Rozhodně nejssem nějaký do dsebe zahleděný zastánce internetu. Dlouhá léta jsem pracoval v obchodní sféře a musel tak zprostředkovat a prezentovat výhody internetu obchodním partnerům, tedy laikům.
Ano, věřím v internet a řešením na něm postaveným - a rozhodně ne za každou cenu, prostě se musí vyplatit. O tom není diskuse.
O čem jsem se snažil napsat, je, že v podstatě nikdo z přítomných nepřistoupil k řešením na bázi internetu jako k prostředku, který mu pomůže snížit náklady, zlepšit (čti zjednodušit) vztahy s dodavateli, případně prostřednictvím internetu nabídnout nový druh služeb navázaných na svoje "kamenné" aktivity. Všichni jen mluvili o tom, že je to složité a proč to nejde - případně srovnávali internet a jeho možnosti s televizí :-). Měl jsem za to, že špičkový manažeři předních českých firem by mohli mít alespoň mlhavou představu, jak by jim mohl internet EFEKTIVNĚ (tj. s návratností vložených prostředků) pomoci. V tom jsem se mýlil.
A o tom to celé je. Nikdo přeci nechce, aby podniky vyhazovali zbytečně peníze, jan aby se zamysleli nad reálnými možnostmi, jak s pomocí internetu vydělat víc peněz.
Tak to zkusme. Přesvědčte mě, pane Zekiči, že Internet teď hned, dnes a u nás "pomůže snížit náklady, zlepšit (čti zjednodušit) vztahy s dodavateli". Ukažte mi čísla a příklady, poučte mě, "jak s pomocí internetu vydělat víc peněz". Já tomu taky moc nerozumím, taky jsem skeptický, taky mi Internet připadá spíš jako hodně velký teletext než jako cokoli jiného. Vážně. Vyvraťte mi to, jestli to dovedete. A jestli chcete, samozřejmě. Ale neříkejte mi, že to je jasné a že to každý přece musí vidět. Chci fakta (ale ne seznam úspěšně prodaných firem - NetBeans i dalším to přeju, ale to není ještě žádný důkaz fungování internetové ekonomiky - Roman Staněk je první, kdo by vám řekl totéž), čísla, jednoduché jasné argumenty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).