> Výzvy k Top 5.000 jsou také hezké, ale tahle technika může dost dobře způsobit potíže třeba firmám, na jejichž sortiment se někdo zaměří. Například bych mohl prodávat auta, takové sousloví "škoda auto" není příliš konkurenční...
Ale to je prave ono!
Ono se vam totiz *nepodari* se dostat na prvni misto pro konkurencni slova (top), ani pro znacky jako Skoda Auto.
Ta technika fungovala pouze proto, ze jste si vybral klicove slovo, o ktere *nemel nikdo zajem*. Pro takove slovo je naprosto primitivni se dostat na prvni misto v libovolnem vyhledavaci a v zadnem pripade to neni chyba.
Mimochodem, v Google (hledani illich v .cz) se vas uzel.cz/illich umistuje na 4. miste a illich.cz se umistuje az na 37. miste. Tedy pro Google plati priblizne totez, co pisete o Jyxu.
Morfeo nezaregistrovalo ani jednu z tech dvou stranek. Jak pise slecna Humlova vyse, snad to spravi za par dni.
To je mimochodem dalsi nehezka vec - obouvate se do jednoho vyhledavace, zatimco ostatnich se to bud tyka take, nebo jsou na tom hur. Kdybyste si dal s clankem praci a overil to, dosel byste k zajimavejsim a objektivnejsim udajum.
Myslím, že síti odkazů z důvěryhodných a navštěvovaných serverů, které vedou na určité stránky jen pro zvýšení jejich pozice ve výsledcích vyhledávání se říká "odkazová farma".
Povídání o dvou lidech a 19 odkazech je pokroucené. Bavme se o doménách. Na stránku odkazují domény dvě. Na jedné z nich stránka leží.
Výzvy k Top 5.000 jsou také hezké, ale tahle technika může dost dobře způsobit potíže třeba firmám, na jejichž sortiment se někdo zaměří. Například bych mohl prodávat auta, takové sousloví "škoda auto" není příliš konkurenční...
Já si myslím, že na názoru provozovatele Jyxo.cz také něco bude. Kdyby ovšem Martin totéž dokázal s Top 5000, tak by to bylo ještě zajímavější.
Spíše se obávám toho, jak by si Jyxo.cz poradilo, kdybych vytvořil nějaký počet fiktivních stránek, které by vzájemně odkazovaly například na můj weblog na Pooh.cz.
Tyto stránky bych nějakým způsobem udělal důvěryhodné - a hle - DarkMasterův blog bude na prvním místě :).
No jo, ale jak sam dobre vis, tak vetsina obrazku zatim ALT nema :( - takze se podle toho spatne usuzuje (at uz smerem ke kladnemu nebo zapornemu ohodnoceni).
Mozna by se dalo obrazky bez ALTu nejak znevyhodnovat (sam jako technicky typ a zastance standardu mam k takovemu reseni nutkani), ale on vyhledavac nema hodnotit technickou zdatnost webmastera, ale uzitecnost te stranky pro hledajiciho. To jsou ruzne veci.
Nicmene argumentace z predchoziho prispevku ani tak nebyla o tom, ze ten obrazek obsahuje texty ci ne (a tedy ze by mely byt prepsane). Hlavni vec, kterou jsem chtel rict - v tomto konkretnim pripade nejaci lide (a pomerne duveryhodni) tvrdi, ze na uzel.cz/illich je uzitecny obsah. LIDE VIDI OBRAZKY, zatimco vyhledavace ne. Inu, kdyz tedy lide rikaji, ze tam je odkazovanihodny obsah, a o ZADNE JINE strance takove informace nejsou, je podle mne docela spravne dat te strance slusne umisteni.
Jak dokazu urcit, jestli je text v obrazku uzitecny nebo ne? Samozrejme stoprocentne to rici nejde, ale lze vychazet z toho, ze pokud je stranka kvalitni, ma obrazek popsany ALTem, v pripade ze je na ni umisten Flash, existuje vetsinou take HTML verze. Samozrejme to neplati vzdy, proto si stejne jako vy nemyslim, ze je dobre se spolehat pouze na strojova pravidla. Morfeo stejne jako Jyxo priklada strance vahu take podle toho, kolik a jak kvalitnich stranek na ni odkazuje, navic u stranek, ktere jsou v katalogu Centra vyuziva take rucniho hodnoceni administratoru. Dulezite je najit optimalni kompromis, coz jak urcite sam vite, neni jednoduche ;-)
Prezentuji-li zajímavý názor prostřednictvím obrázku, měl bych jeho myšlenku vyjádřit i prostřednictvím jeho alternativního textu. Neučiní-li, neměl by se divit, že názor nebude prostřednictvím fulltextového vyhledávání snadno k nalezení.
Na Martinově stránce je v ALTu jen text "Lupa" u naší ikonky.
Prezentuji-li zajímavý názor prostřednictvím obrázku, měl bych jeho myšlenku vyjádřit i prostřednictvím jeho alternativního textu. Neučiní-li, neměl by se divit, že názor nebude prostřednctvím fulltextového vyhledávání snadno k nalezení.
Na Martinově stránce je v ALTu jen text "Lupa" u naší ikonky.
No, aspoň že tentokrát to není anonym který obvykle píše že Centrum je stejně lepší. S obsahem však souhlasím. Vyhledávač by neměl jako první sahat na prázdnou stránku.
Na tom webu nejaky obsah je - je tam obrazek a na nem cca 40 slov. Jak dokazete dnes rozlisit, zda ten text je uzitecny nebo ne? Samozrejme ze automaticky nijak.
Nyni na ten uzel.cz/illich odkazuje 19 stranek od 2 lidi, jeden z nich to odkazuje pomerne dukladne - z kazde stranky pomerne cteneho (= duveryhodneho) weblogu. Na stranku michal.illich.cz neodkazuje vubec nikdo (tu stranku jsem vytvoril nekdy o minulem vikendu za hodinku a nedaval jsem o ni nijak vedet).
Jyxo veri lidem - pokud o jedne strance dva rikaji, ze ta stranka je dobra a relevantni ke slovu illich a po druhe nestekne ani pes, tak tu prvou samozrejme umisti vyse.
Penalizovat nejakou stranku za to, ze je na ni obrazek, kteremu stroj nerozumi, je podle meho nazoru zbrkle. Ten obrazek muze (a v tomto pripade to tak je) obsahovat zajimavy nazor ci dobrou ilustraci, ktere si uzivatel zada.
Proste ja budu navrhovat algoritmy vyhledavace radsi tak, aby veril lidskemu usudku (avsak ne bezmezne) a ne jen strojovym pravidlum (ta jsou vzdycky prilis jednostranna a lehce potrestaji nevinneho).
zcela s Vami pane Illich souhlasim, ze optimalizovat na klicova slova z "Top 5000" je o hodne slozitejsi nez na mene konkurencni slovo. Nicmene muj nazor je, ze vyhledavac by nemel na prvnich mistech nabizet stranky s minimalnim nebo zadnym obsahem, pokud existuji stranky hodnotnejsi. Morfeo takove stranky penalizuje, stejne tak jako penalizuje stranky, na kterych neni umisten zadny odkaz apod.
Jen pro informaci, v novem indexu Morfea, ktery se objevi na ostrych serverech behem zitrka nebo pozitri (kvuli novym vylepsenim docasne index nejprve testujeme, nez jej pustime do ostreho provozu), se Martinovy stranky objevili na osmem miste, Vase osobni stranka na prvnim miste.
Autorovi se podarilo pro slovo "illich" dostat na prvni pozici. Nic vic, nic min.
Vsechno ostatni je smyslene. Zvlast absurdni je tvrdit, ze se mu to podari pro slova z "Top 5000".
Rozdil je prave v te konkurencnosti. Kdyz si vyberete slovo, ktere nikdo nehleda a nikdo pro nej nema uzitecne stranky, zcela prirozene a bez namahy se vam podari obsadit prvni misto V LIBOVOLNEM VYHLEDAVACI. Postup, ktery autor pouzil, je temer stejne dobry jako kterykoliv jiny - SEO odbornici vam jiste potvrdi, ze titulek a URL stranky jsou dulezite faktory a ze jimi optimalizace zacina.
Ale pokud by si autor zkusil obsadit nejake slovo, ktere je dulezite (konkurencni, komercne zajimave, atd.), zjisti, ze mu optimalizace stranek bude trvat mesice ci roky, a nebude schopen dosahnout vysledku bez kvalitniho obsahu.
Tak nyni prosim, autore, dokazte sva tvrzeni, tedy se dostante podobnym zpusobem na prvni misto pro hledane slovo - rekneme cestovani - nebo se verejne omluvte, ze uvadite prilis zevseobecnena, a tedy nepravdiva tvrzeni.