Mne nejvice irituje velice casta praktika nekterych virtualnich obchodu a sice nabizeni virtualniho zbozi. Fakt je vyborne videt na x-shopech nabidku zbozi s "termin dodani: 2-3dny", pricemz na 100% vim, ze dane zbozi nebylo do Cech zatim vubec dodano a bude dostupne nejdrive za nekolik mesicu. Typicke je to pro prodejny mobilnich telefonu, ktere bezne nabizeji zbozi jeste pred vystavami kde je vyrobci predstavi svetu, ale setkal jsem se s tim i u renomovanych e-shopu bezneho sortimentu.
trošku vím :-)) jak to funguje :-)) takže se pokusím tento problém osvětlit. Nastává v případech, kdy dodavatelé/výrobci tvoří ceníky. Do těch se zařadí strašná spousta modelů a výrobků. Ty se pustí do světa = obchodníkům a maloobchodníkům, kteří mají 2 možnosti:
a) dohadovat se o každém modelu s výrobcem
b) "prsknout" všechno na WEB ..
No a b) je správně :-)) protože většina lidí chce "širokou nabídku" 20.000 a více položek zboží (jinak by ani velké eshopy neměli nic na WEBu :-)) takže vznikají dostupnosti typu "NA DOTAZ" nebo "NA ZAKÁZKU". Když pak zavoláte maloobchodníkovi, tak vám nedokáže říct nic o dostupnosti, ba co víc o dostupnosti neví vůbec nic lokální zastoupení výrobců. Globalizace a snižování nákladů navíc nutí výrobce k centralizaci skladů - třeba do Polska nebo Maďarska pro Evropu a jste i jako obchodník v ...
To ze terminy dodani jsou zcela hypoteticke plati obecne. Ja mel spise na mysli pripad, kdy zadny velkoobchod to nenabizi (nebo to ma v nabidce bez terminu dodani), dovozce do CR vi, ze to bude az za nekolik mesicu, ale Ferda, s.r.o. na to ma nejenom cenu, ale i dodani do tri dni.