Skutočne si myslíš, že štát má záujem na tom, aby z detí vyrástli samostatne uvažujúci jedinci zaujímajúci sa o svoje práva? Práve naopak, štát potrebuje ovce ktoré ku štátu vzhliadajú totálne iracionálne ako k niekomu, kto im zabezpečí blahobyt, ale musia tíško sedieť v kúte a nevystrkovať príliš rožky.
To by ty základy nejdřív museli umět učitelé. A někdo by je to musel naučit. A především by musela být vůle vyučovat ve školách něco, co děti skutečně v životě budou potřebovat. Takže tak za dvě-tři generace by se o tom dalo začít uvažovat.
Co zvolit tu nejjednodussi cestu? Zapojit skolstvi a proste deti proste a jednoduse ucit zaklady (jejich) prava? Stejne se na zakladce uci (minimalne ucilo) o ustave a podobne, tak se z toho proste udela predmet...
Nejdriv jen nejake uplne zaklady (1. stupen) a pozdeji z toho muze vzniknout predmet pro druhy stupen, kde se (trochu povrchne) probere pravo, politika a spol... Stejne se to v ramci Obcanske nauky uci (nebo alespon na nasi zakladce ucilo).