxi by to vypadalo tak, že by zákazník měl možnost jen osobního odběru a u toho by vedl link na firmu, u které by si objednal odvoz. Samozřejmě by si mohl zákazník vybrat i jinou firmu, podle svého přání.
PS: logicky, když někomu odvezu zboží ze shopu a nechám si to zaplatit, nemohu mu pak vracet peníze, pokud se ten dotyčný rozhodne to zboží vrátit.
To je tak krkolomné, že by to buďto bylo strašně nepohodlné (objednávka dopravy by se musela udělat nezávisle z jiného webu, což by zákazniky odrazovalo) nebo by to neuspělo u soudu (bylo by příliš zřejmé, že jde jen o pokus obcházet zákon).
A hlavně: Náklady na takovou dceřinnou společnost by nejspíš dost převýšily úspory :)
Pokud bude někdo chtít, tak tento postup shodí jako obcházení zákona. Tudy cesta nevede. Taky provozujeme malý eshop a s vracením nemáme zkušenosti, protože z cca 1.000 objednávek nikdo vrácení zboží nepožadoval. Za mě je to zbytečný výdrb státu proti obchodníkům, který nechrání spotřebitele, ale jen velmi malou skupinu spotřebitelů, kteří toho zneužívají.