Tak třeba já se považuji za spíše levicového voliče a mohu říci, že jak Respekt tak HN jsou pro mne tím nejlepším, co na našem mainstreamovém mediálním trhu působí. Žádnou pravicovost z nich opravdu necítím, resp. v rozumné míře. Ne třeba jako když jsem před lety četl Reflex, který neměl problém mluvit o ČSSD jako o "socanech" atp (názor na ně pozitivní nemám, ale chci číst takové periodikum, které mi dodá informace a nechá mě, abych si udělal názor sám - nemusí mi ho podsouvat nějakým negativními konotacemi).
Kvalitní obsah? Kde? Když vezmu oblasti kterým rozumím, tak naprosto diletantské články na iHned vychází minimálně 3 roky. A to co není z mé branže, jako reality je na tom podobně, když srovnám obsah článků s tím co vidím kolem sebe. Většinou se jedná o PR nebo reklamní sdělení. Pokud obsah článků doposud nevytvářeli amatéři, tak si nedokáži představit co bude následovat potom.
Za mych casu v Eco Zuzana Tylcerova zvladala svuj karierni vzestup diky jazykove vybavenosti, ano, ale nonverbalni formou :-) Skoda Hospodarek, byvaly to s prehledem nejkvalitnejsi noviny. Po nastupu Bakaly ale prisly uspory pod rouskou noveho sveziho layoutu a dnes jsou prakticky prazdne, minimum kvalitnich externich prispevku a nazoru odborniku, Honza Machacek uz prispiva minimalne a muj oblibeny Jindra Sidlo to nezachrani. Dnes to stoji na jednom rozhovoru nebo prispevku. Nyni uz neni MF Dnes tak bulvarni jak byvala a podle meho obsahove HN predstihla.
Bohužel v Economii po jejím přestěhování do továrny (ne na čokoládu, ale Bakalovy továrny na informace) v Karlíně jde jenom o boj o nové pozice a moc uvnitř firmy, a na vlastní plánované a hlavně slibované změny, procesy a zlepšení podmínek v Economii a řadových zaměstnanců se jaksi zapomnělo, tedy byly vlastně odsunuty. Momentálně se přece musí řešit důležitější věci, kde třeba vzít na zaplacení a vytvoření nových úžasných managerských míst, které znějí tak moderně a hodí se do mega openspacu a newsroomu 21. století. A nebo uskutečnit pár úplně zcestných a nesystémových projektů, které odvedou pozornost od každodenních problémů a nakonec stejně potichoučku vyšumí do ztracena, jak se to už stalo dříve. Takže kde na to vzít? Pan Bakala na to peníze nedá, ty musí nalít do OKD, takže vyhodíme plebs, který sice primárně vytváří obsah, ale co, ten se přece odněkud vezme, chytrý manager to zařídí. Ale poněkud zapomínají, že obsah, hlavně původní a vlastní, je to nejcenější, co v Economii je. Jenže současné vedení to nevidí a nezajímá ho to.
A jak tohle skončí? Ti nejlepší odborníci odejnou nakonec raději jinam a v Eco-Centru zbude pár amatérů, kteří se budou snažit vydávat nějaký usmolený plátek a provozovat hned několik skomírajících zpravodajských webů.
změny potřeba jsou, jinak to nepřežije. nicméně provedení je zvláštní. myslím, že forma převažuje nad obsahem a to ve všech směrech. mr. warnecke možná pochopil (např. zrušení "svazáckých buněk") a proto šel (musel?) o dům dál.
nicméně přeji, ať se změny podaří.
na mě už to ale bylo příliš "cool" a případně i "in" :)
Pravda, moc často už je nečtu. Ale to právě proto, jak to s nimi dopadlo. Schválně jsem je ale dnes otevřel. První článek na titulce na mě vyskočil názor jakéhosi pána, který je mi totálně putna. Jistě to je jen náhodička a s tím, že majitel byl hlavním sponzorem prezidentské kampaně Schwarzenberga to nemá vůbec, ale vůbec nic společného... a tak by se dalo pokračovat, ale netřeba, opravdu netřeba.
Změny byly a jsou v Eco potřeba jako sůl už dlouho. Odchod P.Lövenhofera je podle mě v pořádku. Člověk bez intuice a odbornosti. Je potřeba však neustat a pokračovat. To, že zůstávají lidé jako Z.Tylčerová, člověk bez vlastního názoru, bez schopnosti řídit a motivovat podřízené, bez schopnosti vytvořit inzertní strategii a bez obchodního ducha (ale dobrou jazykovou výbavou, což je tak jediné její +) nebo L.Tvarůžková jejíž novinářské schopnosti si netroufám posuzovat, ale vliv na digitální podobu HN a projekty s tím související je v pravdě ekonomicky likvidační znamená, že to bude (pokud vůbec) ještě dlooooooouhá cesta k lepším zítřkům.
Jmenováním Z. Tylčerové do funkce obchodního ředitele (která poměrně zdárně v dosavadní funkci ředitelky inzerce zlikvidovala zdroj příjmů Economie - tedy inzerci) se potvrdilo, že to všechno je jen komedie k zastření skutečného cíle, likvidace Economie. No není divu, když do chodu firmy zasahovala i manželka věhlasného podnikatele. To pochopil i pan Warnecke, bývalý GŘ, který v této funkci setrval pouhé tři měsíce...