Nemyslím, že devastace trhu je především na distributorech. Devastace probíhá již od počátku internetového trhu, kdy mýtus o "snadném trhu" přilákal spoustu pokojových firem, které se od počátku nechovaly přirozeně, ekonomicky. Nastavit na novém(!) trhu marže v jednotkách procent, to asi nemá v historii obdoby. Bohužel následky budeme ještě dlouho pociťovat.
Ano, to máte pravdu. Teď jen probíhá jakási druhá vlna. Na druhé straně - pokud distributoři nabídnou kvalitní vlastní e-shopy, kde zvládnou prodej koncovým zákazníkům, proč ne. Děje se to přeci už v prodejních řetězcích - v nich často prodávají výrobci napřímo - tedy jen ve vztahu výrobce - prodejce - koncový zákazník.
ano jednotky procent jsou skutečně fáma, protože se u elektroniky mnohdy jedná jen o 1 !!!!! procento anebo nulu, jen abychom splnily plány ! nám diktované a bonusy stačí jen na pokrytí ztrát.. to je realita. Nemám důvod lhát u obratu 30 miliónů je zisk před zdaněním 150 000,- Kč profituje jen zákazník a zaměstanec. A nejde to zastavit, protože si všichni říkáme co kdyby to náhodou někdy přinášelo zisk, takže v tochosti to dotujeme i z kamenné prodejny.
tak to máte docela problém .. Takhle totiž nebudete schopen dlouhodobě zabezpečit růst své firmy. Věřte mi, že při růstu z 30-ti na 60 mil Kč se Vaše náklady zvětší procentuálně o více než Vaše stejná (procentuální) marže.
Řešením je jiný přístup k cenám a servisu, změna dodavatele nebo jeho podmínek a nebo odchod z trhu na kterém se pohybujete.
To mate blbe. A uprimne, je to vas problem a neverim vam to. Kdyz se podivam na nejakou zakladni desku do PC za blbych tisic Kc, u vice internetovych obchodu, jeji cena kolisa +/- 150 Kc. Jinak receno, kolisa az o 15%.
Reci o marzi 1% jsou tudiz NAPROSTO nesmyslne. Marze JE MNOHEM, MNOHEM vetsi, nez uvadite.
Samozrejme, pokud jste obchod typu KLON (X obchodu bezicich na stejne platforme, se stejnym dodavatelem zbozi a se stejnymi cenami), muzete mit takovou marzi. Ale pro me nejste seriozni obchod, ale obycejny posunovat zbozi. A tam opravdu nenakupuju.
Je vidět, že trhu IT příliš nerozumíte, proto krátké vysvětlení:
-- obchodníci jsou rozděleni distributory do několika kategorií, které dělí obchodníky zejména podle obratu, který jim dokážou udělat, jednotlivé skupiny mají různé podmínky
-- nákupní ceny obchodníků se liší => liší se i koncové ceny
-- u prodeje IT je častá praxe pevně stanovená částka/pevně stanovené procento u nejprodávanějších produktů, příklad marže u notebooků 500 Kč (i níže)
-- podmínky obchodníků se liší i podle teritoria, proto jsou srovnání "na eBay/Pixmanii to koupím o x % levněji" nesmyslná
Bohuzel vas musim zklamat, rozumim trhu IT velmi dobre.
Tim svym prispevem, a vlastne i vasim, se poukazalo na to, ze obecne rikat, ze v IT se marze pohybuje radove v procentech, je NAPROSTO NESMYSLNE, dokonce bych to oznacil za LZIVE.
Ano, nekdo muze mit takovou minimalni marzi. Ale tvrdit, ze v IT maji takovou marzi vsichni. Ale prosim vas... :))))))))))
Já jak sleduju diskuze na Lupa.cz, tak stoural je skutečný šťoural, který je na všech diskuzích, všude byl, všechno zná a od všeho má klíče.
že by novej hulán ?
Pravda je nekde mezi. Priklad s deskou je spatny, stoji 1000
Kc, to nerozhoduje, je to prilis malo, do hry vstupuje postovne apod. U NTB a zrcadlovek je to jina kava. Nakupy dostanete takove, ze jsou to MOC ceny prodejen typu Oehling, Megapixel apod. I jedna z firem z tabulky ma marze kolem procenta a zije z zpetnych bonusu. Ve vysledku to pak znamena, ze ze srazi ceny dolu a likviduje kokurenci, ktera nemuze cekat rok na pet milionu zpetnych bonusu. My jsme z tohoto segmentu utekli. Nebavilo me mit 520 Kc zisku na plazmove TV.
Malé upozornění, nečimím rozdíl mezi kamennou prodejnou a eshopem, pokud dotujete eshop z prodejny, tak máte v prodejně marži mnohem výše.
Rozdíli v cenách výrobků při porovnání v jednom městě bývají i v řádu desítek procent - při nákupu SD karty do kamery jsem zaznamenal rozdíl i 50procent.
Jestli se Vám při obratu 30mega podaří nahlásit zisk pouze 150tis, tak máte fakt skvělého daňového poradce, blahopřeji!