Úžasné čtení. Budu předpokládat, že e-tailing bude "mizet" podobnou rychlostí jako podle pana Stránského "mizí" obrat Vltavy za poslední roky, ještě deset let. Vychází mě, že za deset let tohoto mizení bude mít jenom Vltava obrat 177 miliard korun měsíčně :-)))
E-tailing neznamená, že automaticky každý trouba, který přijde na trh, bude mít úspěch: tak jako všude zvítězí ti nejlepší (a nemusí to být vůbec ti, kteří jsou dnes známí). Ale oblast roste - stále enormním tempem, růst se nezastavuje.
Dvě praktické připomínky: Amazon.com se "nesnaží zoufale dostat ze ztráty". Firma se NEMUSÍ dostat do zisku, stále je pro ni výhodnější hrát na růst, a pouze nesmí příliš přepálit ztrátu.
A ad boo.com: neustálé argumentování tímto obchodem je něco, jako lamentovat na úroveň českého filmu s odvoláváním na Trhala fialky dynamitem. Samozřejmě se vždycky nalezne odstrašující případ, ale co má společného se stavem oboru?
Vážený pane Hlavenko, pokud bude Vltava fungovat tak strašlivým způsobem jako v poslední době, tak možná zmizí rychleji než za deset let. Pokud si objednám zboží 22.10., během zadávání je mi několikrát garantována dodací lhůta deset dní a dodnes nic nemám, je to přinejmenším podivné. A navíc to není jediný případ, který se mi stal.
No, nevim po pravde na co pan Hlavenka reagoval, nebot po precteni sveho clanku jsem skutecne nenasel tvrzeni, ze bude e-tailing mizet, ale pouze to, ze rada firem zmizi a ty ostatni se budou muset mnohe naucit.
A k praktickym pripominkam: Souhlasim, ze hrat na rust ma svuj smysl, problemem je, ze Amazonu se ne zcela dari premenit provozni ztratu na zisk pozice na trhu. Proto se take spojila s dalsim hracem, aby si zajistila podstatne vetsi produktivity. Pripoustim, ze poeticky obrat zoufale je prehnany...
A boo.com je zajimavou ikonou, proto ji uvadim jako soucet rady chyb, ktere se v ruzne mire objevuji i u ostatnich. Navic diky tomu, ze jsem s touto firmou prisel v dobe jeji expanze osobne do styku je mi tento priklad blizsi...
A k Vltave: Jenom ji preji, aby patrila k tem uspesnym, ktere si dokazi poradit se vsemi problemy retailu....