Ja fakt, ze vovce se nejlepe citi ve stade, takze se jich tam hrne cim dal vic. Ze F*c*book je desny a ze by to slo udelat 100x lip je aspon par lidem jasny, viz treba
http://www.reinventing-business.com/2010/11/successor-to-facebook.html
a v nem odkazovany predchozi clanek. Maly citat a muj chaby preklad:
This company has a single product: Facebook users. Those users are indeed being served: served up to the advertisers, who are the actual customers.
Tato spolecnost ma jediny produkt: Uzivatele facebooku. Tito uzivatele jsou opravdu obsluhovani/servirovani(*): servirovani lidem od reklamy, kteri jsou opravdovymi zakazniky.
(*) Slovni hricka s dvojitym vyznamem slova v anglictine a odkazem na
http://en.wikipedia.org/wiki/To_Serve_Man_(The_Twilight_Zone)
A proč myslíte že standardem nebude? Podle mě k tomu zatím vše směřuje. Netvrdím, že je to dobře, nehodlám to ani obhajovat ale také nebudu ignorovat neco co tu fyzicky je a co do budoucna pouze poroste.
Neberu vůbec vážně výroky lidí, kteří si FB dávají do spam filtru a nebo na základě domény nepřijmou člověka do práce. To říkají ted... a jak se říká nikdy neříkej nikdy a to v tomto případě platí dvojnásob :)
Hlasová komunikace má velkou výhodu v tom, že je operativní. Je ovšem vnímána jako obtěžující a neuchovává obsahovou historii a to jsou věci, které ji moc do karet nehrají.
Proboha, proc by mel byt FB standard? Srovnani s mobily je dost mimo, mobil oproti pevny lince prinasi nejakou hodnotu, mejl na xichtoknize pouze vypovida o uzivateli. I to je pridana hodnota, ale pro vetsinu lidi zaporna a neni se cemu divit. Pokud chcete jiny nesmyslny srovnani: je to jako kdyby uchazec o praci zavolal z mobilniho telefonu z chleva. :D
Ono dost záleží o jakou profesi půjde. Pokud budu shánět levnou, ne moc myslící pracovní sílu, facebook.com mi vadit nebude. Pokud by se mi odtud ozval někdo na na vedoucí a tvůrčí pozice (násobně lépe placené) opravdu taková doména bude pro mě znamenat stopku. Můžete s tím klidně nesouhlasit, ale to je tak vše co s tím můžete dělat.
:) a stejně pozvete i člověka s @facebook.com protože FB bude standart pro komunikaci to co říkáte by se dalo přirovnat k tomu jako byste před 10ti lety řekl že na pohovor nepozvete nikoho kdo vám zavolá z mobilního telefonu a dnes se nad tim ani nepozastavíte ... to samé bude za 5 let s FB. Můžete o tom polemizovat, můžete s tím nesouhlasit ale to je tak všechno co s tím můžete dělat :)
To je něco jiného.
Mluvím o případu, že mám adresu (neco@seznam.cz), kterou nikomu nedávám (zaregistroval jsem si ji jen tak pro úplnost a používám ji jen jako přesměrování na neco@email.cz).
Přesto ji Facebook nějak získal (koupil ze spammerské databáze, např. vygenerované, "neco" je totiž poměrně krátké), zřejmě si vytvořil fiktivní účet Bohumil Stejskal <neco@seznam.cz> a pravidelně mi posílá maily typu:
Ahoj Bohumil, Nezapomeňte, že 'Ugu' Tomáš Švec potvrdil vaši žádost o přátelství, čímž jste se na Facebooku stali přáteli.
nebo
Milý/Milá Bohumil, Omlouváme se za potíže při přihlašování k Vašemu účtu na Facebooku. Nyní se vraťte na Facebook.
A není to scam, maily vypadají stejně, jako legitimní maily of Facebooku, které dostávám přes svůj normální Facebook účet, odkazy v něm vedou na pravou doménu facebook.com, mail příchází z IP rozsahu Facebooku.
Stejně postupuje např. český server ukazse.cz.
Taky s ním nemám nic společného, a píše mi na neco@seznam.cz, jako bych na ukazse.cz měl účet:
Ahoj neco, zásíláme ti informace o tvém účtě na http://www.ukazse.idnes.cz, jelikož jsi se již delší dobu nepřihlásil(a). Pokud jsi zapomněl(a) přihlašovací údaje, můžeš si je nechat zaslat na tvůj email. Adresa tvého profilu: http://www.ukazse.idnes.cz/neco Tvůj účet: -máš 122 nepřečtených zpráv -máš 0 nabídek na seznámení
Nebo iGizmo.cz:
Dobrý den, soutěž o cenu, díky které už nemusíte mít nikdy vybitý mobil, skončila. Outdoorová nabíječka má svého vítěze.. Tento mail není nevyžádaný, zaregistrovali jste se na serveru iGizmo.cz a souhlasili se zasíláním newsletteru.
Také jsem nastavoval na několika e-mailových schránkách označování zprávy z facebooku automaticky za spam (chodily pořád emaily vyžadující registraci do toho sociálního koncentráku) :D
Asi ten filtr budu muset přenastavit, pokud se facebooku bude chovat jak email, tak tam ten email pošlu z jiného serveru (s mírnou nechutí).
To si ale nerozumíme. To, o čem se píše v onom článku na Lupě, je příklad, jak _zneužít_ data z Facebooku. To, co mám na mysli já (a předpokládám i ostatní souhlasící diskutující), je spamování od samotného Facebooku. Že mi napíše, že mne kamarádka pozvala na Facebook, je OK. Kamarádce napíšu, že tam nechci, v pohodě. Za (dejme tomu) dva týdny či měsíc (přesný interval jsem si nepoznamenal) mi přijde znovu mejl, zdalipak vím, že mne kamarádka kdysi pozvala na Facebook a kdy že tam už budu. A tak pořád dokola, dokud nedám facebook.com do blacklistu. A to je to spamování, co mám na mysli, a tom jste tedy nepsali (aspoň ne v tom článku).
U mne budou mít držitelé mejlu facebook.com bohužel (nebo možná naštěstí pro obě strany) dost smůlu, protože facebook.com jsem si zadal mezi domény, které automaticky považuji za spam. Neučinil jsem tak z nějaké zavilé nenávisti k facebooku (ač rád ho nemám), ale proto, že mi facebook vytrvale posílal OPAKOVANÉ pozvánky na facebook (aniž za to ti původní zvatelé mohli). A vypnout to nijak normálně nešlo.