 
Ano, jistotu nemám, ale porušoval by tak podmínky, které když chtěl změnit (a týkalo se to spíš banality), vyvolalo to velkou míru nevole. A jsou tu alternativy. Mezi službami MS a systémem dominantním na desktopech už je větší provázanost a je mnohem těžší přejít na alternativu (alespoň pro většinu lidí), než v případě Googlu.
Ale Google se nikdy netajil tim, ze jeho obchodni model je zalozeny na automatickem zpracovani informaci o uzivatelich a naslednem zobrazovani reklam (coz je neco uplne jineho nez primy prodej dat treti strane!). Kazdy uzivatel, ktery chce jeho sluzby zadarmo pouzivat, s tim souhlasil.
Pokud se vam to nelibi, muzete si zobrazovani zajmovych reklam v jeho sluzbach vypnout. Nebo klidne Google poslat k sipku a pouzivat jine sluzby. Treba od Applu nebo Facebooku, kde o prodeji dat nemate zadne zaruky a ochrana soukromi se tam ridi spis naladou provozovatele (hlavne u Facebooku, ktery kasle napr. na pravni normy v EU) a nemate ani moznost si ty reklamy prestat zobrazovat.
Moje poslední věta měla být formulována takto: Nepochybuji, že ten s vaší šancí naloží úplně stejně, jako by Google naložil s šancí na dobrovolné oddělení vyhledávání od ostatních služeb.
Pan Babiš skupuje média otevřeně (i skrytě) za určitým účelem. Tímto účelem je publikování "těch správných" informací o jeho osobních a obchodních aktivitách a (zřejmě) tvorba zisku.
Google, stejně jako pan Babiš, funguje za určitým účelem. Tímto účelem není tvorba geniálních aplikací, ale hájení svých partikulárních zájmů a především tvorba zisku.
Pokud těmto cílům slouží bezostyšný sběr dat o tom, jakou hudbu posloucháte, jaká nemravná videa sledujete, jakými zdravotními potížemi trpíte, jejich následné zabalení, ovázání mašlí a prodej tomu, kdo za ně zaplatí nejvíc, pak promiňte, nic obdivuhodné na takovém jednání nevidím.
Pokud kdokoliv vyzve pana Babiše, aby dobrovolně udělal cokoliv, co není v souladu s jeho (obchodními) zájmy, ten se mu vysměje do obličeje. Google by se zachoval patrně ještě hůř, protože není – na rozdíl od Babiše – absolutně pod žádnou veřejnou kontrolou (nadstandartní spolupráce s NSA se nepočítá) a je monopolistou. A právě proto je tu veřejná moc, která jediná disponuje nástroji, jimiž lze efektivně zajistit ochranu veřejného zájmu
"…měli bychom mu (Google) ale dát šanci učinit tak vlastními kroky."
Milá paní Charanzová, zkuste dát šanci svému chlebodárci - panu Babišovi, aby jím vlastněná média psala objektivně a upustila od užívání neoznačených komerčních sdělení.
Nepochybuji, že ten s vaší šancí naloží úplně stejně, jako by s ní naložil Google.