Necham stranou sirokospektralni posuzovani toho, jak stat svobodomyslne obcany utlacuje a zkusim okomentovat dva Vami komentovane priklady.
1) Pri vjezdu po D8 do Prahy tvori ten svah pekny amfiteatr, ktery zvuk vrha na Prahu. Navic je tam (pry z duvodu lepsiho odvodu vody) polozena nejaka smes, ktera zpusobuje hlucnejsi provoz. Pokud si spravne pamatuju, tak hladinu hluku merili hygienici a po snizeni rychlosti dost klesla.
Je samozrejme plne na Vas, jak se zachovate, nicmene ja to beru tak, ze budu v Letnanech o par sekund pozdeji a lidem na sidlisti v Letnanech se bude zit o chlup lepe.
Pokud se tyce Prumyslove ulice, tak tam chodce obcas vidam. Pokud si spravne pamatuju stav pred par mesici, tak tam kamiony bud staly v kolone a nebo jely padesatkou. Ted uz jsem tam delsi dobu kamion nevidel. Navic je tam docela dost semaforu.
Mimochodem, je zajimave, ze napriklad v Utahu nebo Arizone (a tam bych cekal dost svobodomyslnych lidi) jsem na silnicich mimo mesta uprostred nicoty nikoho speedovat nevidel. A to maji limit 55/65/70 mph.
Asi to neni jen o svobode, ale o obycejnemu respektu k nejakym pravidlum a pripadne ohleduplnosti (ale to uz jsem nad planovany ramec puvodniho prisspevku).
Aaaa pan plkalista, kterej naprosto netusi, jak funguje mobilni telefon ... ten je v siti pokazde, kdyz je zapnut a aby mohl nekam volat, tak zapnut byt musi, a pokud je zapnut a tudiz v siti, lze jej (a z nedavno opet schvaleneho zakona je operator povinen to delat) sledovat a zaznamenavat jeho polohu - tudiz polohu vozidla.
To je ovšem fascinující propletenec. Skoro jsem rád, že jsem už před lety přestal sledovat zprávy, protože z tohohle by mi určitě praskly vředy. Opět se potvrzuje ten prastarý aforismus, že "zastupitelská demokracie je, když si myši mohou svobodně zvolit mezi bílou a černou kočkou." :-)
>> Proc schvaluji zakony, ktere ukladaji povinosti takova data ukladat?
Protože se do nich podívají např. když někde najdou mrtvolu, aby zjistili, zda/kdo se pohyboval v době vraždy okolo (nemusí to být nutně pachatel - mohou tak najít i důležité svědky). Nebo když je někdo pohřešován, umožní to rychle napřít pátrání do správné lokality (což ušetří náklady i čas).
>> A jak je mozne, ze mame nasobky fizlu na obcana nez kdekoli jinde, a porad brecej, jak je jich malo?
Špatná organizace práce.
>> A jak je mozny, ze rocne dochazi k desitkam tisic odposlechu, aniz by byl kdokoli byt obvinen?
Špatně nastavená legislativa.
Myslet znamená hovno vědět. U Ústavním soudem zrušené "data retention" vyhlášky 485/2005 Sb. platilo:
(3) U veřejných mobilních telefonních sítí elektronických komunikací se uchovávají
a) údaje o uskutečněné komunikaci s uvedením typu komunikace, telefonního čísla účastníka volajícího a volaného, data a času zahájení komunikace, délky komunikace, čísla IMEI, čísla stanice StartBTS, popřípadě čísla stanice StopBTS, destinace a doplňkové informace
b) údaje o vzájemných vazbách mezi čísly MSISDN a čísly IMEI společně použitými v síti, identifikace stanice BTS a čísla IMEI, které zprostředkovaly volání bez SIM karty na číslo tísňového volání „112“ , IP adresy terminálů, kterými bylo zprostředkováno odesílání zpráv SMS sítí Internet, datum a čas dobíjení kreditu u předplacených služeb, čísla dobíjecích kuponů k určitému telefonnímu číslu účastníka, telefonní číslo účastníka k určitému dobíjecímu kuponu,
Nu, dokud bude zdravotní péče hrazená z veřejných peněz, bylo by to vcelku logické. A pokud to bude fungovat tak, jak píšete, pak nepůjde ani o zásah do osobnostních práv (tj. když to pouze přivolá pomoc). Něco jiného by bylo, kdyby takové zařízení průběžně odesílalo informace o svém nositeli - pak by ovšem užívání takového zařízení nemohl přikázat zákon (protože Ústava). A vzhledem k tomu, že je poměrně snadné otestovat, jestli zařízení skutečně vysílá jen tehdy, když je to potřeba, bych v tomhle směru žádnou konspiraci nečekal (vždycky se najde někdo, kdo to testovat bude => o něco takového by se mohl pokusit jen naprostý idiot; idiot ale nebude mít dostatečné schopnosti pro úspěšnou organizaci jakékoli konspirace).
To zarizeni bude a aute, vime? A auto ma vetsinou motor, ktery generuje desiky kW vykonu, vime? Tudiz ho nejakych par mW rozhodne nevytrhne, stejne uz ted vam baterku v aute zere alarm/central/... to vsechno je aktivni 24/7, takze toto bude zakonite taky. Nemluve o tom, ze pripojeni do site prumernymu telefonu (a tohle nebude nic jinyho) trva cca minutu, tudiz by to jaksi z principu nemohlo fungovat. Vubec nemluve o tom, ze to zarizeni musi jaksi stale zjistovat, zda se "neco" nestalo.
A jako bonus, na 100% to bude pouzitelne k nalezeni odcizeneho vozidla (coz preci vsichni chceme).
Takže si to shrňme:
1. Tato právní úprava *nesledovala* zařízení bez SIM ve chvíli, kdy nevolala (což je to, co jsem tvrdil).
2. Tato právní úprava byla *zrušena* pro přílišný zásah do soukromí.
Z toho logicky plyne, že obávané logování/sledování zařízení bez SIM schopného zavolat 112 se legálně konat *nemůže* (bylo by nutné povolit mnohem větší zásah do soukromí, než jaký už jednou ÚS zamítl).
1. Pominul jste dva ze tří argumentů, tj.:
1.A. Není to potřeba,
1.B. Zbytečně by to zatěžovalo síť.
2. Přihlášení do sítě trvá max. několik sekund, ale spíš pod sekundu. Minutu může trvat start mobilního telefonu, což je ale irelevantní (zařízení v autě může startovat s otočením klíčku, aby k této prodlevě nedocházelo).
3. Ano, zařízení k nalezení ukradeného auta by muselo být schopné průběžně hlásti svou polohu. Takové zařízení si určitě leckdo namontuje dobrovolně, nemůže být ale nařízeno zákonem (protože Ústava).
Můžete dát nějaký odkaz na to, o co se opíráte? Zajímalo by mě, nakolik se zkoumala celková korelace mezi rychlostí a nehodovostí. Dám dva příklady:
1. Předpokládal bych vysokou korelaci mezi lidmi, kteří jezdí rychle a lidmi, kteří jezdí nebezpečně. Usuzuju ze zkušenosti, že drtivá většina těch, kteří mě na silnici ohrozili, silně překračovala povolenou rychlost. Taková korelace by se ale dost těžko hledala/prokazovala.
2. Oficiální příčinou nehody může být např. nedání přednosti. Jenže příčinou nedání přednosti může být vysoká rychlost (což se stalo zrovna mě: při vjíždění na hlavní jsem neodhadl zatáčku a vyhodilo mě to kousek do protisměru, kde jsem škrtl protijedoucí auto).
3. Jiný příklad: Kamarádka skončila v pangejtu, neb tomu dala přednost před srážkou s tím, kdo jel velkou rychlostí v protisměru prostředkem silnice. Příčinou nehody je jízda v protisměru; důvodem jízdy v protisměru ale byla vysoká rychlost...
Kristepane, myškovat můžu i v koloně, které jede 20. Co to tady melete za kraviny? Ad 2/ Já mám např. dostatek relevantních informací o tom, že rychlost byla naprosto neoprávněně několik měsíců omezena v tom poli kousek od naší chalupy, kde na podzim sklízeli a pak tam tu značku u výjezdu z polní cesty zapomněli. Po několika dopisech se nevyřešilo nic, tak to jakýsi místní spoluobčan vyřešil tím, že značku vzal a zahodil do potoka.
>> Necháte mne aspoň demokraticky opustit "dobrodiní" zdravotního pojištění a la velký bratr a bez pomoci a bez čipu/náramku zdechnout v houští, nebo ani to ne?
Och, já Vám nic nepřikazuju; jen se snažím domýšlet do důsledků reálné dopady. Co se týče této varianty, má to příliš mnoho konsekvencí, abych teď dokázal odhadnout, jak by se k tomu zákonodárci mohli postavit. Nejpravděpodobnější ale je, že vyvléct se z povinného zdravotního "pojištění" možné nebude (protože tím by systém ekonomicky padl) a povinné náramky se realizovat nebudou (protože to nebude až tak velký ekonomický přínos, aby to ospravedlnilo novou povinnost pro občana).
Ano, myškovat je možné i v koloně, která jede 20. V takovém případě jde stále o jízdu nepřiměřeně vysokou rychlostí, byť při tom nemusí dojít k překročení nejvyšší povolené rychlosti.
Co se týče Vámi zmíněného omezení rychlosti, pořád platí co jsem napsal: projíždějící řidič neví, zda je relevantní nebo ne. Vy to sice víte, ale víte to jako místní obyvatel, nikoli jako projíždějící řidič.
Jinak furt nechápu, proč se snažíte silně rozšířené jevy dementovat vzácnými vyjímkami. Máte snad za to, že legislativa má být nastavena tak, aby bylo raději vše povoleno, protože každá prasárna může být za určitých okolností opodstatněná? Víte, ono to ve skutečnosti funguje obráceně: je-li Vaše jednání opodstatněné, bude Vám v případě potřeby ex-post (tj. u soudu) prominuto...
ad 1.A: - to si myslíte vy ;-). Ano, pro daný účel to potřeba není, ale proč toho nezneužít ;). Nebylo by to poprvé, ani naposledy.
ad. 1.B: - v síti je nespočet telefonů a budou stále přibývat. O několik IMEI víc, nebo míň - na tom už nesejde. Když bude zájem, tak to prostě bude, bez ohledu na to, co to má, nebo nemá přetěžovat. Vzpomeňte na neprošlý zákon o cenzuře internetu v podobě přílepku k loterijnímu zákonu. Tam bylo jen tak mimoděk nařízeno takové množství zatěžující administrativy - a k přijetí stačilo, aby si toho nikdo nevšiml.
>> Pokud to do někoho naperu tak, že mu šmírovátko vyřadím z provozu, tak by mu takové šmírovátko bylo už beztak k ničemu.
Právě proto to přece zmiňuju - v takovém případě by mu mohlo pomoci, kdybyste měl šmírovátko i Vy! Uf :(
>> Pokud to do někoho naperu tak, že mu šmírovátko vyřadím z provozu, tak by mu takové šmírovátko bylo už beztak k ničemu.
A protože jste Bůh, můžete garantovat, že na silnici nikdy neuděláte žádnou chybu, že ano :(
Pokud Bůh nejste, pak byste se měl chovat tak, aby Vaše případná chyba ostatní co nejméně poškodila. Přičemž automatické volání pomoci je přesně to, co může za určitých okolností následky Vaší chyby výrazně zmírnit. Jen je, koukám, asi zatraceně těžké to pochopit :(
>> Pokud by nebyly střelné zbraně zakázané, nebyla by třeba neprůstřelná vesta.
Přiznám se, že logika tohoto tvrzení mi naprosto uniká. Mohl byste to prosím vysvětlit? A vysvětlete to prosím i v kontextu mnou zmíněného případu policisty, který se rozhodl za jízdy střílet z auta, přičemž omylem zabil kolemjdoucí ženu.
>> Dál to nemá cenu pitvat. Máme špatné zákony a tyhle úlety je dělají ještě špatnějšími, záplatují koniny ještě většími koninami, samozřejmě "pro naše dobro", z čehož mi jasně vyplývá, že nejde primárně o ochranu občana, ale o plnou kontrolu nad ním. Kdo se chce nechat šmírovat, prosím, nechť se nechá. Těm ostatním to prosím nevnucujte.
Myslím, že ve vlákně o kousek vedle jsme došli k tomu, že ke smírování to použitelné být nemůže (bylo by rozporu s Ústavou, kdyby povinné zařízení sledování technicky umožňovalo); tento argument je tedy irelevantní.
Jestliže to ÚS jednou zrušil, je to zárukou toho, že pokud by se to do zákona znovu vrátilo, zruší to ÚS znovu. Přičemž ten, kdo ten zákon poruší, nemůže být potrestán.
Takže ano, boj o svobodu a soukromí nikdy nekončí. Je potřeba dávat pozor na to, jakým způsobem to případně bude do zákona protlačeno a když to nepůjde jinak, tak to napadnout u ÚS.
Víte, já dobu tady celou dobu jen upozorňuji na fakt, že dané zařízení -tak jak je prezentováno- samo o sobě soukromí nijak neohrožuje. A že pokud se to v této podobě dostane do zákona, nebudu s tím mít problém.
Pokud se to ovšem dostane do zákona v podobě, které se obáváte, pak nejsme ve sporu a na nějaké té demonstraci se dost možná potkáme :)
Souhlasím s tím, že argument 1.B je zanedbatelný. Oproti tomu argument 1.A je -v kontextu Ústavy- naprosto zásadní.
Proto se takového opatření vůbec nebojím: i kdyby to parlamentem prolezlo, ÚS to brzy zruší (kdybych jim měl dát podnět já sám). A jelikož naše poslance nepovažuju za úplné idioty, myslím si, že se o to ani nepokusí: aby takové šmírování mělo cenu, muselo by to platit delší dobu. Jinými slovy: mám poměrně velkou důvěru v to, že si dokážou spočítat, že to bude zrušeno dřív, než to operátoři stihnou implementovat.
Shrnuto: Nepovažuju to za něco, čeho bychom se měli bát. Prosím nezaměňovat s tvrzením, že bychom si to neměli hlídat :)
On si toho neuvedomuje ...
1) navrh k US nemuze podat jen tak leckdno, ale pouze vyvoleni
2) US sam nic rusit nebude - zcela v souladu s "kde neni zalobce neni soudce"
3) soudce US lze samozrejme vymenit ...
4) od ty doby, co US tvrdi, ze nekdere clanky ustavy jsou dulezitejsi nez jine, pripadne ze to nebylo mysleno tak, jak je to napsano ...
Máte v určitých ohledech pravdu. Zařízení samo o sobě - a dokonce tak, jak je prezentováno - problémem není. Problémem je jeho využití, či spíše zneužití. To, že to TEĎ nevypadá, že by to šlo zneužít, vůbec neznamená, že to není zaváděno za účelem pozdějšího zneužití. Příkladů v praxi by bylo docela dost.
Jeden konkrétní příklad zrovna ze silnice: Víte, že když se odmítnete podrobit zkoušce na alkohol, tak jste automaticky považován za zločince? Pomineme nyní fakt, že jde o jasnou presumpci viny, někomu by to mohlo přijít jako velice praktické. Vždyť přeci člověk, který odmítne zkoušku na alkohol, ji jistě odmítá proto, aby se nezjistilo, že pil!
Potud to může vypadat jako dobrý nápad (pro někoho, pro mě už i tohle je nepřijatelné). Jenže ono se na tuto relativně neškodnou a na pohled užitečnou věc nabaluje něco dalšího. Chlupatý vám dají dýchnout a nic nezměří. Prohlásí, že přístroj je jen orientační a jen proto, že se mu zdáte podezřelý, budou trvat na na krevní zkoušce. Nejlépe pokud máte v autě malé dítě, kojence či batole. Nařídí vám, že nesmíte pokračovat v jízdě a musíte na odběr. Pokud odmítnete, což se v dané situaci nabízí úplně samo, jste považován za zločince, protože jste automaticky považován za osobu, která řídila pod vlivem alkoholu (i když orientační přístroj nic nezjistil) a to je už klasifikováno jako trestný čin. K tíži je vám přičteno, že jste mařil úřední rozhodnutí.
Myslíte si, že si dělám prdel z modelíny? Že je to protiústavní? Hehe :)
http://www.firstclass.cz/auto-moto/nepili-jste-nevadi-stejne-dostanete-nejvyssi-trest/
Vážně si myslíte, že taková relativně neškodná věc, jako je šmírovátko v autě, nejde zneužít? Že nebude zneužita? V dnešní době, kdy si zákony píší policajti? Nevěřte tomu :).
Víte, já si osobně myslím, že silniční zákon je snad nejporušovanějším zákonem u nás. Možná bude na stejné úrovni s autorským zákonem.
Ještě mi řekněte, že vy jezdíte poctivě 30km/h rychlostí tam, kde ta značka je, a i pět kilometrů poté k nejbližší křižovatce, protože se někdo neobtěžoval zrušit omezení, jehož důvod dávno pominul ;-). Já nevím, jak vy, ale já v tom úseku, který následuje za oním důvodem dopravního omezení, očekávám, že všichni pojedou normálně, tj. nikdo se tam už třicítkou ploužit nebude.
To není slovíčkaření, to je realita. To, že se ve vysoké rychlosti vybouráte, je výhradně vaše vina, nikoli vina té rychlosti, ta za to prostě nemůže, ta už jen zhoršuje následky. Ale co dělají maňasové na silnicích? Omezují rychlost značkami. Asi si myslí, že člověk je nesvéprávný idiot, který na úseku, kde se rychle jet bezpečně nedá, pojede rychle, protože mu to přeci žádná značka nezakázala (v USA by nejhspíš ještě úspěšně zažaloval maňasy, že tam tu značku nedali).
Pane Krsku, tady ta 50ka prosím pěkně slouží čemu? Praha, Spořilovská (4proudová komunikace dálničního typu, spojka mezi D1 a Jižní spojkou)
>> Reflexní vestu pro každou srnu! Každé dítě očipovat! Blembák pro každého chodce! A k toaleťáku závazný certifikovaný návod k použití.
Vám tohle nepřijde jako nesmysly? Můžete vysvětlit proč? Ať dělám co dělám, tak prostě nechápu, proč se to v téhle diskusi objevilo - ?
Aaaaa, a už je to tady - velký bratr z Brusele nařizuje:
Všechna nová osobní auta v Evropské unii budou výrobci muset od roku 2015 vybavovat systémem eCall, který v případě nehody automaticky přivolá záchranáře. Právu to ve čtvrtek potvrdil mluvčí ministerstva dopravy (MD) Martin Novák. Na otázku, zda kvůli tomu bude v Česku nutné přijmout nějaké legislativní změny, Novák odpověděl: „Není to potřeba, protože jde o nařízení Evropské komise.“
Juchuuuu!
Pokud jste schopen věrohodně dokázat, že Pospíšil, Nečas, Michálek, Liška a Wagnerová společně plánují to, co jste napsal, pak vezmu svá slova zpět. Jenže kutečnost je taková, že to dokázat nemůžete - protože jediný způsob, jak něco takového potvrdit, je, že by se k tomu přiznali. Jo, ještě je tu možnost, že máte k dispozici nějaké důkazy (např. odposlechy), které mně dostupné nejsou. Ta šance je ale ještě mnohem menší než to, že by ta Vaše teorie byla skutečně pravdivá.
Abych byl upřímný, přijde mi ta šance dost podobná šanci, že tady mezi námi pobíhají maskovaní mimozemšťani. Nebudu tvrdit, že tady nejsou, protože to nemohu dokázat. Ale dokud o tom nebudou nějaké silné indicie, nebudu se tím vážně zabývat - nejspíš by to byla úplně zbytečná ztráta času. Asi jako tahle diskuse :)
Policejní passat stíhal na D11 piráta, srazil se s kamionem
Tzv. pirát nehavaroval, zato P&Ch auto zcela odepsali (toho tedy škoda opravdu není) a přitom vážně ohrozili svým počínáním další účastníky silničního provozu. Naštěstí dnes nikdo nezemřel, což už se bohužel nedá říci o mrtvém klukovi na motorce, který zemřel kvůli tomu, že P&Ch pronásledovali "piráta", který si na 50 dovolil jet 63km/h. Na fotkách si povšimněte kde a koho tím asi tak ohrozil. Bravo, stateční policisté!
Co se mých preferencí týče, po přestřelce se zlodějem nijak netoužím. To mu raději odevzdám peněženku. Víte, ono z krádeže se dá totiž otřepat mnohem snáz než z kulky v těle.
Jinými slovy: Mě nezajímá počet trestných činů; mně zajímá počet mrtvých a vážně zraněných. A v tomto ohledu náš systém jasně vede. Právě proto, že u nás zloděj ví, že stačí namířit zbraň a nemusí ji mít ani nabitou. Zatímco tam, kde jsou zbraně povolené, ví že musí vystřelit první, jinak je po něm.
K Vaší smůle tak jako já smýšlí většina obyvatel této země - a pokud jste demokrat, měl byste to jednoduše respektovat. Máte právo pokoušet se nás ostatní o své pravdě přesvědčit, ale nemáte právo nám za náš postoj nadávat.
Tohle je dost nejednoznačné, protože policista opravdu může mít podezření na podivné chování a když dechovou zkouškou zjistí, že řidič nejspíš není pod vlivem alkoholu, tak to ještě pořád může být cokoliv jiného (tráva, pervitin, heroin atd). Vyšetření krve je pak -logicky- naprosto na místě.
Jinými slovy: je to zneužitelné úplně stejně jako řada jiných policejních pravomocí. Z principu je tu rozpor mezi tím, že policista potřebuje mít "vyšší" pozici a přitom je jasné, že i mezi policisty budou gauneři (tomu nikdo nedokáže zabránit).
Takže pokud konkrétní policisté svou pozici zneužívají, je to podobný případ jako katalogové podvody: jediná obrana bude v tom, že se poškození dokáží najít a svědčit společně. Základem je určitě podat trestní oznámení za zneužití pravomoci.
Obecně se dostáváme k tomu, že ani právo samotné, ani jeho aplikace nikdy nebude bez chyb. S tímto vědomím je nutné bilancovat: zda přínosy dané úpravy převažují nad zápory, nebo ne. Ale to už se dotáváme úplně někam jinam: to se u každého opatření zjistí až po nějaké době praxe.
Pokud se vrátím zpět k tématu, pak v případě správně nastavené legislativy nevidím v povinné výbavě tímto zařízením problém. Chápu obavu, že se problém může vyskytnout později (stává se to), ale pokud tuto obavu nedokáže nikdo konkretizovat, není to "zápor", který by převážil očekávané "přínosy".
Navíc je celá tahle debata o přínosech a záporech hodně předčasná: následujících pár let to stejně bude jen "bonus" k vyšším třídám aut. Během těch pár let se ukážou jak případné problémy, tak to, zda to dokáže splnit očekávání ohledně přínosů. Hodnotit, jestli přínosy převáží nad zápory, bude mít smysl až po těchto zkušenostech a nad konkrétním návrhem zákona...
1. Návrh nového šmírzánoka mi může být ukradený, protože mantinely už byly jednou Ústavní soudem jasně nastaveny.
2. Stížnost k ÚS může podat kdokoliv, kdo byl nějakým protiústavním postupem poškozen (a vyčerpal všechny řádné opravné prostředky). Současně má právo podat návrh na zrušení příslušných protiústavních paragrafů. Takže pokud mi bude uložena povinnost naistalovat si do auta něco, co mě bude šmírovat, začnu tím, že si to tam nedám a půjdu se napráskat na úřad. Proběhne pár koleček odvolání, která projedu, a cca za rok jsem u ÚS, který tuto povinnost zruší.
Mnohem pravděpodobnější ale je, že to mezitím k tomu ÚS dá skupina poslanců nebo senátorů - protože budou bombardováni žádostmi voličů, aby to udělali.
Možností opravy je tedy dost.
To jsem se zase pobavil. Tak se vraťme k tématu zprávičky - šmírzařízení v autě.
1/ Povinnost je uložena výrobci, nikoliv vám. Takže máte smůlu. V autě to prostě bude.
2/ Povinnost ukládá nařízení EK (které je přímo aplikovatelné, nepotřebuje žádnou transpoziční normu) a krom "nuclear option" (tedy tvrzení, že akt je ultra vires (viz úlet ÚS zvaný "slovenské důchody"), případně materiálního jádra Ústavy (další úlet, tzv. "kauza Melčák") ústavním soudem nijak nepřezkoumatelné.
Ano, to přesně odpovídá tomu, co jsem psal. Teď to bude v nejvyšší třídě a během následujícího 2,5 roku se to postupně propracuje i do low endu.
A mezitím se nasbírají zkušenosti a klidně se může stát, že se to ukáže jako zbytečné/neefektivní - a zruší se to dřív, než to vejde v platnost. Případně, pokud by byly problémy s Vámi obávaným sledováním, to v mezičase zatrhnou soudy.
1/ To je jak na kolovrátku: Ano, v autě to bude (to jsem přece psal!) a současně Vám nikdo nezakazuje/nebrátí to z toho auta vymontovat/deaktivovat/zničit.
Koneckonců, on Vám ani nikdo nepřikazuje jezdit autem. Zrovna jako Vám nikdo nepřikazuje používat mobil, že. A když už jsme u toho - mobil, předpokládám, nepoužíváte?! :)
Opravdu si myslíte, že nařízení EK má prioritu před ústavními právy občanů? No tak to je síla - to už chápu, proč EU nazýváte totalitou :)
Jistě že rychlost není nějaká entita, která by nesla odpovědnost. Jenže vyšší rychlost taky znamená nižší ovladatelnost, kratší čas na reakci v případě něčeho nečekaného, delší brzdnou dráhu, menší přehled o ostatních na silnici (nižší šance "zachránit" něčí chybu) a nakonec i větší riziko toho, že vás někdo přehlédne. Vysoká rychlost může mít i nepřímý vliv: "závodník" dokáže některé řidiče (hlavně nováčky a sváteční) znervóznit/rozhodit, čímž se zvyšuje riziko, že udělají nějakou chybu.
Z toho plyne, že pokud všichni pojedou pomaleji, lze očekávat méně nehod. Jinými slovy: že rychlost je faktor, který pravděpodobnost vzniku nehody významně ovlivňuje. Proto má smysl hledat korelaci mezi rychlostí a nehodovostí - a na základě toho stanovit rozumný kompromis mezi rychlostí a rizikem.
Co máte pořád s tím VB? Jak to s tím souvisí? Zjevně nijak: výrobci mají povinnost to montovat - tečka. Nikdo ale nesleduje, kudy se to které IMEI pohybuje. Navíc to nejspíš ani nebude technicky možné - opravdu pochybuju, že by se tyhle systémy neustále aktivně přihlašovaly do sítě, i když zrovna nepotřebují volat (zbytečně komplikované). A nakonec: Jste-li natolik paranoidní, že Vám tyhle argumenty nestačí, pořád ještě Vám nikdo nezakazuje si to zařízení vymontovat/deaktivovat (ta povinnost se vztahuje na výrobce, nikoliv občana!).
Nikdo ale nesleduje, kudy se to které IMEI pohybuje.
Vy jste si ten odkaz asi opět nepřečetl, že?!?!
„Když dojde k havárii, zajistí jednotka systému eCall okamžité spojení s linkou 112. Současně odešle základní data o nehodě. Přesný čas, kdy k ní došlo, polohu a typ vozidla, směr, v němž jelo, a dokonce i počet pasažérů, jejž zjistí podle množství zapnutých bezpečnostních pásů ve voze,“ vysvětluje David Potužák, projektový manažer společnosti Telefónica Czech Republic.
Jakpak to ten směr asi zjistí, když to nesleduje, kudy se to pohybuje?
P.S. Jo jistě, nic vám nebrání, krom takových drobností, jako je ztráta záruky (autorizovaný servis vám to rozhodně neudělá), a toho, že nedostanete technickou. Ale jinak si z toho auta můžete udělat třeba dětský simulátor na dvorku, a pak si to klidně vymontujte.
Tipuji to na snížení emisí, které dýchají lidé v těch panelácích v záběru, viz str. 22 zde:
http://www.veronica.cz/dokumenty/aby_se_ve_meste_dalo_dychat.pdf
Ale může to samozřejmě být i jinak.
Na to, aby to znalo směr, to přece nepotřebuje nikam odesílat data o své poloze. Víte, on je v debatě o šmírování onen detail, jestli se data někam odesílají nebo používají čistě lokálně, docela podstatný.
Co se týče technické, jde o Vaši nepodloženou spekulaci (neexistuje jediný důvod, proč by nefunčknost tohoto zařízení měla být problém).
Co se týče záruky, měl jsem za to, že ztráta záruky na součástku, kterou hodláte demontovat, Vám jaxi nebude vadit :)
A pokud jste měl na mysli záruku na ostatní díly, jsem si jist, že si na trhu dokážete vybrat model, u kterého půjde ona součástka demontovat nedestruktivním způsobem (čili bez vlivu na záruku).
Mimochodem, mobilní telefon, doufám, nepoužíváte? Jinak to vůbec nemá cenu řešit :)
Vy zásahem do elektroniky neztratíte záruku na "součástku, kterou hodláte demontovat", vy ztratíte pochopitelně záruku na celé auto. Jinak, jestli vám to při vašem IQ ještě nedošlo, tak mobilní telefon jde narozdíl od blackboxu zadrátovaného do elektroniky auta bez problémů vypnout a vyndat z něj baterku.
P.S. Doporučoval bych nastudovat vyhlášku 302/2001 Sb. a zamyslet se znovu nad tím, co je a co není problém. Např. dle přílohy č. 7 je "změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá schválenému provedení nebo údajům, uvedeným v dokumentaci vozidla" vážnou závadou", příčemž "zjistí-li se technickou prohlídkou silničního vozidla vážná závada, je vozidlo technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla v technickém průkazu vozidla. Provozovatel silničního vozidla je povinen v této lhůtě přistavit silniční vozidlo s odstraněnou vážnou závadou té stanici technické kontroly, která zjistila tuto vážnou závadu, k provedení prohlídky způsobu odstranění vážné závady."
Hmm, takže ten, do koho to naperete, si vlastní šmírovátko pořídí a Vy mu ho tím nárazem vyřadíte z provozu. Co pak?
A vůbec, budete takhle krajně individualisticky trvat např. i na vlastní odpovědnosti za to, že na sobě zrovna nemáte neprůstřelnou vestu ve chvíli, kdy někoho napadne zahrát si na ulici hru zvanou "na střelnici"?
Přijde mi to dost ze stejného soudku. A upozorňuju, že to není příklad hnaný do nesmyslných extrémů - čas od času takhle v našich končinách někoho zastřelí policisté...
Nesmysl. U takovýchto zařízení je naprosto zbytečné, aby se neustále hlásily do sítě (a tím ji vytěžovaly a navíc spotřebovávaly energii). Pro daný účel je nejvhodnější, když takové zařízení bude pasivní (tj. nebude vysílat => nebude připojené do sítě) a do sítě se připojí až ve chvíli, kdy potřebuje zavolat 112.
Naprosto zářný příklad nepochopení problému - na vámi popsaném chování není nebezpečná ona vysoká rychlost, ale to myškování, že. To ovšem na silnicích prakticky nikdo netrestá, ono je pohodlnější za bukem na výpadovce měřit 50ku, případně posílat fotky z úsekových radarů. Za to sypou peníze. Bez práce.
Kmotři už totiž svolávají demonstraci za odvolaného ministra Pospíšila.
Přitom to byl právě Jiří Pospíšil, kdo jmenoval Rampulu. Pospíšil byl ministrem spravedlnosti od r. 2006 už v silně prokorupční Topolánkově vládě. Rampula vede vrchní státní zastupitelství od r. 2007, jmenoval ho do funkce Pospíšil, který odvolal předchozího vrchního státního zástupce.
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/exkomunisticky-prokurator-grygarek-dela-hvezdnou-karieru.html
To je přeci úplně prosté.
Podle mě je to celé hra a Pospíšil se svojí uměle vytvořenou image bojovníka proti korupci/kmotrům bude mít za úkol sesbírat hlasy, které by utekly k opozici a dovést je do spřátelených stran. ODS se klidně může dál ztrapňovat, tak jako to dělal Topolánek, protože tyto nové strany (tehdy VV, TOP09) musí překonat 5 procent hranici, aby to vše mělo smysl a nedošlo naopak k odběru hlasů, které nebudou moci využít. Díky novým stranám si tak zpátky do budoucí koalice přivedou hlasy voličů, které předchozím vládnutím nasrali.
O tom svědčí i demonstrace u koně organizovaná pravičáken radaristou Liškou. Podobně jako i Michálek už ohlásil kandidaturu za zelené, také dříve pravicová ODA Wágnerová z klausova ústavního soudu bude kandidovat do senátu za zelené a nyní otočila na levicovou rétoriku, k tomu ji dopomáhej veřejnoprávní = vládní televize. Zdá se, že kmotři rozhazují sítě, aby se udrželi u moci. Musím se přiznat, že přesně takový scénář jsem čekal, už když šel Michálek žalovat k Nečasovi o tunelu, který měl směřovat do pokladny ODS. To jsem si ťukal na čelo jak nevěrohodná je to pohádka, protože je jasné, že ty peníze by nemohly přitéci do pokladny ODS (ať už oficiální nebo neoficiální) aniž by se o tom předseda strany dozvěděl. A ani největší blb by na to tedy neupozorňoval předsedu strany, zvlášť když by to celé bylo pravda a jde o tolik peněz, spíše by se bál o život a ne to jít probrat s jedním z možných hlavních organizátorů. ODS ale dobře věděla, že se svoji vládou zdiskredituje, protože krást měla v plánu a ve velkém. Takže tvorba kádrů, jakože obětí, pro budoucí použití.
Podle Dientsbiera honil disidenty, podle pospíšila má vysoké odborné předpoklady.
Řeč je o státním zástupci Liboru Grygárkovi, ten se stal náměstkem vrchního státního zástupce pro trestní řízení. Překážkou mu v tom není ani jeho minulost, Grygárek působil jako prokurátor již před listopadem 1989. Do nové funkce jej v pátek na návrh vrchního státního zástupce Vlastimila Rampuly jmenoval ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil (ODS).
Grygárek bude mít na starosti dohled nad trestním řízením, řekla v úterý mluvčí ministerstva Zuzana Kuncová.
Vrchní státní zástupce Rampula podle ní návrh na Grygárkovo jmenování odůvodnil jeho vysokými odbornými předpoklady. O nich je přesvědčen i Pospíšil, podle mluvčí Grygárkovu práci kladně hodnotí jak lidé ze státních zastupitelství, tak i z ostatních právnických profesí. tn.cz, r. 2007
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/exkomunisticky-prokurator-grygarek-dela-hvezdnou-karieru.html
Pan Pospíšil není kladnou figurou české politiky, pokud je ale podle někoho z vás v pořádku nestíhat nikoho v kauze Plzeňských práv, rozsáhlého podvodu ve formě organizovaného zločinu, pokud vám přijdou tresty v ČR vysoké a souhlasíte s Pospíšilovými návrhy domácího vězení nebo propuštění 1/3 vězňů, pak prosím, pak je podpora Pospíšila pro vás to pravé.
K panu Michálkovi má blízko také Karel Janeček z nadačního fondu proti korupci, další obdobná postavička. Jeho nyní přejmenovaná firma, dříve RSJ Invest, nabízela zajímavé služby: schování majetku před manželkou (vžilo se označení odklánění) i před úřady
No jistě. Silnice jsou plné vrahů - např. ti, co jedou ve tři ráno po liduprázdné 4proudové silnici 70, to jsou přímo teroristi. Oproti tomu takový kloboukář, co vyrazí na Dušičky na hrob (bohužel ne svůj) a jede 30 se smrtí v očích a ksichtem nalepeným na předním skle, to je vzorný řidič, který nikoho neohrožuje.
Ne, to byla vaše diagnóza. Necháte mne aspoň demokraticky opustit "dobrodiní" zdravotního pojištění a la velký bratr a bez pomoci a bez čipu/náramku zdechnout v houští, nebo ani to ne? Já jen jestli se mám chystat k emigraci do džungle už teď nebo jestli mám ještě chvíli čas.
Vstanou noví bojovníci/idioti... :-( Už jsem z toho unaven. Občas se něco podaří, např. se po onom mediálně-hysterickém šílenství s Aničkou Janatkovou podařilo zamezit těm šíleným návrhům na veřejné registry údajných sexuálních deviantů, ale dlouhodobě bojovat s lidskou blbostí už je fakt únavné.
Pokud to do někoho naperu tak, že mu šmírovátko vyřadím z provozu, tak by mu takové šmírovátko bylo už beztak k ničemu.
Nevím jak vy, ale já na silnice nevyjíždím proto, abych to napíral do kolemjdoucích, ale abych se co nejrychleji a bezpečně (i s ohledem na okolí) dostal z bodu A do bodu B.
Co se toho dost scestného příkladu týče, v první řadě je kritická chyba, že jsou u nás zbraně v podstatě zakázané (když to srovnáte např. se Švýcarskem). Pokud by nebyly, nebyla by třeba neprůstřelná vesta.
Dál to nemá cenu pitvat. Máme špatné zákony a tyhle úlety je dělají ještě špatnějšími, záplatují koniny ještě většími koninami, samozřejmě "pro naše dobro", z čehož mi jasně vyplývá, že nejde primárně o ochranu občana, ale o plnou kontrolu nad ním. Kdo se chce nechat šmírovat, prosím, nechť se nechá. Těm ostatním to prosím nevnucujte.
No, víte - já vám to řeknu takhle - až se vy jakožto "projíždějící" řidič budete na té zapomenuté 30ce ploužit "bezpečnou" předepsanou rychlostí, zatímco každý místní tam pojede normálně svých 70, protože ví, o co jde, tak jediným nebezpečným účastníkem jste tam vy. Tolik k tupému dodržování předpisů a nepoužívání mozku za volantem. Mějte se, nemám už na debatu s vámi náladu.
Víte, on je v první řadě nesmysl vinit rychlost. Té rychlosti totiž bylo dosaženo na základě jednání řidiče. Vinu tedy házejte na řidiče. Je to stejné, jako se na poskytovatele internetu svaluje, že uživatelé bez svolení sdílí autorsky chráněná díla.
Jestli jste ten, který je schopen bez mrknutí oka uvěřit blábolu, že "příčinou nehody byla vysoká rychlost", tak jste u mě ovce, co si nezaslouží volební právo.
No jistě, vy s tím nebudete mít problém, a proto s tím nemůže mít problém nikdo jiný. Prostě tak je to správné a tak to musí být. I kdyby to zachránilo jeden lidský život, má to smysl! Reflexní vestu pro každou srnu! Každé dítě očipovat! Blembák pro každého chodce! A k toaleťáku závazný certifikovaný návod k použití.
A ma smysl tupcum neco vysvetlovat?
Pokud sem "strasne zlej zlocinec", tak mam samozrejme zbran (neb je mi uprdele ze "se to nesmi") a mam 95% pravdepodobnost, ze vy, ani kdokoli jiny koho si vyberu jako sou obet nebudete mit ani neprustrelnou vestu ani svoji zbran. Takze se vlastne nemam ceho bat, a jdu si pro korist s jistotou, ze se me nic stat nemuze (riziko meho "povolani" je zhruba stejne jako byt profi ridicem).
Pokud budu stejny zlocinec ve svyrarsku nebo nekterych statech unie, pak mam naopak 95% sanci, ze dotycny bude zbran mit taky. Tudiz muj dzob je kurevsky adrenalinovej sport.
A co mysite, co funguje lip? System, kdy lidem narizuju co smej a co nesmej nebo system, ve kterym se musej postarat sami o sebe? Nasilna kriminalita ve Svycarsku se blizi nule, stejne jako ve statech unie, kde je povoleno drzeni a noseni zbrane.
V GB, kde (samozrejme, jak jinak, v zajmu bezpecnosti obyvatel) zakazali mit u sebe i nuz, obratem soupl pocet nasilnych cinu o desitky procent (ale o tom se verejne radsi moc nepise). A tak v reakci na to znasobili pocty kamer a - horka novinka - umoznuji lidem uz i posilat fotky "podezrelych" ze svych mobilu/tabletu/... ale reseni je v nedohlednu.
Protoze reseni je jen jedno. At se kazdej stara o sebe a nesere se do ostatnich.
5km? Kde zijete ... naprosto bezne mate na dalnici trebas sekacku, pred dni samo omezeni na 80tku a zruseni omezeni jaksi kde ... nikde... kdo je vetsi pirat silnic, dobytci z utrzby, kteri tam neumi v souladu se zakonem unistit znacku, nebo ridici, kteri jim na to omezeni dlabou, protoze to tak je vzdycky?
A muzete tech 80 jet taky 30km, pokud budete dodrzovat predpisy ...
Dtto napr. "hlukova" 80 na prijezdu do prahy (D8), kde siroko daleko neni jedinej barak, nadto v rozporu s vyhlaskou umistena znacka zacatek obce - kterou lze umistit tam, kde zacina zastavba a hrozi tam vyskyt chodcu, coz je o dobrych 5km dal, az nekde v pulce kopce pres Holesovicky, kde samo taky ta znacka kdysi spravne byla.
Pripadne 50tka na Prumyslovy, kde sem chodce snad jeste vzivote nevidel ... (a taky sem tam vzivote nevidel nikoho jet tech 50, jet touhle rychlosti = koledovat si o navstevu kamionu v kufru).
Pri takhle dementnim a naprosto nesmyslnym znaceni se neni co divit ze to maj vsichni na haku.
Vy nechápete nic. Např.: Poslanci chystají uzákonění pravidel na sjezdovkách
Regule už na svazích platí, nově by ale za jejich porušení a nepoužití helmy hrozila lyžařům a snowboardistům vysoká pokuta..
Umíte se bez dohledu státu aspoň vysrat?
když už chcete takto manipulativně argumentovat, fajn, mohu podobně:
vaše verze není ničím silnější než moje a nelze ji ničím dokázat a to dokonce i pokud by všichni aktéři vaši verzi podpořili svým tvrzením že je to pravda a to z prostého důvodu, že mohou lhát :)
podle mě je vaše verze dokonce méně pravděpodobnější než verze moje viz. bug v ní v podobně Michálka, který bonzuje Nečasovi :-)
...budou náramkové lokátory, které automaticky vytočí 112 při výraznější odchylce fyziologických funkcí. Napřed to dobrovolně nakoupíme našim babičkám a dědečkům, pak to ve školách dobrovolně-povinně rozdají našim dětem, pak nám to skombinují s klíčenkou, telefonem a bezkontaktní platební kartou, a nakonec to tomu poslednímu zbytečku odporujících zoufalců nařídí zákonem. :-)
Jiste, dalsi stripek do mozajky velkeho bratra, vcera nam schvalili globalni smirovani, zitra nam nasadi odposlech do kazdeho auta a pozitri (samozrejme to zachrani minimalne jednoho cloveka pred utonutim) budeme mit povine kamery i na hajzlu.
Pekne se to doplnuje, nejdri si scvalime, ze se bude muse 1/2 roku uchovavat veskery pohyb telefonu a pak je implantujem do kazdyho auta ... aspon vim co mam v aute hledat, to bude prvni vec kterou z nej vytrhnu.
No pokud se domníváte, že jediný způsob jak ověřit nebo vyvrátit nějaké souvislosti je zeptat se aktérů, jak to bylo, tak to potom chápu, že máte s jejich chápaním těžké potíže :) S takovým přístupem se nedá dokázat vůbec nic :)
Na vás ale určitě 100 % uřízení nepotřebují. Vy i když se to podaří rozkrýt, mají tam mezery a udělají chybky, stejně dál věříte, že to tak není :) Vy jste vlastním důkazem toho, že to může fungovat.
Pokud to nikoho nezajima, proc schvaluji zakony, ktere ukladaji povinosti takova data ukladat? He? A jak je mozne, ze mame nasobky fizlu na obcana nez kdekoli jinde, a porad brecej, jak je jich malo? A jak je mozny, ze rocne dochazi k desitkam tisic odposlechu, aniz by byl kdokoli byt obvinen?
A to není špatný nápad. Já osobně mám těch kreténů, co mají potřebu se na silnici zabít (a vzít při tom někoho s sebou) plné zuby. Takže ač pochybuji o tom, že by to bylo navrženo tak, aby to ke šmírování bylo použitelné (viz vlákno výše), právě jste mě přesvědčil, že by to tak bylo lepší :)
Zářný příklad demagogie: vyberete dva relativně velmi vzácné případy a o naprosto běžném a nebezpečném "myškování" ve vysoké rychlosti v hustém provozu taktně mlčíte. Věřte tomu, že až bude takové opatření postihovat převážně jen těch cca 10 osob za týden jedoucích ve tři ráno 70 po liduprázdné 4proudové silnici, budu se stejně hlasitě dosahovat jeho zrušení. A věřte, že bych si sakra přál, aby se situace na silnicích do téhle fáze dostala...
Jenže ono by to myškování bez té vysoké rychlosti jaxi nebylo fyzicky uskutečnitelné, že. Krom toho je mnoho úseků, kde je vysoká rychlost nebezpečná sama o sobě (nepřehledné zatáčky/horizonty - řidič musí být připraven i na to, že tam např. zrovna může být cyklista a v protisměru autobus; dále úseky kolem škol apod.).
Že jsou místa, kde radary chybí, a místa, kde jsou zbytečné, na tom nic nezmění.
Obecně mě štve, jak si dnes spousta řidičů bohorovně myslí, že když zrovna nevidí důvod, proč by na tom kterém úseku měla být rychlost omezena, tak že je tam omezena nesmyslně. Tím neříkám, že úseky s nesmylným omezením neexistují; říkám, že řidič by si měl být vědom toho, že nemá dostatek informací k tomu, aby oprávněnost omezení dokázal *relevantně* posoudit - a proto by ho měl raději respektovat (je lepší jet zbytečně pomalu, než se splést a někomu ublížit).
Konspirační teorie nelze vyvrátit, neboť jsou složeny z:
1) Známých fakt, která jsou sama o sobě pravdivá,
2) Domnělých souvislostí, které nelze ani ověřit, ani vyvrátit (nikdo z dotčených je totiž nepotvrdí, současně ale lze předpokládat, že všichni dotčení by dané souvislosti popřeli i v případě, že by byly pravdivé).
Osobně konspiračním teoriím nevěřím proto, že mám osobní zkušenost s tím, jak složité (spíš nemožné) je lidi uřídit - a konspirační teorie, aby mohly fungovat, vyžadují 100% uřízení všech zapojených.
Jo, taky to očekávám. Akorát když to ten přede mnou neudělá, nemám z toho sice radost, ale nepovažuju to za důvod to do něj naprat (a kdyby se mi to náhodou povedlo, budu to považovat za chybu svou -zjevně nedodržení bezpečné vzdálenosti- nikoliv jeho).
Čímž se významně odlišuji od toho názoru, který jsem kritizoval :)
A jak to, pěkně prosím, souvisí s tématem? Mám to chápat jako polemiku s mým tvrzením, že "řidiči by opravdu měli používat mozek a počítat s tím, že tudy, kudy oni jezdí každý den, může jet i někdo, kdo to tam nezná"? Nebo se tím naopak snažíte mé tvrzení podpořit? Nebo jste to sem jen tak náhodně plácnul, protože si jaxi potřebujete dokazovat, jak je omezování rychlosti strašně zlé a nejlepší by bylo, kdyby si každý mohl jezdit jak chce?