--- a Vy myslite, ze když zacnete provozovat kamenny obchod, prijdou zisky hned? Také musite cekat na ten, jak uvadite, break-event.
-- jak jsem uvedl v predchozim textu, jsou to nesmysly. Prece mi netvrdite, ze bilezbozi.cz expeduje zbozi o pulnoci a posle mi alert popripade prodavac poradi, manager odpovi na mail.... To ze ma otevrene stranky (neco jako katalog TESCO, Albert, Kotva...) znamena, ze si mohu vybirat, objednavat... ale neznamena to, ze probiha nakupni proces dal, nez jen za podani objednavky (jako u zasilkovych agentur)...
--- U kamenneho prodejce si taky lednicku vyberete v jeden den a prodejce vam ji doruci (vetsina také nabizi dopravu v cene) jindy. Jenomze Vase první navsteva musí byt v pracovni dobe.
-- b/ prece nechcete srovnavat obrazky a strucne popisky ke zbozi se skutecne vystavenym a skladovanym zbozim... Jak rikam, vetsina e-shopu jsou jen prachobycejni prekupnici a zbozi ani nedostanou do rukou...
--- Tak za prve, nesrovnavam skutecne informace o zbozi. Ty ma kamenny obchodnik lepsi, samozrejme. Ale tento obchodnik ma zase jen par znacek, takze zakaznik by musel obehnout spousta takovych prodejcu a ztratit tim spoustu casu. Za druhé nechapu, proc tady mavate terminy jako "nesmysly", "vyjídání", "prachobycejny".
-- c/ ... a o tom prave cely tento clanek je, zda je zbozi na iNETu skutecne levnejsi, a zda na to ma skutecne narok (tj. zda to neni pouze vyjidani kapitalu obchodnika - prave pomoci slev)
--- Ja myslim, ze od toho je volne podnikani. Pokud Internetovi obchodnici zvednou ceny, prijdou zasi obchodnici kamenni nebo uplne jini. Zakaznik si vzdy vybere.
1. Autor počítá do distribučního řetězce náklady, které s ním nesouvisejí. Souhlasím, že nejsou zanedbatelné, ale kamenný obchodník také neplatí jenom nájem.
2. Autor vůbec nezmiňuje výhodu Internetového obchodu - 24 hodin denně přístupný a globální působnost. Obojí mu dává mnohem vyšší potenciál kupců.
3. Náklady na provoz seriózního e-shopu jsou vyšší, to souhlasím, ale i jejich prodeje jsou vyšší, takže v přepočtu na jednoho klienta jsou relativně nižší.
4. CO opravňuje jejich existenci? a. 24 hodin otevřeno. b. množství výrobků a značek k dispozici (jak by asi vypadala elektro prodejna s vystavenými 700 různými spotřebiči bílého zboží?) c. většina Internetových prodejen nabízí výrazné slevy d. zákazník nemusí nikam fyzicky chodit.
A ještě k tomu "parazitování". To je problém spousta společností nejen Internetových. Tak například Triangl leasing. Jinak ale je velkou chybou domnívat se, že si většina zákazníků spotřebič nejdříve "osahá" u kamenného prodejce a pak koupí na Internetu. Z našich zkušeností vyplývá, že zákazníkem je spíše člověk, který nemá čas chodit do kamenných obchodů, zvlášť když mají v 18.00 zavíračku.
Ondřej Fryc
bilezbozi.cz, s.r.o.