Tak to jsem opravdu zvědav, hlavně jak to dělat s polofunkčními systémy - platebními bránami jako je PayPal.
Kolikrát vůbec nedojde odpověď, občas PayPal vůbec nefunguje, na dotazy se v PayPalu reaguje automaticky a s úplně nesmyslnými odpovědi. Taky se stane, že na výpisu z PayPalu je početní chyba (špatně sečtené součty za transakce), atd. Většinou mi trvá pár hodin, než jejich chyby opravím. Občas vám bez uvedení důvodu vemou transakci zpět, i když už jste zboží či službu dodali. Nedokážu si představit, že takový systém by měl být ještě navázán na EET. To už by opravdu vůbec nemělo smysl nic dělat.
Nevidím v tom problém, u e-shopu, nahlásím tržbu virtuální zálohy - celkovou částku z objednávky, poté přesměrují na bránu, po vyřízení objednávky a zkontrolování platby do EET zašlu opravu na skutečně zaplacenou částku. To přesně vystihuje postup, jaký probíhá v realitě, jak se peníze přelévají, jaké mám o platbě informace v daném okamžiku.
No a jak se v tom na FÚ vyznají, a zda EET jim k něčemu bude, mě může být jedno. Tržby jsem hlásil podle pravdy, což prokážu účetnictvím a doklady.
Pokud se EET prokáže jako nefunkční, měli by být souzeni za způsobenou škodu ti pracovníci ministerstva, co s tím nápadem přišli. Pokud bude EET zrušena, měl by pan Babiš jako fyzická osoba všem zaplatit zbytečně vynaložené náklady, protože mám za to, že učinil takový veřejný slib a vzhledem k jeho majetku, může být považován za reálný.
Nikde není psáno, že tržby z účetnictví se rovnají kumulovaným tržbám z EET, což každá firma lehce dokáže pomocí účetnictví.