Názory k článku Elektronický účet od Telecomu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2002 8:38

    tofi (neregistrovaný)
    Kdy uz si konecne Telecome uvedomis, ze tyhle veci by mely byt naprosto samozrejmou soucasti sluzby - tj. zdarma?! :((
    A navic on-line - tj. uvidim na vypisu prave uskutecneny hovor bez jakehokoliv opozdeni.
  • 18. 10. 2002 8:47

    Bilbo (neregistrovaný)
    Jojo, Oskar ma treba tohle pro oskarty a zdarma ..... ostatni mobilni operatori nevim, ale asi taky ....
    V telecomu jsou 100 let za opicema a snazi se vyryzovat z jejich monopolu co to jde ... sice by uz monopol teoreticky mit nemeli, ale praxe je jina, kdyz jsou kabely v jejich vlastnictvi ... to je pak lepsi si sehnat pevnou linku a pouzivat voice over IP - treba pres fayn to pak vyjde levneji nez pres tele2 .... a neni k tomu potreba pevne linka od telekomunistu.
  • 18. 10. 2002 8:51

    Rudolf (neregistrovaný)
    Kromě toho, že by to mělo být zdarma, bych očekával:
    - výpis bude reflektovat hovory v reálném čase. Žádných až cca 40 dní (!) po jejich usktutečnění, jak nabízejí.
    - úplná historie bez omezení

    => drahé a nedostatečné
  • 18. 10. 2002 9:00

    Raději ne, ať zůstanu naživu :-) (neregistrovaný)
    Úplná historie bez omezení je utopie. Máte představu,
    jaký je to objem dat ?
    Mimochodem, zákon operátorům ukládá tyto údaje archivovat
    pouze 2 měsíce. To není výmysl Telecomu !
    Dokonce ani Oskar svůj výpis neposkytuje do větší
    časové hloubky.
    A pokud je mi známo, žádný jiný operátor tuto
    službu zadarmo neposkytuje a už vůbec ne realtime,
    ale u paušálů je to vždy (!) po skončení zůčtovacího
    období.

    Ještě k autorovi - opět se nezapře vaše averze vůči ČTc
    (ať žijí nezávislí novináři, hurá :-))
    Jak by se Vám líbilo, kdyby vám PIN vaší platební karty
    poslali mailem ?

    A teď mě kamenujte. Zastal jsem se monopolu ...
  • 18. 10. 2002 9:12

    Dial - up hater (neregistrovaný)
    Konečně někdo kdo má neodvislé myšlení a nepapouškuje jen to co někde zaslechl :-)))) Bravo!!!!!
  • 18. 10. 2002 9:25

    Lubor Kolář (neregistrovaný)
    Souhlasím. Také si na svůj podrobný výpis hovorů vybírám z bankomatů hotovost a platím s ním u benzínky :-)))
  • 18. 10. 2002 10:09

    Dracula (neregistrovaný)
    Mě by se poslání PIN platební karty e-mailem vůbec nelíbilo. Také by se mi nelíbilo, kdyby mi banka posílala výpis z účtu e-mailem nebo dokonce přes HTTP. U toho telfonního účtu by mi také docela vadilo, kdyby mi někdo cizí na něj koukal, ale není to pro mne zas tak moc důležité.

    Něco jiného je, že výpis z účtu je ze zákona tajný osobní údaj a tudíž se na něj vztahují přísnější bezpečnostní předpisy, než na normální faktury. I tak bych nechtěl, aby si mohl někdo přes HTTP přečíst výpis některé jiné mé faktury.
  • 18. 10. 2002 12:41

    Fred (neregistrovaný)
    1. Veskera komunikace se e-uctem probiha pres HTTPS, ne HTTP.
    2. Autentizace uzivatele pri objednani sluzby se sklada ze dvou casti, PIN a KOD. Obe casti jsou poslany nezavisle na sobe -- PIN emailem, a KOD normalnim dopisem.
  • 22. 10. 2002 9:37

    Dracula (neregistrovaný)
    Chápu to tak, že kdyby byl poslán emailem i KOD, tak si jej může přečíst kdokoliv (kupříkladu můj ISP) a celé HTTPS je mi na nic, když někdo jiný zná moje přihlašovací údaje. : )
  • 22. 10. 2002 9:45

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Ano, ale nevidim duvod proc mi to neumoznit. Ja treba na tajeni mych hovoru nelpim.
  • 22. 10. 2002 11:21

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    a celé HTTPS je mi na nic, když někdo jiný zná moje přihlašovací údaje

    To není obecně pravda. Záleží na implementaci.

  • 22. 10. 2002 11:29

    Dracula (neregistrovaný)
    Nevytrhávejte věty ze souvislostí.

    Pokud zná někdo mé přihlašovací údaje (přečte si je z emailu) tak je mi na nic celé HTTPS. A to nezáleží na implementaci...
  • 22. 10. 2002 11:34

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Nic nevytrhávám ze souvislosti. Opakuji, že to záleží na implementaci. U některých systémů se jako autentizační mechanismus používá přímo certifikát klienta. Nemáte-li certifikát podepsaný správnou certifikační autoritou, nepřihlásíte se, ani kdybyste znal všechna jména a hesla.
  • 22. 10. 2002 15:05

    Dracula (neregistrovaný)
    Bavíme se o veřejné službě e-ucet. Pokud by certifikační autoritou byl CTc, musel bych zajít na Telepoint a tam si certifikát vyzvednout. Případně by musel dojít šnečí poštou.

    ČTc mi nebude vystavovat soukromý certifikát. To by bylo neúnosně drahé.
  • 18. 10. 2002 10:17

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    A vadilo by vam, kdyby takova moznost existovala jako volitelna? Pokud si nezatrhnu kolonku, ze chci poslat ID mailem, prislo by mi postou.
  • 21. 10. 2002 21:13

    W. K (neregistrovaný)
    Me ne, ale dovedu pochopit firmu, ze ji ano. Dokonce vam skodovka ani nedovoli si doma domontovat auto. Tezko toto vysvetlovat.
  • 18. 10. 2002 10:22

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Oskar poskytuje detailní výpis u tarifů neomezenou dobu zpětně - alespoň my ho máme od 6/2001 a te ndetailní výpis sizobrazit můžu.

    Jedna věc je povinnost ze zákona, druhá věc je služba zákazníkům. To u ČTc moc nehrozí.

    U paušálu Oskara to je po skončení zúčtovacího období, ale do 1 dne. A je to zadarmo - alespoň v některých situacích.

    To myslíte vážně, že přístup k výpisu hovorů je stejné kategorie jako přístup k penězům? :-)
    Když už zmiňuji Oskara - tak tam se domluvím na PIN po telefonu a ihned funguje.

    A ještě nějaké zkušenosti - u Jet2web, dokud jsme ho využívali, byl výpis uskutečněných hovorů k dispozici zcela v reálném čase na webu, u British Telecomu chodil e-mailem s vyúčtováním, a nyní používáme Aliatel, ten má podrobné vyúčtování taky zdarma realtime na webu a přístup přes certifikát, který se stahuje z webu, aktivace také ihned.
  • 18. 10. 2002 10:40

    Pluton (neregistrovaný)
    No je sice pravda ze pro Telekom je problem skoro vsechno, ale uz zminovany Oskar ma na webu pristup k detailnimu vypisu vsech hovoru a SMS 1.) zadara, 2.) uz buhvijakdlouho, 3) bez velkych reci, a k tomu 4.) posila zadara vyuctovani na papiru.
    At delam co delam, nemuzu najit nic cim by se _velky_ Telekom oproti _malemu_ Oskarovi v tomhle smeru aspon vyrovnal. Byt zakaznikem Telekomu, mozna bych byl unesen, ale to uz mam za sebou. S Oskarovo mobilkem me tahle Telekomi nabidka prijde opravdu znacne nezajimava :-)))
  • 18. 10. 2002 13:02

    Dial - up hater (neregistrovaný)
    tak vidím, pane Plutone, že u Vás je to s Oskárkem láska na celý život. Tak tak. Oskárek je skvělý, také výnosy má skvělé. Od počátku existence je v propadu - to musí akcionáři skutečně chrochtat blahem . Pokud vím, Oskar téměř zoufale hledá partnera, který by byl ochoten nalévat další a další peníze do Oskarových reklamních megaakcí atd. Tomu říkám úspěšný podnik. Ale bez legrace - Ctc. nejsou lidumilové, ale podnik, který se snaží být tzv. zdravý udržovat výnosy, řádně splácet úvěry atd.A tak také poněkud více ždímá svou klientelu - pokud může, proč by to nedělal.
  • 18. 10. 2002 13:17

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Proc by to nedelal? No ja myslel ze ze stejneho duvodu jako ja nekradu i kdyz se nikdo nediva.
  • 18. 10. 2002 13:42

    někoho (neregistrovaný)
    ještě by se cena dala vyšroubovat tak, že by závisela na počtu řádků?! Víc řádku, více strojového času ...! Pojďte založíme konto na podporu nespravedlivě obviňovaných operátorů.

    K věci:
    Tato ??služba?? má být zdarma!!!
    Už se Vám někdy stalo, aby po Vás chtěla pokladní v supermarketu 20,- Kč jinak, že Vám neřekne, co namarkovala ???
    Pokud někomu zasílám ůčet a to libovolnou formou, je to má povinnost. Účtovat si za to mám pouze přímé náklady tj. pošta, papír, atd. atd.
    Něco jíneho k diskusi je poskytnutí takového výpisu za peníze v reálném čase.
  • 18. 10. 2002 20:32

    Martin Koníček (neregistrovaný)
    Bohužel se povinnost účtování nevztahuje na všechny. Například právě telekomunikační operátoři jsou toho ušetřeni, t.j mohou si naúčtovat jakoukoliv částku a nemusí vám osobně dávat výpis.

    Je to podobná blbovina, jako například u pošty, která neručí za škody vzniklé pozdním dodáním zásilky. T.j, že pokud zásilka dorazí za rok, pošta nenese zodpovědnost... Myslím, že by stálo za t ty zákony zmodernizovat. Například to o tom účtování mělo logiku na starých ústřednách, kde to opravdu rozepsat nešlo, ale dneska to není problém :-))
  • 19. 10. 2002 13:09

    Ing. Marek Kocan (neregistrovaný)
    Toto je pravda? nemam ted pred sebou zakon o dani z pridane hodnoty, ale pokud se nepletu (a pripoustim, ze ano), vystavit danovy doklad je povinnosti . v nejhorsim pripade na pozadani. Naklady na vystaveni dokaldu by pritom mely byt zakalkulovany do beznych cen... Muze se zde k tomu vyjadrit nejaky pravnik? takto CT usetri peknou radku milionu mesicne.... Ale proc by to melos tatu vadit, kdyz z toho ziska hodne z podilu a jeste neco na danich... MK
  • 19. 10. 2002 15:00

    Martin Koníček (neregistrovaný)
    Jo, vystavit danovy doklad je povinnost, ale telekomunikacni operatori to nemusi rozepisovat, t.j. staci kdyz napisi 1500 jednotek * 2,6Kc a hotovo...

    Nemusi tedy primo psat:
    od 256456456 na 256565554, cas 8:30, delka 2:30, cena 6,3Kc
    ....
  • 21. 10. 2002 8:25

    Dracula (neregistrovaný)
    Ale 20 Kč mi připomíná přímé náklady.

    V supermarketu mi také účtují 35 Kč za jahodový džem, jehož přímé náklady na výrobu jsou 3,50 Kč. (Uznávám, supermarket jej koupí za 5 Kč, ale to na věci nic nemění) Tudíž mne ono vystavení účtu na jeden džem stojí 31,50 Kč. A to není kec. Ceny znám od výrobce. Ten ta jablka na jahodový džem má téměř zadarmo.
  • 21. 10. 2002 11:04

    Pluton (neregistrovaný)
    A to je nejaky monopolni supermarket, nebo jenom konkurence nevi ze to tu marmeladu muze prodavat levnejc. Nebudte blazen, je tu trh, jabka mate skoro zadarmo, naklady za 3,50 - jdete do toho, stante se prodejcem dzemu. Treba po desetikorune, za chvili je z vas milionar ;-)

    Nebo.... jedine ze by to bylo nejak jinak.. :-)))
  • 21. 10. 2002 15:36

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Abych se v tom vašem příkladu zorientoval, potřeboval bych upřesnit jeden detail: náklady na skleničky, krabice, dopravu a pronájem skladovacích prostor počítáte do těch 3.50 Kč nebo do těch 31.50 Kč?

    P.S. nedivím se, že je to tak levné, když dělá jahodový džem z jablek...

  • 21. 10. 2002 16:34

    Dracula (neregistrovaný)
    Skleničky a krabice jsou v těch 3,50 Kč. Dopravu do svého skladu si platí odběratel sám.
    Ostatní ve zbytku. Jinak musím dodat, že pro některé zákazníky se stejný džem s jiným EAN vyrábí za 18 Kč (tedy z jahod). Tedy za tolik odchází do velkoskladů potravin. Koncová cena bývá okolo 35 Kč. : )
  • 25. 10. 2002 20:59

    Petr Zima (neregistrovaný)
    pak nema byt ten dzem tak drahy, kdyz vyrobce nakupuje "jablka na jahodovy dzem" ... a je uplne jedno ze je "ma temer zadarmo" :o)
  • 21. 10. 2002 16:43

    Dracula (neregistrovaný)
    Už jste někdy vyděl, aby vám pokladní v supermarketu vypsala podobný účet?


    Kupříkladu:
    Jablka Golden 1.j.
    cena: 10 Kč / kg
    1 ks 0,15 kg
    ... 1,50 Kč
    1 ks 0,18 kg
    ... 1,80 Kč
    1 ks 0,11 kg
    ... 1,10 Kč
    3 ks 0,12 kg
    x 3 ... 3,60 Kč
    celkem ... 8,00 Kč
    Jablka Idared 2.1.
    cena: 35 Kč /kg
    1 ks 0,20 kg
    ... 7,00 Kč
    .
    .
    .


    Tak to jsem ještě v zelenině nedostal : )
  • 21. 10. 2002 17:59

    David Weil (neregistrovaný)
    pokud byste je bral po jednom a po jednom i vážil, měl byste je po jednom na účtence. jenže si je berete třeba po deseti kusech (hovor dlouhý deset minut), tak je máte najednou.

    v tom supermarketu dostáváte automaticky kompletní účet zboží dle vašeho výběru - klidně tedy i po jednotlivých kusech (resp. účtovatelných jednotkách - např. svazek ředkviček). u telecomu tato možnost donedávna nebyla prakticky vůbec, nyní je, ovšem tvrdě zpoplatněna.

    btw - jestli jste nedostal v zelenině účet na jablka, nedivte se. zkuste se zeptat v ovoci ;)
  • 22. 10. 2002 9:19

    Dracula (neregistrovaný)
    Pokud si v supermarketu beru jablka, dávám je do sáčku po jednom. Každý kus si prohlédnu a dám do sáčku. Všechny je nakonec odnesu obsluze, která je zváží. Kdybych řekl obsluze, že chci zvážit každé zvlášť, tak by mne asi vyhodili (v případě 10kg jablek zcela jistě).

    Platím jednotkovou cenu a nakonec se mi vyúčtují počet jednotek * cena za jednotku. A tak to chodí ve všech účtech včetně telekomunikací. Pokud platíte programátora, tak jej také platíte za hodiny strávené na jednom modulu programu. Nebo snad máte na účtu:
    Cyklus for x = 1 to 5 .... 2 Kč
    print x .... 1 Kč
    next .... 0,5 Kč

    Nemáte.
    Detailní výpis hovorů je služba navíc, kterou operátor může, ale nemusí poskytnout (a je na něm, za kolik). A pokud jí poskytuje - musí dávat ze zákona pozor na bezpečnost údajů.
    Ten detailní výpis stejně není zcela detailní, protože se v něm píše pouze jak dlouho a kdy jste volal na které číslo, ale už ne, jak dlouho a za kolik jste volal jedno slovo : ).
    U telefonu přece platíte za službu: "telefonické spojení" (kde součástí tarifikace je jednotková sazba za odběr) a ne za službu "jeden hovor" (to byste musel volat z budky).

    Stejně tak dodavatel elektřiny přece neúčtuje, že jste bral od 14.00 do 14.20 1 kWh a od 14.20 do 14.30 0,02 kWh. Naúčtuje vám pouze kolik elektriky jste propálil ve slabém pásmu a kolik v silném. Kdyby se to rozepisovalo, tak by na účet za elektřinu padlo víc dřeva, než uhlí na její výrobu : )
  • 22. 10. 2002 14:58

    Pluton (neregistrovaný)
    To hledate tu analogii dost ujetym zpusobem. Po telekomu nikdo nechce aby generoval jeden radek vypisu za kazdou sekundu (radek na ustence za kazdy jabko), uplne staci cena za hovor (pytlik jablek ktery si do nej date). Pokud budete mit na kazdou vterinu jiny hovor (s kazdym jabkem prijdete zvlast), budete v obou pripadech vypadat jako blbec, ale v obou pripadech na to budete mit na uctence zaznam. Pokud si chodite kupovat jabka do kramu dvakrat denne, (mate hovor dvakrat denne), pak je logicke ze mate radek na uctence pro kazdy nakup (jabka/hovoru). Vy se snazite tvrdit ze by bylo v pohode kdyby si prodejce jablek delal pri kazdym nakupu carky a na konci mesice by vam rek 'Tak pane Dracula, za rijen mate jabka za xxxx Kc, tady mate uctenku s jednim radkem, zaplatte. Pokud se vam zda ze jste tech jablek snedl min, bud si priplatte, ja vam udelam podrobny rozpis vsech vasich nakupu - v cene 60 haliru za radku, nebo po zaplaceni muzete dat reklamaci, ja si carky prepocitam sam interne a pak vam reknu'.
  • 22. 10. 2002 15:20

    Dracula (neregistrovaný)
    Špatně to chápete.
    Já si chodím kupovat jablka (platím účet za telefon) jednou měsíčně.
    Dostávám zvážena zvlášť jablka žlutá a zvlášť červená. Tedy na účtu mám zvlášť rozepsané hovory s různým tarifem.

    V zelenině mi neváží každé jablko zvlášť. Stejně tak ani nemám standartně vypsaný každý hovor zvlášť. Ale za nějaký příplatek mi ty jablka po jednom převáží (hypoteticky). Pokud jednou volám, znamená to, že jednou sním jedno jablko (vyberu si jak velké a jak barevné).

    Pokud během hovoru řeknu jednu větu, je to, jako kdybych se jednou zakousl do jablka.

    Musíte pochopit, že analogie k jednomu hovoru není jeden nákup, ale jedno snědení jablka. Vy také pokaždé, když zavěsíte sluchátko, neběžíte do banky zaplatit účet za telefon.

    Ve svém příspěvku motáte pojem koupil a snědl. To přece není to samé.

    Samozřejmě, můžete nakupovat i jinak. Já si kupuji několik kilo jablek na celý měsíc. Pokud budu potřebovat, mohu si jít koupit jablko kusově do kantýny (ale musím počítat s tím, že bude trochu dražší), stejně tak můžete jít do telefonní budky a zaplatit za hovor zvlášť (ale budete to mít dražší). Jenomže já chci ty jablka levnější, chci si je kupovat jednou měsíčně a ne dvakrát denně a chci je jíst, kdykoliv se mi zamane, a ne tehdy, když jdu zrovna kolem prodejny.
  • 22. 10. 2002 15:29

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Myslim, ze jste nazorne prokazali, ze vsechna prirovnani jsou nepresna. Osobne chapu obe dve prirovnani a obe dve shledavam spravnymi. Takze zkuste prejit k jablek treba k doprave :-)
  • 22. 10. 2002 17:13

    Dracula (neregistrovaný)
    U dopravy to není jednoznačné.

    1. osobní doprava (železniční)
    zakoupím v pokladně (v automatu) jízdenku, která je dokladem o zakoupení určitého počtu kilometrů nebo určitého časového úseku.
    Potom nasednu do vlaku ve 13.30 v Brně. Ten se ve 13.35 rozjede a 14.50 dorzí do České třebové. Tam přesednu na osobní vlak do Pardubic, kam dorazím v 16.10. V Pardubicích vystoupím a jdu na návštěvu za mým kamarádem. Na nádraží nasednu do vlaku na Prahu druhý den ráno v 8.00 Bohužel je výluka a vlak jede přes Hradec Králové, odkud pokračuje jako autobus do Kolína (za čež se mi ČD omluví). Do Prahy dorazím v 10.00. Mám jeiný účet, na kterém je napsáno, že jedu z Brna 255 km, za čež zaplatím 182 Kč. Nikde není popsáno, kudy jsem jel, jaké vlaky jsem použil, ve kterou dobu to bylo a kolik stál každý úsek.

    Ale to je špatné přirovnání.
    Možná by uspěl pronájem autobusu (jako učitel to občas dělávám). Objednám autobus na celý den. Ráno přijede před naší školu. Tam řidič opíše počet ujetých kilometrů (případně zapne taxametr). Potom autobus vyjede a jede na první zastávku, kde si prohlídneme hrad, pak jede dál, do místa, kam jdeme na exkurzi a nakonec dojede k divadlu. TAm vystoupíme a jdeme se dívat na divadlo. Po kulturním zážitku nasedneme do autobusu a jedeme zpátky ke škole.
    Celé to trvalo 12 hodin. Dostanu tedy od dopravce účet, na kterém je rozepsáno: cena za pronájem autobusu s řidičem
    12hodin ..... x Kč
    Cena za jedne kilometr ... y Kč
    Počet ujetých kilometrů z ....... y*z Kč
    Celkem ... x + (y*z) Kč
    Nerozepisuje se odkud kam a kdy a zakolik se jelo...



  • 22. 10. 2002 17:25

    Dracula (neregistrovaný)
    Máte pravdu, žádné přirovnání nebude přesné. Ani z dopravy, poněvadž se používá mnoho odlišných modelů. Dokonce i takový, kde máte účet za každé "kousnutí" - tedy ujetí jednoho úseku, záleží na tom, zda zvolíte možnost jednoúsekovou (analogie s telefonní budkou) nebo víceúsekovou (telefon doma).

    Spíš bych zkusil elektrickou rozvodnou síť, kde platíte různé platby v závislosti na tom, zda je špička, či nikoliv. A zároveň dostáváte účet v nějaké periodě za odebraný objem služeb. Ze zákona dostáváte pouze jednotkový výpis. Existuje ale služba (tu si namontujete na elktrohodiny), která vám vytvoří detailní výpis, kdy a kolik jste svítili. To ale není součást účtu.
  • 22. 10. 2002 17:41

    Pluton (neregistrovaný)
    Drakula si pochvalil prispevek? To se teda bavim :-)))
    Co se tyka prikladu s pronajmem autobusu - ano, pokud si pronajmu bus za kilometrovou cenu, je jedno kam se jelo, stejne jako treba u taxi, proste jedna jizda taxikem (nebo jednorazovy pronajem autobusu) = jeden hovor. K nemu vsechny potrebny informace.

    Ale kdyz nemate fantazii, poradim Vam - zkuste MHD. Bud zaplatite mesicni (tj. pausal), tam mate jednu cenu za kterou muzete pouzivat libovolne. A nebo jezdite na jizdenky, ktery nahrazuji uctenku. A mate presne vyuctovanou kazdou jizdu, co to stalo, kolik pasem, atd. Zadna podivna sumaz za mesic. Z principu by to ani neslo, jedine by za vama chodil pokladnik ktery by delal carky a na konci mesice rekl kolik jizd mate... ze.. ;-)

    Co se tyka el. energie, tam je to jenom problem nemoznosti evidence spotreby. Uz jaksi proto ze spotrebovavate prakticky nepretrzite, pouze s ruznou intenzitou. Proto si ani za nejaky extra priplatek nemuzete koupit presny vypis spotreby, nebo tak neco. Tam se podobna zakonna uprava da chapat. Podobny je to ovsem s kazdou energii. To ale neni pripad hovoru, ze. Ty jsou naopak snadno evidovatelne a i sam telekom dokazuje ze to bez problemu jde, jenom chtit.. ;-)
  • 23. 10. 2002 9:07

    Dracula (neregistrovaný)
    Ještě jednou se vás zeptám. Vy chodíte do banky zaplatit každý hovor zvlášť?

    Mluvíte o tom, že pokud si pronajmu bus za kilometrovou cenu, je jedno kam se jelo --- na to se mi nabízí analogie: pokud si pronajmu telefonické připojení za minutovou cenu, je jedno kam volám (Pokud mi budete operovat, že pronájem je v paušálu, tak vás musím upozornit, že autobus má kromě kilometrové ceny ještě časovou cenu, případně taxi má nástupní sazbu) Zkuste si ten autobus pronajmout ne na jeden den, ale kupříkladu na týdenní zájezd. : ) Nebo na měsíční, ať vám to sedí.

    Problém je v tom, že chápete jeden hovor, jako jednu koupenou věc. Ale ona to není jedna koupená věc, protože byste musel každý ten hovor zaplatit zvlášť a ne v nějakém konečném měsíčním zůčtování. Přečtěte si raději zákon o DPH...

    Moje reakce se týká vašeho nepochopení způsobu platby. Podle toho, co říkáte, by vám telefonní operátor musel na každý váš telefonát přinést do bytu telefonní přístroj, vy byste si zavolal, on by vám vystavil účtenku a s telefonním přístrojem by zase odešel. ....

    Děkuji, nechci. Výpis hovorů dle mého (a daňových zákonů) není účet, ale služba.

  • 23. 10. 2002 12:08

    Pluton (neregistrovaný)
    Jeste jednou se ptate jak chodim do banky? Fiha.. Ne, do banku nechodim hovory platit vubec. Proc se ptate? :-))

    Pokud si pronajmu telefonicke pripojeni..blabla - to delate? Vetsina uzivatelu si ho objednava tim ze uda cislo na ktery chce volat. Vetsina telefonu je pro tenhle pripad prihodne vybavena numerickou klavesnici. Nechce se mi verit ze by jste to dokazal udelat tim ze si objednate pronajem pripojeni, ci co.. :-))) Pokud si pronajmu bus na mesic, je moje objednavka bus na mesic. Pokud si objednam hovor na cislo, je mou objednavkou hovor na cislo. Ze hovor chapu jako jednu vec (spis bych rekl sluzbu ;), to neni problem, to je realita. Na mesic si objednavam pouze nejaky pausal. Zbytek si objednavam individualne dle potreby. Pristroj mam doma za mesicni pausal, proto mi ho nikdo domu pravidelne nemusi nosit a ja ani nikomu nezazlivam ze mi pausal nauctuji jednou mesicne. Pripominate mi jelimanka kterej objevuje svet a zakonitosti podle kterych funguje.
    Co se tyka zakonu - prave ten zakon ktery telekomu umoznuje uctovat mesicnima sumama (a vypis 'takrka lichvarskym' zpusobem zpoplatnovat) je problemem o kterym mluvime. Proc k tomu cist zakon o DPH? Tuhle zahadu mi kdyztak jeste nejak objasnete :-))) Vypis hovoru by mel byt soucasti uctu. stejne jako je vypis polozek soucasti uctu v samoobsluze.

    Mimochodem, kdyz sleduju vase zmatene myslenkove pochody - nedelate v telekomu? Jeden exot odtamtad kdysi v jednadvacitce mel taky podobnou legracni vsuvku s jabkama :-)))

  • 23. 10. 2002 12:16

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Je to proste. Pokud mate pocit, ze ucet od telekomu, kde neni rozpis kazdeho hovoru zvlast, porusuje zakon, podejte trestni oznameni. Nikdo jiny, nez soud nemuze poruseni zakona posoudit.

    Nikdo se tu s vami nehada, ze podrobny rozpis nelze poskytovat. Puvodni spor byl o tom, zda to odporuje nejakemu zakonu o ucetnictvi.
  • 23. 10. 2002 15:48

    Pluton (neregistrovaný)
    Nepovidejte ;-) O zadnem zakonu o ucetnictvi tu spor nebyl. Je evidentni ze podle zakona, ktery je bohuzel v tomhle dost nedokonaly, neni telekom k poskytnuti vypisu hovoru donucen. Bavime se o absurdite toho ze telekom pozaduje dost 'nekrestansky' penize za neco co je jinak samozrejmou veci vsude mimo telekomunikace. Pricemz v telekomunikacich to holt ostatni poskytuji bud levnejc nebo pripadne i zdarma. Pokud maji konkurenci ovsem. Telekomi zakaznik je nevolnik a nema na vybranou. Situace kterou popisujete - ze se ma zakaznik neceho jako je podrobny ucet, domahat soudne, je absurdni stejne jako cely mnohalety nesmyslny monopol telekomu. Vsude jinde ma zakaznik moznost resit situaci odchodem jinam. Bohuzel zde ne. Proto si Telekom muze dovolit rict lidem do oci at plati 60 haliru za radku na papiru.
  • 23. 10. 2002 12:51

    PetrT (neregistrovaný)
    On je asi zakopaný pes v tomto:

    ZÁKON
    ze dne 16. května 2000
    o telekomunikacích a o změně dalších zákonů
    Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

    .....
    Práva a povinnosti poskytovatelů, účastníků
    a uživatelů veřejné telekomunikační služby
    § 82
    ....
    (4) Poskytovatel veřejné telekomunikační služby je povinen předkládat účastníkovi, popřípadě uživateli přehledné a srozumitelné vyúčtování ceny za jemu poskytnutou službu a po dohodě s účastníkem i v jiné formě než tištěné. Na žádost účastníka je povinen mu vystavit na vlastní náklady vyúčtování za poskytnuté telekomunikační služby, nespecifikované podle jednotlivých položek.
    (5) Poskytovatel veřejné telefonní služby je povinen

    a) ve vyúčtování vyznačit zúčtovací období, které nesmí být delší než 35 kalendářních dnů, a zajistit podání vyúčtování tak, aby mohlo být účastníkovi, popřípadě uživateli dodáno do 15 dnů ode dne ukončení zúčtovacího období, a to způsobem stanoveným zvláštním zákonem15) nebo jiným způsobem, byl-li tento jiný způsob dodání s účastníkem dohodnut,
    b) poskytovat na vlastní náklady základní stupeň vyúčtování, jehož rozsah stanoví Úřad opatřením,
    c) na vyžádání účastníkovi, popřípadě uživateli poskytnout za úhradu podrobný rozpis cen za jednotlivé hovory uskutečněné z jeho telefonní účastnické stanice. Rozsah tohoto rozpisu a jeho cenu stanoví Úřad cenovým rozhodnutím.

    -------------

    opatření
    č. OÚ -- 4/S/2000,
    kterým se stanoví rozsah základního stupně vyúčtování.

    Čl. 2
    Zvláštní ustanovení
    (1) Vyúčtování musí obsahovat minimálně:
    .....
    j) rozpis poskytnutých služeb veřejné telefonní služby v členění:

    1. jednotlivé kategorie (dílčí služby) poskytnutých služeb podle platného ceníku a podle jednotlivých cen dílčích služeb,

    2. počet jednoznačně specifikovaných jednotek, a to s rozlišením provozu (silný, slabý provoz nebo špička, mimo špičku atd.) a kategorie (dílčí služby) podle platného ceníku a podle jednotlivých cen dílčích služeb poskytovatele veřejné
    telefonní služby,

    3. počet využitých volných jednotek, pokud jsou poskytovány poskytovatelem veřejné
    telefonní služby,

    4. cenu za danou kategorii služby celkem,

    k) zúčtování záloh, eventuálně přeplatků nebo nedoplatků, popř. celkový dluh,
    l) rekapitulaci daně z přidané hodnoty (dále jen "DPH"),
    m) celkovou částku vyúčtování k úhradě v Kč včetně DPH,
    n) informaci zda k vyúčtování je vystaven nebo nevystaven podrobný rozpis cen za jednotlivé hovory uskutečněné z telefonní účastnické stanice.
    (2) Vyúčtování může obsahovat ještě další náležitosti podle potřeby poskytovatele veřejné telefonní služby.
    (3) Ustanovení odst. 1 písm. j) a písm. k) neplatí v případě, že poskytovatel je povinen na žádost účastníka vystavit na vlastní náklady vyúčtování za poskytnuté telekomunikační služby, nespecifikované podle jednotlivých položek v souladu s ustanovením § 82 odst. 4 zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně
    dalších zákonů.

    ---------
    Podle tohoto by CTc dal detailní rozpis zdarma, jenom když by mu to nařídil ČTU nebo upravený zákon. Ale dle mého názoru, vzhledem k ceně paušálu by to CTc mohl dávat bezplatně. Jenomže to by nesměl být asi CTc.
  • 22. 10. 2002 16:11

    Pluton (neregistrovaný)
    Chodite si kupovat jabka jednou mesicne? Fiha, to bude dost pruser kdyz si nektery mesic zajdete koupit jabka dvakrat. Zbori vam to celou analogii ;-)

    Co to blabolite ze motam snedl a zaplatil??? Zaprve 'snedl' jsem pouzil jednou, a to ve vyznamu 'zaplatil', a zadruhe je to snad v danym pripade naprosto to samy.. Dejte si misto jablek chleba, kdyz vam tam dela problem to vazeni vic jablek pohromade, a pochopite co delate spatne ;-)

    Takze rekapitulace - jeden hovor=jeden nakup cehokoliv (ostatne hovor nic jinyho nez nakup sluzby neni). Nekupujete si balik hovoru na mesic, kupujete hovory. Stejne jako nekupujete jabka na mesic (resp. zasnu ze vy jo), ale kupujete si je kdyz potrebujete. Tudiz logicky mate pravo pozadovat ucet za kazdy nakup, a to uz jenom z toho prostyho duvodu aby jste mohl zkontrolovat je li cena spravna. Zadna predhozena hromadna cena jablek, chlebu, nebo cehokoliv jinyho vam v tom nepomuze. Jedine ze by jste si ty jabka kupoval jednou do mesice. S tim jste ale spis za exota ;-)
  • 22. 10. 2002 16:50

    Dracula (neregistrovaný)
    o to jde, používáte slovo "snědl" ve významu: "zaplatil"...
    Ale já, když jím, tak neplatím. Já buď nejdřív jím a potom polatím, nebo naopak.

    Jeden hovor není jeden nákup, ale jedno použití již zakoupeného.

    Naopak od vás nejím jablka u pokladny každé zvlášť těsně po zaplacení vy jo? Chudáci lidi, co čekají u pokladny za váma, až sníte všechna jablka. : )

    Dobře, dám si místo jablek chleba. Dostanu 1,5 kg chleba a ten mi u pokladny vyúčtují. Když jím, tak nejím bochník chleba, ale při jednom použití sním pouze jeden krajíc chleba (různě velký, různě silný). Nikdo mi nerozůčtovává chléb při placení na jednotlivé krajíce - vám ano? Zkuste pochopit co děláte špatně. Musíte pochopit rozdíl mezi nákupem a užitím věci. Účet se vypisuje za nákup. Pokud vám někdo dodá výpis počtu užití, je to služba navíc - není to povinost.
  • 22. 10. 2002 17:25

    Pluton (neregistrovaný)
    Blabolite... Kdyz jsem rekl ze 'se vam nezda ze jste jich snedl tolik', tak snad rozumu doda ze tim myslim ze se vam nezda vysledna suma. Jestli se vam nezda na zaklade snedenyho poctu nebo zaplacenych castek je z hlediska podnetu naprosto putna. Jste zmaten..

    Proc sem tahate to kdy clovek sni to co koupil, to je mi vazne zahadou. Ale klidne si to prevedte na sluzby, kdyz vam dela analogie na vyrobky potize. Pokud zaparkujete na hlidanym parkovisti, dostanete uctenku. Pokavad tam zaparkujete desetkrat dostanete jich deset. A konzumovat si muzete pak vesele u pokladny ;-) Kazda ta uctenka bude na tu dobu kterou jste si konkretnim parkovanim vystal (=u telekomu na dobu kterou jste konkretnim hovorem stravil). Nedostanete nejakou jednu souhrnou na konci mesice nebo roku na ktere bude napsano xxx hodin stani a suma, s tim ze jednotlivy parkovani vam rozepisou za X Kc za radku.

    Co s tim ma uctovani rozkrajenyho chleba, proboha??? Jste neobycejne natvrdlej. Pokud si chleba koupite desetkrat v mesici, budete mit desetkrat zaznam, o kazdym chlebu zvlast. Nebudete mit na konci napsano 10 chlebu a nejakou sumu. Nevymyslejte zcestny pitomosti.
  • 23. 10. 2002 8:08

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Pokud trvate na teto analogii, tak by vam mel po kazdem vasem hovoru druhy den prijit ucet, ktery vy byste mel zaplatit. Jenomze tak to neni. Vy kupujete jablka cely mesic a platite je hromadne jednou mesicne. Myslim, ze i v obchde by vam je secetli dohoromady.
  • 23. 10. 2002 11:52

    Pluton (neregistrovaný)
    To kdy dostanete ucet do ruky je zalezitost dana fyzickyma moznostma. Co se tyka Oskara kuprikladu, pres inet to tak je. Muzete si po kazdym hovoru precist kam to bylo a kolik to stalo. Ani v kramu kam si chodite neco kupovat castejc - a ze to tak treba firmy provozuji, vam do faktury NEDAJI nejakou zahadnou sumaz, ale ze zakona maji povinnost vsechny nakupy rozepsat. At jsou to jabka nebo traktory.
  • 23. 10. 2002 17:05

    Dracula (neregistrovaný)
    V jakém oboru pracujete vy?

    Docela by mne to zajímalo, jaké rozepisujete účty. Dneska jsem byl v prodejně, a tam jsem dostal účtenku a na ní byly jen nicneříkající čísla a cena celkem.

    Včera jsem byl v supermarketu a kupoval jsem balenou vodu. Bylo tam napsáno:
    Voda balená/Del 8x ... 75 Kč
    Celkem 75 Kč
    DPH 5% ... 3,70 Kč

    A předsavte si, že tam nebylo napsáno nic o tom, kolik litrů té vody bylo. A co je nejhorší... V tom účtu nebylo nikde napsáno nic o tom, kdy jsem tu vodu vypil a kolik jsem si jí nalil do skleničky.

    :o)

    Jste tak hloupý a nebo se snažíte počítat úplně něco jiného. Vy si asi opravdu pronajímáte telefonické připojení na každý hovor zvlášť. A pokaždé k vám přiběhne technik s telefonem...
    :o)

    Dokonce chodíte do supermarketu kupovat si jen takový počet jablek, který v tu chvíli sníte. Co tomu říká vaše žena a děti, že nenakoupíte také jídlo pro ně?
    :o)

    V tom supermarketu z vás asi musí mít legraci, když tam chodíte pokaždé, když zrovna dostanete na něco chuť a hned to sníte - proto, abyste měl od každého jídla účtenku.
    :o)

    Promiňte, mne nezbývá než se Vám smát.
    Totiž podle vašeho smýšlení - pokud by se mělo aplikovat obecně, by mi museli z vodárny posílat výpis, kdy jsem byl na záchodě a kdy jsem si spláchnul... A co třeba takový prodavač v železářství, když u něj kupuju špendlíky... :o)

    To by byl hodně dlouhý účet.

    Ještě štěstí, že nemám auto z půjčovny aut. Přemýšlím, jak by mi účtovali mé jednotlivé cesty...
  • 24. 10. 2002 10:46

    Pluton (neregistrovaný)
    Programuju. V male zahr. firme. Proc se ptate? ;-) jinak ten Telekom jsem trefil, zejo? :-)

    Vyborne, gratuluji Vam k uspesnemu nakupu v smosce. Doufam ze Vam neuniklo ze na nakup mate uctenku kde mate rozepsano co vsechno jste koupil (i kdyz je skoda ze jste si toho nekoupil vic, snaz by jste to vstrebal ;) - zadna mesicni sumaz, pekne balik vody za 75 je balik vody za 75, patri na uctenku. Pokud Vam vadi ze tam neni objem, stezujte si v samosce a pripadne jim muzete pohrozit ze nebude li naprava, budete chodit jinam. Nicmene troufam si odhadnout ze podle te uctenky snadno dokaze i vy identifikovat za co ze Vam kolik penez zauctovali. Obzvlast pri takovym mnozstvi polozek :-))) Ad vase nakladani s nakoupenym - resp. rozlejvani do sklenicek - ted trosku pochybuju o tom telekomu.. nepisete spis z Bohnic? ;-)
    Co se tyka slova 'hloupy', byt Vama, moc bych s nim neoperoval. Aby Vas v tom nakone nekdo nepoznal :-)))

    Pobihani technika s aparatem - uz jsme Vam jednou psal ze 1.) je problem firmy jakym zpusobem mi sluzby nabizi a za 2.) za aparat a drat platim pausalni mesicni castku, kterou mi samozrejme, jakozto mesicni, mesicne uctovat muzou. Ovsem nezavazuju se tim k zadnymu odberu dalsich sluzeb, jako je telefonovani. To si resim individualne podle potreby, tim ze kdyz chci tuto sluzbu, vytocim cislo. Neni to zadny balik, kazdy cislo tocim individualne, obvykle maji hovory ruznou delku, ruzneho prijemce, ruzny cas kdy je cerpam a potazmo tez ruznou cenu. Tudiz je proti elementarni logice mit na konci napsanou nejakou sumu. Pokud si koupim deset lahvi mineralky a kazda bude jinak velka a s jinou cenou, budu pozadovat na uctence pro kazdou zvlastni polozku. Jestlize mi reknou ze mi na konci mesice vse sectou do jedne radky 'Mineralky - 43.5 litru, 435Kc' Poslu je do haje. Pokud Vam to dela stale problem, zkuste si to, nakupovat zda se vzasade umite.

    Pocet jablek si chodim kupovat podle potreby, ne dle Vasich detinskych teorii. Pokud si jich vemu najednou pul kila, zaplatim pul kila*sazba. Pokud si jeden den koupim pul kila a dalsi den kilo, zaplatim pul kila*sazba + kilo*sazba a budu to mit na dvou uctenkach. Jim doma, a deti si nikdy nestezovaly. Proc bych mel neco jist v kramu - tuhle uvahu opravdu nechapu. Mate problem rozlisit zbozi od sluzby, a pripadna specifika?

    Co se tyka energii, potazmo i vody - je to svym charakterem specificke zbozi, jehoz spotreba se eviduje u spotrebitele, ne u zdroje. Coz uz samo o sobe napovida ze to ma pramalo spolecneho s telekomunikacema. Na energie si muzete delat statisticke vystupy dle libosti, je to vase vec, hodnoty mate zdarma k dispozici. Kouknete se za hajzlik, treba je merak prave tam. Po kazdym splachnuti ho muzete zkontrolovat ;-)

    Pujcovna aut - objednavate pujceni auta, ne prepravu od nekud nekam. Narozdil od hovoru odnekud nekam. Takze vam logicky zauctuji pujceni auta. I kdyz si ho jenom zajedete zaparkovat za barak. Nebo jste objevil nejakou jinou skrytou souvislost s telekomem?

    Helejte, Vy by jste asi nepotreboval aby Vam banka rozepisovala operace na uctu, zene? Spokojil by jste se s mesicni sumou? Myslim ze prevody penez jsou dost dobra analogie k hovorum. Akorat suma nahrazuje delku hovoru.
    Jak to vidite? Tesim se na dalsi infantilni napady ;-)
  • 24. 10. 2002 11:19

    Lubor Kolář (neregistrovaný)
    Souhlasím. Současné účty Telecomu jsou něco jako kdybychom dostávalí následující účet v sámošce:

    potraviny 300Kč
    drogerie 50Kč
    pochutiny 20Kč
    alkohol 400Kč

    místo toho, co člověk opravdu dostane:

    jablka 50Kč
    vody 100Kč
    chleba 20Kč
    rohlíky 20Kč
    salám 60Kč
    polévky v pytlíku 50Kč
    --
    zubní pasta 30Kč
    Indulona 20Kč
    --
    chipsy 10Kč
    arašídy 10Kč
    --
    Fernet 200Kč
    Rum 100Kč
    Zelená 100Kč

  • 29. 10. 2002 9:57

    Dracula (neregistrovaný)
    OK
    Asi jsem se ocitl někde jinde. Problém je stále v tom, že srovnáváte jednu hrušku s balíkem jablek. Pokud budete říkat, že balík neurčitého počtu hrušek má být počítán stejně jako jedno jablko, pak nemá cenu vás o něčem přesvědčovat.

    Pro vaší informaci vystudoval jsem učitelství pro MŠ, i učitelství Matematiky pro ZŠ, sčítání balíčku jablek s nějakým počtem jablek jsem dětem vyvracel již v předškolní výchově - a divte se, na druhém stupni ZŠ jsem se již s něčím podobným nesetkal...

    Dopručuji kontaktovat vašeho učitele Matematiky.


  • 29. 10. 2002 11:44

    Pluton (neregistrovaný)
    diky, prosel jsem i matematickou analyzou. Ale s Vasi matematikou pro ZS to radej srovnavat nebudu :-)

    Nemam tendenci srovnavat balik neceho s necim jinym nezabalikovanym. Jenom proste pozaduji, aby mi kazdy kdo mi neco proda, byl dostatecne verohodne a zkontrolovatelne schopen prokazat za co jsem mu zaplatil. Jestlize si navazim kilo jablek v samosce, pak zaplatim rad za kilo. Ale jestlize si kupuju sluzbu ruznyho rozsahu a ruzne ceny po dobu jednoho mesice, pak chci pochopitelne ucet za jednotlive cerpane sluzby, ktere jsou, jak jsem jiz rekl, ruzneho rozsahu a ruzne ceny. Tak abych si to mohl kdykoliv zkontrolovat.

    Mel by jste se oprostit od sverepeho pocitani baliku jablek, pokud chcete teoretizovat o necem pokrocilejsim nez o sadarstvi :-)))
  • 18. 10. 2002 16:29

    m (neregistrovaný)
    at si akcionari chrotaji blahem jak chteji, ja to nejsem..(kdyz to dovoli tak to je jejich starost jak se jimi povereni lide staraji o penize..)

    dokud je neco zdarma a funguje to, tak proc bych to nevyuzival?
    az Oskar krachne(jestli) tak budu platit CTc(treba), ale nebudu platit ani o minutu dyl nez musim..

    CTc nejsou lidumilove, ale vydridusi a zidi - statni podnik po zapocteni vsech investic, nakladu, odpisu a podobneho svinstva co nasli ma 3(6) miliard ZISKU?(s eurotelem..)
    pri tom co tu mame na trhu? -zadne asdl, vstricnost, ochota atd?

    tomu ja rikam statem rizene svinstvo
  • 18. 10. 2002 19:37

    Pluton (neregistrovaný)
    Ano ano, Oskar se ocitnul ve ztrate, protoze musel budovat sit z vlastnich prostredku, musel ziskavat nove zakazniky po dobrym, nedostaval statni zakazky bez vyberoveho rizeni, nepredplatil si monopol 300 milionama uplatku, atd. Zatimco akcionari telekomu si mozna tedy skutecne chrochtali, telekom fungoval na ukor odirani lidi kteri nesmeli ke konkurenci. Od te doby zisky telekomu trvale klesaji, stejne jako pocty zakazniku nebo pocty provolanych minut. Narozdil od Oskara. Co se tyka zoufaleho hledani - Oskar se s rustem trzeb prakticky dostal na uroven rentability. A hleda si noveho majitele. Ne kvuli nalejvani penez na reklamu, to je dost komicke prohlaseni, ale proste proto ze to tak u investoru chodi. Neco jako zoufalost jsme meli prilezitost videt spis u licitaci s cenou Telekomu kdyz ho bylo potreba udat. A to zdravi - obavam se, ze moloch zijici z monopolu ma ve srovnani s malou stale rostouci firmou opravdu co delat aby se nezadychal. Muzeme srovnat mezirocni rusty kterehokoliv parametru, prosim vyberte si: pocty zakazniku, trzby, provolane minuty,vnimani verejnosti,.. schvalne, co myslite ze nam vyjde? Ale jinak samozrejme Oskar, stejne jako i ostatni mobilni operatori velmi vdeci telekomu za svuj rust. Se zdravym, slusnym, levnym, dravym telekomem v patach by opravdu dneska na tom zdaleka nebyli tak dobre ;-)
    Neni to laska, neni to zlo, jenom se nam to nepovedlo... Ale gratuluju telekomu k zavedeni elektronickych vypisu!!! Je videt ze ani u nej se pokrok nezastavil! A takovou supernovinku si preci zakaznik rad trosku priplati. Pokud teda nemel tu cest s operatorem ktery si nestavi existenci vyhradne na bezohlednem zdimani :-)))
  • 18. 10. 2002 13:42

    Rudolf (neregistrovaný)
    Nevím proč argumentujete tím, co je v zákoně, Telecom to nabízí jako SLUŽBU a to PLACENOU. Tak ať se snaží, píše se rok 2002, technický problém to není (srovnejte složitost systému třeba s internetovým bankovnictvím)

    Pokud už tedy nějaké omezení, tak mininálně rok zpětně.

    Stále ještě (nejen v ČT - v podstatě kamkoliv se podíváme) panuje představa, že informace poskytované přes internet mohou být:
    - neúplné
    - neaktuální
    - nepřesné.
    Bohužel...
  • 18. 10. 2002 16:28

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Reálné zobrazení je také možné - je to ta třetí položka v ceníku na www.e-ucet.cz - propojení s vaším informačním systémem s cenou na zavolání. Když si to zapojíte a zaplatíte, tak ve svém vlastním účtovacím systému vidíte okamžitě provolané částky, dost možná naskakují už v průběhu hovorů.
    Ale osobně si myslím, že je dobře, že to telecom nedělá standardně. Je to totiž o důvod víc proč přejít k AO, kteří to umožňují. A až bude přenositelnost čísel a my tak budeme moci volat přes koho chceme, tak se toto jako jedna ze služeb a ceny stanou měřítkem a pak to možná Telecom zavede.
    A velké firmy už mají stejně s mobilními operátory dohodnuté tarify, kde se meziměstké a ostatní nemístní hovory tarifují za podobně a nebo méně (i podstatně) než má Telecom a tak se dříve či později Telecom dostane do situace jím skoro nikdo telefonovat nebude. Už nyní je polovina tržeb z Internetu a tento poměr bude nadále růst.
    Dělá velkou chybu, že netlačí masivně DSL a že si tak nezajistí rychlý a trvalý příliv peněz.
    Udělal také ohromnou chybu, že si pořídil takové strašné sračky na svých bodech na DSL. Neobsahují v sobě ATM switch, takže se ten na ně musí připojovat a ten kabel mezi tím je slabé místo. To také podstatně zhoršuje možnosti přenosu třeba televize, což odhaduji na ohromnou budoucnost DSL ve světě - nové standardy VDSL umožňují přenos 2 současných video kanálů v DVD kvalitě a tak tipuji, že jak nyní konkurují kabelový operátoři telecomům, tak budou telecomové konkurovat kabelářům.
    A to už vůbec nemluvím, že jejich hardware neumožňuje vzdálené testování koncových stanic, takže pro každou blbou DSL linku musí přijít technik a změřit to a potom to namontovat, zatímco ve světě si koupíte DSL (G.Lite) modem, zavoláte na zelenou linku místního telecomu, který to testne a je-li to ok, tak hned kliknutím převede na DSL a vy si to připojením do USB rozchodíte.
    sorry, za příspěvek koncem mimo diskusi, nějak jsem se při tom psaní zase naštval
    Jsme sto let za opicema a 10 let za světem :-<<<<
  • 19. 10. 2002 13:30

    ZP (neregistrovaný)
    Tomasi, nezlobte se na mne, ale tohle uz snad je moc lacina demagogie. Nevidim jediny duvod, proc by DSLAM mel obsahovat ATM switch - znam DSLAMy, ktere maji porty pro metaliku k zakaznikovi, porty pro linky do ustredny a ethernetovy uplink a tim to konci... Stejne tak srovnavat ADSL a VDSL je trochu mimo - podivejte se na limit 5000 feet (asi 1400 metru) u VDSL, podivejte se na potrebu prenosoveho pasma a vyjde vam, ze VDSL by po nasazeni na JTS byla pouzitelna tak u 5% ucastniku, kdo vi jestli. VDSL je tak maximalne levna alternativa tahani optiky v ramci budov ci arealu.

    Dalsi vec - prevadeni linek na DSL kliknutim je dalsi nesmysl. Pri penetraci ADSL linek kolem 20% by to znamenalo, ze 80% portu v DSLAMech zustane nevyuzitych - z ceho se asi zaplati? Snad z "prokazatelne ztraty z univerzalni sluzby?" ;-))) Z mesicnich pausalu za telefon? Nebo snad z poplatku ostatnich uzivatelu ADSL sluzeb? Vase reakce je tentokrat opravdu jen lacina demagogie, nezlobte se na mne. Tim samozrejme nerikam, ze CT3 dela vsechno ohledne ADSL dobre.
  • 19. 10. 2002 16:07

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    ad to první - ano, to jsou klasické, ale ve světě se už od nich upouští - např. France Telecom už nekupuje tyhle staré Alcately protože chce rozjet další služby, které to zejména kvůli té absenci ATM switche (a to je Alcatel také francouz!!!)¨
    Inteligentní DSLAMy umí jak VDSL tak ADSL tak G.Lite atd. a jednoho účastníka můžete přehazovat z portu na port.
    Ad. kliknutí - samozřejmě to není možné na vesnici, ale ve všech větších městech, kde se isntaluje 90% všech DSL linek. A při určité obsazenosti (řekněme 90% se doplní další karta do DSLAMu aby se mohlo pokračovat dál)
    ještě k tomu VDSL - je to 4500 stop (1,5 km) a já o tom hovořil jako o budoucnosti, kdy se jistě dočkáme nových standardů pro větší vzdálenost. Tento je velmi nový a de-facto každý rok je tu min. jeden nový DSL standard. I dnešní DSL linky umožňují přenos videokanálů ale zatím komprimovaných, ale i to je na úrovni dnešní televize. A dosah je u některých DSL tuším až 10km, což plně dostačuje pro dnešní města.
    Vsadím se s vámi, že do pěti let po uvolnění DSL v čechách bude muset Telecom tyto ústředny alespoň ve větších městech upgradovat na něco inteligentnějšího.
    Jo a ještě se vrátím k tomu jednomu portu - jak chcete hnát 30 nebo třeba 600 DSL linek agregovaných v jednom DSLAMu přes jeden ethernetový port bez toho, aby se z toho stalo úzké hrdlo mi není jasné.
  • 24. 10. 2002 18:00

    ZP (neregistrovaný)
    DSLAMy, ktere znam ja, umeji G.DMT a G.Lite. Oboji to jsou ADSL protokoly. O "inteligentnich DSLAMech" jsem toho mnoho neslysel, ale pokud myslite treba produkty Lucentu ci Alcatelu, pak ty jsou pri cene za port min. 4x drazsi nez sice mene renomovanych, ale z hlediska uzitnych vlastnosti stejne hodnotnych vyrobcu.
    Ad kliknuti - neni to mozne ani ve mestech. Ze zkusenosti ocekavam penetraci kolem 20%. Zkusenosti mam, na provozu nekolika ADSL siti v CR (pravda, mimo sit CT) se podilim. Nekdo tim DSLAMem proste musi propojit draty pro danou linku (protoze obvykle tato zarizeni obsahuji i splitter), inteligentni management tohoto zapojovani je vazne nesmysl.
    Co se tyce budoucnosti - 8 Mbps, ktere umi G.DMT, je vazne celkem dost. Ten, kdo takovou potrebu kapacity ma, uz ma davno optiku nebo laser nebo profipasmove radio. Pokusy o dalsi sirku pasma pro domaci uzivatele, pro nez je tento produkt urcen, povazuji za celkem bezucelne, televize se dnes stale lepe siri vlnami a koaxialnimi kabely v prirozene forme, nez jako IP.
    Sazku beru, protoze nevim, co ma ustredna spolecneho s DSL... ;-)
    Co se tyce toho jednoho portu, dnes skutecne Ethernet neni 10Base-2. Slysel jste o gigabitovem a desetigigabitovem ethernetu? Myslim, ze tam je k dispozici uz dnes vice kapacity, nez na POS...
  • 24. 10. 2002 18:10

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Pokusy o dalsi sirku pasma pro domaci uzivatele, pro nez je tento produkt urcen, povazuji za celkem bezucelne, televize se dnes stale lepe siri vlnami a koaxialnimi kabely v prirozene forme, nez jako IP.

    Dalsi socialni inzenyr, ktery by nejradeji urcoval, co mohou domaci uzivatele. Ach jo ...

  • 25. 10. 2002 1:31

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    já rozhodně nehodlám určovat, co bude v domácnostech, tvrdím ale, že se to instaluje (shodou okolností to tuším včera vyšlo i na isdn.cz, a není to jediná instalace).
    Jde o to, že každá firma chce získat co nejvíce peněz ze svých služeb. proč myslíte že dává slovenský eurotel na své mobily televizi. Proč myslíte, že dává UPS na svůj kabel internet? Z čeho usuzujete, že nedá nikdo na DSL televizi? Nota bene, když i ta debilní nabídka od telecomu obsahovala zdarma streaming české televize. Není zcela pravda, že se šíří lépe vlnami atd. Částečně ano, pak je ale na mysli digitální televize (analogová má podstatně horší kvalitu m.j. kvůli šumům na "trati") na kterou právě probíhá testovací provoz i u nás. Jestli ale chcete mít interaktivní televizi (jestli ne teď, tak za 20 let bude situace určitě jiná), pak potřebujete i zpětný kanál, kde si vyberete na jaký film se chcete dívat či zažádáte o další informace, objednáte on-line produkt telesohopingu atd.
    To je právě to, proč některé velké telecomy vyměňují ty DSLAMy, které my právě kupujeme za novější (inteligentnější) typy, které umožní kvalitní služby s přidanou hodnotou.
    Proto tvrdím, že jestliže křivka českého DSL bude podobná jako všude jinde ve světě (až na to, že začně o mnoho let později), tak dříve či později budou muset stejně nové DSLAMy koupit a tak i když lepší nyní stojí dvojnásobek, tak je lepší koupit jednou něco za dvojnásobek, než instalovat, školit a kupovat dvě zařízení za celkem trojnásobek v investičně krátce až střednědobém horizontu deseti let.
  • 25. 10. 2002 12:12

    ZP (neregistrovaný)
    Dobra, tedy jinak - neni na to trh, stejne jako neni trh na masovy prodej helikopter namisto jizdnich kol nebo na prodej kompilatoru Objective C namisto akcnich strilecek. Uznavam, ze mozna zatim. Ale opravdu mi neni znama zadna "killing application", ktera masove primeje uzivatele mit doma 20 Mbps konektivity.
  • 26. 10. 2002 13:00

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    já seš právě domnívám, že by to mohlo být ono video on demand. Před padesáti lety taky nebyl trh na televize, před sto lety taky nebyl trh na rádia, před deseti lety taky nebyl trh na internet. Vtip u killing application je ten, že nikdy netušíte dopředu, která to bude. Ten kdo to určí jako první a zainvestuje tak má velmi slušnou šanci na zbohatnutí (a když se splete, tak krach).
    Myslím, že budoucnost je v konvergenci - tedy že internet, hlas i video budou jedno. Kabelové televizní stanice upgradují na přenos internetu a nekteří již začali přibalovat telefonní balíčky - VoIP. A nezapomínejme na entertiment - provozují pro své předplatitele herní servery (to jsou ty vaše akční střílečky). Je to přirozené - musí se vyždímat z každého řešení co nejvíc peněz.
    A co mobilní komunikace? Ta byla vždy obousměrná, hlas je možný, internet už taky, video právě přichází, zatím ve formě MMS, či onoho televizního kanálu u slovenského Eurotelu.
    To samé probíhá i u telefonních firem - nabízí k telefonu internet, a někteří také provozují herní servery. Zatím jim tedy chybí na rozdíl od kabelovek, které se stávají jejich konkurenty, video (on demand) - a někteří už to pochopili a zbrojí. Situace, kdy největší evropský DSL operátor vyměnil po pár letech kompletně DSLAMy, protože neumožňovaly kvalitní VoD, QoS atd. je myslím jasným signálem.
    Opravdu si tedy myslíte, že za řekněme dvacet let (ve vyspělých státech za 5) nebude po DSL běhat Video on Demand? Já bych na to nevsadil ani zlámanou grešli.
  • 18. 10. 2002 20:28

    Martin Koníček (neregistrovaný)
    Výpis hovorů nazpátek bez omezení rozhodně není utopie. Například mám počítadlo webových přístupů na stránky, a to archivuje všechny informace nazpět bez omezení už asi tři roky...

    Proč taky ne? Kapacita diskových polí narůstá exponenciálně, zatímco počet provolaných minut je takřka konstantní a počet ukládaných dat narůsta linerárně --> není problém to archovovat.

    Navíc si to spočtěte, například 1 000 000 telefonních hovorů, t.j účet minimálně za 3 milióny koru spotřebuje maximálně 100 MB místa na disku. Při dnešních cenách 1Kč/MB (počítám všechny náklady) za archivaci tak na 10 let to není prolém zajistit :-))Tedy jeden měsíční paušál by takřka pokryl náklady na archivaci 1 000 000 telefonních hovorů :-))
  • 20. 10. 2002 1:36

    Libor Vanek (neregistrovaný)
    Nevim, kolik by to bylo dat. Jen vim, ze ti prodam 2 TB pole za 250 kkc a 3 TB za 350 kkc... A to by mohlo stacit na HEZKY dlouhou historii, nemyslis?
  • 20. 10. 2002 18:55

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Pokud mate na mysli NAS typu Discobolos, tak verte, ze zalozit na tom telco business je nejlepsi cesta do pekel :-)

    Omlouvam se za ponekud prikre hodnoceni ...

  • 20. 10. 2002 20:16

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Tak jako tak, do 1 GB by se melo vejit radove 16 milionu zaznamu (pocitam 64B/zaznam coz je zbytecne mnoho). Z toho by melo byt zrejme, ze pro dvoumesicni omezeni musi byt jine duvody nez nemoznost skladovat "tak velke" mnozstvi udaju.
  • 21. 10. 2002 11:36

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Co treba vykon tech masinek, co do tech dat budou hrabat? :-) Ty Starfiry, na kterych jede Telecomu SAP, rozhodne nejsou za babku ...
  • 21. 10. 2002 12:04

    Libor Vanek (neregistrovaný)
    Vis, klidne si dokazi predstavit, ze ty 2 mesice budou garantovane a rychle. Kdyz budes chtit vic, tak si holt misto 2-3 sekund pockas 6-8 sekund ;-)
  • 21. 10. 2002 13:45

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, ja se s tebou nemohu hadat o vykonu SAP serveru v implementaci pro Telecom, ani o cene stroju, na kterych to bezi. Nicmene, i v pripade, ze bez diskuse pripustim, ze tvuj argument je platny, tak nikdo netrva na tom, ze obsluhu musi delat nevykonny SAP na drahych strojich - takze je to umele omezeni. SAP jiste umi (a to vim, ze umi) predat data jakemukoliv jinemu systemu, ktery pozadovany vykon ma a bezi na strojich lacinejsich. Navic se bavime o velice dobre skalovatelnem problemu - databazi pomerne bezbolestne rozdelit na N mensich (treba podle ucastnickeho cisla) - kdyby nahodou ten problem ve velikosti skutecne byl.
  • 21. 10. 2002 14:19

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Urcite lze udelat vsechno. Nicmene nezapomen, ze management IT Telecomu nedelame ani jeden z nas a napriklad moje zkusenosti rikaji, ze pokud uz firma nacpa strasny prachy do SAPu, odmita provozovat cokoliv dalsiho (ma to svoji logiku).
  • 21. 10. 2002 15:01

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To je v poradku - debata zacala tim, ze jsem tvrdil, ze duvod, proc SPT takovou sluzbu neprovozuje v "dlouhe" variante neni technickeho charakteru (jak tady padly - tedy velikost disku, vykonost pocitacu a pod.), nybrz jde o politicke rozhodnuti. To co rikas s tim neni v rozporu.
  • 21. 10. 2002 21:22

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    Moje zkusenosti jsou presne opacne. Maloktera firma provozuje na SAP svuj core business, na to jsou specializovane software, ktere pres interface davaji do SAPu ucetni transakce do FIcka.
    Neverim tomu, ze jako archiv telefonich hovoru slouzi SAPka. To je nesmysl.
  • 20. 10. 2002 21:46

    Libor Vanek (neregistrovaný)
    Jo ;-) Jinak treba jen za posledni 2 tydny jsou ceste do pekel Prazsky magistrat a Rektorat MUNI (oba po 2 TB) ;-)
  • 21. 10. 2002 11:35

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    On nektery z nich dela telekomunikace?

    Na sdileni souboru klientu ve Windows se to pole jiste pouzit da :-)

  • 18. 10. 2002 13:14

    Jirka (neregistrovaný)
    v nekterych zemich je zakladni povinny balik sluzeb dan telekomunikacnim zakonem

    u nas by tomu melo byt taky tak. takze za to, ze na nas telecom rejzuje dalsi penize nemuze ani tak on, jako nase slavna vlada a parlament!

    treba v Nemecku je telekomunikacni operator povinen dodat jako zakladni sluzbu podrobny rozpis hovoru. Je to logicke, zajice v pytli dnes neni zvykly kupovat nikdo. Ne jako u nas, ze Telecom na ucet hodi nejakou castku a muzete si stezovat leda na lamparne.

    mezi dalsi povinne sluzby, ktere mne zaujaly, patri moznost stanovit si maximalni mesicni provolanou castku, po jejimz vycerpani prestanou fungovat odchozi hovory (krome tisnovych linek a zadarmovych linek). jenze to u nas Telecom nikdy nezavede. Pak by si to objednal kazdej a nemohli by se soudit o desetitisice, ktery nekdo nevedomky provolal diky dial-up viru, kterej vytaci naky tichomori.
  • 18. 10. 2002 13:55

    kubik (neregistrovaný)
    Tak nevim, jestli jsem to spravne pochopil, ale pokud ano, tak kuprikladu Deutsche Telekom v Nemecku ten zakon klidne porusuje. Dostavam akorat rozpis ve stylu pausal/internet/volani mistni/volani do zahranici/volani na mobil - nebo tak neco, ja se koukam akorat na vyslednou sumu, tak z hlavy nevim...
  • 18. 10. 2002 13:58

    Dial - up hater (neregistrovaný)
    ne se vším s Vámi pane Jirko souhlasím, ale služba max. provolaná měs. částka by byla fakt super. Na druhou stranu se omnívám, že díky "objektivitě" našich medií i kdyby Ctc poskytoval hovory zdarma zase by si novináři (a domnívám se, že i většina přispěvatelů)stěžovali, že Ctc. poškozuje konkurenci. Ctc má prostě stigma firmy, která ať udělá co chce, je to vždycky špatně :-)))
  • 18. 10. 2002 15:26

    Pavel Franc (neregistrovaný)
    "Když nechcete, aby se to o vás říkalo, nedělejte to." Tolik moudré přísloví.

    Bohužel Český Telecom v poslední kauze Internet Plus podle mě plně prokázal, že není hoden žádné shovívavosti: bez nejmenších skrupulí by odřel na kůži jak konkurenty, tak zákazníky. Dobrou pověst si musí firma dlouho a pečlivě budovat, to není něco, co se spraví výměnou reklamní cedule.

    Ani v nejmenším nehodlám obhajovat práci našich polobulvárních médií, ale asi takhle: kéž už by tu byla doba, kdy by Telecomu všichni (včetně novinářů) křivdili a kdy by se ve skutečnosti choval lépe, než se o něm říká! Bohužel se obávám, že to bude ještě dlouho trvat...
  • 18. 10. 2002 15:38

    Dial - up hater (neregistrovaný)
    Ano image firmy ctc. není zrovna nejlepší. ve velké míře se na něm podepisuje dlouhodobě monopolní postavení, nechuť reagovat na změny a také viditelné protěžování ze strany státních institucí. Ctc má pověst dinosaura s obrovským tělem a mozkem jež není schopen ovládání těla dostatečně rychle koordinovat. Tuto pověst má Ctc. do značné míry právem. některá oddělení sice převzala "západní manýry" práce - např. call centra - ale to nestačí - pokud bude nejvyšší vedení stále spíše spoléhat na ochranu ze strany státu (viz. Ctc. odkladiště zrachovalých politiků - p. Březina a jiní)než na pružnou prozákaznickou orientaci bude Ctc. snadným cílem nejen bulvárních politiků, ale i většiny obyčejných zákazníků.
  • 18. 10. 2002 17:19

    Radim (neregistrovaný)
    Tedy, možná by mohli obsluhovat můj toaletní papír. Tak to bych jim dovolil, ale asi i to by dopadlo špatně. Možná už otravuju, ale vzal jsem včera opět do ruky počítač, který někdy v srpnu fungoval, pokusil jsem se odeslat poštu z Outlook Expressu na smtp.quick.cz a zase mi to jenom vynadalo. Jsem blbej debilní hovadskej kretén? Nebo je v téhle republice ještě někdo komu nechodí pošta od IOL a Quicku? Jak je možné že Telecom ve statistikách vykazuje statisíce spokojených uživatelů Internetu? Určitě dělám něco špatně. Ale už vidím jak začnu platit Telecomu za nějakou "luxusní" službu, v tem moment mi cosi zboří počítač, služba nepojede a přeplatek budu na Telehovadu vymáhat soudně dalších dvacet let. :o) (Mám pocit že takhle dopadli někteří zákazníci z Karlína. Nevíte jak ČTc finančně dořešil povodně? Než se tedy budeme bavit zda platit za něco dalšího.)
  • 18. 10. 2002 17:27

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ja by je vyřešil? Naúčtoval všem všechno (včetně zákazníků, kterým v době, kdy ten účet přišel, pořád ještě nešel telefon) a komu se to nelíbí, ať si podá reklamaci. Co bychom tak asi mohli čekat, že?
  • 18. 10. 2002 19:07

    tom (neregistrovaný)
    Ta jejich nová služba je úplně k ničrmu kdyzž chci vedět kolik jsem provolat včetně informací o detailním rozpise hovorů zavolám si 8 dnů po skončení účetního období na 800 123456 a tam mi to operátoři zjistí a řeknou mi infoormace o volaných číslech ( na které číslo bylo nejčastěji voláno, nejdražší hovory,kolik mě jednotlivy hovor stál) samozřemě že mě neřeknou informace o všech hovorech a je to hlavně zadarmo. Už pakrát se mě stalo že operátor TCS mě vyhledal informace i během účetního období neodpustil si sice poznámku žer to není běžná praxe a že by mohl být z TCS vyhozen. Ono k operátorům TCS bych se taky moc nevyjadřoval operátoři často zavěšují a nic nevědí. Jednou jsem chtěl informace o mém telefonním účtu a operátor se vykašlal na moje ověření a řekl my všechno jen na základě telefonního čísla které jsem mu řekl takže i kdybych mu řekl třeba právě to Tvoje tak by mě poskytl informace o tvích fakturách V TCS panuje hrozná pracovní morálka potřebovali by infolinku t-mobile tam by s nima zacvičli. Jo mimochodem mě poskytuje T-mobile podrobný účet a souhrný účet jak na internetu tak v papírově podobě a vše za 2,- Kč a ten elektroniky rozpis je tam dva dni po vystavení Telecom je úplně o ničem. Tak čau těšim se na vaše reakce.
  • 20. 10. 2002 14:00

    Petr (neregistrovaný)
    Je mě opravdu líto číst pořád, jak lidi "křivdí" telekomunistům. Vždyť oni to myslí tak dobře! Proto je už nepomlouvejte, jsou to šikovní hoši, kteří se snaží, občas se jim něco nepovede, ale kdo nedělá, nic nezkazí. Vždyť třeba i supermarket, kdyby chtěl vydělávat, musel by Vám taky za naúčtování každýho rohlíku vyúčtovat navíc minimálně 60 hal. nebo paušál 50,- za účtenku (pokud by nebyla moc dlouhá).

    A pokud na ně chcete brát stejná měřítka jako na své ostatní dodavatele, nechcete platit nesmyslně vysoký paušál, vysoké ceny za mizerné služby, nelíbí se Vám jejich prasácké jednání a třeba Vás jeb trochu okradli - je jedno, jestli za neuskutečněné hovory nebo za nefungující telefon v době záplav, nezoufejte. Nakonec snad i do naší banánové republiky se superzkorumpovanými politiky dorazí LLU a konkurenční operátoři, a Vy budete mici ten telekomunistický skanzen navždy poslat do prdele !!!
  • 21. 10. 2002 11:38

    QAZ (neregistrovaný)
    Co kdybyste misto vydavani se za "obycejne lidi" radeji ke svym prispevkum psali rovnou vase pracovni zarazeni v telekomu. Takhle si tu legraci uziji akorat lide z lupy, kteri maji pristup k logu IP adres.
  • 22. 10. 2002 21:16

    W. K (neregistrovaný)
    Ty priklady jsou velmi pekne, zbyva posledni nejasnost -> dotaz na pana Drakulu, - na jaky hrad jste to jeli?
  • 22. 10. 2002 22:02

    anonym (neregistrovaný)
    Prasata - v jejich zlodějském myšlení se s privatizací nic nezměnilo. Fuj.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).