Malé upozornění, nečimím rozdíl mezi kamennou prodejnou a eshopem, pokud dotujete eshop z prodejny, tak máte v prodejně marži mnohem výše.
Rozdíli v cenách výrobků při porovnání v jednom městě bývají i v řádu desítek procent - při nákupu SD karty do kamery jsem zaznamenal rozdíl i 50procent.
Jestli se Vám při obratu 30mega podaří nahlásit zisk pouze 150tis, tak máte fakt skvělého daňového poradce, blahopřeji!
Já jak sleduju diskuze na Lupa.cz, tak stoural je skutečný šťoural, který je na všech diskuzích, všude byl, všechno zná a od všeho má klíče.
že by novej hulán ?
Pravda je nekde mezi. Priklad s deskou je spatny, stoji 1000
Kc, to nerozhoduje, je to prilis malo, do hry vstupuje postovne apod. U NTB a zrcadlovek je to jina kava. Nakupy dostanete takove, ze jsou to MOC ceny prodejen typu Oehling, Megapixel apod. I jedna z firem z tabulky ma marze kolem procenta a zije z zpetnych bonusu. Ve vysledku to pak znamena, ze ze srazi ceny dolu a likviduje kokurenci, ktera nemuze cekat rok na pet milionu zpetnych bonusu. My jsme z tohoto segmentu utekli. Nebavilo me mit 520 Kc zisku na plazmove TV.
Bohuzel vas musim zklamat, rozumim trhu IT velmi dobre.
Tim svym prispevem, a vlastne i vasim, se poukazalo na to, ze obecne rikat, ze v IT se marze pohybuje radove v procentech, je NAPROSTO NESMYSLNE, dokonce bych to oznacil za LZIVE.
Ano, nekdo muze mit takovou minimalni marzi. Ale tvrdit, ze v IT maji takovou marzi vsichni. Ale prosim vas... :))))))))))
Je vidět, že trhu IT příliš nerozumíte, proto krátké vysvětlení:
-- obchodníci jsou rozděleni distributory do několika kategorií, které dělí obchodníky zejména podle obratu, který jim dokážou udělat, jednotlivé skupiny mají různé podmínky
-- nákupní ceny obchodníků se liší => liší se i koncové ceny
-- u prodeje IT je častá praxe pevně stanovená částka/pevně stanovené procento u nejprodávanějších produktů, příklad marže u notebooků 500 Kč (i níže)
-- podmínky obchodníků se liší i podle teritoria, proto jsou srovnání "na eBay/Pixmanii to koupím o x % levněji" nesmyslná
To mate blbe. A uprimne, je to vas problem a neverim vam to. Kdyz se podivam na nejakou zakladni desku do PC za blbych tisic Kc, u vice internetovych obchodu, jeji cena kolisa +/- 150 Kc. Jinak receno, kolisa az o 15%.
Reci o marzi 1% jsou tudiz NAPROSTO nesmyslne. Marze JE MNOHEM, MNOHEM vetsi, nez uvadite.
Samozrejme, pokud jste obchod typu KLON (X obchodu bezicich na stejne platforme, se stejnym dodavatelem zbozi a se stejnymi cenami), muzete mit takovou marzi. Ale pro me nejste seriozni obchod, ale obycejny posunovat zbozi. A tam opravdu nenakupuju.
tak to máte docela problém .. Takhle totiž nebudete schopen dlouhodobě zabezpečit růst své firmy. Věřte mi, že při růstu z 30-ti na 60 mil Kč se Vaše náklady zvětší procentuálně o více než Vaše stejná (procentuální) marže.
Řešením je jiný přístup k cenám a servisu, změna dodavatele nebo jeho podmínek a nebo odchod z trhu na kterém se pohybujete.
ano jednotky procent jsou skutečně fáma, protože se u elektroniky mnohdy jedná jen o 1 !!!!! procento anebo nulu, jen abychom splnily plány ! nám diktované a bonusy stačí jen na pokrytí ztrát.. to je realita. Nemám důvod lhát u obratu 30 miliónů je zisk před zdaněním 150 000,- Kč profituje jen zákazník a zaměstanec. A nejde to zastavit, protože si všichni říkáme co kdyby to náhodou někdy přinášelo zisk, takže v tochosti to dotujeme i z kamenné prodejny.
Ano, to máte pravdu. Teď jen probíhá jakási druhá vlna. Na druhé straně - pokud distributoři nabídnou kvalitní vlastní e-shopy, kde zvládnou prodej koncovým zákazníkům, proč ne. Děje se to přeci už v prodejních řetězcích - v nich často prodávají výrobci napřímo - tedy jen ve vztahu výrobce - prodejce - koncový zákazník.
Nemyslím, že devastace trhu je především na distributorech. Devastace probíhá již od počátku internetového trhu, kdy mýtus o "snadném trhu" přilákal spoustu pokojových firem, které se od počátku nechovaly přirozeně, ekonomicky. Nastavit na novém(!) trhu marže v jednotkách procent, to asi nemá v historii obdoby. Bohužel následky budeme ještě dlouho pociťovat.