jsem rád, že téma Email.cz a jeho vlastní chápání registračních pravidel někdo otevřel. Já sám jsem se tímto tématem zabýval na www.1pcrevue.cz (ostatně odkazy na konci článku vedou právě tam), neboť mi Email.cz zrušil schránku z důvodu údajného porušení registračních pravidel. Jednání se zástupci této služby bylo velice zajímavé - na jedné straně se p. Pečínka (webmaster) snažil vstřícným způsobem vzniklou situaci vyřešit, na druhé straně mi pan France, ředitel společnosti ATC, vyhorožoval soudem za poškození "dobrého jména firmy" (ehmmmm), neboť jsem celou aféru zveřejnil. Když jsem mu pak prokázal, že chyba není na mé straně, nýbrž na straně Email.cz a že on sám coby ředitel společnosti nezná obsah pravidel této služby, požádal jsem ho o omluvu. Pochopitelně jsem se jí nikdy nedočkal. (třeba neměl čas - ale když ho měl na to, aby vyhrožoval ? :-/ ). Veškerou poštu z té doby mám pečlivě zazálohovanou, takže mohu svá tvrzení podložit.
Chybu udělá každý, ovšem je důležité, jak se k ní postaví. Kdyby se v celé kauze angažoval pouze pan Pečínka, bylo by nejspíš všechno utichlo. Arogantní vystupování pana Franceho mě ale přesvědčilo, že s tímto problémem musím něco udělat a rozhodl jsem se pro řešení situace veřejnou formou (tj. na serveru 1. PC Revue!). Že se to panovi Francemu nelíbilo sice chápu, nicméně alespoň ukázal, jak umí jednat se zákazníky.
>Tu nam prave takovi, jako byl smazany uzivatel, snizuji prijmem a preposilanim obrovskeho mnozstvi zprav, ktere stejne vsechny nectou.
- Pokud přeposílání zpráv na jiný (pro mne přístupnější) poštovní server zpomaluje rychlost celého freemailu, není to chyba těch uživatelů, kteří si přeposílání aktivovali, ale chyba provozovatele. Pokud tak běžný úkon server/systém/linka nezvládá, nemá takové služby provozovatel nabízet. Co se týká onoho "nečtení" přijatých zpráv - jako moderátor jedné z největších konferencí na Pandoře a šéfredaktor informačního serveru musím číst všechny zprávy, kterých je denně někde kolem 70 až 90.
>Uz vidim nekoho, jak se prohrabuje ve vice jak 500 mailech.
- Když jsem se vrátil po týdenní dovolené, tak jsem se musel prohrabovat ještě ve větším množství. Bohužel nemám prostředky, abych Vám onen kýžený vizuální zážitek zprostředkoval, takže asi jen tak někoho podobného neuvidíte
>co se tyce toho, ze dany email se zaregistroval jiny uzivatel, je tu spis chyba na strane postizeneho. Na jeho login asi nestaly davy a tak jiste nebyl zabran prvni den po zruseni a pokud jsem dobre informovany, tak zrusene loginy jsou po nejakou dobu zablokovany (sice nevim jakou, ale jiste to bude vice jak 1 tyden)
- To se naštěstí v mém případě nestalo, nicméně nejednalo by se o chybu uživatele, jak píšete, ale především o chybu provozovatele. Pokud by například zjistil, že uživatel, kterému chce schránku smazat, má poštu přesměrovanou jinam, stačilo by, aby na cílovou adresu poslal nějaké echo o tom, že se chystá něco takového provést. Zjistit, že mi zrušili schránku až v okamžiku, kdy se chci přihlásit je hodně nepříjemné překvapení
>Protoze jsem uz v minulosti od pana Pecinky neco potreboval a ten mi vysel vstric...
- Souhlasím: s webmasterem Email.cz panem Pečínkou mám taktéž velice dobré zkušenosti. Jeho způsob jednání je příkladný a mohli by se z něj poučit provozovatelé a zodpovědní pracovníci celé řady ostatních internetových služeb.
>ale ono je jednodusi si vsude stezovat a kritizovat nez se pokusit neco resit..
- To se nedomnívám - nejprve jsem se snažil celou věc vyřešit prostřednictvím soukromých e-mailů a teprve poté, co jsem nedostal žádnou odpověď jsem se rozhodl o zveřejnění celé aféry. Chtěl jsem tím především ukázat následující:
Domnívám se, že zveřejňováním podobných "kiksů" svým způsobem přispíváme ke zlepšování služeb na českém Internetu. Na našem serveru je například rubrika Nefunguje...!, která má pomáhat čtenářům řešit problémy s českými internetovými službami. Často se totiž stává, že s jediným uživatelem provozovatel služby vůbec nekomunikuje, ovšem pokud se ozveme s tím, že celou kauzu zveřejníme, většinou se celý problém rychle vyřeší. Pokud někdo dává své produkty a služby k dispozici na Internetu, musí počítat s tím, že se také na Internetu budou probírat případné chyby a problémy. Podotýkám, že cílem zmíněné rubriky není někoho pošpiňovat, ale pokusit se o zlepšení kvalit služeb a komunikace se zákazníkem. Heslo "náš zákazník-náš pán" zatím totiž stále ještě není dostatečně zažité!
>a jen tak na okraj vedle mne nyni sedi kolega, ktery ma uzke vazby na Computer Press a tak jsem se ptal kdo je kilian, kdyz pise ze je redaktorem Cpressu a odpoved
"zadneho takoveho neznam - to je nejaky kec znam vsechny ci tam neco delali v poslednich minimalne 3 mesicich a o nem jsem neslisel"
"Slišet" ani nemohl - možná slyšet, to jen tak na okraj. Co se týká mé spolupráce s Computer Pressem - na svých stránkách jasně uvádím, že jsem externím redaktorem - ostatně stačí se podívat na Živě na mou publikační činnost. Myslím, že více než 200 článků je snad dostatečně výmluvným argumentem. Pak se podívejte do časopisu Computer, kde najdete sloupek "Software za 0 Kč včetně DPH" - kdo je jeho autorem? V Computeru mi vyšly i další články, ostatně s Computer Pressem spolupracuji nepřetržitě déle než rok, takže pokud jste získal informaci, že mě tam někdo nezná, tak ten někdo byl buď vrátný nebo uklízečka, se kterými jsem opravdu neměl tu čest. Bylo by od Vás bylo přinejmenším slušné uvést zdroj, ze kterého jste tuto lživou informaci získal - informace typu "jeden můj známý má známého a ten říkal že..." jsou opravdu nevěrohodné.
>PS: tomu ze prvni 2 prispevky psala stejna osoba bych veril - ostatne muzete to p. Chvalovsky vyloucit na zaklade logu Lupy ??? (stejne IP, nebo Cookies, nebo tak nejak)
Jasně, jsem Mr. Bean, píšu sám sobě dopisy a pak si na ně odpovídám :o).
To uz jsem nekde slysel. Vy ne?
Takze chudaci z ATC jsou sami jedini statecni proti celointernetovemu spiknuti...
Dukaz, ze nekteri chodi na Bondovky, aniz by pochopili, ze se jedna o PARODII :-)
>Pan Killian je pan Chvalovsky, nebo jak?
Nejsem ani Killian, ani Chvalovský, ale Kilián. Těší mě :o)
>Pochopil bych, ze je dotcen smazanim schranky, ale nevim, proc na lupa.cz je odkaz na jeho clanky na jeho serveru.
Dotčen jsem. Proč jsou uvedeny odkazy na můj server už zdůvodnil pan Chvalovský, takže ho nebudu kopírovat.
>...a pote p. Killian se toho hned chyta a pise, ze je rad ze to nekdo nakousl, atd.
Větou "jsem rád, že téma Email.cz a jeho vlastní chápání registračních pravidel někdo otevřel." jsem měl na mysli celý článek, nikoli pouze jednu jedinou reakci
>Mam pocit, ze si tady nekdo dela z lidi blbce.
Já tedy ne....
>Osobne si myslim, ze tyto clanky maji sve temne pozadi (nechci rikat, ze je nekdo zaplatil).
To jsem rád, že to nechcete říkat, protože jinak byste se šeredně spletl. Nemám potřebu získávat návštěvníky pro svůj server tím, že bych si platil dva malé odkazy na konci jednoho článku na Lupě.
>Ja osobne na email.cz zustavam, ze ztraty zprav jsem se uz otrepal (verim, ze to se podruhe stat nemuze).
No, budu Vám držet palce, aby jste nebyl zklamán svou přehnanou důvěřivostí....