Vlákno názorů k článku E-shopy: mýtus nízkých cen od David Špinar - Část ceny, kterou zákazník zaplatí za koupené zboží,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2000 10:09

    David Špinar (neregistrovaný)
    Část ceny, kterou zákazník zaplatí za koupené zboží, tedy skončí u členů partnerských programů e-shopu, část u specializovaných serverů a část u obecných vyhledávačů. Nakonec zjistíme, že do prodeje výrobku se zapojilo více subjektů, než v případě kamenného obchodu, a že každý z nich na tom něco vydělal.

    S tím nemohu souhlasit. Do obchodního řetězce ve Vámi zvoleném modelu se dá započítat pouze onen partner e-shopu, který figuruje jako zprostředkovatel. To, že z prodeje například knihy má výnos více subjektů, ještě neznamená, že jsou všichni částí obchodního řetězce.

    Když budu zprostředkovávat například stavební spoření a dám si reklamu do Annonce a ta si zase u Pragoplakátu koupí billboard, tak ani Annonce, ani Pragoplakát součástí řetězce nejsou, ačkoliv jim prodej stavebního spoření přinesl určitý výnos.

  • 5. 12. 2000 10:28

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Myslím, že je to jen otázka definice. V každém případě existují dva řetězce. V jednom si obchodníci prodávají zboží, v druhém si prodávají návštěvníky a potenciální klienty. V e-shopu se tyto řetězce spojí a dojde k prodeji zboží zákazníkovi. Jak tento spojený řetězec nazveme, není podstatné. Důležité je to, že všichni členové spojeného řetězce profitují z peněz, které klient e-shopu zaplatil jako cenu za zboží.
    Tento řetězec je oddělen od ostatního světa jasnou hranicí, protože předmětem obchodu je vždy jeden konkrétní kus zboží nebo jeden konkrétní návštěvník/zákazník. Tím se Internet liší od Vašeho příkladu, protože cena billboardu závisí na počtu lidí, které si koupí Annonci, jen velmi volně.
    To co je podstatné pro cenu zboží, tedy suma, kterou e-shop musí zaplatit za "dodání zákazníka", je však jasné z posledního článku řetězce a odpověď na otázku, zda tomuto článku předcházejí ještě další, nemá na koncovou cenu vliv.
  • 6. 12. 2000 16:04

    David Petrla (neregistrovaný)
    Pozor, za reklamu platíte tak jako tak - a musíte platit. Je nefér reklamu jednou do prodejního řetězce počítat a podruhé ne.

    Televize přece taky obchoduje se zákazníky, nejenom portály.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).