Myslíte z toho serveru, který budou evropští ISP blokovat? Jistě, lze uvažovat obcházení stylem "Reklama se bude tahat z nějakého velkého reklamního systému třetí strany.", ovšem to jsme zase zpět u lokace, pokud ten reklamní systém bude podnikat v Evropě, lze na něj tlačit, aby nespolupracoval s touto aplikací, pokud bude podnikat mimo, tak z něj Evropa nic nemá a lze tlačit na evropské ISP, aby ho komplet odřízli, dokud bude s tou aplikací spolupracovat.
Ano to co jste napsal platí, ale pouze na nenasyceném trhu, na nasyceném trhu hledáte další skuliny a takový kecálek by se mohl vyplatit.
Reklamu můžete taky měřit prodejem, takže reklamní agentura by zpřístupnila konstantní počet reklamních lotů a zájemci by sami zvedali ceny, aby je získali a to vše na základě vlastních pozitivních zkušeností z prodeje svého produktu. Nepřinesla by-li reklama kýžený efekt, neinvestovali by do ní.
Pokud přes datacentra půjde provoz (což půjde, má-li se na nich ukládat obsah), tak může Evropa přikázat evropským ISP, aby je blokovali. Mimoevropský tvůrce chatovací aplikace se pak může smát, jak na něj Evropa nemůže, jenže zároveň v Evropě nebude mít byznys (protože těch pár uživatelů, kteří by se k němu dokázali protunelovat, ho nespasí).
Což nic nemění na mé argumentaci, ale dobrá, rozepíšu to. Evropa chce, aby tvůrci chatovacích aplikací uchovávali (a případně předávali dál obsah).
Pokud budou podnikat v Evropě, lze to po nich vymáhat přímo. Pokud budou podnikat mimo, ale jejich servery jsou jakkoliv potřeba pro komunikaci dvou uživatelů, tak buď obsah ukládat budou a zpřístupní ho, nebo bude Evropa tlačit na evropské ISP, aby jejich servery blokovali.
Výsledkem je, že evropští uživatelé nebudou používat masové komunikační aplikace, které nebudou jejich obsah předávat dále.
Zbývá už jen možnost decentralizovaných kecálků, kde neexistuje žádný centrální server, který by jakkoliv vstupoval do komunikace koncových uživatelů, ale na tom nevystavíte byznys, nenacpete jim reklamu (jak, když nemáte centrální server, který by tu reklamu tlačil), nezkasírujete je za používání (nemáte centrální registraci)...
No a proti altruistům, co decentralizovaného kecálka dají lidu jen pro dobrý pocit, už se pracuje na frontě zákazu šifrované komunikace či alespoň povinného MitM na úrovni ISP.
To mi pořád není jasné. Totiž, umím si představit, že by se k uživateli v Evropě reklama dostala v rámci komunikace s uživatelem mimo Evropu, tedy využít komunikační síť (protože proti čistě reklamní P2P síti by chtěla bojovat jak Evropa, tak Evropané, kterým by to akorát žralo prostředky). A dokonce by se snad stejným způsobem daly stahovat informace o šíření reklamy k poskytovateli reklamy, aby jeho zákazníci měli aspoň nějakou představu o tom, co za své peníze dostanou.
Jenže uživatelů, kteří vůbec mají potřebu komunikovat s někým mimo Evropu, bude výrazně méně než všech potenciálních uživatelů. To by se asi dalo řešit tranzitivitou, tedy když už by někdo z Evropy reklamu zvenčí získal, šířila by se v následných komunikacích dál...
Ale upřímně, kdo by tohle dělal jen proto, aby v Evropě nějakého kecálka udržel a měl prachy z reklamy? A ten argument není, že je jednodušší zkorumpovat někoho v Bruselu, ale že kdo by zvládl navrhnout takový systém tak, aby byl ve výsledku ziskový, dokáže si vydělat více s menším úsilím.