Víte, řada titulů není auditovaných - hlavně v oblasti B2B - a jejich náklad je jen otázkou důvěry v pravdivost tvrzení vydavatele. Vedle toho řada inzerentů, především v odborné oblasti, chápe svoji inzerci trošku zvráceně - dám tam peníze, protože je chci podpořit, aby vycházeli. A jejich informace jsou důvěryhodné. Pokud tedy nalomíte svoji důvěryhodnost, peníze na inzerci nezískáte.
Samozřejmě jsou ještě zvrácenější formy tadavatelů inzerce - jejich ředitel je můj dobrý známý, proč ho nepodpořit, ony ty peníze nejsou moje, ale vlastníků ve Státech či v Asii. Nebo - dám tam inzerci, protože oni mi umí vyjít vstříc výhodami, které se promítnou v objemu na mém soukromém účtu... Ale tyto už nesouvisí s daňovými ráji. O tom byl ten první odstavec.
Moc by me zajimalo, ktery inzerent se zajima o vlastnickou strukturu vydavatele daneho media a jeho danovou destinaci. Neni spis tim hlavmim parametrem auditovany naklad/pocet zhlednuti (at uz jde o digital, tv ci tistene medium), vlastnik nevlastnik?
Ta premisa mozna plati u naprosto zanedbatelnych on-line titulu typu "nabytekzedrevaportal.cz", neni-liz pravda?
Napriklad u CME by to uplatneni tohoto pristupu znamenalo doslova katastrofu.