Ano, máte pravdu, bohužel jste trefil do černého. CykloExpert je náš jediný obchod, který to zanedbal. Jak jsem psal výše, nyní intenzivně pracují na doplnění odpovědí, i když bohužel pro zákazníky, kteří se ptali, to již bude mít nulovou hodnotu a tyto zákazníky jsme pravděpodobně ztratili.
Ztratili, přesně tuto Meridu jsem si nedávno pořídil v bikesportchrudim.cz, a to jsem původně šel na cykloexpert.cz. Množství nezodpovězených dotazů mě však odradilo, abych se vůbec informoval na dostupnost a raději jsem odešel hledat konkurenci.
a děkuji za Váš pohled na věc. Zkusím v několika řádcích nastínit pohled Internet Mallu:
Ke skladové dostupnosti:
Výhodou internetových obchodů jsou minimální skladovací prostory - proto, aby zboží mohlo být levnější. Tak tomu bylo i u Internet Mallu, ale právě dlouhé dodací lhůty nás přesvědčily o nutnosti vlastních skladů. Nyní máme nový sklad (foto) se zbožím za cca 40 milionů - jde hlavně o rychloobrátkové a nedostatkové zboží - a máme ho kvůli co nejkratším dodacím lhůtám. Máte pravdu, že se tam nevejdou desetitisíce položek, tak abychom byli schopni uspokojit každého - to bohužel není v silách nikoho. Ovšem musím také dodat, že jako "malé šikovné Bílé zboží" bychom žádný takový sklad neměli vůbec - prostě bychom ho neufinancovali.
Ke kvalitě servisu: Mrzí mě, pokud máte s námi takovou zkušenost. Velmi přísně totiž trváme na tom, aby každý obchod vedl odborník, který se musí neustále vzdělávat v oboru a umět odpovědět takřka na jakoukoliv otázku. To se týká Bílého Zboží, Pneuexperta i jiných. Některé obchody
(Bartsport, Cykloexpert, Happy Animals, Last) mají dokonce své
specializované kamenné prodejny s plným sortimentem. Tito lidé také poctivě odpovídají na dotazy a komentáře pod zbožím. Naše obchody se tak staly diskusními fóry k jednotlivým produktům a zákazníci si sami sdělují zkušenosti. Pro obrovské množství těchto komentářů odpovídáme jen registrovaným uživatelům, a to téměř vždy do 24 hodin od položení dotazu (ano, je možné nalézt i několik výjimek, víme o nich a pracujeme na tom). Odpovídáním na dotazy zaměstnáváme mnoho lidí, je to velmi drahé, ale snažíme se tuto hodnotu zákazníkům dát. Zprvu Bílé Zboží ani takové diskusní poradny nemělo, nyní již několik let jsou a věřím, že děláme vše proto, aby s růstem společnosti ke snížení kvality nedocházelo.
Na závěr k dalším výtkám - souhlasím s Vámi, že s růstem společnosti příchází i některé potíže. Řešíme je, řešíme je s chybami, učíme se na nich, ale snažíme se, aby "zákazník byl stále náš pán", i když to může znít jen jako hloupá fráze. Zůstat "malé šikovné Bílé Zboží" by asi bylo pohodlnější. Rozšiřování je náročný proces lidsky, kapitálově, z hlediska procesů ve firmě, a jak jsem psal, vše se učíme. Jsme ale přesvědčeni, že to je jediná možnost, jak ustát obrovský tlak na prodejní ceny a být pro zákazníky stabilním partnerem. A věřím, že to zvládneme dotáhnout do konce, abyste u nás zase rád nakupoval. A pokud to nezvládneme, aspoň budete mít za pár let téma na článek o "internetovém obchodu, který měl zůstat malým". Ale já doufám, že Vám tu příležitost nedáme :-).
Produkt manažer obchodu PneuExpert.cz se poslední 3 roky pohyboval v oblasti nákupu a prodeje Pneuzboží (tedy nejen Pneu, ale i Alu kola + další příslušenství). Není tedy mechanikem, ani nepracoval v Barumu:-), ale přesto věřím, že zkušenosti z oboru určitě má dostatečné. Prověřit ho můžete sami na Michal (tečka) Dlouhy (zavinac) mall.cz.
Každopádně v Mallu rozhodně nepracují odborníci na jednotlivé zboží, jako je to ve specializovaných internetových obchodech. Objednávky vyřizují na první poslech univerzální operátoři všech obchodů, kteří nemají o výrobcích ani ponětí, ale mají naučených jen pár strohých vět. Když se zeptám na technický dotaz k poptávanému zboží, nejsou schopni mi odpovědět. Byl bych to ochoten pochopit, kdyby pak alespoň kvalita dopravy byla na vyšší úrovni. Se zbožím ale dorazí nějaká dopravní firma, která vůbec neví, že nějaký Mall existuje. Navíc mi ani nebyli schopni říct, kdy přesně přijedou. Domluvili jsme se pouze na dni a ani ten nakonec nebyli schopni dodržet. V čem je tedy ta přidaná hodnota?