Je starou pravdou, že prodejci (ať už internetoví či kamenní) se v 90% případů snaží zákazníka s reklamací "odpálkovat", protože spoléhají na to, že zákazník nezná svá práva a pokud je zná, tak se mu nebude chtít třeba kvůli 3000 Kč jít k soudu.
Mám na to velmi jednoduchý recept - pojištění právní ochrany rodiny u D.A.S. pojišťovny právní ochrany. Za toto pojištění platím 1200 Kč ročně a mám zdarma právníky a soudy v celé Evropě - přesněji řečeni mi pojišťovna platí náklady na spory do výše tuším 250.000 Kč na každý spor. Pojištění se týká všech členů rodiny, tzn., že kdokoliv z mé rodiny má nějaký spor, tak tento spor hradí pojišťovna. Mohu Vám s potěšením sdělit, že tato pojistka se mi už bohatě vyplatila třeba ve sporech s pojišťovnami ohledně odškodnění a samozřejmě i při reklamacích. Když mne firma s oprávněnou reklamací pošle někam, tak stačí jeden dopis od právníku a firma přileze "po kolenou" sama.
To se nemusite ani namahat. Ze vsech jejich pravnich sluzeb je nejkvalitnejsi ta co poskytli sobe pri sepisovani podminek.
V zasade jsou ochotni jit do soudu jen tehdy, kdyz maji jistotu jeho vyhrani a zaruku, ze protistrana je dostatecne solventni k uhrazeni soudnich nakladu.
Tak jednostranne nevyhodne vseobecne podminky ma snad jen CCS, nikdo dalsi uz tak drzy neni.
K té D.A.S. pojišťovně. Nevím jak kdo, ale já s ní mám pouze dobré zkušenosti. Je pravdou, že ve Všeobecných pojistných podmínkách mají anpsáno, že mi budou hradit spor pouze v případě, že je v něm šance na úspěch, takže to může svádět k dojmu, že D.A.S. mi většinou řekne, že tam šance na úspěch není ať za mne nemusí nic platit. Na druhou stranu když už mi D.A.S. řekne, že šance na úspěch není, tak alespoň vím, že do toho sporu nemám jít. Mně osobně D.A.S. pojišťovna odmítla hradit spor pouze v jediném případě a to z toho důvodu, že se jednalo o spor mne jako fyzické osoby - podnikatele s jistou firmou. No a pojištění právní ochrany rodiny se vztahuje na spory členů rodiny jako soukromých osob nikoliv jako podnikatelů. To jsem si ale neuvědomil, když jsem na pojišťovnu psal. Naopak D.A.S. mne spíše překvapuje svoji aktivitou - třeba nyní jsem řešil problém ohledně sloupu el. vedení, který je na mém pozemku - zda by mi energetické závody měly za ten sloup (nebo spíše za pronájem místa na sloup) něco platit. Poslal jsem na D.A.S. pouze dotaz, zda mám na něco nárok, a pojišťovna místo pouhé odpovědi ihned "rozjela akci", domluvila mi schůzku v právní kanceláři v místě bydliště, požádala tuto kancelář o právní rozbor atd., takže udělali v podstatě více, než jsem po nich chtěl. Totéž i v případě třeba jisté reklamace v minulosti. Jen jsem napsal dotaz, zda je šance na úspěch, a D.A.S. se místo pouhé odpovědi dala ihned do řešení případu a do 14 dnů jsem měl peníze za vrácenou věc doma.
Takže si myslím, že D.A.S. spíše dělá více, než musí. Na druhou stranu je ale pravdou, že mém případě šlo vždy víceméně o spory "malé" (tuším že nejvíce šlo o cca 17.000 Kč), kdoví jak by se pojišťovna chovala v případech daleko nákladnějších. Věřím ale tomu, že vzhledem k postavení této pojišťovny na Evropském trhu si nedovolí nějaké podrazy.
K tomu webu - je to fakt, že by jej měli vylepšit. Web ale nic nevypovídá o kvalitě služeb pojišťovny, i když je to ostuda.
Jo a ještě poznámku na závěr - nejsem ani zaměstnanec D.A.S. pojišťovny ani pro ni nepracuji, pouze využívám jeji služby. Ze zkušenosti předpokládám, že se ihned ozve pár lidí, že jde o "reklamu" pojišťovny.
S touto pojišťovnou mám také špatné zkušenosti , aby jste si zaplatil ještě advokáta , který vám vymůže plnění pojistné smlouvy:( O jednání zástupců v případě , že máte problém nemluvě.