Nic se měnit nemusí ..... kor když je něco zajetého a dobře to funguje spousty let.
(Komerčky pod placením, tedy kartou, nemají šanci uspět - vysílají totální brak a není o co to bývalo dříve!)
Takže nevím co by chtěl kdo dávat pod kod .... leda nějaké zahraniční a ohrkané zvučné značky. (HBO apod ...)
Jestli to, co je v pozemním vysílání dnes, funguje nebo ne, příliš nerozhoduje. Prostě komerční TV naznaly, že si kromě příjmu z reklam vypomohou finančně ještě příjmem od diváka. A jelikož jim na tento nápad kývly jak kabelovky, tak SAT a IPTV operátoři (a funguje to zjevně ke spokojenosti všech), tak prostě totéž naroubují i na DVB-T2. A že (možná) vysílají brak je taky fuk, protože když jim za totéž platí divák již zmiňovaných kabelovek, SAT a IPTV operátorů, tak se dá téměř s jistotou říct, že zaplatí i divák DVB-T2.
SAT operátor Skylink rozhodně nic k paušálu nepřidal, protože zavedl servisní poplatek jako zcela novou věc. A naopak ti, kteří už si něco paušálem platili (nějaký balík), tak se jich servisní poplatek netýká.
V případě kabelovky UPC je to taky jinak, protože zatímco DVB-T nabídka je volná, tak nabídka s HD programy (vyjma ČT) je kódovaná a každý zájemce tedy musí pořídit set-top-box s kartou nebo CA modul s kartou (jestli už to nemá).