psal jsem to již k aktualitě na jiném serveru a musím reagovat i tady prakticky stejně - SOS nemohu považovat za opravdu seriózní organizaci. je velmi jednoduché projít desítky obchodních podmínek vyvěšených na internetových stránkách. dá se to udělat za pár hodin z pohodlí kanceláře. proč není SOS podobně aktivní v případě kamenných obchodů? proč nejezdí po republice kontrolovat třeba dostupnost zboží inzerovaného za supervýhodné ceny v letákových akcích? to jsou skutečné podvody na spotřebitele...
Naprostý souhlas. Kontrola probýhala pouze na slovíčkažení typu rozbalená krabice - rozbalené balení, atd... Už nikdo nekontroloval skutečné dodržovaní zákonu, deklarovaných podmínek a funkčnost e-obchodu. V praxi to znamená že shop který získal jen same + může být nevětší podvodný shop a naopak shop který má same - dodržuje poctivě vše a lidé sou sním spokojený.
Vubec nejde o osobni navstevu, staci si to precist, jde o osobni odber, tudiz smlouva byla uzavrena pres internet a tim padem se na to vztahuje moznost do 14ti dnu zbozi bez udani duvodu vratit.
Co to meleš ty troubo. Smlouva při osobním odběr je ta faktura :-))
Už vidím, jak si přes internet objednáš, vybereš, nakonfiguruješ auto, zaplatíš zálohu a pak až ti to nastrojí a přijdeš si to převzít tak odstoupíš od "smlouvy", no možná odstoupíš ale o zálohu přijdeš :-))
Odstoupit bys mohl v případě, že by ti dodali zajíce v pytli, to ano, místo auta třeba náklaďák atp. Ale vzít si auto a za 14 dní ho vrátit, no už tě vidím chytráku :-)))
Myslim, ze pan J neni trouba a toto tvrzeni se opravdu opira o platnou legilsativu CR.
S tim autem to zkusit muzete, myslim, ze pokud budete argumentovat spravnymi paragrafy, tak vam tu zalohu bezproblemu vrati a udelaji z toho vozu skladovku.
Z mych zkusenosti nejcastejsim nezakonym pozadavkem je prave ono vraceni zbozi v neporusenem obalu. Obchodnici si asi mysli, ze vlastnosti vyrobku clovek zjisti pohledem na krabici a zapominaji na to, ze pri osobnim nakupu maji povinost zbozi predvest, tudiz jej musi tak jako tak rozbalit.
Totez plati pro reklamace, kde byva velmi casto pozadavek o originalnim obalu. On si jiste doma kazdy bude 2 roky schovavat krabice od vseho mozneho i nemozneho.
Pak je tu jeste dalsi zajimavost a to zpusob reklamace, kdy obchodnik nemuze pozadovat aby reklamace byla provadena postou.
Totiz jde o to, ze pri doprave muze byt zbozi poskozeno a pak nese odpovednost zakaznik (a muze se jit dohadovat s postou), jenze muze se klidne stat, ze sbozi bude mechanicky poskozeno aniz by byla viditelne poskozena krabice, pripadne jej poskodi sam obchodnik a reklamaci zamitne (a dokazte mu ze mu to posta dorucila OK). Taky se muze stat, ze obchodnik krabici prevezme i kdyz je pozkozena viditelne a tim pada i moznot uplatnit skodu na poste.
Takze je mozne reklamovat osobne a pak take pozadovat prislusnou nahradu, nebo obchodnikovi navrhnout, at si pro zbozi prijede nebo zasle pisemne prohlaseni ze prebira odpovednost za zasilku.
"...a pak take pozadovat prislusnou nahradu, nebo obchodnikovi navrhnout, at si pro zbozi prijede nebo zasle pisemne prohlaseni ze prebira odpovednost za zasilku."
Uplne jednoduse, doba reklamace se pocita od okamziku jejiho uplatneni, to vubec neznamena, ze je zaroven zbozi predano, staci trebas telefonicky nebo pisemne oznamit ze reklamuji danou vec.
Dale prodejce je povinen uhradit veskere naklady spojene s uplatnenim reklamace a i pripadne ztraty. Tudiz je napriklad v jeho vlastnim zajmu zapujcit po dobu reklamace nahradu, jinak je mozne si nahradu pronajmout a zaplaceny najem uplatnit na prodejci.
Stejne tak prodejce hradi i dopravu zbozi na a z reklamace, a podle rozhodnuti soudu je napriklad doprava vlastnim vozem opravneny naklad (neplati pro taxi).
Je jina vec ze v nasich koncinach malo kdo uplatnuje sva prava dusledne, ale mohu vam rict, ze znam cloveka, ktery reklamoval vec v cene 500Kc a prodejce ta reklamace stala ve finale 10kKc prave diky tomu ze odmital uhradit dopravu. Soudce rozhodl bez soudniho statni (spor o malou castku) ovsem prikazal prodejci uhradit i soudni vylohy.
Toto vse viz obcansky zakonik, zakon na ochranu spotrebitele + prislusna rozhodnuti soudu.
Zkratka z pohledu zakona podejce prodal smejd a tudiz nese veskere naklady a skody ktere tim zakaznikovi zpusobi.
Takze je v jeho zajmu aby se snazil naklady minimalizovat, coz mu vyse zminovanym navrhem (jeho vlastni doprava) umoznuji, jinak zbozi dopravim vlastnim vozem a dam mu k uhrade prislusnou castku (a pripadne nahradu mzdy, protoze si na to vemu volno).
Bohuzel je velmi malo lidi, kteri znaji sva prava a jsou schopni se jich domoci... Nicmene v jednom bych byl opatrny - reklamace se uplatnuje v miste k tomu urcenem = obchod, ve kterem to bylo koupeno (nevim presne niterne zneni v pripade vice provozoven) nebo autorizovane servisni stredisko. Ackoli jsme soucasti EU, tezko si koupite auto v Nemecku, tady zjistite, ze je v nem chyba a budete ho v Cesku reklamovat nebo Vam bude nemecky prodejce refundovat naklady na dopravu nepojizdneho vraku do Nemecka (a to i v pripade, ze by tyto formulky zakona byly shodne pro obe zeme).
Naopak bych doplnil, ze skody se netykaji jen samotneho vyrobku, ale i skody neprime = vadna nova pracka vytopi cely barak, refundace je na prodejci... Proto se tak casto velmi striktne rozlisuje ZARUCNI doba a cokoli jineho (treba nahr. dily a veskera prace a vydani technika v pripade prodlouzene garance)... a to si predstavte, ze spousta obchodnicku i pomerne velkych firemnich prodejcu neni proti takovym skodam pojistena - staci jeden vetsi pruser a i prodejce s nekolika provozovnami muze jit pekne na buben aniz to zrejme vubec tusi.
Pokud vim, tak reklamaci lze uplatnit v libovolne poboce prodejce (musi byt vzdy pritomna zodpovedna osoba) + pripadne jinde, pokud je takove misto blize (treba autorizovany servis). To ovsem neznamena, ze musim zaroven danou vec dorucit a predat. Stejne jako objednavku a nakup lze provest elektronicky, lze totez i s reklamaci.
A obavam se ze ty naklady na dopravu bude prodejce hradit i v pripade ze budu danou vec dopravovat z Australie. Muze se preci proti takovym rizikum pojistit.
Jinak k tem skodam, pozor na vec, za skody zpusobene vyrobkem zodpovida vyrobce(pripadne dovozce) nikoli prodejce. Prodejce nese pouze skody zpusobene nemoznosti vyrobek pouzivat (a zakaznik by mel byt schopen prokazat ze se skodam minimalne pokusil zabranit a minimalizovat je = treba mit pisemne zamitnuti zapujcky + najmout si alternativu).
"Zkratka z pohledu zakona podejce prodal smejd a tudiz nese veskere naklady a skody ktere tim zakaznikovi zpusobi. "
Mozna, na zaklade spatnych zkusenosti, jste opravdu velmi nespokojeny, zklamany zakaznik, ale nazor, ze obchodnik prodava smejd je velmi zavadejici! V pripade, ze obchodnik, prodejce nedela klamavou reklamu, neuvadi zakaznika na omyl, poskytne zakaznikovi na pozadani vsechny dostupny informace (technicke i jine), tak jeto opravdu rozhodnuti zakaznika, ze si koupi smejd jen aby usetril par korun.
Podle meho nazoru, v pripade, ze prodejce splni vsechny zhora uvedene body, tak by nemel nest zodpovednost za spatna rozhodnuti zakaznika a spatnou vyrobni politku vyrobce, samozrejme tim nemyslim, ze by prodejce nemel plnit zakonem stanovene povinnosti.
Omyl, prodejce velmi casto vi, ze smejd prodava, prodava ho proto ze jej nekde nakoupil za par korun a muze tak "totez" prodavat levneji nez jinde. A za toto rozhodnuti nese svou odpovednost vuci zakaznikovi, kteremu musi zarucit, ze dana vec bude uvedene parametry splnovat po nejakou minimalni dobu.
Proto jsou tu ony zakony. Nebo by vam prislo normalni ze vam vyjmenuju vsechny parametry daneho vyrobku, ovsem pozapomenu vam sdelit ze 90% z nich do mesice umre ?
BTW: Toto neni smyslene, kdo si pamatuje slavne IBM disky "Madary" vi o cem mluvim. V te dobe jsem pracoval pro prodejce HW a ac jsme se jako technici a prodejci snazili majiteli vysvetlit, ze tohle nema cenu prodavat, nenechal si rict. "sou levny a lidi to chtej". Nasledne (nejen z tohoto duvodu) zkrachoval a dobre mu tak. Vsechny ty disky se vratily na reklamaci => naklady na reseni reklamaci, nasrani zakaznici ...
Bohuzel s druhym odstavcem bych polemizoval... - presto tak gumovy je ten paragraf jak delaji obchodnici s textilem a obuvi debily ze svych zakazniku... pokud se Vam rozpadne sportovni bota urcena pro urcity "typ" sportovniho uziti, tezko prokazete ze jste ji vyuzil jen tak... Verte mi, ze jsem ve svem okoli zaznamenal nekolik desitek nastvanych zakazniku, kteri si koupili i znackovou obuv renomovanym znacek, ale dle vyjadreni pri reklamaci byla obuv urcena k "jinemu" ucelu a tudiz nemuze byt o uznani reklamace vubec rec... - a to mluvim o obuvi, ktera se rozpadla po jednom dvou mesicich pouziti a stala nekolik tisic Kc...:-( Zhruba v duchu hesla, ty boty nebyly urceny k tomu, aby byly noseny na nohou...
Jinak prirozene trzni prostredi by takove prodejce samo automatickymi mechanizmy pusobeni nabidky a poptavky vyclenilo z trhu. V CR je trochu neliberalni trh, kdy socialni proudy socialistu se snazi uplatnit statni trzni regulaci.
Je prece logicke, ze od obchodnika, ktery prodava smejdy nikdo v dusledku nebude nakupovat. I presto, ze na trhu je nedokonala konkurence si myslim, ze informace jsou v dnesni dobe natalik masove dostupne, ze smejdoprodavac proste neprezije, viz priklad vasich disku nebo napriklad monimy :).
Ale ono mu to bude celkem jedno, ze (jako firma) neprezije, pakli se uz na zacatku napakoval a jeste pred tim znicil konkurenci dumpingovymi cenami (ktere si mohl dovolit, jelikoz prodaval smejd).
Mimochodem, ochrana koncoveho zakaznika pusobi socialisticky v tom smyslu, ze nici drobne podnikatele a podporuje velke podniky (to same pusobi i vetsina ostatnich "socialistickych" predpisu). Prodejce totiz musi splnit velmi prisne pozadavky co se tyce jeho vztahu ke koncovym zakaznikum, ale sam nema podobnou ochranu vzhledem ke svemu dodavateli.
rad bych Vas pozadal o dolozeni pravdivosti nekterych tvrzeni, zdaji se mi totiz dosti prehnana, pokud vsechno se opira o platnou legislativu tak to jsou obchodnici opravdu chudaci.
"Tudiz je napriklad v jeho vlastnim zajmu zapujcit po dobu reklamace nahradu, jinak je mozne si nahradu pronajmout a zaplaceny najem uplatnit na prodejci."
"A obavam se ze ty naklady na dopravu bude prodejce hradit i v pripade ze budu danou vec dopravovat z Australie. Muze se preci proti takovym rizikum pojistit."
"Uplne jednoduse, doba reklamace se pocita od okamziku jejiho uplatneni, to vubec neznamena, ze je zaroven zbozi predano, staci trebas telefonicky nebo pisemne oznamit ze reklamuji danou vec."
Oni ti prodejci jsou skutecne chudaci. Ted jsem nakupoval v jednom e-shopu dost drahou (dost desitek tisic) specialitku. Napadlo mne, ze na zaklade platne legislativy bych se mohl do nejake doby (tusim dva tydny) rozhodnout, ze se mi vlastne nelibi a poslat jim ji zpatky. Pro prodejce by to byla cista ztrata nekolika desitek tisic, protoze neco takoveho by tezko znovu prodaval a jeho dodavatel mu bezchybny vyrobek na reklamaci zpet nevezme. Vcelku netusim jak se mensi obchody dokazi proti necemu takovemu branit.
napr:
§ 598
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
§ 625
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
Pokud umim cist, je tam presne to co jsem napsal vyse.
Tutiz neco reklamuji a vznikne mi nutny naklad - doprava. A jak uz jsem psal, nikdo me nemuze nutit abych na sebe bral riziko dopravy postou, kdyz se mi tak muze stat, ze reklamace nebude uznana.
Nevim koho likvidujete, pan J pouze argumentuje platnou spatnou legislativou jeto pouze jeho vyklad zakona. Tady v CR opravdu zalezi jak se kdo jak vyspi a jak si ten zakon vylozi, tomu rikam pravni stat :)
:) no, sem zvedav co vam na to rekne soudce az budete vy argumentovat tim, ze dotycny mohl monitor vlacet autobusem a MHD (v tomto ohledu doporucuji projit platna rozhodnuti soudu, predevsim toho nejvyssiho).
Nemyslim ze se vas onen soudce vubec bude obtezovat predvolavat, jedna se totiz vetsinou o tzv "bagatelni spory" o nizke castky (tusim aktualne do 5k Kc) a tam neni proti rozhodnuti soudce odvolani. Tudiz jedine co prijde vam je prikaz k uhrade + samozrejme uhrada nakladu soudniho jednani a pravnika.
Pocitam ze vy specialne spolehate na to ze si kazdy necha "nasrat na hlavu".
A znam nemalo takovych sporu, kde si "pan" podnikatel usmyslel, ze ma pravdu a skoncilo to exekuci (a v nekolika pripadech posleze krachem).
Jo neni nad pravidlo "nas zakaznik, nas pan" a vsechny ksefstmany (takove kteri se chovaji jako vy) kteri toto pravidlo necti "likviduji" pro zmenu (s neskutecnym potesenim) ja ;) . Skoro by se dalo rict, ze je to muj konicek.
Já zase mám rád takové pičenky jako jste Vy. Doufám, že na Vás jendou taky přijde řada a mžná ten zkrachovalý obchodník se nasere a přijde Vám rozbít hubu (v tom lepším přpadě)-
Dobry den, a muzu se tedy zeptat
1) Co ma delat prodejce, kdyz tedy mu mailem zazadate o reklamaci a az treba za 14dni dorucite zbozi a tech 30dnu se pocita od uplatneni reklamace? Protoze pak ma pouze 14dni na vyrizeni reklamace?
2) Dale proc by mel zapujcovat nahradni zbozi po dobu vyrizovani reklamace? Muzete mi psolat presny odkaz na paragraf, kde to je? Protoze i dle hodne pravniku kterych sem se ptal, tak proste prodejce ma 30dnu na vyrizeni a konec. Nevim proc by mel odpovidat za chybu vyrobce tim, ze by pujcoval za svoje nahradni zbozi a proc se pak teda u nekterych znacek DELL, IBM, HP muze za tuto sluzbu doplacet za specialni zarucni chovani, kdyz to ma zakaznik garantovano zakonem.
Nejsem sice prodejce (bohudik!), ale tyto Vase argumenty mne pouze usvedcuji, ze byt prodejcem je opravdu dost peklo. Byt prodejcem, tak snad dle obcanskyho zakoniku ani neprodavam, jestli tohle jsou pravdivy veci. Protoze kdyz vim od znameho-prodejce IT, ze na notebooku se vydela standardne treba 1000Kc a pak by musel na 14dni (co servis opravi notebook) nekomu pujcit nahradni notebook tak zaplati za zapujcku nejmene 500Kc/den = 7000Kc, to je trosku peklo!
Predem dekuji za odkazy na paragrafy a pripadne podlozeni Vasich tvrzeni.
1) na predani se uvazuje "primerena" doba (fakt to tak je napsano), takze 14 dnu asi nehrozi, ale je v zajmu prodejce se se zakaznikem dohodnout, pripadne si muze pro vyrobek prijet.
2) z pohledu zakona nese za kvalitu a funkcnost vyrobku zodpovednost prodejce, jak si to vyresi se svymi dodavateli je ciste jeho problem.
Z pohledu zakaznika za skodu ktera mu vznikne nemoznosti treba mesic pouzivat pocitac (a verte, ze ty skody mohou jit do milionu) muze ten, kdo mu vadny vyrobek prodal. S nikym jinym zadnou smlouvu neuzavrel.
Takze ano, prodejce ma 30dnu (maximalne pokud nedojde k dohode jinak), ale take tam mate ze resi reklamace bezodkladne. Opravdu mam nejradsi prodejce co maji stejnou vec skladem a mohli by naprosto jesny pripad resit okamzitou vymenou, ale presto nechaji zakaznika cekat mesic. Z toho 14 dnu lezi reklamovana vec na sklade "az toho bude vic".
Ja vim ze dodavatel dava velmi casto zaruku treba jen 1/2 roku nebo rok a prodejce presto musi dat 2. Volba je snadna, neodebirat od takoveho dodavatele zbozi, platit to ze sve kapsy nebo zavrit kram.
Pozor! Misto reklamace = misto prodeje (+ urcene opravny), pokud neni urceno jinak... takze prodam-li v sidle firmy (provozovny nemaje), zakaznik musi reklamaci uplatnit tam - naklady, ktere tim vzniknou musi byt primerene vyse - tezko bude po prodejci chtit a domahat se zapujceni/zakoupeni Lincolna pro sve pohodli pri ceste za reklamacnim rizenim...:-)
Posledni odstavec se tyka pouze B2C, nikoli B2B, a ty B2C nam tu krasne postupne pokrachovali - pardon zkonsolidovali a tech silencu uz tu moc neni...:-)
Zajimave, dekuji za odpoved. Presto me to prijde pritazene za vlasy, treba kdyz si nekdo koupi notebook, tak prece vi, ze reklamaci nemuze resit prodejce (u mnoha znacek ani nesmi), takze to musi preposlat na servis, takze ano prodejce vyrizuje reklamaci treba 20dnu, z toho je to ale 18 v servisu, samozrejme nemyslici zakaznik nadava prodejci, ktery ovsem za to az tolik nemuze, on dela co umi, servis zdrzuje...:-(
Dalsi veci je fakt, ze jak lze prokazatelne dolozit, ze skoda vznikla nemoznosti pouzivat ten dany stroj, v kazde normalni stredne velke firme (jako tam kde pracuji - 25zamestnancu) mame stale tak 2notebooky a 1stolni navic, prave "kdyby se neco pokazilo". Takze i kdyby mi prodejce pujcil treba Pentium 1 :-) tak muzu vykonavat vetsinu sve prace (emaily, ucetni system atd), ale konkretne u nas ho ani nepotrebuji.
A jeste co kdyz prodejce ze strachu pred skodami rekne, ze si to zakaznik zpusobil sam a ze to preposlou do servisu na vyjadreni.
Mohl byste prosim uvest primo paragraf, kde je uvedeno, ze mohu vymahat nahradni stroj po dobu vyrizeni reklamace. Opravdu bych si to rad precetl, protoze nejsem pravnik a tak se samozrejme nechci prit se zkusenejsimi, pouze mi to prijde trochu divne.
No jsou to zajimave zakony v tomto nasem vidlakove.
Vymahat nahradni stroj nemuzete, muzete ovsem vymahat naklady s skody ktere vam diky reklamaci vzniknou a pozadavek na zapujcku je zpusobem, jak prokazat snahu skodam zabranit (to je nutne pro jejich pozdejsi soudni vymahani), totez plati pro pripadny pronajem jineho stroje, je to zpusob jak zabranite daleko vetsim skodam (napriklad prostoj, kdy musite platit zamestnanci mzdu aniz by on mohl pracovat + pripadne zpozdeni zakazky, penale, ... ).
> za neoprávněnou reklamaci účtují obchody poplatek
A to se nesmí? Řekněte mi podle jakého paragrafu jakého zákona. Přesně tohle dělá totiž Česká pošta. 50 Kč za neoprávněnou reklamaci. Rád bych jim nějaký paragraf omlátil o hlavu.
Heh, obcansky zakonik nic ? Neopravnena reklamace NEEXISTUJE!! Kazda reklamace je opravnena, protoze zakaznik ma pravo uplatnit reklamaci.
Jedine co muze prodejce uctovat jsou naklady spojene s posouzenim, pokud neni reklamace uznana, ale ty naklady musi byt oduvodnene, ne nejaky pausal. Tudiz napriklad muze nauctovat 300Kc za praci technika ktery vyrobek testoval a zjistil ze je plne funkcni. Ovsem tezko oduvodni poplatek 500Kc za 5 minut prace kdyz bezne uctuje 300Kc/hodinu.
Nechapu, proc zakon chrani pouze spotrebitele. Je to klasicke schema: spotrebitel = chudak, prodejce = nenasytny kapitalista, kteremu je potreba ukazat zac je toho loket.
Proc ? Dnesni zpravy v TV jsou malo ? Protoze podnikatel/firma obecne ma mnohem vetsi moznosti si vynutit pravo. Proto je zakaznik chranen. Kdyby neexistovali mamuti spolecnosti a v kazdym meste bylo 50 obchodu s timtez neni to treba, trh by rozhodl sam, ale protoz to jaksi nefunguje ...
Nebo si myslite ze by vam vyrobce/prodejce daval dobrovolne zaruku, kdyz nema vlastne konkurenci ? Prdlajs, pro ne oba je daleko vyhodnejsi kdyz si dneska zakos neco koupi a zitra to umre. Muze si preci koupit dalsi. Ostatne vetsina vyrobku se dela tak, aby pokud mozno umreli co nejdrive po zaruce (a v idealnim pripade nesly opravit).
Zakony chrani slabe proste z toho jednoducheho duvodu, ze silny na svoji ochranu zakon nepotrebuje.
Budu-li brat tzv. civilizovane staty, tak tam vetsinou bud je zakon a chrani slabeho, anebo se zakon proste nedela. To jen u nas maji nekteri zakono-darci (pardon, zakono-prodavaci) dost chucpe na to, aby odsouhlasili zakony na ochranu silnejsiho pred slabsim.
jestlize mi budes posuzovat reklamace stylem prijmu od prapravce zasilku, rozbalim, prezkousim, zapisu protokoly, zabalim a predam odvezu k prepravci pro vraceni zakaznikovi - a to vsechno udelas ZA 5 MINUT tak te hned zamestnam. Naklad 300 Kc/hodinu sedi.
Je starou pravdou, že prodejci (ať už internetoví či kamenní) se v 90% případů snaží zákazníka s reklamací "odpálkovat", protože spoléhají na to, že zákazník nezná svá práva a pokud je zná, tak se mu nebude chtít třeba kvůli 3000 Kč jít k soudu.
Mám na to velmi jednoduchý recept - pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S. pojišťovny právní ochrany. Za toto pojištění platím 1200 Kč ročně a mám zdarma právníky a soudy v celé Evropě - přesněji řečeni mi pojišťovna platí náklady na spory do výše tuším 250.000 Kč na každý spor. Pojištění se týká všech členů rodiny, tzn., že kdokoliv z mé rodiny má nějaký spor, tak tento spor hradí pojišťovna. Mohu Vám s potěšením sdělit, že tato pojistka se mi už bohatě vyplatila třeba ve sporech s pojišťovnami ohledně odškodnění a samozřejmě i při reklamacích. Když mne firma s oprávněnou reklamací pošle někam, tak stačí jeden dopis od právníku a firma přileze "po kolenou" sama.
To se nemusite ani namahat. Ze vsech jejich pravnich sluzeb je nejkvalitnejsi ta co poskytli sobe pri sepisovani podminek.
V zasade jsou ochotni jit do soudu jen tehdy, kdyz maji jistotu jeho vyhrani a zaruku, ze protistrana je dostatecne solventni k uhrazeni soudnich nakladu.
Tak jednostranne nevyhodne vseobecne podminky ma snad jen CCS, nikdo dalsi uz tak drzy neni.
K té D.A.S. pojišťovně. Nevím jak kdo, ale já s ní mám pouze dobré zkušenosti. Je pravdou, že ve Všeobecných pojistných podmínkách mají anpsáno, že mi budou hradit spor pouze v případě, že je v něm šance na úspěch, takže to může svádět k dojmu, že D.A.S. mi většinou řekne, že tam šance na úspěch není ať za mne nemusí nic platit. Na druhou stranu když už mi D.A.S. řekne, že šance na úspěch není, tak alespoň vím, že do toho sporu nemám jít. Mně osobně D.A.S. pojišťovna odmítla hradit spor pouze v jediném případě a to z toho důvodu, že se jednalo o spor mne jako fyzické osoby - podnikatele s jistou firmou. No a pojištění právní ochrany rodiny se vztahuje na spory členů rodiny jako soukromých osob nikoliv jako podnikatelů. To jsem si ale neuvědomil, když jsem na pojišťovnu psal. Naopak D.A.S. mne spíše překvapuje svoji aktivitou - třeba nyní jsem řešil problém ohledně sloupu el. vedení, který je na mém pozemku - zda by mi energetické závody měly za ten sloup (nebo spíše za pronájem místa na sloup) něco platit. Poslal jsem na D.A.S. pouze dotaz, zda mám na něco nárok, a pojišťovna místo pouhé odpovědi ihned "rozjela akci", domluvila mi schůzku v právní kanceláři v místě bydliště, požádala tuto kancelář o právní rozbor atd., takže udělali v podstatě více, než jsem po nich chtěl. Totéž i v případě třeba jisté reklamace v minulosti. Jen jsem napsal dotaz, zda je šance na úspěch, a D.A.S. se místo pouhé odpovědi dala ihned do řešení případu a do 14 dnů jsem měl peníze za vrácenou věc doma.
Takže si myslím, že D.A.S. spíše dělá více, než musí. Na druhou stranu je ale pravdou, že mém případě šlo vždy víceméně o spory "malé" (tuším že nejvíce šlo o cca 17.000 Kč), kdoví jak by se pojišťovna chovala v případech daleko nákladnějších. Věřím ale tomu, že vzhledem k postavení této pojišťovny na Evropském trhu si nedovolí nějaké podrazy.
K tomu webu - je to fakt, že by jej měli vylepšit. Web ale nic nevypovídá o kvalitě služeb pojišťovny, i když je to ostuda.
Jo a ještě poznámku na závěr - nejsem ani zaměstnanec D.A.S. pojišťovny ani pro ni nepracuji, pouze využívám jeji služby. Ze zkušenosti předpokládám, že se ihned ozve pár lidí, že jde o "reklamu" pojišťovny.
S touto pojišťovnou mám také špatné zkušenosti , aby jste si zaplatil ještě advokáta , který vám vymůže plnění pojistné smlouvy:( O jednání zástupců v případě , že máte problém nemluvě.
tato firma se zabývá prodejem hutního materiálu.Ceny slušné, jenže......Jeden se nestačí divit, když v potvrzení objednávky je CELKOVÁ cena 508,-Kč, a když materiál dorazí, tak dopravce žádá zaplatit ještě dopravu téměř ve výši ceny materiálu. Super služby.