Klidně budu platit 20 Kč za knihu elektronicky (do e-ink čtečky, žádná aplikace do tabletu, v tom jsem ochoten číst si tak max. časopis) s nějakým sociálním DRM a třeba s omezením, že mohu mít půjčeny max. 3 knihy, většinu knih stejně nečtu opakovaně.
Coby děcko jsem do kamenné knihovny chodilo ;-). Asi před 10 lety jsem to znovu zkusil, ale nejde to. Knihovnu nemám poblíž práce ani domova, ale někde na půli cesty a otevírací doba taky nic moc (aspoň že vrátit se to dá do boxu 24/7). Katalog je přístupný on-line, dokonce si mohu knihu i zarezervovat, ale bohužel knihy, o které mám zájem jsou většinou půjčené (novinky tak půl roku dopředu, než si je přečtou knihovnice a jejich přátelé). Tohle přesně je prostor pro e-knihovnu, není problém s omezeným počtem výtisků.
Přesně tak! To by mělo smysl a velký úspěch. Nakladatelé jsou mimoni neustále se v digitálním věku drží starých kolejí a nechápou že je lepší prodat 10 digitálních knih za 10,-kč než jednu tištěnou za 100,-! např. nedávno jsem viděl nabídku na komix digitální verze stála 100,- tištěná v e-shopu 79,- Nechápu! Kór u těch komixů kde nejdražší je na tom ten tisk a hlavně kupujou si to lidi protože to sbírají takže digi verze není konkurencí, ale doplňkem (tržbou /"za nic"/ navíc) ne prostě vydavatelé to nechápou...
omg jasně to asi proto že NAVÍC oproti digi knize se musí zaplatit tisk, rozvoz do obchodů, musí se zaplatit i vytištěné avšak NEPRODANÉ knihy, jejich skladování (což sebou nese i pojištění on ten sklad může i vyhořet) pak také lidé kteří tu práci s těma knihama budou obhospodařovat a to vše u digi knihy odpadá a taky platí, že když si víc lidí knihu koupí tak se víc rozšíří povědomí o jejím autorovi a prodá zase více...
Jenze u tech pracek ... je to o tom, ze cena primo odpovida nakladum => je to treba nekde skladovat, nekam privest ... a navic pracku vyrabi jeste 158 dalsich firem. Takze pokud by si nekdo za pracku rek 1/2M, tak si jiste rict muze, ale neproda.
U knizek je ten problem, ze ji nemuze vydat a prodava kdokoli, coz je problem stavajici legislativy. Kdyby moh, bude cena o dost nizsi.
Ve skutecnosti tu placate poradnou kravinu, protoze jen marze koncoveho prodejce je 30%. Za min to nikdo prodavat nebude (z ceho by asi tak zaplatil najem ...). Dalsich +- 30% stoji prave skladovani a distribuce, protoze je treba mimo jine zajistit remitendu. A do ty zbyly tretiny se vejde naprosto vse, co se tyce vzniku knihy - vcetne odmen vsem autorum.
A nakladatel pro prodej ebooku potrebuje distrubutora a koncoveho prodejce? Vazne? A od kdy? On si neumi zaplatit 3 kilca mesicne za webhosting? Jinak totiz nechapu, o cem by mela byt rec jiny, nez o koncovy cene, za kterou se ebook nabizi zakaznikovi - a ta ej vetsinou defakto stejna, jako papir, ac naklady jsou radove jinde.
Ano, potrebuje distributora, ktery agreguje nabidku. Protoze zakaznik nechce prochazet 150 webu nakladatelu, ale chce najit vsechny knihy na jednom miste. Navic praci nakladatele je vydavat pokud mozno co nejlepsi knihy. To jsou uplne jine skills, nez prodej.
Ostatne proc nemate na kazdem rohu prodejny Whirlpool, Bosch, Toshiba, apod? Proc prodejny operatoru ci aut jsou casto provozovany externimi firmami? Protoze vyrobci se chteji soustredit na vyvoj a vyrobu, prodej sveruji odbornikum na prodej, kteri umi zaujmout zakaznika.
Samozrejme u ebooku odpada tisk a logistika, ale to neni ta nejvetsi polozka v nakladech. Nicmene souhlasim s Vami, ze pro mnoho lidi jsou ebooky stale drahe. ebookeater toto resi a zakaznikum nabidne velmi vyhodne podminky. :)
U knizek je ten problem, ze ji nemuze vydat a prodava kdokoli, coz je problem stavajici legislativy. Kdyby moh, bude cena o dost nizsi.
??? Jak nemůže vydat a prodávat kdokoli? No samozřejmě, že může. Stačí na to živnostenský list za 1000 Kč. Okamžitě po ohlášení živnosti lze uzavřít nakladatelskou smlouvu s autorem na vydání jeho knihy (pokud na to už neposkytl výhradní licenci někomu jinému).
Tak já se třeba přes Last.fm dostal k hudebním interpretům, o kterých třeba u nás nikdo nenapsal ani řádku textu. A když to jde u hudby, proč by to nešlo u knih? Reklama není potřeba, když je tu systém srovnávající a vyhledávající podobnost mezi jinak naprosto nesourodými čtenáři.