Dobrý den Huberte,
berte to, prosím, s nadsázkou.
Pro mě je to prostředí ekologicky a socálně smýšlejících lidí, pro které není na prvním mistě zisk v podnikání. Je to skvělé místo pro uvolnění a pokec - tak to na mě působilo. Když to hodnotím zpětně, je tam být větší pohoda při práci než v TechSquare.
Pěkný den
Eva Pavlíková
O problémech u začínajících firem je potřeba živě diskutovat a ihned je sdílet... Tady spíš je otázka v odděleném prostoru. Lidi, kteří chtějí klid a lidí kteří chtějí networkingovou atmosféru kam sranda a legrácky určitě patří... Je to docela rozdíl mezi open space, který byl na Pankráci a open space na Smíchově. To jistě potvrdí Startup Yard...
...to je normálni :) V TSQ jsem byl jen na návštěvě a o problémech tedy vím jen z Evy článku. Co se mi ale líbí a co oceňuji, je ochota lidí kolem startupů a TSQ pomoci a poradit.
Dopolední schůzka s Nikolou Rafajem nás totiž neskutečně posunula a z podnětů čerpáme dodnes.
Asi jde o to v jaké fázi člověk/firma v podobné komunitě sedí. V té naší by nám to určitě pomohlo bez ohledu na teplo/zimu :)
Rekl bych ze naprosto chybela jakakoli sebereflexe pi. Hubacove ve smyslu, neni nahodou neco na tom, co ta pani rika? Naopak zahrnula vsechny standardnim chvalozpevem jak jsou super-cool a bla bla bla. Je to bohuzel zrejme soucast nasi kultury, nikdy nepripustit ze stezovatel ma mozna pravdu. Vzdyt prece to, ze za mnou nepokojeny zakaznik prijde a rekne mi co nefunguje, mi dava sanci s tim neco udelat. Vetsina se sbali a odejde, uz se nevrati a jeste bude rikat ze to byla hrozna zkusenost. Nikdy jsem v TSQ nebyl tkaze zadna ozobni zkusenost, ale rozhodne bych kazdemu vymlouval se k nim vydat protoze jeho problem resit nebudou!
Nechci hodnotit tuto kauzu konkrétně, ale musím s Vámi bohužel souhlasit, že v ČR je zřejmě skutečně standard, že nelze připustit, že stěžovatel má pravdu, a (nedejbože!) snad jeho kritiku pojmout jako námět ke zlepšení služeb.
Nejsem doufám úplně notorický stěžovatel, ale když jsem nespokojen nad určitou míru, nebojím se ozvat. Řekl bych, že tak 80 procent odpovědí je v duchu "byly splněny předpisy" (často bez pochopení podstaty stížnosti).
A ještě jsem se snad nesetkal s odpovědí, kterou bych si přál jednou dostat: "Ano, z formálního hlediska jsme postupovali správně, ale uznáváme, že z hlediska zákazníka je tento postup nepřijatelný a zapracujeme na změně pravidel."
Zeby zkusenosti? Vetsina lidi totiz ma s temi tzv "spokojenymi zakazniky" tu zkusenost, ze vlastne vuebc neexistuji, jsou vycucani z prstu, pripadne sice existuji, ale "spokojeni" jsou prave proto, ze dostali neco extra za to, ze vyjadri svou spokojenost. Neexistuje totiz zadny obor konani, kde by clovek mohl byt 100% spokojen, a spokojenost je vzdy dana pomerem plusu a minusu. Vychvalovat pak nekoho do nebes = neco tu pekne smrdi.
A to vubec nemluve o tom, ze pokud nekdo nekde napise nejakou stiznost, ocekavam vyjadreni poskytovatele sluzeb a ne nejake externi chvalozpevy.
Už se tady o tom psalo a tohle je jen krásná studie o tom, jak je OS pitomý nápad a jak coworkingová centra jsou nafouknutá bublina. Už se to diskutovalo dřív, jak je to přifukováno ze strany pronajímatelů a je jasné, že tyhle případy se budou vyskytovat stále častěji, protože to prostě nefunguje.
Prošel jsem si tím taky a nedá se v tom dělat. BTw, ti maníci, třeba z brand embasy, co tam píše o tom sdílení a jak je to fajn, jen tak mimoděk mi to připomělo rozhovor s úderníkem za ČSSR, že republiku si kritiky rozvracet nedáme. Tak kde tenhle maník má tu online spolupráci? Na to se zeptat druhého maníka na zkušenosti s online kampaní s ním musím sdílet kancelář? Tyhle kecy HRistů, jak to utužuje kolektiv a spojuje ideje opravdu patří do 50. let na agitky a stranické schůze a ne do reálného byznysu.
Svoje zkusenosti mam jako navstevnik TSQ a muzu srovnavat z mnoha co-work center a inkubatoru v USA, kde jiz 15 let ziji.
Napad rozhodne neni "debilni" jak se zde nekteri snazi prosadit. Bohuzel TSQ trpi typicky ceskymi problemy, nektere z nich jsou vyborne popsany - najit vchod, zvlaste pro ty co nehovori Cesky je temer nadlidsky ukol. A pritom by to vyresily 2/3 cedule, ktere jsou navic marketing zdarma.
Recepce - kapitola sama pro sebe. Bohuzel podobne jako v kteremkoliv supermarketu nebo obchode, kde prodavac nema provizi. Kurna, kdyz to ty lidi tak obtezuje do te prace chodit tak jim pomozte a nechte je sedet doma. Ochotna recepcni je prvni dojem zakaznik/partner dostane pri osobni navsteve.
Sam jsem byl tim ktery mel zasedacky na delsi cas - nekolik hodin a vim jak moc to vadilo, tohle nema moc dobre reseni nikde a i kdyz se uctuje na hodinu tak konflikty vznikaji.
Nadobi - v mem pripade vzdy v pohode, ale znam to odjinud, je treba recepcnim zadat to tak aby kazdou hodinu zaply mycku a je po problemech.
TSQ muze byt velice prinosnym mistem pro novou firmu a pokud se dokaze zbavit tech nekolika malo neduhu, ktere jsou bohuzel uz dlouhodobe urcite to za tu cenu stoji.
Celý článek mi připadá naprosto zbytečný. Pokud si pronajímám místo/službu, tak si sakra požadovanou úroveň zajistím smluvně.
Někdo mi slibuje zasedačky.
Kolik jich je, kolik lidí se o ně dělí, jaký je způsob rezervace, jaký je řád užívání?
Někdo mi slibuje kuchyň.
Jak často se bude uklízet, jaké vybavení v ní bude?
Někdo mi slibuje parkovací místo.
Je pevně vymezené (pojmenovaný kus asfaltu), je plovoucí (někde v parkovišti)? Co když mi někdo zabere mé místo, jaké jsou represe, je sjednána odtahová služba? Kde budou parkovat zákazníci?
Někdo mi slibuje internet.
Jakou dostupnost garantuje, jakou rychlost garantuje, jaké jsou sankce za nedodržení?
Někdo mi slibuje open space.
Jaká teplota bude udržována, jaká vlhkost bude udržována, a co pravidla užívání?
Toto všechno a mnohem více si každý myslící jedinec vymíní do smlouvy. Pokud podepisujete jakoukoliv smlouvu a neošetříte si podstatné věci, dobře vám tak. Že vám někdo něco nakecal při obchodním jednání? A co jste čekali od profesionálního lháře. A pokud nejste jako pronajímatel schopen garantovat minimální úroveň služeb, nemusíte mne kontaktovat ani s návrhem smlouvy.
Zaprvé, do smlouvy nedáte všechno, některé věci se prostě řeší důvěrou. Pokud budete přistupovat ke všemu formálně, budete mít ze smlouvy padesátistránkovou knihu.
Zadruhé, když ve smlouvě bude, že se má uklízet v kuchyni jednou denně, a bude se ve skutečnosti uklízet obden nebo tam bude chodit paní, která uklízí ledabyle, uděláte co? Soudit se asi kvůli tomu nebudete, zvlášť pokud jste do smlouvy nedal, kde přesně a jak přesně se má uklízet.
Když se ukáže, že vaše očekávání nebyla splněna, podáte výpověď, stejně jako to udělala dotyčná firma. A možná se podělíte o svoje zkušenosti s ostatními, aby si ta svoje očekávání taky upravili (a třeba vyžadovali ty delší smlouvy nebo to aspoň použili jako argument při jednání a snížili si nájem). A já za tento článek autorce děkuju, protože teď alespoň budu lépe vědět, jaká jsou rizika práce v coworkingovém prostoru.
A na co ta smlouva je? Aby se dala zarámovat a pověsit na zeď, nebo aby plnila svou funkci?
Podstatou smlouvy je garance služeb. Pokud si neuvědomujete zřejmé následky svých činů, raději nic nedělejte (v tomto případě nepodepisujte).
Ano, dotyčná firma podepsala smlouvu, která dodavatele k ničemu nezavazovala a když na to přišli, nastal strašný šok. Pokud spoléháte na nějakou budoucí domluvu, dobře Vám tak.
Smlouva může být i ústní. Písemná smlouva je obecně spíš jen takové shrnutí nejdůležitějších dohod a pojistka pro případ soudu. Když budu parafrázovat Goetheho, šedé jsou formální smlouvy na papíře, zelený je strom života.
Mně osobně přijde zbytečné řešit, kdo měl pravdu a kdo ne, kdo se zachoval správně a kdo ne, beru tento článek jako příběh, informaci, popis jedné zkušenosti.
Řešil jste někdy nějakou nájemní smlouvu, anebo jen dětsky plkáte?
Protože píšete blbosti. Ve smlouvě se dá řešit základ služby a cena, ale fakt ne nějaké nesmysly typu teplota, mytí nádobí nebo dostupnost zasedačky.
Tyhle věci se řeší osobní domluvou. Nejlepší je poslechnout intuici a "šestý smysl" a vybrat si takového majitele, který vám vyjde vstříc.
Mě je například paní Petra Hubačová na první pohled krajně nesympatická a žádný business bych s ní nedělal.
Mam za to, ze vetsina diskutujicich nepochopila princip TSQ :-) Inkubatory nejsou o tom, ze vam nekdo pronajme open space s par zasedackama a myckou - to umi vetsina byznyscenter.
Pokud nevyuzijete sluzeb "per huba" - tj. napriklad nevytezite mentory a okolni prostredi, tak je lepsi si pronajmout nekde byt ve vile.
S TSQ nedelam zadny byznys, parkrat jsem ho vyuzil k jednani (prostory si vybral partner), ale pokud bychom nemeli sidlo vznikajici firmy v Brne, tak by rozhodne patril k favoritum. A to i kvuli pristupu Petry Hubacove, se ktou bych klidne nejaky obchod udelal. I proto, ze sluzby jsem vzdycky dostal na ocekavane (tj velmi dobre) urovni.
Pravda, na oznaceni prijezdu a vstupu by mohli zapracovat.
Jméno: Rose Thomas
Od: USA
E-mail: Kontaktní
Komentáře:
Mé jméno je Rose Thomas z USA kněze Shekirry mi pomohl přivést zpět svou milenku jen 2 dny s kouzlo lásky ho kontaktovat o pomoc na jeho e-mail: ehijatorobohspelltemple@gmail.com.I mi ulevilo! ho viděl se mi to vrací opět dal mi sílu říct své rodině o nás a času jsme strávili odděleně opravdu nás přivedla blíž, než jsme kdy byli! Vřele doporučuji Dr.Ehijatoroboh kouzla lásky, protože pracují velmi dobře
On je se specializuje na oblasti, jako je
Láska Kouzla
Peníze Kouzla
Ztracené lásce Kouzla
Krása kouzla / redukce hmotnosti
plodnost Kouzla
Rozvod Kouzla
kouzla
léčivá kouzla
Ochrana Kouzla
čarodějnictví kouzla
Death Kouzla
Job pravopisu
A mnoho dalších