Vlákno názorů k článku E-shopy: kvalita x kvantita = konstanta od track - Mam pocit, ze diskuze na tema, tenhle obchod...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 8. 2006 12:11

    track (neregistrovaný)
    Mam pocit, ze diskuze na tema, tenhle obchod lhut ydodrzuje a tenhle zase ne je celkem zavadejici. Jak pisete nize, treba Vltava se za posledni rok ci dva vyrazne zlepsila v plneni terminu, byt to porad neni zadna velka slava. Ale moje posledni zkusenosti s ni jsou vesmes dobre, vetsinu zbozi jsem dostal vcas a kdyz neco ne, tak treba dva az tri dny po terminu (na muj dodatecny dotaz odpovidali napr. ze to v dobe odeslani mailu s informaci o prodlouzeni lhuty prislo na sklad, takze to za den dva bude).
    Na alze nenakupuju tak casto, ale kdyz neco kupuju, tak vetsinou zakladni veci s rychlym bezproblemovym dodanim.
    S Mallem jsem na tom podobne, "vlajkove" obchody jsou celkem solidni a zakladni sortiment dodavaji celkem vcas, cim hloubeji clovek do nabidky saha, tim horsi jsou sluzby a plneni dodavek.

    MYslim, ze problem e-shopu je hodne v dodavatelich. Kdyz maly obchodnik nedostane od dodavatele objednane zbozi, ma prostor a cas pidit se po tom, proc se tak (ne-)stalo a poda zakaznikovi jasnou informaci. Velky obchodnik se stovkami dodavatelu ma vsechno na automaticke bazi - zbozi neprijde vcas>posle automat. mail, ze se to zpozdi. V te kvantite se to proste asi neda delat jinak.
  • 14. 8. 2006 10:05

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Tak tak. Jeden se za dvacet let potká s ledasčím. Taky jsem fáral, stavěl Strahovský tunel a nebo sázel stromky. Našlo by se toho až hanba. U většiny jsem nezůstal a budu nebývale šťastný, když už to nebudu muset nikdy dělat - ale zkušenosti zůstanou ;)

    A dodatečně se omlouvám. Jsem programátor a nejsem programátor. Jsem _i_ programátor - píšu si sám javascripty, v rámci webdesignových projektů. Ale nejsem programátor v tom smyslu, jak to vyznělo v tom příspěvku - coby hlavní popis mé práce a přístupu. V praxi bývám totiž velice často v opozici ke kolegům, "skutečným" programátorům - proto ta bezmyšlenkovitá okamžitá reakce.
  • 11. 8. 2006 19:24

    Jenda (neregistrovaný)
    V prvé řadě nejsem ani programátor, ani jsem v životě žádnou "aplikaci pro e-shop" nenapsal.
    Zřejmě v tom máš Pixy poněkud zmatek (ó jaké překvapení). Cituji:
    Autor je webdesignér, programátor, počítačový grafik a veršotepec.
    Teď jsme se ještě dozvěděli, že jsi chlapík s "celkem slušnými obchodními zkušenostmi a znalostmi o obchodě a prodeji vůbec."
    Bravo!
  • 11. 8. 2006 9:30

    i (neregistrovaný)
    Na tom je urcite mnoho pravdy. Jednu dobrou vec tam ale vidim - zabyvaji se tim, takze jim to neni lhostejne.
  • 11. 8. 2006 9:29

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    A to právě jde. "Naše chyba je, že jsme Vám to nedali včas vědět..." - kdyby se to stalo jednou, tak prosím, stát se může leccos a já mám pochopení. Ale když se takový "omyl/chyba" stane třeba popáté za sebou, přestává to být omluvitelný exces.

    Budu se muset zeptat táty, proč se tou pánví nepochlubil - naposledy (asi před čtrnácti dny) říkal, že ještě nepřišla. V tom případě se omlouvám, že protentokrát mlžím já, pánvičku jste dodali a trvalo vám to jen měsíc.

    ad Vltava - taky jsem s nimi míval horší zkušenosti, ale mám pocit, že se nějak zlepšili. Je ovšem dost možné, že se třeba jen trefuju do objednávek s delší dodací dobou, takže ty termíny v zásadě stále odpovídají skutečnosti. Nicméně u Alzasoftu jsem se ještě s problémem s dobou dodání nesetkal (a že už jsem tam toho - pro sebe nebo pro někoho jiného - nakoupil celkem hodněkrát), jejich termíny sedí. Snad jsem to nezakřinul.
  • 11. 8. 2006 9:22

    bez přezdívky
    Tady jsme v ČR. Obchodník je bůh a zákazník je remcající mamlas. Povinnost zákazníka je přijít, vybrat zboží v akci, zaplatit a okamžite z obchodu vypadnout.

    Je třeba pořádně vydělat a ne se zdržovat diskusema.
  • 11. 8. 2006 9:06

    Petr (neregistrovaný)
    Mno, zda se, ze byste potrebovali kurs komunikace se zakaznikem. I kdybyste tisickrat meli pravdu a puvodni stezovatel ne, tak tahle odpoved ("my jsme to udelali dobre a vy si stezujete, remcale jeden kverulantni") vam opravdu opravdu dobre jmeno neudelala.

    Vim presne, jak se citite. Vim presne, ze intuitivne by se mi take chtelo takhle odpovidat.

    Ale profesional se pozna prave podle toho, ze takhle neodpovi. A s usmevem vrati penize za vracene zbozi, ktere neni ani v sortimentu. A nezkrachuje (Wal-Mart, Nordstrom, ...).
  • 10. 8. 2006 18:35

    kwak (neregistrovaný)
    To že obchodník uvádí lži není jistě v pořádku. Jak si ale jste jist že Vám obchodník lže? Nepracuje třeba s informací od výrobce a ten zboží nedodal včas? Nebo nedošlo k selhání dopravy od dodavatele? Všechno má své kapacity a na mnoha místech se nezalamují s tlakem který je vyvíjen na obchodníka. Vazba mezi výrobcem a obchodníkem je trvalá a obchodník se od výrobce nemůže pod návalem svých neověřených dojmů odklonit tak, jak zákazník od obchodníka.

    Po napsání Vaší reakce se ale ukázalo jedno. Vy chválíte spokojenost s dodavatelem X a v zápětí přijde reakce na to, že někdo jiný má s Vámi preferovaným dodavatelem X zcela opačné zkušenosti. Tak to je. Žádný obchodník není dokonalý. Obchodníci opírají o informace od dodavatelů, kteří často selžou. Dokonce z vlastní praxe vím, že častěji než obchodník. Přece je logickým zájmem obchodníka dodat včas. Ne? Třeba Vám to bude znít jako pohádka, ale v našem případě pokud je u nás nával, tak bez jakékoli diskuse nepustím lidi domů dřív, než se zásilky nachystají. Často sedám večer či vnoci do auta a odvezu je na překladiště, aby to hned šlo k zákazníkovi. Ale ani tak nedodáme mnoho zásilek včas. Zákazníkům se snažíme omluvit, žebrají pak slevy ale proč má cizí zavinění zpoždění platit obchodník? Jen proto že je v kontaktu se spotřebitelem?
  • 10. 8. 2006 17:49

    Michal Pobežal - MALL.cz (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    ověřoval jsem Vaše objednávky. Na Showparku jste objednával 4 DVD v jedné objednávce, všechny 31.7. Všechny jsou od dodavatele Bontonfilm, který je má podle online systému skladem (proto ta doba dodání 5 dnů, přijede to k nám a od nás k Vám). Bohužel nám je z určitých důvodů Bontonfilm nedodal. Naše chyba je, že jsme Vám to nedali včas vědět (tato chyba má i konkrétního odpovědného viníka, kterého potrestáme). Nicméně přesto nedokážeme ovlivnit to, jakým
    způsobem nám dodavatelé zaváží zboží - některé můžeme vyměnit, ale některé kvůli jejich pozici stěží. Proto také do dostupnosti píšeme "obvykle". Nikoho tím nechceme mást, a už vůbec ne záměrně. Obvykle to opravdu těch 5 dní trvá.

    Co se týká pánve pro Vašeho tatínka, i tuto objednávku jsme
    dohledali. Objednávka byla učiněna 26.6. a u položky bylo napsáno, že dostupnost neznáme. Následně, jak píšete, jsme o tom se zákazníkem komunikovali, říkal, že si počká. A pánev mu byla v pořádku doručena dne 26.7., tak, jak bylo naplánováno.
  • 10. 8. 2006 17:21

    davidn (neregistrovaný)
    Mam podobnou zkusenost, nakupuju na vltave knihy a dvd a opravdu je vetsinou i nakoupim, ale co nemaji skladem a ihned neexpeduji, tak trva dele nez je uvedena lhuta, napr. kdyz je u knizky cca 2 tydny, tak trva mesic... ale po vsech tech nakupech jsem si na to jiz zvykl a pocitam s dvojnasobnou lhutou, jsem pak akorat prijemne prekvapeny kdyz to vyjimecne dodrzi nebo je to treba jenom 1,5nasobek doby:-)
  • 10. 8. 2006 14:34

    nazir

    Proč jiné podobně velké obchody (Vltava, Alzasoft) termíny dodání uvedené u zboží téměř vždy dodrží a Mall to nedokáže?

    Nevím, jak tomu je v případě Alzasoftu (když už něco z jejich oboru kupuju, kupuju to u CzC, přestože to mám do tržnice coby minometem dostřelil), ale ohledně Vltavy jste mě velmi pobavil. Dříve jsem u nich často nakupoval (čti: objednával si), než mi došla trpělivost z věčných stornování zboží, které, ač jej stále nabízeli, nebyli schopni dodat. Již nikdy více!

  • 10. 8. 2006 13:18

    tom (neregistrovaný)
    hahaha Vltava - Presne tak s terminem dodani u Vltavy je to hodne spatne. Jednou dokonce objednavku po 1 mesici neustaleho posouvani po tydnech zrusili, aby se stejne CD objevilo druhy den opet v nabidce ovsem za vyssi cenu!
  • 10. 8. 2006 12:17

    Frank Tomes
    Proč jiné podobně velké obchody (Vltava, Alzasoft) termíny dodání uvedené u zboží téměř vždy dodrží a Mall to nedokáže? Proč uvádí dobu dodání, kterou nedokáže splnit?
    Vltava jako dodavatel dodržující termíny dodání nebyl zvolen jako dobrý příklad. Z cca deseti nákupů termín dodrželi pouze jednou. Ostatně diskuse pod články o nakupování na internetu se zprávami o zoufalých termínech Vltavy jenom hemží.
  • 10. 8. 2006 11:46

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Nejspíš jste v článku něco (k mé lítosti) špatně pochopil. V prvé řadě nejsem ani programátor, ani jsem v životě žádnou "aplikaci pro e-shop" nenapsal. Naopak mám (ó překvapení) celkem slušné obchodní zkušenosti a znalosti o obchodě a prodeji vůbec.

    To, co jste nepochopil především, je fakt, že nikdy a nikde neříkám, že obchodník má mít všechno na skladě. To je nesmysl, v článku doslova píšu, že to by vás přece zruinovalo. Pouze upozorňuju na to, že pokud se stane A, tak obvykle nastává B. Ten problém není v tom, že prodejce to zboží nemá okamžitě k dodání, nebo že dodání trvá dlouho - ale v tom, že o době dodání mlží nebo rovnou bezostyšně lže.

    Nejlépe opět příklad. Nedávno jsem si objednal dvě DVD. Jedno na Vltavě a druhé na Showparku (Mall.cz, chtěl jsem si je po delší době zase vyzkoušet a na Vltavě ho neměli). Na Vltavě u toho titulu stálo, že doba doručení je dva týdny a po cca dvou týdnech skutečně dorazilo. Kdežto na Showparku byla "obvyklá doba doručení" 5 dní - a co následovalo? Pochopitelně mail citovaný v článku a klasicky (v intencích zvyklostí Mall.cz) už dva týdny žádná další odezva. Kam až má moje trpělivost coby zákazníka sahat?

    Jinými slovy: mně nevadí, že expedice zboží bude trvat déle. Mně vadí, že mi prodejce lže, balamutí mě a především uvádí v nejistotu - dostanu svou objednávku tento týden? Nebo příští? Nebo za tři měsíce? Nebo vůbec ne? (A potažmo mě štve, že kvůli téhle nespolehlivosti a po mnoha špatných zkušenostech už nemůžu riskovat platit předem, musím si vybírat hotovost a platit dobírkovné.) To je ten pitomý a krátkozraký přístup prodejce, o který tu jde.

    Perlička na závěr. Zástupce Mall.cz se výše snaží vypulírovat, co se dá, ale já osobně mám s nimi podobné problémy už celkem dlouho. A když jsme řešili ten poslední (a muselo to dojít až ke komunikaci s vedením Mall.cz), jako omluvu jsem dostal dárkový poukaz na 200 korun (což mě jako zákazníka, který tam utratil už přes sto tisíc, víc urazilo než potěšilo...). Dal jsem jej tátovi, ať si s ním udělá, co chce. A co myslíte. Objednal si na Bilezbozi.cz pánev a už třikráte mu z Mall.cz volali, že pánev jaksi bohužel, možná za čtrnáct dní. Objednávka byla v červnu, máme srpen a pořád nic... To by přece dorazilo i vola, nemyslíte?

    Proč jiné podobně velké obchody (Vltava, Alzasoft) termíny dodání uvedené u zboží téměř vždy dodrží a Mall to nedokáže? Proč uvádí dobu dodání, kterou nedokáže splnit? To nemůže být nějaká obecná systémová chyba - když některé e-shopy slíbenou dobu expedice dokáží dodržet velmi přesně (a pokud hrozí nějaké zdržení, aspoň ihned zákazníka informují), tak je zřejmé, že to jde. Chyba tudíž musí být na straně prodejců, kteří to nedokáží.
  • 10. 8. 2006 9:43

    Petr (neregistrovaný)
    Je to přesně o 1,5% víc než žádná sleva :-)
    Nijak jsem ten parametr netajil ale naopak na to předem upozornil a je každého volba, zda pokud už chce kliknout a podívat se, zda jej použije nebo ne.
  • 10. 8. 2006 8:34

    Petr (neregistrovaný)
    Jsou i takoví co mají velký sklad, ale moc jich nebude. Myslím si, že by stálo zato udělat nějaký článek a dát lidem o takových obchodech vědět. Já osobně jeden znám, ale není to elektra ale hračky, papírnictví a pyrotechnika. Ale přesto, kdyby to někoho zajímalo (vánoce se pomalu blíží ;-) tak odkaz je Obchod-TIS.cz (ten parametr tam není kvůli affiliate, ale získáte díky němu 1,5% slevu na nákup)
  • 10. 8. 2006 8:22

    pepak (neregistrovaný)
    Rekl bych, ze neni problem, ze eshop nema zbozi primo na sklade, ale je dost velky problem, pokud uvadi "dostupnost X dni" a tuto dostupnost nasledne o dny nebo tydny prekroci.

    Krome toho si myslim, ze v mnoha pripadech je sire sortimentu vyslovene na skodu i pro me jako pro zakaznika - zejmena pokud je doprovazena nepouzitelnym systemem prohledavani, jak je typicke na ceskych eshopech s hudbou (vybiram temer vyhradne podle autora a verte mi, ze kdyz je u 99% CD uveden jako autor "ruzni umelci", pripadne nejaky pan "Sony Classical" nebo pani "Varese Sarabande", tak to nejspis rovnou zabalim a jdu jinam nez abych prochazel tech 500 stranek katalogu a doufal, ze me treba neco zajimaveho prasti do oci; maly ochod treba jen s dvaceti zajimavymi polozkami ma u me mnohem vetsi sanci na uspech, uz proto, ze mi nedela potize si cely katalog projit a treba i nad kazdou polozkou stravit par minut zjistovanim, jestli by se mi nahodou nelibila)
  • 10. 8. 2006 6:39

    kwak (neregistrovaný)
    Můj příspěvek se týká specializovaných eshopů na elektroniku, autodoplňky a podobně a ne širokosortimentních eshopů které vedou hrábě, počítače a vlněné papuče. Jejich činností se nezabývám a tak neznám jejich praxi, ale ti polde mne už vůbec nemají moc šancí řešit vrtkavý zájem zákazníků skladovými zásobami.
  • 10. 8. 2006 6:03

    kwak (neregistrovaný)
    To je neuvěřitelné, autor článku je programátor, ale sám eshop nikdy neprovozoval. Už chápu, proč mě článek připadá dost od věci a bez znalosti obchodní praxe.

    Pane Staníčku, uvědomte si, že obchodníci nemohou mít z mnoha důvod na skladě plný sortiment zboží uvedené v eshopu. Mezi tyto důvody patří zejména následující: pokud mám zboží na skladě, tak neprovozuji jen eshop, ale i maloobchodní prodejnu. Maloobchodní prodejna která by měla v dostatečné míře to, co uvádí ve svém eshopu by hravě strčila do kapsy všechny DatArty Electrowoldy a podobně najednou. Eshop je totiž pro zákazníky zajímavý jen tehdy, pokud je v něm dostatečná nabídka. Nač Vám je sehop, kde jsou jen tři autorádia (ale s dobrým popisem?) zákazníci si chtějí dnes vybrat a tak půjdou tam, kde se ve zboží mohou přehrabovat, porovnávat, virtuálně používat a vytvářet si požitek z věci, kterou si koupí. Tímto narážím na další Váš vyumělkovaný blábol a to, že může být zajímavý eshop s úzkým sortmentem. Já tvrdím že vyjma asi nějakých specifických věcí tak defihitivně nemůže!!! V eshopech je obvykle úzká skupina zboží, která dělá hlavní obrat. Obvykle jednak nejlevnější položky (ty lze vést skladem) pak "šperky" = drahé ale populární zboží - také ho lze mít skladem, ale jinak je tam plno alternativních věcí, které se prodají méně často a mnohdy než si najdou zákazníka je už k mání novější model. Tyto věci nelze vést na skladě. Uvědomme si, že tři dny před vánocemi, kdy na obchody zaútočí uřícení rodiče a berou kde co jsou jen jednou ročně a tyto věci jinak na pultech nemají zbývajících 362 dnů moc šancí... (pochopil jste to?)

    Takhle bych mohl pokračovat dál. Než napíšete článek, zkuste se napřed pobavit s obchodníkem, o čem to je. to že jste napsal nějakou aplikaci pro sehop ještě zdaleka nemá nic společného s obchodováním.

    Promiňte mi ta tvrdá slova.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).