O Lidlu nemohu sloužit, ale takový Glóbus foťáky, mobily, televize, DVD a BR přehrávače, domácí spotřebiče, oblečení, obuv a vůbec spoustu věcí na "půjčování" prodává, jak se můžete snadno přesvědčit v akčním letáku:
https://www.globus.cz/praha-zlicin/akce.html
Tam lze zboží vrátit bez jakéhokoliv zdůvodňování do 30 dnů a funguje jim to bez problémů. Tak proč se e-shopy cukají kvůli dvěma týdnům - že by nyní nemohly nespokojené zákazníky beztrestně odbývat?
Jinak argument o zneužívání lhůty k půjčování zboží je směšný. Jistě že takoví zákazníci existují, ale kolik jich je - promile?
Ještě ke vyzkoušení zboží - jako zákazník samozřejmě předpokládám, že spočívá v tom, zda zboží splňuje moje očekávání, tedy ne jen že jde třeba zapnout :-).