Vlákno názorů k článku E-shopy: mýtus nízkých cen od Ondřej Fryc - -- Ty naklady skutecne nebyly rozpocitany spravne. Samozerjme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2000 15:07

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    -- Ty naklady skutecne nebyly rozpocitany spravne. Samozerjme tam nepatri cely retezec privadejici zakaznika, ale prime promo-naklady, ktere jsou na iNETU zatim spis vyssi (na jednotku zakaznika)... Tam samozrejme patri i provize affiliates...

    --- Dostavate se trochu nekam jinam, do diskuse která forma propagace e-shopu je lepsi, jestli bannery nebo něco jineho.

    -- nesmysl, rozhodne ne v pocatku podnikani... To jedine v pripade totalne nenasyceneho trhu nebo nejake unikatni novinky... I e-bizz ma pravidla z klasicke ekonomiky a nejprve je investice (do zbudovani, do podpory, do logistiky, do duvery zakazniku...) a pak teprve break-event a vynosy...

    --- a Vy myslite, ze když zacnete provozovat kamenny obchod, prijdou zisky hned? Také musite cekat na ten, jak uvadite, break-event.

    -- jak jsem uvedl v predchozim textu, jsou to nesmysly. Prece mi netvrdite, ze bilezbozi.cz expeduje zbozi o pulnoci a posle mi alert popripade prodavac poradi, manager odpovi na mail.... To ze ma otevrene stranky (neco jako katalog TESCO, Albert, Kotva...) znamena, ze si mohu vybirat, objednavat... ale neznamena to, ze probiha nakupni proces dal, nez jen za podani objednavky (jako u zasilkovych agentur)...

    --- U kamenneho prodejce si taky lednicku vyberete v jeden den a prodejce vam ji doruci (vetsina také nabizi dopravu v cene) jindy. Jenomze Vase první navsteva musí byt v pracovni dobe.

    -- b/ prece nechcete srovnavat obrazky a strucne popisky ke zbozi se skutecne vystavenym a skladovanym zbozim... Jak rikam, vetsina e-shopu jsou jen prachobycejni prekupnici a zbozi ani nedostanou do rukou...

    --- Tak za prve, nesrovnavam skutecne informace o zbozi. Ty ma kamenny obchodnik lepsi, samozrejme. Ale tento obchodnik ma zase jen par znacek, takze zakaznik by musel obehnout spousta takovych prodejcu a ztratit tim spoustu casu. Za druhé nechapu, proc tady mavate terminy jako "nesmysly", "vyjídání", "prachobycejny".

    -- c/ ... a o tom prave cely tento clanek je, zda je zbozi na iNETu skutecne levnejsi, a zda na to ma skutecne narok (tj. zda to neni pouze vyjidani kapitalu obchodnika - prave pomoci slev)

    --- Ja myslim, ze od toho je volne podnikani. Pokud Internetovi obchodnici zvednou ceny, prijdou zasi obchodnici kamenni nebo uplne jini. Zakaznik si vzdy vybere.

  • 5. 12. 2000 14:20

    Martin Pegner (neregistrovaný)
    1. Autor počítá do distribučního řetězce náklady, které s ním nesouvisejí. Souhlasím, že nejsou zanedbatelné, ale kamenný obchodník také neplatí jenom nájem.

    -- Ty naklady skutecne nebyly rozpocitany spravne. Samozerjme tam nepatri cely retezec privadejici zakaznika, ale prime promo-naklady, ktere jsou na iNETU zatim spis vyssi (na jednotku zakaznika)... Tam samozrejme patri i provize affiliates...

    -- Na druhou stranu jsou tam zase jine naklady a to logisticke. To je nejvetsi nesvar e-shopu... nemaji casto zadny sklad. Samozrejme je to levnejsi, ale pak musi mit sakra dobrou logistiku, aby se zbozi dostalo ke spotrebiteli (casto se tak nedeje, napr. selze dodavatel, vazne komunikace atp...)

    -- dalsi naklady co me napadaji jsou "konzultacni"... To co dela prodavac v kamennem, kdyz radi zakaznikovi... Proto si americke velkoobchody buduji v Indii back-office s podporou rozhodovani zakazniku (napr. chat prodavac-zakaznik, mail feedback atp...) Rozdil je v tom, ze kamenne obchody se s navaly vyporadavaji jinak... Casto si stoupnete do fronty a cekate... Kdyz na (rychlem) iNETu nedostanu odpoved ihned, jdu do jineho shopu a nezachrani to ani mail do 2,4,8... hodin pote...

    2. Autor vůbec nezmiňuje výhodu Internetového obchodu - 24 hodin denně přístupný a globální působnost. Obojí mu dává mnohem vyšší potenciál kupců.

    -- spravne uvadite, ze jde o potencial. Obchodu, ktere reaguji 24 hodin denne (nemyslim jen pasivni prijeti objednavky) a ktere expeduji zbozi globalne je skutecne poskrovnu... Nebo mate opacny nazor? A zajisteni NONSTOP behu taky neco stoji...

    3. Náklady na provoz seriózního e-shopu jsou vyšší, to souhlasím, ale i jejich prodeje jsou vyšší, takže v přepočtu na jednoho klienta jsou relativně nižší.

    -- nesmysl, rozhodne ne v pocatku podnikani... To jedine v pripade totalne nenasyceneho trhu nebo nejake unikatni novinky... I e-bizz ma pravidla z klasicke ekonomiky a nejprve je investice (do zbudovani, do podpory, do logistiky, do duvery zakazniku...) a pak teprve break-event a vynosy...

    4. CO opravňuje jejich existenci? a. 24 hodin otevřeno. b. množství výrobků a značek k dispozici (jak by asi vypadala elektro prodejna s vystavenými 700 různými spotřebiči bílého zboží?) c. většina Internetových prodejen nabízí výrazné slevy d. zákazník nemusí nikam fyzicky chodit.

    -- jak jsem uvedl v predchozim textu, jsou to nesmysly. Prece mi netvrdite, ze bilezbozi.cz expeduje zbozi o pulnoci a posle mi alert popripade prodavac poradi, manager odpovi na mail.... To ze ma otevrene stranky (neco jako katalog TESCO, Albert, Kotva...) znamena, ze si mohu vybirat, objednavat... ale neznamena to, ze probiha nakupni proces dal, nez jen za podani objednavky (jako u zasilkovych agentur)...

    -- b/ prece nechcete srovnavat obrazky a strucne popisky ke zbozi se skutecne vystavenym a skladovanym zbozim... Jak rikam, vetsina e-shopu jsou jen prachobycejni prekupnici a zbozi ani nedostanou do rukou...

    -- c/ ... a o tom prave cely tento clanek je, zda je zbozi na iNETu skutecne levnejsi, a zda na to ma skutecne narok (tj. zda to neni pouze vyjidani kapitalu obchodnika - prave pomoci slev)

    -- d/ No konecne neco! Pridana hodnota e-shopu v tom, ze usetrite 2hodiny cesty po Praze a pul dne vybirani zbozi s manzelkou... Ovsem casto vyvazene zas tim, ze zbozi dostanete po mesici (pokud vubec) a nikoliv hned...
  • 5. 12. 2000 13:35

    Josef Chvojka (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    pro mě je klíčové kdy si mohu zboží vybírat (tedy třeba i večer). To totiž trvá nejdéle, potvrzení pracovníka Internetového obchodu mi žádný čas pak už nezabere.

    Kdybych musel vždy na poštu, tak se pro mě výhody jaksi vytrácejí. To je pravda. Ale někteří obchodníci nabízí doručovací služby v ceně a pak mi to dovezou až domů. Jak se oni domluví na cenách s kurýrem, mě popravdě moc nezajímá. Důležitá je koncová cena pro mě.

    Dtto pro placení. Mě osobně platba "z ruky do ruky" vyhovuje, navíc si můžu zkontrolovat, že kurýr dovezl to co jsem si objednal.

    Josef Chvojka
  • 5. 12. 2000 13:17

    Jiří Laburda (neregistrovaný)
    Otevřeno 24 hodin denně - to ano, ale stejně když si zboží objednáte v noci, musíte počkat do rána, až přijde příslušný pracovník do práce, zapne počítač, vyjede si vaši objednávku a zařídí vše potřebné...
    To samé bychom mohli říci o katalogu - taky si ho můžete prohlédnout kdykoli, ale fyzicky se na objednávce začne pracovat až ve chvíli, kdy začne pracovní doba...

    Navíc když vám něco internetový obchod pošle, tak si pro to musíte dojít na poštu (protože určitě 95% lidí pracuje dopoledne, tedy v ten čas, kdy se rozváží pošta)... A doručovací služby jsou dost drahé na to, aby se to vyplatilo...

    Placení - kapitola sama pro sebe. Placení většinou na dobírku, takže opět musíte na poštu. Popř. kartou, které ale není bezpečné a když už chcete něco kartou zaplatit, tak musíte poslat fax s podpisem (to se mi stalo na Vltavě).

    A navíc - některé zboží vůbec nedodají... objednal jsem si dvě knížky, jedna přišla asi po 3 týdnech a druhá vůbec... Nechápu, jak mohou něco nabízet, když to nemají a nejsou ani ochotni napsat mail, že to nejde sehnat... tedy napíšou, ale až po urgencích...

    Takže bycho to shrnul, že obchodování na internetu má jiste budoucnost, ale až se vyřeší výše uvedené problémy...
  • 5. 12. 2000 11:43

    Ondrej Fryc (neregistrovaný)
    S článkem naprosto nesouhlasím:

    1. Autor počítá do distribučního řetězce náklady, které s ním nesouvisejí. Souhlasím, že nejsou zanedbatelné, ale kamenný obchodník také neplatí jenom nájem.

    2. Autor vůbec nezmiňuje výhodu Internetového obchodu - 24 hodin denně přístupný a globální působnost. Obojí mu dává mnohem vyšší potenciál kupců.

    3. Náklady na provoz seriózního e-shopu jsou vyšší, to souhlasím, ale i jejich prodeje jsou vyšší, takže v přepočtu na jednoho klienta jsou relativně nižší.

    4. CO opravňuje jejich existenci? a. 24 hodin otevřeno. b. množství výrobků a značek k dispozici (jak by asi vypadala elektro prodejna s vystavenými 700 různými spotřebiči bílého zboží?) c. většina Internetových prodejen nabízí výrazné slevy d. zákazník nemusí nikam fyzicky chodit.

    A ještě k tomu "parazitování". To je problém spousta společností nejen Internetových. Tak například Triangl leasing. Jinak ale je velkou chybou domnívat se, že si většina zákazníků spotřebič nejdříve "osahá" u kamenného prodejce a pak koupí na Internetu. Z našich zkušeností vyplývá, že zákazníkem je spíše člověk, který nemá čas chodit do kamenných obchodů, zvlášť když mají v 18.00 zavíračku.

    Ondřej Fryc
    bilezbozi.cz, s.r.o.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).