Dokud budou ceske shopy lhat o tom co je skladem a uprednostnovat zakazniky "na dobirku" + delat problemy s vracenim penez, tak jim predem bude platit leda blazen.
Velmi rád bych prodával do ostatních zemí EU. Vůbec mi v tom nebrání žádné zákony, problém je čistě v cenách dopravy. Jenom samotná doprava na Slovensko vyjde 2x dražší než poslání balíku v rámci ČR, do ostatních blízkých států je to 4x dražší. Za takových podmínek já prostě nedokážu být třeba v Polsku nebo Německu konkurenceschopný!
I na Slovensko je to problém, ale tam je naštěstí konkurence celkem drahá a má mizerné služby, takže lidé i přes větší cenu poštovného občas na Slovensko objednají.
Nejšílenější na tom ale je, že to kolik stojí přeprava jen do sousedního státu EU je několikanásobek toho, co by mě stála doprava pokud bych si něco objednal přímo v Číně nebo USA!
Proč čekat na PayPal ???
Internetová platební brána (např. PayMUZO) je pro obchodníka levnější a pak mu může zaplatit kdokoliv z celého světa (svojí kartou) a má platbu zdarma ... .
Tohle je ale jen problém nehorázně předražené české pošty. Když jste v USA, platíte americké poště, když jste v ČR, platíte české poště. Proto poslat balík z ČR do USA je mnohonásobně dražší než tutéž vzdálenost opačným směrem.
Ale i z ČR se to dá zařídit, jen se v tom člověk musí vyznat. Já takové věci moc nepoužívám takže bohužel detaily nevím, ale známý dělá v logistice, a prý existují různé specializované logistické firmy, které prodávájí třeba i místo v kamionech - potřebujete poslat balík na slovensko, oni mají v systému 10 kamionů které tam z Prahy ten den jedou, tak do jednoho ten váš balík přiberou a stojí to mnohonásobně míň než s českou poštou.
Zanedbatelné? Pro obchodníka 5 - 8%. To je často 1/2 zisku. I za platby kartou chtějí karetní společnosti/banky 3-5%. Z celé částky, samozřejmě. Tedy i z DPH a poštovného platíte znova.
Tohle je nesmysl. Ano, tímto způsobem mohu poslat něco do zahraniční, pokud tam třeba mám nějakou pobočku kam chci něco poslat.
Ale pokud potřebuji dodat nějaké zboží klientovi, tak musím mít nějakou konktrétní dopravku, kterou mohu klientovi slíbit.A já musím vědět, kolik přesně ta doprava bude stát. A je jedno jestli je to pošta (která je přeze všechno stejně většinou nejlevnější), PPL nebo cokoliv jiného. Nemůžu mu říct, víte teď do Německa pojede kamion, já mu to tam hodím a oni až budou mít čas tak vám to nějak dovezou... Navíc co já vím co zároveň v tom kamionu povezou a v jakém stavu se tam ta zásilka dostane. Tohle přece není profesionální řešení pro profesionální obchod!
Jak EK moc nemusím,t ak tohle se mi líbí, jen doufám, že to neskončí u slov jako v případě itunes... On je fakt rozdíl nakupovat třeba dětské věci v českém kamenném obchodě next a pak se podívat na jejich britský e-shop. samozřejmě, do ČR neposílají bez ohledu na nějaká pravidla o volném pohybu zboží a tak...
Problém může být v tom, že v okamžiku, kdy překročí určitý objem obchodu se zákazníky z jedné země, tak se v té zemi musejí zaregistrovat jako plátci DPH a to se velké většině nevyplatí.
Největší problém je podle mě v platbách. Naše eshopy nejsou zvyklé na systémy, jako třeba PayPal, který není problém použít i pro větší platby a poplatky jsou zanedbatelné, často i levnější než pro bankovní převod v rámci ČR.