Váš styl nakupování Vám nikdo brát nemůže, ale dovolte mi aspoň podotknout, že je zpátečnický a zbytečně paranoidní. Stačí nakupovat u velkých prověřených hráčů, případně si menší shopy prověřit sám (google/heureka) a během minuty máte jasno zda jim důvěřovat či ne. Já už roky platím zásadně jen dopředu kartou nebo převodem, nakupuji na netu už prakticky vše včetně potravin, a světě div se, nikdy mě nikdo neokradl. A věřím, že takových lidí jako já bude jen přibývat.
Tak to jsem opravdu zvědav, hlavně jak to dělat s polofunkčními systémy - platebními bránami jako je PayPal.
Kolikrát vůbec nedojde odpověď, občas PayPal vůbec nefunguje, na dotazy se v PayPalu reaguje automaticky a s úplně nesmyslnými odpovědi. Taky se stane, že na výpisu z PayPalu je početní chyba (špatně sečtené součty za transakce), atd. Většinou mi trvá pár hodin, než jejich chyby opravím. Občas vám bez uvedení důvodu vemou transakci zpět, i když už jste zboží či službu dodali. Nedokážu si představit, že takový systém by měl být ještě navázán na EET. To už by opravdu vůbec nemělo smysl nic dělat.
Nevidím v tom problém, u e-shopu, nahlásím tržbu virtuální zálohy - celkovou částku z objednávky, poté přesměrují na bránu, po vyřízení objednávky a zkontrolování platby do EET zašlu opravu na skutečně zaplacenou částku. To přesně vystihuje postup, jaký probíhá v realitě, jak se peníze přelévají, jaké mám o platbě informace v daném okamžiku.
No a jak se v tom na FÚ vyznají, a zda EET jim k něčemu bude, mě může být jedno. Tržby jsem hlásil podle pravdy, což prokážu účetnictvím a doklady.
Pokud se EET prokáže jako nefunkční, měli by být souzeni za způsobenou škodu ti pracovníci ministerstva, co s tím nápadem přišli. Pokud bude EET zrušena, měl by pan Babiš jako fyzická osoba všem zaplatit zbytečně vynaložené náklady, protože mám za to, že učinil takový veřejný slib a vzhledem k jeho majetku, může být považován za reálný.
Nikde není psáno, že tržby z účetnictví se rovnají kumulovaným tržbám z EET, což každá firma lehce dokáže pomocí účetnictví.
Co ale mají dělat obchodníci, kteří prodávají na platformě, která žádné EET z principu neumožňuje, protože ji provozuje zahraniční subjekt?
Eshop je váš, prodáváte vy, ale platforma funkcionalitu EET nemá ani mít nebude. Co s tím jako lze dělat? Jít na pracák a vy**t se na celé podnikání?
Základním problémem této taškařice je to, že i když by to, co se týká plateb kartou, mělo být součástí technické novely ZoET, tak se to stalo součástí okopávání kotníků mezi pány politiky.
Při tvorbě zákona měli sice akceptovatelný záměr sledovat tok peněz, ale brali v úvahu jen platby kartou u pokladny v supermarketu a nedomysleli důsledky u eschopů. Zejména těch, které nemají zákazníky jen z české kotliny, ale z celého světa. Bohužel to egoistické okopávání kotníků odnesou právě oni.
Někdy nejde o okradení, já jsem třeba u CZC objednával nějaké věci na dovolenou (pam. karty atd), objednání ve středu s dodáním ve čt a přišlo to až v pondělí. Jenže jsem v noci na sobotu odlítal, takže jsem v pátek večer honem kupoval jinde. Kdybych platil předem, mám zboží co nepotřebuji a nevrátil bych ho, protože jsem byl pryč více jak 14 dní. Vlastně bych ho asi ani neměl, protože bych ho nepřevzal, takže bych měl leda tak peníze pryč a zboží kdoví kde.
V případě uskutečnění evidované tržby v cizí měně je pro uvedení částky v Kč použit kurz deklarovaný poplatníkem v daném okamžiku. Pokud poplatník k okamžiku uskutečnění použitý kurz neuvádí, použije jiný vhodný kurz, např. kurz vyhlášený ČNB k uvedenému datu (příp. předchozímu dni)
Celkovou částkou tržby se vždy rozumí částka skutečně přijatá poplatníkem.
Do celkové částky tržby nemusí vstupovat částky, které poplatník není povinen v okamžiku uskutečnění evidované tržby evidovat. Pokud však tyto částky budou do celkové částky tržby zahrnuty, nebude uvedené ze strany orgánů příslušných k prověřování plnění povinností podle ZoET zpochybňováno.
Z EET zustane jen E.T
Ano, v tomto https://www.shopmaker.cz/images/blog/gopay-inline-lupacz.png případě se povinnosti k EET zřejmě vyhnete, ale, přesně jak píše Patrick Zandl, zhoršíte komfort zákazníka, který budem muset proklikat běžný proces svého online bankovnictví (a že v nich jsou někdy hrůzy).
Zatímco tato https://www.shopmaker.cz/images/blog/gopay-inline-podnikatelcz.png pohodlnější a v podstatě automatizovatelná možnost nejspíš v EET bude. Nemluvě o uložených kartách někde na DámeJídlo nebo Rohlíku apod.
K čemu je EET, když záleží na smluvních vztazích, které jsou MF neznámé. EET tedy nemůže splnit svůj účel, protože bez detailních znalostí těch existujících smluvních vztahů údaje z EET nelze algoritmicky zpracovat. Tedy EET vytváří stálý legislativní tlak na prolamování existujících občanských svobod, aby mohla fungovat a aby dle MF mohly být daně vybírány správně, a český právní řád de facto směruje k totální kontrole občanů. Což je protiústavní.
Ehm, tady máte pro příklad pár e-shopů, které byste teoreticky mohl znát a umožňují platbu přímo obchodníkovi (s odkazy na příslušné stránky s přehledem možností platby, pokud byste se k nim nedokázal sám proklikat):
https://www.czc.cz/moznosti-platby/clanek
https://www.alza.cz/article/112.htm
https://www.mall.cz/zpusoby-platby
Všechny podporují mimo jiné systém PayU, kdy je zákazník přesměrován do svého internetového bankovnictví a posílá peníze přímo na účet obchodníka.
Je úplně jedno jestli obchodník dostává od brány peníze po jednom, souhrnně nebo jinak. Platební brána je zprostředkovatel a právně je příjemcem peněz obchodník. Je to jeho příjem, jeho tržba. A ten má také povinnost platbu evidovat do EET. Konec konců, souhrnně často dostává obchodník peníze i při platbách přes terminál na prodejně.
Platby kartou přes všechny platební brány které se v ČR běžně používají - GP Webpay, ČSOB, ČS, GoPay (při platbně kartou, ne platebním tlačítkem) a podobné - budou EET podléhat.
Mě by zajímalo, co se vlastně má zasílat do EET a kdy ... dám konkrétní příklad na bráně 2checkout.com (jistě to ale platí i pro jiné brány a ano, je to konkrétní příklad z praxe, předmětem dotazu není proč je popsaná situace takto).
- umožnuje platbu kartou (debit, credit), paypal
- vedená měna pro obchodnika je v USD
- platba na webu je v EUR
- platba na účet obchodníka (dorazí v USD - banka ji převede na koruny) je zasílána dávkově po dosažení/překročení nastavené částky
- poplatek pro bránu je dán procentem/nebo minimální částkou + poplatek za odeslaní na účet (ten je pro jednotlivou platbu nevypočitatelný, neb nevíte dopředu, o kolik přejedete nastavenou částku)
- dále je problém s převodem měn, pokud je použit paypal, dostanete miň ... atd
Ted mě prosím někdo řekněte, jaká částka v CZK se má poslat do EET a kdy !?!
Děkuji
Odpověď z FU:
Dobrý den,
povinnost evidovat tržby má podnikatel, který přijímá „evidované tržby“. Evidovanou tržbou je platba v hotovosti, platební kartou, šekem, směnkou nebo jiným obdobným způsobem, která zahrnuje příjem z podnikání a nevztahuje se na ni výjimka.
Evidenci tržeb naopak nepodléhají platby realizované přímo převodem z účtu na účet nebo inkasem.
Je nutné rozlišovat, zda je placeno přímo převodem z účtu na účet (zákazník dává příkaz k převodu platby přímo ze svého bankovního účtu) nebo zda je placeno platební kartou, resp. platba je uskutečněna bezhotovostním převodem peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce (zákazník) prostřednictvím příjemce (prodejce), kterým je poplatník, který má tržbu evidovat (viz § 5 písm. b) ZoET).
Pokud je tedy zákazník platební bránou přesměrován přímo na svůj internetový účet, kde jsou předvyplněné údaje platby , nemusí být tato platba obchodníkem evidována.
To, co píšete, je pěkná kravina... Lhůta 14 dnů na vrácení platí až od fyzického PŘEVZETÍ zboží - ne od zaplacení. Navíc od kupní smlouvy máte možnost kdykoliv odstoupit a to opět i na dálku.
Úplně stačí napsat e-mail nebo zavolat, že zboží nechcete a prodejce Vám musí vrátit peníze - nejpozději do 14 dnů od doby, kdy jej dostane zpět, ale většina to dělá ihned.
On ten bonzweb ukázal neschopnost MF, zrušili ho taky, že těch udání bylo moc a nemohli je zkontrolovat :-))) A to jich bylo jen 2000. To je 2000 soudních sporů s MF. Takže to nakonec může mít i reálný základ. Koncem roku 2018 MF třeba taky povede desetisíce soudních sporů o pokuty z EET. Buď budou muset zaměstnat tisíce právníků, nebo totalitním způsobem ovlivnit soudní řízení a přiohnout právní řád.
EET svou funkčností podrývá ústavní pořádek ČR!
On nekdo (v CR) plati po internetu primo obchodnikovi? Osobne neznam ani jediny shop, ktery by neco takoveho umoznoval. A jelikoz provozovatel eshopu zadnou platbu neprijima (rozhodne ne od zakaznika) tak ani nemusi resit zadne EET. Ve sktutecnosti totiz (v CR) vsechny shopy funguji tak, ze poslou zakaznika na nejakou branu, jejiz provozovatel jim posleze prevazne v nejake sumarni platbe jednou tydne prevede vybrane penize.
Obchodnik tak maximalne od prozovatele brany dostane informaci, ze doslo uspesne k nejake operaci, pripadne nejaky jeji identifikator.
A prave treba na kartu se EET vztahuje vyhradne v pripade, ze platba probiha prostrednicvim obchodnika. Tzn klasicka platba na kase nebo pripadne pomoci nejakeho platebniho terminalu v prodejne (napr). Ovsem i tu kasu muze potazmo provozovat jiny subjekt.
Tak si laskave prectete tu vetu jeste jednou, pak desekrat a mozna vam to i dojde.
Aby bezhotovnostni platba podlehala EET tak MUSI k jeji realizaci dojit prave prostrednicvim platce a NIKOHO jineho. Naopak, kdo je finalnim prijemcem penez je naprosto nepodstatne.
Nemluve o tom, ze obchodnik ve skutecnosti vubec nemusi vedet, ze k nejake platbe doslo, natoz jakym zpusobem, nebot mnoho bran nabizi vyber zpusobu platby ve vlastni rezii, klidne i prevodem. Existuji pak minimalne desitky zprozdredkovatelu prodeju, zarnym prikladem budiz napriklad steam, ale existuji podobni i pro prodej veci, kde zprotredkovatel vybira penize, a dorucuje zbozi, pricemz prodejcem je ale nekdo jiny. Nejde pak zdaleka jen o dobirku, zprostredkovatel klidne muze i drzet nejake zbozi skladem, a k vyuctovani dochazi davno po te, co ma zakaznik produkt doma.