Jelikož byl balík lehký, díra velká, karton tvrdý, nedovedu si představit jak by při nárazu do jiného balíku z výšky 120 cm mohla tato díra vzniknout. Nevidím tam prostor pro dostatečnou akceleraci.
Možná naopak, kdyby na něj z této výšky spadla kovadlina, ale to už pak nejsme u pádu balíku, protože ten by v této situaci nikam nepadal ;-)
Docela by me zajimalo, jestli ho nekdy pozdeji najdou (a problemem je jen to, ze mezitim zazije veci jako zachyceni do turbulence za pristavajicim letadlem nasledovane padem z 10m) nebo jestli se nekde v koute letiste hromadi a jednou za mesic hazou na skladku ... kdyz clovek cte co se vsude se zasilkami deje, divi se ze vubec nekdy neco dojde v poradku.
Tak z celeho depa Zlicin znam jen meho ridice a meho obchodnika a jsou to uplne normalni lidi. A dohoda taky zadny problem, mame stabilne dohodnuto, ze kdyz nejsem doma, tak mi to vozi do jine firmy, kde maji pet zamestnancu a tak tam je vzdycky nekdo. Maji kvuli tomu postavenou trasu tak, aby sem jezdili drive nez k nim.
Bohuzel obsas neco rozbijou, ale uz jsou vycviceni, takze rovnou hlasi, mate tady balik, ale ten nebudete chtit.
Vámi deklarované lhůty doručení do jednoho dne (v naší malé zemi bych zavedl do 12ti hodin) je vždy nesplněna a ještě jako omluvu Vám doručovatel zavolá, ať si nachystáte přesně drobné, aby jste "neoběžoval".
Na 30 až 50ti procentech přepážek zaměstnáváte matrony (ženy při těle s výrazem jako by jedli citrón a s pocitem "přišel otravný hmyz", které nechápou, že jsou tady od toho, aby se na Vás zasmáli a poděkovali Vám, že jste si u nich zaplatil službu). V tom jste za jedno s Českou spořitelnou, kterou už nevyužívám, a musíte si prostě uvědomit, že tohle není standard, nejsme v roce 1970.
Dobře, vaše práce je jistě tvrdá a nedoceněná a občas se mi stane, že mi místo zboží dáte jen papírek a nebo, že mi ani nezazvoníte a dáte papírek, ale to jsou jen maličkosti.
Ohledně ztráty dopisů, se mi v období půl roku ztrácely všechny dopisy od jedné společnosti (je to americká společnost s obratem v miliardách dolarů, a ostatním dopisy chodily, takže je zjevně "netopila" sama), a podle všeho se tyto dopisy ztrácely všem, kteří je dostávali přes ostravskou poštu/třídírnu (skoro celý okres), asi se tam někomu líbily známky, a nebo věděl, že uvnitř jsou šeky na docela vysoké částky a myslel si, že je časem vybere...
Být Vámi tak:
1) Zavedu kontrolu doručování do 24 hodin (kontrolní zásilky). Kontrolu doručení (aby neházeli doručovatelé lístečky, když je daný člověk doma).
2) Vyházím veškerý nepříjemný a nekompetentní personál od přepážek.
3) Zavedu rovnoprávné přepážky, tak aby na všech přepážkách šlo udělat vše, čímž by se zredukovaly fronty (+ zavedu nějaký prvorepublikový systém na třídění došlých balíků (aspoň podle prvního písmene ze jména) ať nevypadá hledání každého tak, že je třeba projít vždy všechny balíky).
4) Dám na stoleček do přihrádek všechny formuláře nutné pro odeslání, ať není nutné stát frontu jednou pro folmulář (a když se domluvíte s tím ve předu, že vás pustí, tak se na mě minule hrubě obořila vaše pracovnice s tím, proč předbíhám)
5) Před doručením balíku (ať obchodního, nebo normálního) zavolat příjemci, jestli je doma.
Jen pro informaci - i u nas ma dorucovatel prevzit zasilku k doruceni i od podatele v byte. Jenom o te moznosti nikdo nevi.
Tech moznosti je mnohem, mnohem vic - ale maloktery zakaznik si precte ty stovky stran podminek a dalsich sluzeb, vetsina vynecha i pouceni na druhe strane Vyzvy.
1) byrokracie se dá zjednodušit systémově (důsledným použitím IT)
2) problém neochoty nastoupit k vám řeší velikost mzdy :) to mi připomělo situaci, kdy jsem před dvěma měsíci byl na konkurzu a dostal jsem otázku, jestli jim můžu zaručit, že u nich zůstanu nejméně 2 roky, když jsem jim na to odpověděl, že to je otázka ohodnocení, tak zase následoval pohled typu "citrónek" :). Prostě stačí přidat. V našem státě jsou náklady na mzdy kolem 20ti procent, což je tak 3-4* podhodnocené.
Miluje jsem chtěl na jejich zelené telefonní lince zjistit cenu běžné zásilky pro tento rok a po 2 minutovém kolečku, kdy jsem si musel vyslechnout jejich "nové" nabídky pro všechno nepotřebné zboží (byly to myslím dálniční známky) a po tom, co jsem se přes automat doklikal, kde jsem potřeboval, mě jejich ústředna jednoduše vykopla s tím, že je daná linka obsazena a ať zavolám (a absolvuji celý "poslech) znovu. Otřesný a demotivující zížitek :(.
Asi si na svůj mob. tel. dám taky nějakou přdehru, jestli někdo nechce koupit tunu hnoje a budu doufat, že tím odradím všechny zákazníky, a budu mít klid.
V podstate nelze nez souhlasit. Drobny problem je v tom, ze o praci v tehle firme neni moc zajem.
Mam s nimi neco do cineni jako externista a ledacos uz je mi diky tomu jasnejsi - neni technicky problem kontrolovat dorucovani a manipulaci (ono se to i kupodivu dela), ale co s pracovnikem, ktery tu chybu udela ? Kdyz ho vyhodi, tak nebude mit kdo dorucovat - pred postami nestoji fronty zajemcu o praci dorucovatele / pracovnika prepazky.
Dalsi problem Ceske posty je neuveritelna byrokracie asi jeste z dob R-U. Co zakaznik nevidi jsou stohy uplne nesmyslnych formularu, hlaseni a razitek ktere na kazde poste i prepazce kazdy den (i casteji) musi pracovnici vyplnovat, archivovat a za nekolik let vyhodit. Pak samozrejme nezbyva cas na kvalitni sluzbu zakaznikum.
Pro uplnost se slusi dodat, ze stejne je to i u soukromych prepravcu typu DPD, PPL... kdy pro ne taky jezdi nejruznejsi existence, protoze nikdo jiny to delat nechce.
Posta prekvapive dobre vyrizuje stiznosti, aspon tady v Brne s tim ma hodne mych kamaradu pozitivni zkusenosti. Staci si zapsat cisla neoznamenych baliku, az budou tri nebo ctyri poslat e-mail a za nejakou dobu prijde omluvny dopis a hlavne posta zacne fungovat normalne.
Ony ty kufry a balíky z vozíků vypadnou obvykle v zatáčce, tj. mimo ranvej, takže je sebere následující vozidlo a nic se jim (nebo díky nim) nestane - pokud je to na příletu, pasažér si počká, a pokud je to na odletu, tak kufr letí dalším letem. :-)
Bohužel nedělám u balíkářů, takže netuším, jestli mají nějaké fondy na úhradu ztrát, nebo jestli jim to strhávají z platu... :-)
Naprostý souhlas, je to otázka ohodnocení. Znám firmu s obrovskou fluktuací (přijímají neustále a není měsíce, aby někdo neodešel) a přímo strašidelnou nemocností (stabilně chybí třetina zaměstnanců). Práce, kterou ti lidé dělají, není nijak zvlášť těžká, ale je to značný nápor na nervy, navíc s nepravidelnou pracovní dobou. Myslíte si, že je napadne, aby lidem přidali a motivovali je tak zůstat? Myslíte si, že je napadne zvednout prémie, aby motivovali lidi k nižší nemocnosti? Ne. Raději je drží na minimální mzdě (když jsem tam byl naposled, měli 8.100 základ) a jejich vedoucí mi vždycky pláče na rameno, jak mu nově přijatí lidé odcházejí po čtnácti dnech.
Upřímně řečeno, já se jim nedivím. Kdybych já zůstal pracovat někde, kde přijdu do práce v šest, do jedné se nezastavím a potom najdu na výplatní pásce 6.100 mínus srážky na stravování, musel bych se stydět podívat do zrcadla.
Jinak jsem to napsal špatně, na tom konkurzu jsem nebyl před dvěma měsíci ale roky, teď bych tam ani nešel, protože o práci s ohodnocením kolem průměrné mzdy už nestojím.
Jinak 8100 hrubého je opravdu pěkná částka :). To mi připomíná jak kámoš dělal za deset tisíc čistého od rána do večera v ostraze jednoho velkého podniku a aby mu nemuseli proplácet přesčasy, tak u nich byl papírově zaměstnán dvakrát a hodiny se prostě rozpočetly :). Takže měl sice 80-100 hodin přesčasu, ale jako by neměl :) to je jak v černých baronech :D.
Jo no ja si objenal objektivy k fotoaparatum, z Oehlingu mi zavolali ze uz je odeslali a ze dojdou zitra no tak sem cekal cely den a nic na servru PPL mi napsali ADRESAT NEPRITOMEN no a pak mi sosedka rekla ze jejich dodavka projela 2x pres vesnici a odjela. A to me jejich dyspecerka ujistovala ze ridic urcite dojede nebo alespon ma me cislo...
v našem internetovém obchodě www.pkdata.cz jsme před vánocemi měli opravdu hodně objednávek. Všechny šly přes Českou poštu, ale důsledně jako obchodní balík. Až na vyjimky vše bylo doručeno včas do štědrého dne. Problém s ČP je tehdy, pokud zákazníci chtějí ušetřit na poštovném a třeba reklamace posílají obyčejně. Pak se balík toulá, přijde roztrhaný nebo vůbec. Zábavné je, když odesílatel to ani nepojistí.
Kuriózní byla ztráta jednoho LCD monitoru. Když nám zákazník sdělil, že zásilka nedorazila, zaslali jsme obratem jiný nový kus. Ten se ovšem ztratil taky. Trvalo to sice měsíc, ale pošta ztrátu obou nahradila, ikdyž ne zcela.
njn, hold PPLka neni DHLko-na jejich sluzby se muzu vzdycky spolehnout (dokonce posledni dobou se mi zda ze fungujou skoro jako svycarsky hodinky) ;-) k nam do firmy teda taky jednou vyjmecne jela PPLka s balikem 5 dni v jiny cas nez bylo zadano.. pak ridice prekvapive napadlo zavolat mi jeste pred vyjdezdem z depa a domluvili jsme se ze to priveze ke me domu k veceru (mimochodem vezli mi 4 firemni notebooky a tak jsem je druhej den vezl do prace svym autem :D )
Ovsem nejhorsi zkusenosti mam teda s DPD. Tuhle spolecnost bych opravdu za jejich system uzemnil - chtel jsem je vyzkouset co zvladnou oproti DHLku, ovsem naproste me vyvedli z miry kdyz mi jezdili namisto do firmy, uplne nekam jinam pryc (jasne jsem uvedl adresu firmy) a tu jejich adresu jsem v zivote nevidel a neslysel. Po trech dnech mi od nich volala nejaka slecinka a v tom telefonu se me velice nechutnym hlasem zeptala, jestli tu zasilku vubec beru vazne :o) coz me dost zarazila.. ptak jsem ji odpovedel, ze zcela urcite a zeptal se v cem je problem. Odpoved te slecny byla: "no problem je ten, ze jste tu zasilku Vy nebo nekdo z te firmy nebyl schopen prevzit!" Tak jsem ji pozadal jestli by byla tak laskava a podivala se mi na to, kam to vubec vozej protoze tohle se mi nikdy nestalo..meli i cislo na recepci k nam do firmy, kam se mel ozvat jejich ridic nez prijede. Ze slecny nejdrive v mziku vypadla odpoved ze ridici pred dorucenim vubec nevolaji (coz jsem tak nejak prehlednul) ale pak pokracovala: "taak mi Vam to tedy vozime na tu adresu ... (tu sem uvadet nebudu .-) pozn.autor) a tam to teda vzdycky ztuhne" nacez jsem okamzite zareagoval: "no vazena slecno, ja spis ted tuhnu z te adresy kterou mi rikate, protoze tu vubec neznam!" Slecna me zacala utvrzovat ze je to mnou uvedena adresa a bla bla bla kdesi,cosi.. Po kratsi hadce se pak teda dopracovala k tomu, ze jim "jaksi system prohodil ID zasilek" (vyborna vymluva,spis je NEKDO v tom systemu prohodil), chtela to opravit jenze ja na takovehle "prohazovani" v logistickem systemu absolutne nehraju, tak jsem pozadal o navraceni zasilky prodejci a zajel jsem tam sam, protoze slecna mi zacala nabizet terminy dodani za 6 dnu, coz jsem neakceptoval (ocekaval jsem max. 2 dny).
Takze potrzeno secteno - ma vernost zustava u DHL (we move the world) ;-)
Jelikoz v Lisni bydlim, muzu k tomu rict asi tolik, ze se sluzbami posty jsem byla vzdy spokojena, zatimco zakaznici na postu prichazejici mi s zeleznou pravidelnosti piji krev. Predbihaji ve fronte, s oblibou lezou k jinemu okenku, kde pozaduji sluzby, ktere se tam nedelaji, a kdyz jsem minule par postarsich obezitek, ktere se na me lepily celou dobu cekani ve fronte, zkusila vykazat za hranici diskretni zony aspon ve chvili, kdy jsem prisla na radu, deda s babkou dvakrat durazne odmitli a pak mi vynadali do sektarky. :)
Nevim, zda se jednalo o parek uchylu nebo o parek zlodeju, nebot meli zhruba stejnou tendenci se lepit na muj bagl i na me samotnou, ale jestli tenhle parek a jemu podobni lezou na postu casteji, vubec bych se nedivila, kdyby byly urednice na poste nekdy podrazdene - me se to ale nikdy nestalo a nemyslim si, ze bychom meli spatnou postu.
Navic maji otevreno do sedmi, a frontu, ktera se tam nahromadi za pet sedm, vzdycky celou obslouzi, kdyz uz maji mit zavreno. Nespokojenym bych doporucila, aby misto posty zkusili vyuzit sluzeb rozvozni spolecnosti - to teprve uvidite, co to znamena, kdyz je na vas dorucovatel neprijemny a kolik problemu, prehmatu a nedopatreni dokaze natropit s jednou zasilkou (vcetne vydani nespravne osobe pred panelakem bez jakehokoli overeni totoznosti).
No mě vytáčí, když někdo (a typicky ne česká pošta, doručovatelka snad má klíč a ostatní se ani neobtěžují dostat do baráku) na mě zvoní, že nese něco pro někoho jiného jenom proto, že bydlím v bytě č.1, sem snad vrátnej, to bych je kopal do držky. Ale jednou mi pošta přivezla balíček v sobotu, to sem si myslel, že se stal zázrak.
Souhlasím. Na PPL, DPD a spol. mi nevyhovuje, že nevím kdy přijedou. Jednou je to v jednu odpoledne, někdy taky v šest večer. Nevíc depo mají někde v tramtárii, takže mám smůlu. Doručovatel pošty jezdí v 9 - 10 hodin, když nejsem doma, tam od pěti mám balík na poště.
To je ale asi jediná výhoda pošty. Jejich zacházení s některými balíky je opravdu otřesné.
S pádem se 120 centimetrů (což mimcohodem považuji pouze za alibizmus) máte pravdu, ale jak se takovým pádem dá dosáhnout několikacentimetrového otvoru??
Asi sotva někomu bude někdo nadávat bezdůvodně. Že doručovatelé nezvoní, ale rovnou ukládají je běžná praxe, což u obchodního balíku způsobí zpoždění 2 dny. Zažil jsem na poště, že si žena přede mnou ve frontě přišla s oznámením pro doručený dopis a ten nebyl k nalezení. A taky jsem zažil že mobil, který jsem si objednal mi nedorazil, byl to obchodní balík a podle záznamu došel na překladiště a pak už nebyl, někdo ho normálně vyčoroval.
Na druhou stranu sem dělal po střední škole měsíc brigádu jako doručovatel a při těch platech se není co divit co tam dělá za lidi. A protože konkurenční přepravci se cenu musí také hlídat, takže to tam s personálem vypadá plus mínus stejně. Slyšel jsem, že si jeden člověk šel vyzvednout do jedné konkurenční přepravní služby balík do depa a viděl jak tam zaměstnanci hráli se zásilkou fotbal.
No vidíš, ke mě jednou přijel řidič DPD, který se ani neobtěžoval vystoupit z vozu a do telefonu mi řekl abych si pro balík přišel (byl to malý balíček - asi 1 nebo 2 kg). Vše vyřizoval frajersky ze dveří dodávky. Jiný mi zase vynadal (no né že by mi přímo nadával, ale měl řeči), že nemám připravenou propisku. Prostě burani.
...dostatečně pevné k tomu, aby účinně chránilo věci tvořící obsah proti možnému poškození
v důsledku kontaktu s jinými poštovními zásilkami (třením, tlakem a nárazem)...
Přitom před deseti lety, když jsem dělal brigádu jako doručovatel, tak prý stálí zaměstnanci (brigádníci ne) měli prémie podle podílu udaných zásilek, což je mělo motivovat tomu aby se to opravdu snažili doručit. Na druhou stranu to vedlo k tomu že že se u hodně zásilek dělalo tzv. náhradní doručení, tj. k sousedům, což také někomu nemusí být příjemné. Prostě sou to lempli.
Vážená paní,
bohužel občas využívám právě služeb České pošty. Myslím si, že mám představu, v jakých podmínkách její zaměstnanci pracují, protože na ČP dělá nejen moje sestra, ale i mí přátelé... Stížnost zákazníků není proti vám, ale proti tomu, jak celá ČP funguje. A taky si myslím, že je ke zvážení, když je tolik zákazníků nespokojených.
Mimochodem, přečetla jste si někdy zptávu ČTÚ? Na hodně moc stráhnkách ukazuje, jak ČESKÁ POŠTA NEFUNGUJE.
Opravdu nemohu říct, že by ČP fungovala jak má. Já osobně bych přivítal, kdyby mi v sedum nebo v osm večer pracovník pošty přivezl zásilku. Taky nemohu každou sobotu přijít a poštu...
Zmuchlané dopisy ve schránce, válející se upozornění o přišlém balíku na zemi (a všichni po něm šlapou). Neschopnost poznat řádně označenou schránku raději nekomentuji.
Paní, víte co se změnilo od dob komunismu? Lidé za své peníze neco chtějí...
Konečně taky někdo, komu ČP vyhovuje.
Já například celý den lítá po zákaznících, takže PPL & spol. mě těžko někde zastihnou. Na poště si to prostě v pohodě vyzvednu kdy se mi to hodí. Domluva s řidičem je k ničemu, údaj např. mezi desátou a dvanáctou je poněkud široký. I na přepravní službě si to sice můžu vyzvednout osobně, akorát že ty sídlí vždycky někde na periférii, kdežto na poštu to má většina lidí kousek.
A zacházení s balíky snad nemá ani cenu komentovat, to je všude stejné.
A dokazovat to budou jak? Poškozenej balík prostě odmítnu převzít a nějaký debilní podmínky, do kterejch si chytráci můžou napsat každej nesmysl co je napadne, mě vůbec nezajímaj. Nazdar!
Vážený pane- každý má svou pracovní dobu i zaměstanci české pošty- českej člověk jenom nadáva. Vy si myslíte že vám večer někdo otevře dveře do bytu anebo půjde dole ke dveřím odemknout vchod ?- už vás vidím jak si sedíte večer třeba u sportovních novin- zazvoní vám zvonek a vy začnete nadávat kdo vás večer obtěžuje- když vám řeknou že je to česká pošta a nese vám balíček, začnete na poštu nadávat znova že vás obtěžuje- jste opravdu směšnej s názorem že česká pošta doručuje v pracovní době když vy jste v práci!Navíc asi neznáte možnost nechat si balík nebo listovní zásilku poslat na poštu kde je otevřeno v sobotu nebo v neděli- každý je línej přečíst si na zadní straně oznámemí o poštovní zásilce jakou má jinou možnost náhradního dručení- a obvinovat pracocvníky české pošty že kradou - pokud se zjistí že pracovník krade je okamžitě propuštěnej- dělám na poště již 30 let ale s takovou vulgaritou jak se k nám chovají zákazníci jsem se za starého režimu nesetkala- ptám se pořád v čem to asi je? Kdysi byl pošták váženej člověk, dnes je to bohužel pro lidi blbeček co si musí nechát včšechno líbít- nadávate nám za přepážkama do krav, my se musíme pouze usmívat a držet pusu, protože klient má pravdu vždy a česká pošta se nás nezastane když ji nemáte- zkuste se k nám chovat slušně taky- vím že některé pracovnice nejsou na profesionální úrovni ale je tady již doba kdy i česká pošta dělá vše pro to aby takové poracovnice mněla- chce to čas- jak náš tak váš...
Ztraty baliku z ciziny - jo, potvrzuju, taky se mi to stalo. Navic mi rekli, ze to nemuzu reklamovat, ze jen odesilatel. Uz vidim americke firmy, jak reklamuji ztracene balicky u ceske posty...
Přesně tak! Já už čekám na balík devátý den! Odesílatel balík odeslal ale Česká pošta ho nemá ani v evidenci. To je naposledy co jsem si přes ně nechal posílat. Komouši.
No musím říct že poslední dobou jsem zjistil že mi spíš česká pošta vyhovuje. V listopadu se mi stalo že u PPLka 10 dní jezdil maník s balíkem. Doručení jsem napsal do práce. Maník ale třikrát přijel ve 20 nebo 21 ačkoliv jsem počítal s tím že doručují do 18h. V práci jsem právě byl třikrát po sobě do 18h.
Takže ten maník týden cajdal s balíkem než mi zavolala baba že se jim to jako nepodařilo doručit. V jejich maillogu bylo že adresát nezastižen. To už jsem měl chuť něco rozmlátit. Další týden byl jinej řidič a balík byl ve středu doručenej. Nicméně po tom trajdání vypadal jak kdyby vypadl krávě z huby. Zrovna jsem si nechal zaslat disky do serveru takže jsem nechtěl nic riskovat. Takže jsem mu uctivě řekl že jeho kolegu posílám do oněch míst a zásilku vracím jako poškozenou. Od té doby si říkám že už nikdy víc PPL.
S postou jsem mival neustale problemy, zejmena na nasi "domaci" poste - od baliku bez pokusu o doruceni rovnou ukladanych na poste az po obchodni baliky dodane s nekolikadennim zpozdenim. Reklamovat muze jen odesilatel, ja si mohu maximalne stezovat a i tak pripadne vrati postovne odesilateli, prestoze jsem to platil ja jako soucast dobirky. Proto pri kazde objednavce v e-shopu volim zasadne jiny zpusob doruceni nez postu. Pokud e-shop jiny zpusob doruceni nema, pisu k objednavce podminku, ze to presto chci dorucit jinym zpusobem, jinak at nic neposilaji a vzdycky to nakonec slo...
Také se mi to stalo a pošťačka říkala, že to jeden řidič dělá. Asi chodí na ryby (u nás jsou). Tak jsem napsal mail na centrálu (na nějakou obecnou info adresu) a odpověděli, že to prošetří a omluvili se. Pak mi ještě napsali, že řidiče upozornili, že to nesmí dělat. Od té doby balíky chodí.
Pokud se někomu něco nelbí, je potřeba si stěžovat nejen v článcích, ale i v dané firmě. Někdy se sice nic nestane, ale většinou aslespoň něco ano.
Označit balík "Křehké" mi přijde stejné jako rovnou na něj napsat "Šlapati na obal dovoleno jest" - nebo je to někdo z ČP, který ví, jak se s trakovými zásilkami zachází?
Já myslím, že nijak extrémně odlišně než od obyčejných zásilek.
Čekal jsem poštou od známé blesk k foťáku a přemýšlel jsem, zda jej jako křehký má označit, nakonec jsem ji to nedoporučil. Naštěstí je vše v pořádku.
Mně zase doporučili na poště, abych malý balíček jako křehký nezasílal, že to znamená, že pojede spolu s 25-30kg balíky, které jsou taky označeny "křehké".
Ani se zásilkovými službami to není nijak slavné. Kolegyně si objednala notebook přes internet. A protože byl pro dceru, která za 14 dní odjížděla studovat do zahraničí, tak docela na doručení spěchala. Firma balík odeslala, že bude doručen druhý den. Po týdnu urgencí a ujišťování "už Vám to vezeme" jí na doručovací službu řekli, že notebook řidič někde ztratil. Prý se to stává. Naštěstí to bylo na dobírku, takže peníze řešit nemusela. Objednávka dalšího notebooku proběhla v pořádku.
Od známé zase vím, že několikrát posílali barvy za desítky tisíc (obchodně) a zničené zásilky byly tak 30%.
Nechápu jak si ty zásilkové služby na sebe můžou vůbec vydělat. ;-).
Jinak ale souhlasím, že raději zásilková služba než pošta.
...a tak vymyslel Českou poštu!
Pominu-li klasické scénky, kdy si člověk dojde vyzvednout na poštu zásilku (kterou vám doručují v hodině, kdy pracující člověk nemůže být doma), nejvíce mi vadí, jaký mají zaměstnanci České pošty vztah k zásilkam.
Přesně jak je popsáno v článku. Nejenom, že s nimy asi podkládají stoly, ale také je dost často přímo kradou. Pokud se proti tomu ohradíte je vám sděleno, že zásilka měla být zaslána jako "zapsaná" - tedy odesílateli měl zůstat v ruce papír potvrzující, že něco poslal. O tom, že by se to stávat nemělo, ani slovo. Velmi pravděpodobné je toto u balíků z ciziny - já takhle přišel o dva.
Ne, ale proč potom předstírají že tam byli (byl jsem nemocný, takže jsem ležel doma a potil se - přesto jsem našel ve schránce papír, že jsem nebyl zastižen), nebo naopak propalují zbytečně benzín a objíždějí lidi, z nichž třeba 70% prostě doma být nemůže?
Je to úplně stejná pitomost, jako jezdit do myčky s autem v okamžiku, když začíná pršet. Ano, po umytí bude auto čisté, ale jak efektivně jsou to investované peníze...
Další vtipnou stránkou jsou doporučená psaní. Přijdu si ho vyzvednout. Pani na přepážce si ode mne vezme občanku a lístek s oznámením a pak to začne. Obvykle "projede" X krabic s dopisy, pak přejde do jiného rohu místnosti a začne opět prohrabávat jinou krabici, aby ve finále začala hulákat na kolegyni: "Heléénóó (Hynku, Viléme, Jarmilo - dosaďte si kohokoliv), nevíš kde jsou doporučené dopisy ze včerejška?". Následuje společné hledání, které je třeba po 15 minutách korunováno úspěchem. Pokud se to takhle hezky sejde, vytvoří se nejen slušná fronta, ale hlavně tam člověk ztvrdne třeba i hodinu. Dovedu si představit lépe využitý čas.
Ano, je to v lidech a uznávám, že se pomalu k lepšímu mění i Česká pošta, ale ve srovnání s pokrokem v jiných službách je tohle stále na úrovni socialismu stejně tak, jako Český telekom, pardon, Kyslík.
Mám s poštou i jinými dopravními firmami letité zkušenosti (zasíláme a přijímáme desítky balíků). Jsou všechny stejné. Šance na pochroumaný balík jsou všude stejné. ... Možná jen pošta se jistí tím, že ve svých podmínkách má že: "Balík musí vydržet pád z výšky jednoho metru." ... ale pravda je že jim na to občas upadne z výšky jednoho metru nákladní auto a to pak je každý obal krátký.
... a ještě jeden postřeh, ale třeba je to jen pocit. Zatímco pošta se nikdy nepokusí poškozený balík doručit u několika dopravních společností se nám už řidič pokusil "propašovat" poškozený balík. Možná je to systémem odpovědnosti v těch firmách.
že v den kdy jsem byl doma, jsem v řádně označené schránce našel lísteček kde bylo zatrženo že mi zásilku nemohli doručit z důvodu "neoznačení schránky". Jak pak věděli do které lísteček dát ? Před Vánocemi ( 5.12. ) jsem si objednal elektroniku jako dárek pro dceru. Druhý den mi došla od prodejce SMS s podacím číslem zásilky, abych si ji mohl na www pošty sledovat. Několikrát jsem ji na poště urgoval a nic. Došla mi až 8.1., ale i v den kdy jsem si ji konečně vyzvedl ( stejně jako celý prosinec ), mi www pošty tvrdilo, že toto podací číslo neexistuje .... Nejvíc mne štve, že se neobtěžují dávat do schránky ani oznámení. Stěžoval jsem si vedoucí pošty a taky nic.
Pardon, ale s tím nesouhlasím, že bych nešel otevřít pošťákovi. Když čekám zásilku, tak mi to problém nedělá. Je takový problém u zásilky uvádět telefon, který se použije pro kontakt? Když to umí jiné zásilkové firmy, proč ne ČP?
Je takový problém, aby pošta jezdila v rozumných hodinách s balíky? Tj. na soukromé adresy po 19:00h hodině? Vždyť i dnes existuje vynález - směnný provoz.
Je takový problém, když už pošťák zazvoní jednou krátce na zvonek u paneláku, pomalu to ani neslyším, POČKAT alespoň 30 sec. na reakci? Normálně zazvoní a jde pryč, a pak se dozvím, že jsme nebyl doma...
Tak to je ten váš přístup? A dělá to takhle spousta "pošťáků".
A jak dokážu, že se zásilka ztratila? Mám se snad soudit v občansko právním sporu s Českou poštou? Jak jim asi dokážu, že balík podaný v Japonsku jako nezapsaná zásilka byl skutečně poslán? Mám snad platit letenku odesílateli, aby pro mne svědčil u soudu? Zkuste se zeptat třeba cizinců žijících v Praze, jaké mají zkušenosti. Mnoho z nich si raději nechává posílat zásilky na jména a adresy svých českých přátel, protože to je jediný způsob, jak snížit riziko "náhodného poškození" zásilky, nebo přímo jejího zcizení.
Je to přesně o tom, co jsem psal - slušné zacházení se zásilkami u České pošty je vzácností a pokud ho někdo vyžaduje (ačkoliv by mělo být samozřejmostí), musí si zaplatit "nadstandard".
Jak by se Vám asi líbilo, kdybyste si v restauraci objednala pití a oni by Vám cestou polovinu sklenice vybryndali? A pak byste jim ještě musela dokazovat, že jste si objednala plnou sklenici a ne poloprázdnou?
Jestli se Vám nelíbí můj názor, je to Váš problém. Mně nevadíte vy, mě vadí úroveň služeb České pošty, jejímž zástupcem, pokud sedíte na přepážce, jste. To, čeho jsem na pobočkách ČP svědkem rozhodně nevypovídá o vysoké úrovni ani firmy, ani jejích zaměstnanců. Ale třeba mám jen smůlu a "špatně bydlím".
Jen tak mimochodem: Pokud mi někdo doručí balík večer, tak mi to rozhodně nevadí, protože na televizi se nedívám - při kvalitě programů je to až na vzácné případy jen ztráta času.
Zrovna v pondeli jsem posilal neco na dobirku jako obchodni balik, chtel jsem to zaroven mit oznacene jako krehke a zjistil jsem, ze to neni mozne. U prepazky mi bylo receno, ze obchodni balik je rychly (do 24h), takze nemuze byt zaroven oznacen jako krehky :-), nicmene mi na nej tu nalepku nalepili. Je fakt, ze jsem taky premyslel, jestli to neni spis na skodu..
Myslim, ze je spis dulezitejsi to, ze je balik pojisteny a ze s nim mozna proto mlati min..
Jinak nikdy se my nestalo, ze by mi dosel nejaky obchodni balik, ktery by byl nejak vyrazne poskozeny, coz se o normalnim baliku rict neda.
Jinak jako prijemce mam nejlepsi zkusenosti z DPD, pak asi z Ceskou Postou. Z DPD vzdy zavola ridic me, pokud nejsem doma, nebo ja jemu, pokud na online stavu zasilky vidim, ze uz je na ceste ke me z posledniho depa a ja se s nim domluvim, aby mi tu zasilku hodil treba do prace - vzdycky pockal pred vratnici a zavolal mi na mobil, ze tam je, at si pro to dojdu..
Cemu se zasadne vyhybam je PPL, nekolikrat mi privezli zasilku poskozenou, a nekolikrat me nechali veci za nekolik tisic, (zaplaceno prevodem) lezet nekde u sousedu, protoze jsem nebyl zrovna doma a ani se neobtezovali mi bud zavolat, nebo mi alespon hodit do schranky vzkaz - ten jsem tam mel od sousedu, ze u nich mam balicek.. Takze Ceska Posta klidne, PPL uz NIKDY.
Jen pro srovnání, britská královská pošta doručuje dvakrát denně, ráno a večer. A je naprostým standardem, že pošták si od vás rovnou vezme dopis nebo balíček, který chcete poslat. :-)
Naproti tomu u nás je naprostým standardem, že pošta chodí s třídenním zpožděním. Už se mi taky stalo, že mi měl přijít balíček, já se šel ve čtvrtek zeptat na poštu, balíček si odnesl a až po svátcích jsem teprve dostal do schránky oznámení o doručení zásilky. Tomu já říkám diletantismus - kdybych se sám nestaral a nepřihlásil, pošta by mi byla schopná doručit balíček s vánočními dárky pro půl rodiny klidně až na Silvestra. Tři dny sem, tři dny tam, žádná míra, co? :-)
On je právě možná problém, že už na té poště děláte třicet let. Mám pocit, že změna prostředí by vám všem jenom prospěla a Česká pošta by aspoň konečně mohla zavést nové pořádky. Třebas i to britské doručování dvakrát denně. :-)
Dovolte mi abych zde prezentoval můj názor.
Když jsme posílal po internetu prodaný monitor, opravdu jsem se obával o jeho 'přežití' a označil jsem ho tedy nálepkou 'křehké', zboží bylo dobře zabaleno.
Jak to dopadlo?
Nejenže jsem musel vrátit peníze za prodaný monitor, ale také jsem si jeho destrukci musel zaplatit.
Příště si na bednu připevním nárazníky, třeba to pomůže.
S tim telefonovanim to u zasilkovych sluzeb taky neni nic moc. Pred vanoci jsem cekal na balik a PPL (do te doby ma preferovana zasilkova sluzba) mi sdelila, ze ridici uz nemaji sluzebni telefony a tudiz ze mi na nej cislo dat nemuze.
>>> "dělám na poště již 30 let ale s takovou vulgaritou jak se k nám chovají zákazníci jsem se za starého režimu nesetkala- ptám se pořád v čem to asi je?"
no v cempak asi? Poskytujete priserne sluzby a pak se divite, ze vam nadavaji.
Che, tak to ani nahodou. Moje nekolikalete zkusenosti s postami USA a UK - jen to nejlepsi. Posta CR - des a hruza.
Konkretne nejvic mi pije krev posta v Brne-Lisni, kde mi casto extremne neochotne a neschopne pani postacky zpusobily trable vcetne toho ze me bezduvodne odmitly obslouzit (o naprosto beznem nedorucovani baliku pro "nepritomnost" v dobe kdy jsem travil cele dny doma, ani nemluvim). Pani postacky se bavily o dovolene. Ja: prosimvas potrebuju poslat tenhle balik. Postacka: pani od baliku je na obede. Zduraznuji - nebyla poledni pauza. Ja: prosimvas ja specham, muzete to tedy udelat vy? Postacka: ne, to my tak nedelame. Pokracovaly v hovoru jakobych tam nebyl. Kdyz jsem projevil nelibost - postacka: jestli se vam to nelibi tak jdete na jinou postu. Tak jsem sel na hlavni postu v Brne, a timto se jejiho vedouciho ptam, jestli mu nevadi, ze si postacky z Lisne ponechavaji sve platy, zatimco svoji praci posilaji jemu.
Tak to same v blede modrem, jeden den *prozvonil*.
Druhy den jiny ridic, takze uz jsem stihl zvednout, klasicky mi rekl, ze pokud nejsem v pracovni dobu domu, (hmm.. kdo by v pracovni dobe pracoval, ze..) tak mam smulu. Domluvil jsem se na presny cas a misto obeda jsem se trmacel domu, 10min pred domluvou mi tvrdil, ze se pohybuje na sidlisti, podle jedho popisu byl tak 400m od bytu. pri prijezdu mel ridic obsazeno, asi po 3 minutach jsem se dovolal a ridic mi oznamil, ze nema cas a ze uz odjel. To, ze jsem ve smluvenou dobu na cilove adrese ho nezajimalo.
Treti den opet telefonat, to uz mi bylo vsechno relativne jedno, pobavila me nabidka, ze si balik muzu vyzvednout v jejich skladu (2x bedny 1,5x1,5m kazda 25kg). Nakonec teda prijel, ale kdybych ho nepozadal, at mi pomuze s jednou bednou, tak asi taky taham obe od krizovatky k baraku sam (cca 100m)
Nj, ted si predstav, ze jde o zbozi, ktere je spatne k sehnani, cekas na nej pul roku a vis, ze na jine budes cekat treba dele + je v hodnote treba 15000. "Nazdar!" :)
PPL? To je zvlastni, me uz dovezli hodne zasilek, a nikdy nebyl problem - chlapek zavolal pul hodky predem kdy presne prijede, nebyl problem mu rict at prijede jinam kdyz nejsem doma, vzdycky byl prijemny a obcas i donesl veci ke vchodu driv nez jsem stacil sejit dolu...
A nemusim snad rikat ze vzdycky vsechno doslo v bezvadnem stavu.
PPL no more. Asi jak které depo, ale řidiči z depa Zličín to je katastrofa - potkat je večer na ulici, tak hodím na zem peněženku a uteču. O nějaké ochotě nebo zdvořilosti nemůže být ani řeč.
Zavolají - ano v 7 ráno z depa že "dneska to přivezou", to je informace nanic - to vidím i na webu.
Celkem běžně se stává, že ačkoli jedno auto stojí před domem, druhé na dvoře tak si jdu kolem 11 hod zkontrolovat schránku a najdu tam jen oznámení adresát nezastižen přijďte si na poštu. Ale pošťačka bezpečně ví, že auto před domem je moje, na dvoře ženy a oba pracujeme doma a že doma jsme a ani se nenamáhá zazvonit. Ale tenhle zlozvyk jsme jim už několikrát vytmavili na poště tak asi půl roku zvoní a čeká. A to je další problém, oni si představují, že po zazvonění do půl vteřiny jsem u branky, ale než se člověk třeba teď v zimě přioblékne a obuje .. A PPL, naposledy vloni v létě když přivezl balík, tak cink zvonek, že bylo léto tak jsem hned v panotflích vyšel ven a už jsem jen zahlédl na konci ulice tu dodávku a papírek že jsem byl nezastižen. Během cca 5 vteřin tedy zřejmě vypsal papírek, nasedl, nastartoval a ujel cca 150 m, hned jsem volal na jejich centrálu, sehnali řidiče a asi po 5 minutách volali zpět, že prý již je daleko a že tedy druhý den. Druhý den to samé, už byl na odjezdu, ale dohnal jsem ho a mlátil mu do auta a tak zastavil. Nehorázné. A při tom opět jedno auto před domem, druhé na dvoře. Syčáci.
Já mám s "křehké" taky výbornou zkušenost... Podal jsem balíček jako křehký a když jsem večer šel kolem pošty, viděl jsem jak balíky házejí tři metry daleko.
Podle barvy obalu jsem neomylně poznal ten svůj "křehký" a hned jsem volal příjemci, aby si dal extra pozor.
Počta je prostě neuvěřitelná. Dostane pokutu v řádu desítek milionů, ale nic to pro ty zaměstnance neznamená.
No, a všechny PPL-ky DPD-čka a spol. snad doručují balík v dobu, kdy jseš doma? Sice můžeš chtít, aby ti ho přivezli večer, ale to stejně neudělaj, protože "to nestihli". U pošty aspoň vím, že k nám na vesnici přijede v 9 hodin a to každý den. A poštu, kam si si pro to můžu dojít, mám ve vedlejší vesnici. Všechny přepravní služby mi sice slíbí, že přijedou ještě jednou, třeba v rozmezi 8-13 hodin, a pak přijedou úplně jindy, nebo vůbec, protože "to zase nestihli". Nechám-li si to k vyzvednutí na depu (těžkej nestandard!!), musím zajet do sousedního krajského města. Bydlím totiž v Chrudimském okrese, v Pardubickém kraji depo není, nejbližší je v Hradci Králové. Jediná výhoda je, že vymámím telefon na šoféra a dohodnu se s ním, aby mi to dovezl do práce. Jenomže to je jiná adresa, jinej šofér, tak až zejtra. A třeba to "taky nestihne". Tuhle mi balík doručovali tejden, nakonec jsem šoféra ukecal, aby až pojede domů, se stavil na benzince na kafi - a bylo to. Není nad osobní jednání. A ještě mám strach, že mu může zavolat kdokoliv, vydávat se za kohokoliv a zařídit, aby můj balík do rukou dostal úplně někdo cizí. Ještě ani jednou po mě šofér nectěl vidět občanku. A přivezou-li mi to do práce, tak to dají úplně komukoliv, koho potkají 50m od podatelny. O tom, že s balíky zacházejí o moc líp, jak pošta, pochybuju. Akorát mají asi lepší pojistku proti ztrátě a poškození. Ale jinak zlatá pošta!!!
PS: Pozorný čtenář pochopil, že stále platí že "to je v lidech". Já z Vás udělám nezaměstnaný, říká klasik.
To je ještě houby. Zíral byste, co se děje se zásilkami a kufry na letištích. Párkrát jsem byl svědkem toho, jak vítr žene bezprizorní balík s dopisy po ploše, protože vypadl z vozíku a obsluha si toho nevšimla.
Když vypadne kufr, je to lepší, protože ten naštěstí vítr nikam neodvane. :-)
Hehe, to jsem si takhle pred Vanoci 2005 vyhral na eBay jeden predmet, ktery jsem minil pro nekoho jako darek k Vanocum. Uz nezbyvalo mnoho casu (asi tyden), tak jsem se rozhodl priplatit si za EMS (USPS Global Express Mail), docela lehky balicek za asi $30 postovneho. No a co se nestalo, do Vanoc nic neprislo, ani v pulce ledna tu stale nic nebylo... prodejce na eBay byl ochotny a zacal tedy zasilku reklamovat, s tim ze na prosetreni udalosti ma posta 60(!) dni. Tesne pred koncem unora se balicek zahadne objevil, ve zcela znicene krabici, nicmene obsah kupodivu byl pritomen komplet a neposkozeny (nastesti nic krehkeho).
Nicmene dneska mam docela stesti, ziju na miste kde jsem i pri castych nezapsanych zasilkach ze zahranici nemel jediny problem, bud jsem doma nebo si pak vyzvednu na poste naproti baraku, v sobotu tam pravda nejsou, ale do sesti vecer to staci.
Ovsem predtim, na sidlisti v jihoceskem okresnim meste... cirou nahodou jsem nasel jeden svuj balicek proste polozeny na blok schranek, vetsi obalka s logem americke posty se do schranky nevesla, tak ji postacka nechala dustojne trcet ven, nekomu se zalibila, takze ji vytahl a otevrel a kdyz se mu obsah nepacil, skoncila hned v kosi vedle...
Mně jednou večer donesl balík vrátný z úřadu v čísle 48 (já bydlím v čísle 40), že prý si pošťačka nechtěla nechat vymluvit, že tam nikdo toho jména nepracuje. Když si pomyslím, že by tam v té vrátnici neseděl slušný člověk, ale někdo, kdo by balíko otevřel a nechal si moje knihy a filmy za dva a půl tisíce, otevírá se mi kudla v kapse. :-)
Možná by stálo za to nahlédnout do podmínek pošty pro doručování zásilek. Já tak učinil a vězte, že pokud balík neposíláte jako křehký, musí balík být schopen "přežít" pád z výšky 120 centimetrů. Není-li toho schopen, je pošta z obliga a vymluví se na nekvalitní zabalení zásilky, což už není její problém.