Aaaaa, a už je to tady - velký bratr z Brusele nařizuje:
Všechna nová osobní auta v Evropské unii budou výrobci muset od roku 2015 vybavovat systémem eCall, který v případě nehody automaticky přivolá záchranáře. Právu to ve čtvrtek potvrdil mluvčí ministerstva dopravy (MD) Martin Novák. Na otázku, zda kvůli tomu bude v Česku nutné přijmout nějaké legislativní změny, Novák odpověděl: „Není to potřeba, protože jde o nařízení Evropské komise.“
Juchuuuu!
Co máte pořád s tím VB? Jak to s tím souvisí? Zjevně nijak: výrobci mají povinnost to montovat - tečka. Nikdo ale nesleduje, kudy se to které IMEI pohybuje. Navíc to nejspíš ani nebude technicky možné - opravdu pochybuju, že by se tyhle systémy neustále aktivně přihlašovaly do sítě, i když zrovna nepotřebují volat (zbytečně komplikované). A nakonec: Jste-li natolik paranoidní, že Vám tyhle argumenty nestačí, pořád ještě Vám nikdo nezakazuje si to zařízení vymontovat/deaktivovat (ta povinnost se vztahuje na výrobce, nikoliv občana!).
Nikdo ale nesleduje, kudy se to které IMEI pohybuje.
Vy jste si ten odkaz asi opět nepřečetl, že?!?!
„Když dojde k havárii, zajistí jednotka systému eCall okamžité spojení s linkou 112. Současně odešle základní data o nehodě. Přesný čas, kdy k ní došlo, polohu a typ vozidla, směr, v němž jelo, a dokonce i počet pasažérů, jejž zjistí podle množství zapnutých bezpečnostních pásů ve voze,“ vysvětluje David Potužák, projektový manažer společnosti Telefónica Czech Republic.
Jakpak to ten směr asi zjistí, když to nesleduje, kudy se to pohybuje?
P.S. Jo jistě, nic vám nebrání, krom takových drobností, jako je ztráta záruky (autorizovaný servis vám to rozhodně neudělá), a toho, že nedostanete technickou. Ale jinak si z toho auta můžete udělat třeba dětský simulátor na dvorku, a pak si to klidně vymontujte.
Na to, aby to znalo směr, to přece nepotřebuje nikam odesílat data o své poloze. Víte, on je v debatě o šmírování onen detail, jestli se data někam odesílají nebo používají čistě lokálně, docela podstatný.
Co se týče technické, jde o Vaši nepodloženou spekulaci (neexistuje jediný důvod, proč by nefunčknost tohoto zařízení měla být problém).
Co se týče záruky, měl jsem za to, že ztráta záruky na součástku, kterou hodláte demontovat, Vám jaxi nebude vadit :)
A pokud jste měl na mysli záruku na ostatní díly, jsem si jist, že si na trhu dokážete vybrat model, u kterého půjde ona součástka demontovat nedestruktivním způsobem (čili bez vlivu na záruku).
Mimochodem, mobilní telefon, doufám, nepoužíváte? Jinak to vůbec nemá cenu řešit :)
Vy zásahem do elektroniky neztratíte záruku na "součástku, kterou hodláte demontovat", vy ztratíte pochopitelně záruku na celé auto. Jinak, jestli vám to při vašem IQ ještě nedošlo, tak mobilní telefon jde narozdíl od blackboxu zadrátovaného do elektroniky auta bez problémů vypnout a vyndat z něj baterku.
P.S. Doporučoval bych nastudovat vyhlášku 302/2001 Sb. a zamyslet se znovu nad tím, co je a co není problém. Např. dle přílohy č. 7 je "změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá schválenému provedení nebo údajům, uvedeným v dokumentaci vozidla" vážnou závadou", příčemž "zjistí-li se technickou prohlídkou silničního vozidla vážná závada, je vozidlo technicky způsobilé k provozu pouze na dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla v technickém průkazu vozidla. Provozovatel silničního vozidla je povinen v této lhůtě přistavit silniční vozidlo s odstraněnou vážnou závadou té stanici technické kontroly, která zjistila tuto vážnou závadu, k provedení prohlídky způsobu odstranění vážné závady."