K podobnym fintam pocitam i zpusob zobrazovani nekterych reklam z vymennych systemu tak, ze se mi v historii objevi jako predchozi stranka, stranka s reklamou. Takze po kliknuti na zpet se nedostanu zpet, ale znova se nacte stejna stranka, znova se nacte reklama a teprve druhe kliknuti zpet me vrati na stranku predchozi. Nekdy je tam dokonce tech reklamnich stranek nekolik, takze treba trikrat kliknu a porad jeste se mi nacita reklama a az ctvrte kliknuti me vrati.
A jak vy si prohlizite pornograficke stranku.. z jine diskuze (doufam, ze si vas nepletu) prece vyplynulo, ze mate problem se zobrazenim bohatsich stranek?
To jsem nepochopil. Jak jste vydedukoval pornograficke stranky? Kdyz si vlezete na zive.cz a kliknete na nejaky clanek, podivejte se, co se vam rozbali po kliknuti na sipku vedle tlacitka zpet. Je tam 6x ad.adrenaline.cz, takze teprve sedme kliknuti na back, by vas dostalo opet zpatky na uvodni stranku.
Co se tyce porna, podivejte se na pandoru, pripojte si spravne konference a obrazky vam budou chodit mailem. Ja mam pripojeno teen.
Toto zminene zneni dodatku metodiky je zhruba rok stare. To znamena, ze jiz rok plati. Ze strany atlasu se jedna jednoznacne o poruseni platne metodiky auditu.
"V případě, že zadavatel používá přesměrování uživatele na náhradní 'platné strany' namísto použití standardní systémové hlásky 404 (HTTP/1.1 Protocol Status-Code 404 - Not Found - The server has not found anything matching the Request-URI), je nutné: a) aby tato strana byla součástí serveru stejné služby; b) označení této stránky tak, aby jí mohl TNS započítat do provozu serveru / služby, ze které(ho) uživatel stránku původně požadoval."
Kde je prosim k dispozici aktualni zneni metodiky iDotu? Zatim se mi ji nepodarilo nikde najit (to same plati pro iAudit) a je otazkou je, jak se maji subjekty pruzkumu dozvedet, co je povoleno a co je zakazano, pokud si to nikde nemohou precist.
Tim se samozrejme nechci zastavat Atlasu, jde spis o obecny
princip.
1) Mám takový pocit, že primárně se spor týká iDotu - iAudit coby "deprecated" způsob počítání nepovažujeme za primární, je však naše chyba, že jsme nedodali přesné podklady pro oddělení provozu - to jsme však již udělali a výsledky se odpovídajícně spočítají, tj. tam teď není žádný problém. Metodika iDotu před rokem existovala jen stěží a ve verzi zveřejněné na webu TNS není ještě ani slovo o oddělení webhostingu na úrovni serveru.
2) Pokud je počítání jedné jasně definované stránky coby sekce serveru špatné, navrhněte prosím jiné řešení, jak ji počítat - toho jsme se doteď nedočkali. Zatím jste akorát zamítli počítání této jedné stránky http://www.atlas.cz/prehled.asp, která má jak běžný provoz, tak slouží jako chybová hláška nejen pro Mujweb, ale i pro jiné služby, jako samostatný server (!). Vyhovuje nám jakýkoliv způsob, jehož výsledkem bude celkové číslo o návštěvnosti této jedné stránky, ať už coby samostatného serveru nebo sekce kdekoliv, aniž by došlo k mlžení dat jiných služeb. Primární účet iDotu je přece poskytovat data pro inzerenty, tj. mělo by být možné změřit návštěvnost jasně definované stránky s jasně definovanými reklamními pozicemi, ne?
tyhle spory si reste nejak interne, me to fakt naprosto nezajima.
aby projekty vas "otcu zakladatelu ceskeho internetu" nahodou nepredbehl nejaky jiny normalni projekt. to by fakt byla hruza. fakt si to reste na tech vasich hospodskych dychancich te vasi stare party a neprudte s tim ostatni.
fakt se tesim na dobu, kdy konecne tihle kamaradickove ("otcove zakladatele") zmizi z cekyho inetu. Anebo se prestanou projevovat a zavidet ostatnim, kteri proste prisli jenom malicko pozdejc.
"Tentokráte upadl pro změnu do podezření Atlas, kterému v iDotu nebývale stoupl počet jedinečných návštěvníků,"
Jde o denní nárůst v jednotkách procent, tj. jako "nebývalý" ho může označit jen člověk, který buď nezná ani přibližné číslo, nebo nezná význam přídavného jména nebývalý. Nevím, co je pro psaní článků horší :-)
"Freewebové služby jsou u provozovatele online měření internetové návštěvnosti iDot, společnosti Taylor Nelson Sofres, na "černé listině". Původně se započítávaly do celkové návštěvnosti portálů, ale v únoru loňského roku se metodologická komise (tehdy ještě iAuditu) usnesla na jejich vydělení. Jedná se totiž o stránky, kde není problém dosáhnout velmi vysoké návštěvnosti, protože vyjma bohulibého obsahu se zde nachází také pornografie, za kterou přichází zahraniční návštěvníci v celých hejnech a v jejímž potírání může být provozovatel portálu značně liberální. Sami jistě uznáte, že podobná čísla nemají v inzertních statistikách co pohledávat, protože pak by neměly žádný smysl."
Těžko říct, co si vlastně TNS představuje pod pojmem WEBHOSTING, protože nám odmítají poslat přesnou definici :-( Pokud budete mít někdo větší štěstí, budu rád za přeposlání... mohu tedy jen usuzovat z různých náznaků.
Existuje minimálně dost velký rozdíl mezi stránkami nabízejícími webhosting (tj. tím, co leží na http://www.mujweb.cz ) a samotnými hostovanými stránkami (http://mujweb.cz/www/nfs56/). Zatímco v prvním případě jdse o naprosto běžné stránky se stoprocentně vlastním obsahem, kde provozovatel prodává reklamu a kde NENÍ žádná velká návštěvnost, v druhém případě jde o vysoce navštěvované stránky s cizím obsahem a v drtivé většině případů bez jakékoliv reklamy poskytovatele prostoru. Je naprosto jasné, že případ dva nemá v auditu co dělat, TNS se však nelíbí ani stránky spadající pod případ jedna - což sice postrádá logiku, ale co se dá dělat - však oni si ti inzerenti zvyknou, že jedna ze sekcí serveru má výsledky úplně jinde než ostatní :-( Na druhou stranu zdá se nevadí, pokud bude někdo sčítat případ jedna a případ dva, ač výsledná čísla jsou úplně nanic.
"Atlas se sice hájí tím, že stránka je v iDotu oddělena (atlas.cz - přehled služeb), ale do celkových statistik se samozřejmě započítává."
Primární data iDotu jsou předpokládám výsledky za sekce. Protože chceme, aby z iDotu získali inzerenti co nejpřesnější informace, je tam Atlas rozdělen na desítky sekcí odpovídajících ceníku. Pokud tedy bude chtít někdo koupit reklamu na homepagi Atlasu, má veřejně k dispozici její přesnou návštěvnost (například Seznam takový údaj v iDotu nezveřejňuje). Inzerenti se nás pravidelně ptají, jakou návštěvnost má konkrétní sekce (řekněme finance nebo mapy), na návštěvnost celého Atlasu se neptal ještě nikdo.
TNS se sice nelíbí, že teď máme samostatné výsledky za samostatnou a samostatně prodávanou stránku, ale nejsou schopni říci, jak ta stránka má být v iDotu zanesena, aby za ni byly ty výsledky v pořádku. Odmítli i počítat ji jako samostatný server. Na druhou stranu by zřejmě bylo v pořádku, kdybychom ji přičetli k MujWebu a totálně tak znehodnotili jeho údaje (pokud si někdo koupí reklamu na MujWebu - řekněme nějaký komerční poskytovatel webhostingu, webdesignové studio atd., samozřejmě jeho reklamu nebudeme pouštět na 404ku). Jinými slovy - nesmyslná čísla odpovídající metodice jsou upřednostňována před pro inzerenty relevatními a transparentními daty.
Obrana útokem - vedete si dobře. Člověk by skoro řekl, že v metodické komisi není žádný člověk z Atlasu :-). Nemusíte přece vše chtít po TNS, postačí se poradit s panem Bláhou,
poradím Vám i jeho email: blaha@atlas-as.cz. Měl by jste ho znát, je to váš technický ředitel.
Až bude moci jeden člověk ovlivnit rozhodnutí metodické komise, tak to bude bezvadná rada. Pokud si myslíte, že zástupce Atlasu hlasoval pro kterékoliv z těch absurdních rozhodnutí, tak pokud já vím, tak ne :-)
Nikoliv kolego.
problem je v tom, ze puvodne planovany vyznam iDOTu jako prostredku pro zpruhledneni udaju o serverech pro zadavatele reklamy se bohuzel stale vice - diky TNSofresu - posouva k umelemu deleni serveru do vselijakych kategorii.
K aktualnimu problemu - ja jiz 2 dny opakovane zadam TNSofres o vyjadreni,jak mame iDOT implementovat tak, aby odpovidal aktualni metodice (nezverejnene) a obsahoval prehledy o tech uzivatelych, jak to reklamni agentury vyzaduji. Pres opakovane zadosti jsem stale nedostal odpoved.
Takze my jsme v situaci, kdy nam TNSofres (presne metodicka komise, jejiz jsem clenem) oznamila, ze porusujeme metodiku, ale TNSofres - jako provozovatel - neni schopen rici, jak to ma byt spravne.
Pane Bláho,
proč rovnou neřeknete že při jednání o prodeji Atlasu potřebujete doložit maximální návštěvnost? Ber kde ber. Centrum a Seznam dělají totéž jen u Vás je to bohužel prostě víc vidět. Prodej portálu není jednoduchý a Telecom zjevně nechce koupit druhý Quick.
Je to argument který se dá pochopit. Prostě se hledají škvíry v Auditu kde se dá. Nic víc.
A cisla v nakladech a prijmech vyplyvaji z byznysplanu. No a paklize nechystate prodat firmu s jinym byznysplanem, nez tim, nad kterym jste ten portal vybudovali, tak jsou cisla o navstevnosti relevatnim prispevkem do diskuse. :-)
Tim ovsem nechci rict, ze byste nutne tu vec delali umyslne. Dovolil bych si tipnout, ze pricinou je bordel ci nedomysleni vsech souvstaznosti :-)
Nepředpokládám, že by někdo, kdo se podívá do iDotu, nevěděl, že si může zobrazit server po sekcích. Atlas je rozdělen na více než 50 sekcí, u kterých je veřejně dostupná návštěvnost za každý jednotlivý den. "Sporná" stránka přehled služeb, která mimo jiné slouží i jako 404 na MujWebu, je oddělená sekce a je přesně vidět, jaký má přesně tahle stránka provoz. Veškerá data Atlasu mi tedy přijdou dostatečně detailní a transparentní. Rádi bychom vše měřili přesně podle představ TNS, to nám však není schopno přes opakované žádosti už několik dnů odpovědět, jak si to tedy vlastně představují :-( Každý byznysplán nutně musí počítat s tím, že server není homogenní, ale má různě navštěvované a prodávané sekce, tj. nějaký agreagát za všechny sekce dohoromady nelze brát jako nic jiného než zajímavé číslo bez většího významu.
Cožpak jestli měřit, ale co takhle prodat na 404ku nejakou reklamu? Loni jsem videl uzasnou kampan tusim od nejakyho holandskyho pivovaru. Kdyz jste se dostali na 404ku, a vytiskli jste si ji, dostali jste za ni v hospode pivo :-))
My tu stránku normálně prodáváme, tedy zatím se spíš snažíme :-) Je to sice totálně necílený traffic, ale celkem dost lidí (zdaleka ne jen z MujWebu) a cena tomu může odpovídat - dokážu si představit inzerenty, pro které by to mohlo být zajímavé řešení. To je primární důvod, proč tu stránku v iDotu měříme a chceme měřit (samozřejmě od počátku odděleně, nemixovaně s jinými službami). Podle TNS to však zdá se není možné - nemůže existovat jako samostatná sekce serveru, nemůže existovat jako samostatný server (klidně i rozdělený na sekce podle zdrojů trafficu), naši opakovanou žádost o návrh jakéhokoliv řešení, které umožní měřit návštěvnost této jediné stránky, prostě ignorují, přestože jsou vázáni rozhodnutím metodické komise tento problém vyřešit.
Já si myslím, že stránka 404 by měla být měřená samostatně, otázkou je, zda by mělo být možné zahrnout ji do běžného měření. Další problém může vyvěrat z toho, kdy ještě lze stránku považovat za "404". Je to jenom ve stavovém hlášení HTTP? No problem, tak se změní na 200 OK.
Moje řeč :) Stačí se kouknou na jejich konsolidované tržby 43,5 mil. Kč (2001). Jednoduše si spočítat kolik zobrazí za rok všech stránek a kolik tedy skutečně vydělávají na 1000 zobrazení. (a pak se kouknout za kolik těch 1000 zobrazení prodávají). Prostě mají vyprodáno :))))))
My jsme jeden cas meli na chybovych strankach pouze bannery odkazujici na vlastni sluzby. Duvod? Uspesnost na chybovych strankach je u nas 3 - 4 procenta.