Vlákno názorů k článku E-shopy: mýtus nízkých cen od Petr Klimovic - Informace o zbozi na e-shopu. Pak ovsem vznika...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2000 6:53

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Informace o zbozi na e-shopu. Pak ovsem vznika opacny efekt. Na Internetu si zjistim informace a zbozi pak koupim v kamennem obchode.
  • 5. 12. 2000 19:26

    Petr K. (neregistrovaný)
    Trosku jsme v diskusi zapomneli, co je (dosud) Internet predevsim - prostredek pro "rychly",otevreny, "neomezeny", interaktivni prenos informaci.
    Z toho vyplyva, ze hlavni pridanou hodnotou internetu jako distribucniho kanalu je oproti kamennym obchodum informace poskytovana "navic" k prodeji zbozi, jako napr.:
    1. rychle vyhledani, kde je hledane zbozi k mani (vs.jak zjistit v kamenacich tak rychle, kde je zbozi "na sklade")
    2. rychle srovnani za kolik, kde je nejlacineji (vs.zkuste obejit obchody ve meste/republice/svete tak rychle a sepsat si ceny!)
    3. siroka informace o danem zbozi - parametry, udaje o pouziti, udaje o vyrobci + primy odkaz k nemu, srovnani s ostatnimi typy, prodejni info - garance, opravny atd. (vs. zkuste tyto informace vypacit z prodavacu - verite jim vzdy?)
    4. informace o terminech a zpusobu dodani
    5. moznost se vyjadrit k vyberu zbozi, precist si recenze expertu/zkusenosti ostatnich kupujicich
    6. atd. - asi by se dalo vymyslet jeste vic informaci "pribalenych" k vyrobku pri distribuci pres sit.
    Ke vsemu je informace dostupna 24 hodin denne, když ja mam chut a cas se vyberem zbozi zabyvat, a ne jen když ma obchodnik chut mit otevreno!!!

    Na zaver jedno ALE:
    vyuzivaji e-prodejci na Internetu opravdu specifickych vlastnosti prodejniho kanalu, ktery si zvolili? Je typicke, ze si za sebou vleceme zvyky z nasi predchazejici praxe - a rada e-shopu potom prodava jako v kamennem obchode, nanejvys jako v katalogovem zasilkovem obchode. Zkusenosti uvedene v diskusi do dokazuji - o zbozi chybi informace (obrazky, popisy, recenze, linky atd.), jedine na co se e-shop zmuze, je dat zbozi do katalogu!!!

    Hlavni roli by mel dnes internetovy prodejni kanal hrat při vyberu, volbe, overeni rozhodnuti. Pokud to tak neni a lidi si jdou vybrat do kamenaku a pak hledaji na Internetu slevy, je to uplne BLBE! Místo prodeje informaci jako lakadla "navíc" zbyvaji jen ty slevy, ktere nutne casem polozi i nejvetsi (nejen cesky) e-obchod.

    Jeste jedna poznamka: Uplne jiny, "transakcni", vyznam ma sit při prodeji, ke kteremu není moc informace potreba -- tam je opravdu hlavne rychlym mediem prenosu informace typu "obj.cislo, počet, cena, datum a místo dodani" , ale to je o necem jinem, spis B2B.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).