(narazil jsem naaahodou na vas komentar)pokud máte problém s programem nebo mate nejake extra pozadavky, neni nic lepsiho nez zavolat svemu technikovi nebo to pisnout na ppl. Oni se postaraji. Pokud by se nezadarilo, klidne mne kontaktujte na fuki@seznam.cz :) a ja uz snad pomohu :) Prijemny den
Jenomže, v článku je jasně uvedeno - Petr Král, obchodní manažer obchodu Korunka.cz. Pokud tedy o pár odstavců tvrdí, že "akceptujeme i kreditní karty ze zahraničí" - lze předpokládat, že se to týká společnosti, jejím jménem se představil. Pokud klame zákazníky tím, že se označuje jako zástupce obchodu s nižšími cenami, ale uvádí obchodní podmínky jiného svého obchodu, kde si "připlatíte", co si o tom má člověk myslet???
Co v článku není explicitně řečeno je, že jsme se s řadou dalších lidí bavili neformálně, takže případné PR úlety jsme odfiltrovali včas. Ale do účetnictví jsme bohužel přístup nedostali :)
Nezlobte se, ale z vas uplne tece to ze vubec nevite o co jde. Uz ta poznamka ze poslete "sahodlouhy mail", kde budete neco vysvetlovat o jine bance. Kdyby jste mel praxi, tak by jste vedel ze po takovem mailu at je v nem cokoli, vam tretina lidi zrusi objednavku stylem ze ten prevod nezaplati. Praxe je trochu jina nez vase vysnena virtualni realita. My jsme napriklad museli zrusit kontrolu spravnosti tvaru mailove adresy, kdyz jsme kontrolovali zdali je tvar adresy spravny, prisli jsme tak o 100 objednavek mesicne. Zakaznici jsou ruzni a je treba vazit na lekarnickych vahach co udelate. Castou vlastnosti napriklad je, ze lidi vubec nevybiraji mailovou schranku, mailova komunikace je velky problem. Dalsi fenomen jsou dnesni mladi a jejich vyjadrovaci schopnosti, proste vam prijde mail "uz by bylo kvodeslani XXX?" a podpis "Lukin", kdyz patrame podle mailove adresy co si objednal a nic nenajdeme, tak po 5x reply zjistime ze toto byla prave ta objednavka (zakaznik reaguje na napis u zbozi "nyni skladem") a nenapadne ho ze na adresu "Lukin" nic nedodame. To ze je napsane u zbozi "Expedice 24 hodin", to jsme museli rozepsat, protoze lidi si to v 16:50 objednali a druhy den v 17:00 stali frontu na poste a davali nam mobil s posmistrovou aby jsme se dohodli.
Vhodne nastaveni "zkvalitneni systemu" to je ukol jak pro statni planovaci komisi, my treba nedame rocni zisk na implementaci nejakyho modulu ktery prinese to, ze bude 3% spokojenejsich a ziskame asi tak zhruba 0% novych zakazniku. Nejucinejsi je to co zde psal nejaky praktik. Prijmout objednavku, nejlepe telefonem a okamzite expedovat dobirkou. Je mi jasne, ze kdyby jsme prodavali USB ohrivace na kafe a bavlnene satky s lebkama pro programatory tak tyto problemy nemame a muzeme nasadit cokoli.
Manželka pracuje ve firmě, která má kamenný obchod a eshop. ted absolutně nestíhají, takže pracuje cca 14hodin denně :-( .A hlavně vidím pozadí eshopu..... I na Vašem příspěvku je Petře vidět, že málo myslíte na potřeby zákazníka. Já, jako zákazník potřebuji platit převodem(přece nebudu vybírat peníze z účtu, abych měl u sebe hotovost), to je nákup z domova. Všechny negativa, která jste uvedel se přece dají řešit vhodným nastavením(nebo zkvalitněním) systému, který vám eshop provozuje.ten můžu hlídat platbu zákazníka apod. dokonce můzete uvest funkci, kdy pri realizaci platby z jiné banky, než máte Vy, může jít na klienta automaticky mail, kde mu sáhodlouze vysvětlíte, proč bude 3dny trvat, než platba dojde k Vám. Z osobní zkušenosti mohu říct, že by neskodilo, kdyby se provozovatele eshopů snažili býti více "pro"klienty. O tom je přece nákup z tepla domova a jeho rychlost. Pěkný den.
Díky za odpověď, nečekal jsem ji. Na druhou stranu nevím, jeslti je nutné článek stavět výhradně na sadě otázek a odpovědí získaných přes email. Pak totiž v textu chybí důležité/zajímavé informace a naopak tam přebývají od reality odtržená vyjádření marketingových ředitelů, která opraví až zveřejněné hospodářské výsledky. Uvidíte sám.
Objednavka vlajky z www.army-eshop.cz vytvorena 11.12. 13:41, zboží došlo jako doporučená zásilka Českou poštou z Tabora do Prahy 10 a doručeno 12.12. ve 12:15.
Toto jsme museli také řešit. Nakonec pro www.TisknuLevne.cz již 4 rokem používáme vlastní SW napojený původně na Money S3, nově od letoška na Money S5. Automaticky načítá vystavené faktury, kontroluje obsah zboží v zásilce přes čtečku čárkového kódu, tiskne všechny štítky včetně čárkového kódu, vytváří a odesílá datové soubory a tištěné výkazy pro PPL a Českou poštu (běžné i OB balíky). Zpětně umožňuje obchodníkům dohledávat, co se zásilkou děje. Prostě vše je plně automatické. Pokud by někdo měl zájem, asi bychom to zvládli i nabídnout dále. Ale až po Vánocích, teď opravdu nestíháme.
Pan Král který zde zastupuje eshop korunka.cz zde uvádí, že není problém akceptovat i kreditní karty ze zahraničí.
Jenomže, když se podíváme na vlastní eshop korunka.cz vidíme že platbu kreditní kartou vůbec nenabízí - pouze platbu při převzetí, Cetelem CZ, Převodem předem a ePlatby pro eKonto .
Je jasné že pro většinu eshopu je přijímání platby kartou nevýhodné - díky poplatkům bance a svým nízkým maržím, takže ho nenabízejí - ale proč kvůli tomu klamat čtenáře?
Bohužel, taky používáme ctrl+c / ctrl+v.
Ten PPL soft je hrůza, ale aspoň z něho jdou vytisknout štítky na termotransfer tiskárně a soupis dobírkových balíků.
Sice ten soft má nějakou možnost importu dat, ale vzhledem k jeho práci s češtinou a způsobu definování jednotlivých polí je to víceméně nepoužitelné.
V našem eshopu používáme pro možnost dopravy českou poštu i PPL. Nyní v tomto období, ale kupí pošta jednu chybu za druhou. Podáváme soupis balíků elektronicky a jednou se data nespárují, jindy zase nevyberou dobírku a nebo balík s červenou etiketou (nad 30000) rozbijí, i když jde mimo pásy. Nejraději bychom přešli úplně k PPL, ale ruční zadávání zásilek do toho jejich programu je šílenost.
Proto mne zajímá jestli ti co posílají hromady zásilek u PPL zadávají ručně všechny tyto zásilky do jejich archaického programu nebo mají na to nějaký fígl. Jde mi především o to, že program pošta 2002 má import z účetnictví (Money) a toto ušetří lidem spoustu práce.
Je to uvedeno v diskusi. Některé obchody nám neodpověděly, jiné přímo odpovědět odmítly, Alza patří mezi ně. A my si ty odpovědi nevymyslíme, prostě dáme jiný shop.
Asi jo. Je to o službě, kdo posílá obyčejný balík, nemůže čekat doručení druhý den. Kdo si zaplatí kvalitní službu, může se na ni spolehnout. Pamatuju, před dvěma lety, když PPL, DPD, o Toptransu nebo Ravi Expressu nemluvě, jak nestíhali a nejezdili ani pro své velké celoroční zákazníky (pro které u nás vyzvedávali zboží), takže jsme jim nakonec začali balíčky posílat standardním způsobem jako jiným zákazníkům (a od té doby vlastně stále).
Nerozumím tomu, proč v tetu není nic od alza.cz. SPeciálně v oddílu logistika to bije do očí, nikdo v ČR nemá tak propracovanou logistiku a takové skladové zásoby, nemluvě o tom, že podle obratu je to český největší online obchod... škoda.
Musím říct, že jsem toho za poslední měsíc potřeboval poměrně dost nakoupit (ani ne tak k Vánocům) - televizi, kompletní audio a sat vybavení a dalších pár krámů - dohromady asi 15 zásilek. Ne že bych měl internetový nakupování tak rád, ale v normální obchody jsou plný předraženejch šuntů a někdy ani to ne.
Zkušenosti: vcelku kladný. Naprostá většina z těch věcí dorazila do 1-3 dnů, zbytek max. do týdne. Naprosto zklamal jen 1 obchod, kde když jsem se po týdnu ptal kde je to zboží "na skladě", tak se ptali, jestli to chci pod stromeček nebo stačí v lednu a že to nikde v republice není (z druhýho obchodu to pak přišlo do druhýho dne). Další zádrhele: 1 obchodník nepřiložil žádný kupní doklad ani záručák (na mail pak nereagoval, po důrazný výhražce OI napravil), další si upravil cenu cca o 4% ve svůj prospěch (zítra zkontroluju jestli zaplatil, jinak zase hrozí OI), 1 výrobek se ukázal jako čínský nefunkční šunt (musím vrátit) a stejný podezření mám i u druhýho. No a 1x selhala asi logistika u prodejce - místo 2 stejných matrací zvoral rozměry, naštěstí jsem na to přišel než jsem to převzal - jeho problém.
Ještě dopravci: bez problémů (kupodivu) ČP, Toptrans. Naprostá katastrofa: DPD.
Teď před Vánoci posíláme cca 800 balíčků denně prostřednictvím České pošty (Obchodní balík). Zatím nemáme jedinou stížnost ani informaci od zákazníků, že by balíček nedorazil, případně že by se zpozdil. Ano, stává se, že občas chybí lísteček ve schránce, to je jediné minus pošty... OVŠEM mnohdy je to proto, že vchody bývají zamčené a Obchodní balíky vozí jiný tým než běžnou poštu, takže narozdíl od tradičních pošťáků nemívají klíče. Nechápu tedy, co se vám na fungování pošty nelíbí?
Add1 - způsob úhrady: Jako provozovateli eshopu Světsoftware.cz je nám upřímno jedno, jestli zákazník více využívá dobírku nebo platbu předem. U nás to vychází 50 na 50. Samozřejmě každé má svoje výhody i nevýhody, které byly již zde zmíněny. Opravdu úsměvné je to u platby převodem, kdy někteří zákazníci si myslí,že dokážeme připsat úhradu po 1 minutě od odeslání platby
Add2 - naprostá tragédie je pošta. Stálo nedokážu pochopit jak tento socialistický podnik dokáže fungovat. Naopak PPL se za poslední rok výrazně zlepšilo a reklamace u tohoto přepravce jsou minimální.
A druhá nevýhoda je samozřejmě nevyzvednuta zasilka a mnou, obchodníkem, zaplacené poštovné. Kdyz se zaplatí predem, uz si to zakaznik sam ohlídá aby se jeho zbozi nevratilo odesílateli.
Možná to přijde někomu divné, ale jako obchodní naopak preferuju platbu dobríkou, protože můžu zboží pokud je skladem ihned expedovat a nemusim čekat až dorazí platba od kupujícího, protože ty lidi velmi často nejsou schopný si přečíst doručené emaily s výzvou k platbě a pak po týdnu volají kdy jim konečně to zboží přijde, nebo než laskavě dají příkaz k úhradě a pomalá banka vše zaúčtuju, tak není problém aby to trvalo 4 - 5 dní a my tak máme zboží zbytečně pro něj rezervováno a leží nám na skladě, místo toho abychom jej poslali ihned dalším zájemcům. Pokud se někomu zdá cena dobírky 30 Kč drahá, obzvlášť když kupují zboží, které je stejně minimálně 20x dražší než ta dobírka, je opravdu směšný argument. Od druhé poloviny letošního roku pociťujeme i větší zájem o platby kartou a to především z toho důvodu, že lidé nemají peníze a chtějí platit kreditní kartou, kterých má dnes většina lidí plný šuplík jak jim je banky neustále vnucují, což je pro lidi snazší než žádat o úvěry a splátky, které sme již v obchodech zrušili pro naprostý nezájem, díky složitosti vyplňování online formulářů žádostí, které mnoho lidí odradilo a ti co zájem měli a vyplnili, tak stejně neprošli registry, takže nic nedostali.
"No a pak samozřejmě musíme taky vysvětlovat lidem jak je možné, že když oni ráno zadali ve své platbě příkaz k platbě a peníze jim už z účtu odešly tak že nám na účet přijdou nejdříve až další den..."
Osobně i jako provozovatel eshopu preferuju dobírku a nevidím na tom nic špatného nebo 'archaického'!
Při platbě předem musíme nejdříve pravidelně kontrolovat zda už peníze nepřišly na účet, řešit situace kdy lidé neuvedou variabilní symbol nebo jim třeba jen nedojde email s výzvou k platbě (nebo jim přijde, ale oni si ho nepřečtou). No a pak samozřejmě musíme taky vysvětlovat lidem jak je možné, že když oni ráno zadali ve své platbě příkaz k platbě a peníze jim už z účtu odešly tak že nám na účet přijdou nejdříve až další den...
Naopak když posílám zboží na dobírku, tak mi toto vše odpadá a můžu expedovat hned - takže je to nakonec i pro klienta rychlejší. Jediná nevýhoda dobírky je dražší poštovné.
Ad mobily - jejich menší prodeje bych spíše odvozoval z toho, že i levné mobily nakoupené loni a předloni toho umí už dost (rádio, dobrý barevný displej, paměťovky...) a výrobci nepřicházejí s převratnými novinkami v jejich výbavách, tudíž není důvod k jejich obměně..
Provozujeme 2 online obchody - Skype Hardware a Digitální Fotorámečky. U Skype techniky je zájem především o bezdrátové telefony a wifi telefony pro Skype, fotorámečky a alba jsou dost vánoční zboží a tam je nárůst několik set %. Trhákem je Digitální Album. Předpokládáme, po zkušenostech z minulých let, že se ještě probudí firmy a v rámci snižování daňových nákladů se vrhnou před koncem roku na nákup Skype techniky (a udělají dobře, protože něco ušetří letos na daních a příští rok na volání).
Platby: dobírka 81%, platba předem 14%, platba eBankou online 5%.
Posíláme výhradně přes PPL, ti zatím jedou docela spolehlivě do druhého dne.
Dobírka mi připadá archaická a drahá, tak jsem platil často předem nebo přes kartu Visa... a pak se mi dvakrát stalo že zboží přišlo za déle než za měsíc... Takže od té doby jen dobírka. Bezúročné půjčky nebudu poskytovat.
E-shopy by se měly zamyslet, zda důvod proč lidi mají nejraději dobírku je právě v této špatné "zasilatelské morálce" českých e-shopů.
Pustili jsme pred Vanoci zakladni verzi e-shopu s knihami (http://www.knihkupectvi.cz), ve kterem je pouze dobirka a hotovost, ostatni platby budou pribyvat. Nicmene bez jakekoliv reklamy nam nabehly objednavky listopad/prosinec o 600 % vice nez jsme cekali. Protoze e-shop provozujeme 7 let, tak mame dobre zazemi a stiha se celkem dobre i v tuto dobu. Hodne se objednavaji tituly z doporucujeme na uvodni strance, cili hodne House, pruvodce serialem.
Jenom poznamka ke zkusenosti s e-shopem. Je zajimave, jak lide reaguji pozitivne na jednoduchy e-shop, ktery z jejich strany toho zatim moc neumi, ale dobre plni zakladni prodejni funkci. Probehly velke uzivatelske testy na obycejnych lidech (ne IT) a ukazalo se, ze je bezne e-shopy prehlcuji funkcemi a informacemi. Ukolem dneska tedy asi bude spis najit moznost, jak rozsirit schopnosti e-shopu a nezahlcovat zakazniky balastem.
Petr.
Stale jen dobírka (i když nutno dodat, že mame nad 1000,- poštovne zdarma), prvotní zkoušení PaySecu již opadlo a již jej skoro nikdo nevyužíva. Česká pošta zatím v naprostem pořadku a je videt posílení - toto pondelí před 18:00 hodinou odeslané obyčejné baliky již včera (středa) dorazili na účet. Problematika pouze s oznamenim o uložení - zybtečně znovu rozesilane emaily a sms s upozornenim aby nic netušící zakaznik zbozi na poste vyzvedl. Potvrzuji 30% celoročnich tržeb pred Vanoci. A prodava se naprosto vše.