Jinak k připomínkám nahoře, vy nejste typický zákazník. Samosebou, že jsou lidi, kteří se neradi tlačí v samoobsluze a jsou si ochotni velmi připlatit, ale podle mě na nich se e-shop postavit nedá.
Co je to za diskrétnost, když spousta lidí, které neznáte má vaši adresu a ví, že pan XY si kupuje jednou do měsíce nějakou úchylnost :) Mně příjde diskrétnější dojít si do obchodu.
ad 2 Šílené množství položek a u každé ukázka - to v kamenném knihkupectví nejde.
Vždycky jsem zájemcům o provozování obchodu vysvětloval, že by možná bylo lepší pořídit si virtuální obchod bokem ke kamenýmu, protože lidi si můžou 24h denně zboží vybírat, a pak si ho najistotu přijít vyzvednout k vám do krámu. Například moje matka si prohlídne katalog knižního klubu, a pak si jde pro knížky do knihkupectví tohodle řetězce.
ad 1 (?) Prodej rychle se kazících věcí - typicky potraviny: Takový obchod utratí těžké peníze za distribuci
Představte si, že nesnáším nakupování. Prostě si ještě v práci na www stránce vyberu deset rohliků, litr mlíka ... většinu toho mám ve svém přednastaveném profilu "běžný nákup", pak kliknu, vyplním dobu, kdy bych si rád nechal nákup doručit a až příjdu domů, počkám na roznášku.
ad 2 (?) Prodej, kde je nutné věci fyzicky vidět - typicky autobazar:
Čím se koupě auta liší od koupě/nájmu nemovitosti? Letos na jaře jsme s kolegy strávili několik hodin browsdáním katalogem nemovitostí, a pak jsem ke třem z nich dojeli a jednu z nich vybrali. S autem to může být podobné.
--- a Vy myslite, ze když zacnete provozovat kamenny obchod, prijdou zisky hned? Také musite cekat na ten, jak uvadite, break-event.
-- jak jsem uvedl v predchozim textu, jsou to nesmysly. Prece mi netvrdite, ze bilezbozi.cz expeduje zbozi o pulnoci a posle mi alert popripade prodavac poradi, manager odpovi na mail.... To ze ma otevrene stranky (neco jako katalog TESCO, Albert, Kotva...) znamena, ze si mohu vybirat, objednavat... ale neznamena to, ze probiha nakupni proces dal, nez jen za podani objednavky (jako u zasilkovych agentur)...
--- U kamenneho prodejce si taky lednicku vyberete v jeden den a prodejce vam ji doruci (vetsina také nabizi dopravu v cene) jindy. Jenomze Vase první navsteva musí byt v pracovni dobe.
-- b/ prece nechcete srovnavat obrazky a strucne popisky ke zbozi se skutecne vystavenym a skladovanym zbozim... Jak rikam, vetsina e-shopu jsou jen prachobycejni prekupnici a zbozi ani nedostanou do rukou...
--- Tak za prve, nesrovnavam skutecne informace o zbozi. Ty ma kamenny obchodnik lepsi, samozrejme. Ale tento obchodnik ma zase jen par znacek, takze zakaznik by musel obehnout spousta takovych prodejcu a ztratit tim spoustu casu. Za druhé nechapu, proc tady mavate terminy jako "nesmysly", "vyjídání", "prachobycejny".
-- c/ ... a o tom prave cely tento clanek je, zda je zbozi na iNETu skutecne levnejsi, a zda na to ma skutecne narok (tj. zda to neni pouze vyjidani kapitalu obchodnika - prave pomoci slev)
--- Ja myslim, ze od toho je volne podnikani. Pokud Internetovi obchodnici zvednou ceny, prijdou zasi obchodnici kamenni nebo uplne jini. Zakaznik si vzdy vybere.
1. Autor počítá do distribučního řetězce náklady, které s ním nesouvisejí. Souhlasím, že nejsou zanedbatelné, ale kamenný obchodník také neplatí jenom nájem.
2. Autor vůbec nezmiňuje výhodu Internetového obchodu - 24 hodin denně přístupný a globální působnost. Obojí mu dává mnohem vyšší potenciál kupců.
3. Náklady na provoz seriózního e-shopu jsou vyšší, to souhlasím, ale i jejich prodeje jsou vyšší, takže v přepočtu na jednoho klienta jsou relativně nižší.
4. CO opravňuje jejich existenci? a. 24 hodin otevřeno. b. množství výrobků a značek k dispozici (jak by asi vypadala elektro prodejna s vystavenými 700 různými spotřebiči bílého zboží?) c. většina Internetových prodejen nabízí výrazné slevy d. zákazník nemusí nikam fyzicky chodit.
A ještě k tomu "parazitování". To je problém spousta společností nejen Internetových. Tak například Triangl leasing. Jinak ale je velkou chybou domnívat se, že si většina zákazníků spotřebič nejdříve "osahá" u kamenného prodejce a pak koupí na Internetu. Z našich zkušeností vyplývá, že zákazníkem je spíše člověk, který nemá čas chodit do kamenných obchodů, zvlášť když mají v 18.00 zavíračku.
Ondřej Fryc
bilezbozi.cz, s.r.o.
S tím nemohu souhlasit. Do obchodního řetězce ve Vámi zvoleném modelu se dá započítat pouze onen partner e-shopu, který figuruje jako zprostředkovatel. To, že z prodeje například knihy má výnos více subjektů, ještě neznamená, že jsou všichni částí obchodního řetězce.
Když budu zprostředkovávat například stavební spoření a dám si reklamu do Annonce a ta si zase u Pragoplakátu koupí billboard, tak ani Annonce, ani Pragoplakát součástí řetězce nejsou, ačkoliv jim prodej stavebního spoření přinesl určitý výnos.