Po peripetiích s megashopy už nakupuji výhradně u menších specializovaných eshopů. Hodně negativní zkušenost mám s patro.cz. Našel jsem si zde pár výrobků za cenu, kterou jinde nenabízeli. U nich bylo napsáno, že obvykle je dodávají v rozmezí 3-5 dnů. Pro jistotu jsem si zavolal a prodejce mi potvrdil, že od objednání bude trvat maximálně pět dnů, než výrobky obdržím. Zaslal jsem objednávku a tři dny nato mi jako by nic přišlo od patro.cz info, že se na výrobky čeká a budou nejspíš za čtrnáct dnů. Hned jsem znovu volal, abych si ověřil, kdo a proč si ze mě dělá řekněme srandu. Šok byl, že přes sluchátko se lhůta posunula o další tři týdny. Takže objednávku jsem okamžitě zrušil a koupil to o pár kaček dráž u alza.cz. To ale nebylo všechno. Začaly mi chodit vyděračské emaily od prodejce, abych si vzal aspoň něco, že jinak bude muset cálovat smluvní pokutu ze svého. Ale že byli neseriózní a tvrdili, že zboží přijde včas (vážně jsem spěchal), a pak si to posunuli celkem o pět týdnů, to bylo asi v pohodě. Od té doby nekupuji nikde, kde nemají u položky přesnoou informaci, zda je, nebo není skladem.
Jak jsem už napsal, to zboží jsem potřeboval co nejdříve a proto jsem to vzal u alzasoftu. Aspoň to jako jediní všechno měli skladem. Jinak jsem to myslel obecně. Molochy obchodující s rohlíky stejně jako s parními válci nebrat, už jenom kvůli zákaznické podpoře. Třeba u alza mi ale byli schopní odpovědět i na dost technické dotazy. Je to megashop, jenže specializovaný na výpočetní techniku. Takže možná malá oprava: veké ochody klidně, ale ne ty všeobjímající...
Jasně, to já vím.Jen mě štve, že mi kecali i osobně do telefonu. Stejně si všude ověřuju u věcí, které potřebuju brzo a na kterých mi záleží, jestli je fakt mají a nespoléhám se už jenom na info, že jsou skladem.
Já mám naopak nákupy u "velkých" shopů celkem rád. Právě Patro a například i Kasu využívám nejčastěji. U Patra jsem nakoupil třikrát a pokaždé v podstatě v pohodě. Vyhovuje mi, že je tam velký výběr, že si vezmu jak CD, tak něco na komp, i elektroniku, i nějakou sportovní věc - prostě mám rád nákup čehokoli do jednoho košíku a za jedno poštovné. O tom, kdy zboží dostanu, mi dosud nikdo z velkých obchodů nelhal - jde tedy o individuální zkušenost toho kterého zákazníka.
Koncem února 2009 jsem objednala na patro.cz LCD Televizi. Cena byla z těch levnějších, ne úplně nejlevnější. Dodávka podle info na int. stránkách do 3 týdnů. Po třech týdnech volám na jejich zákaznickou linku. Výsledek - "televize je na cestě, ve skladu společnosti", detaily o místě a času dodání upřesní do dvou pracovních dnů telefonicky. Neozvali, se, tak opět volám na zákaznickou linku. Výsledek? Zboží vůbec nedodají, objednávku bez bližšího odkazu na obch. podmínky stornují. Omlouváme se, nashledanou. Odůvodnění: zboží se v ČR přestává prodávat. Dívám se na jiné internetové obchody, do kamenných obchodů - zboží je hodně k mání, takřka poslední novinka. Že by tedy spekulace na pokles ceny a dodání po dlouhé době od objednávky v době, kdy cena spadne dolů?? Poté ze strany obchodu (p. ředitel) zrušení storna pohledávky s tím, že televizi dodají podle aktuální situace na trhu. Když se zákazník ptá,zda to znamená, že zboží zajistí nebo ne, zůstává ticho po pěšině. Opravdu "seriózní" přístup. Teď už uplynuly téměř dva měsíce od objednávky a stále nic. V takové situaci je dobré odstoupit od smlouvy (613 obč. zák.),přeúčtovat jim rozdíl v ceně, za kterou televizi koupíte u jiného obchodu dráž jako náhradu škody, která vám nedodáním zboží od patro.cz vznikla (opět s odkazem na § 613 Obč. zák.) a nikdy na patro.cz už nenakupovat.
Bohužel se musím připojit k názoru PATRO NIKDY VÍCE
- neustálé posouvání termínu dodání
- po 4 týdnech od objednání a 1 týden po slibovaném termínu dodání se u zboží objevilo "už nedostupné" - žádný návrh náhradního řešení ani cokoli jiného
- reklamace - objednány dvě stejné lampičky, dodány různé, "běžná" dostupnost 10 dnů, 22 dnů po reklamaci s ujištěním, že zavolají, max. za 2 týdny" žádná reakce
- jedno pozitivum: storno celé objednávky jde rychle :-)