Obávám se, že si vydavatelé nechávají dobrovolně ujet vlak, jako si ho nechali ujet producenti hudby a filmů. A budou kňučet stejně, jako teď filmaři.
Dnes většina hudebníků, filmařů a dalších skuhrá, jak je pirátění a stahování špatný. Došlo to do takový absurdní situace, že když koupíte dětem oficiální DVD s pohádkou, tak po zapnutí musíte zkouknout několikero varování, scénku o tom, jak byste auto neukradi, upoutávku na další dva jiné dětské pořady, reklamu na sladké pití a než konečně dojde na samotnou pohádku, trvá to třeba i 5 minut.
Tvl to je jako odměna za to, že si někdo tu pohádku legálně koupí a zaplatí? Vždyť je to postavený úplně obráceně, to je přece na palici, abych jako spotřebitel platil za sledování reklamy. A pak se diví, že si tu samou pohádku někdo stáhne, nebo pustí online bez reklam.
A vydavatelé, nadávající na blokovače jsou na tom podobně. Místo omezení reklamy a nastavení jejího normálního zobrazování budou řešit raději následek, namísto příčiny. Akorát docílí toho, že se blokovací programy budou ještě více vyvíjet a zdokonalovat.