Kolem mapové služby HERE se motá poslední dobou hodně zájemců. Podle Techcrunche po mapách z Finska pokukuje Uber, Samsung, Alibaba, Yahoo nebo čínský Tencent. Je ale možné, že nakonec skončí ve stáji Marka Zuckerberga.
Facebook už mapové podklady od Nokie používá a teď se chce zaměřit na další propojování. „Testujeme mapy v rámci celého Facebooku a mohu potvrdit i to, že jsme do testu zapojili i Androidové verze Instagramu a Messengeru,“ potvrdil Techcrunchi mluvčí Facebooku. Firma dnes využívá mapy od Googlu nebo Applu. Záleží na operačním systému, na kterém jeho aplikace běží.
Pro Facebook jsou mapy HERE zajímavé hned z několika důvodů. Získá kontrolu nad tím, kde se uživatelé hlásí a může jim poskytovat cílenější služby a obsah. Zároveň tím posílí pozici své mobilní aplikace, která už mu generuje víc než polovinu příjmů z inzerce. A právě inzerenti to dokáží ocenit, protože díky tomu mohou cílit své reklamy na konkrétní místa.
Kdo nakonec mapy od Nokie koupí, není úplně jasné. Nokia si svou službu cení minimálně na dvě miliardy dolarů. Prohloubení spolupráce s Facebookem ale do vyjednávání přináší zajímavou novou zápletku.