Srovnávat fakebook s daněma příliš nejde. Jak by mohl BFU odejít z fakebooku... To by přece znamenalo zavolat kamarádovi ajťákovi (umí zapnout počítač i když je zezadu vypnutý síťovým vypínačem), aby mu do oblíbených v IE nebo ještě lépe na plochu dal nějaké jiné exhibicionistické stránky. A to je moc námahy, kterou Češi neradi (viz např. bankovní poplatky). Myslíte že přeháním - ani náhodou.
Je tady ale riziko "poslední kapky". Můžete udělat plno velkých omezení, které uživatelé skousnou. Ale pak uděláte absolutně bezvýznamnou změnu a nastane úprk.
Rozhodně pak nestačí tu poslední drobnost zrušit, ale musíte zacouvat pořádně zpátky, a ani pak není jistota, že se lidi vrátí.
Obdobně to funguje například i u daní. Tam je můžete zvyšovat a výběr stoupá. Pak najednou se to zlomí a ani zrušení posledního zvýšení jejich výběr na původní výši nevrátí.
Ale facebooku přece nejde o fyzické osoby, to je jasné, že ty prachy nedají.... jde mu o to stát se prodejním kanálem, alespoň reklamy, když už ne produktů, kde firmy budou platit za to, že jejich sdělení se dostane k zákazníkům :)))
Mailem jim to poslat nemohou, protože je to nevyžádaná pošta.. ale na facebook to plácnout můžou, a připlatit si za to, že se to propasíruje k jejich zákazníkům, protože tam to nevyžádaná pošta není, tam po tom zákazníci kupodivu baží :)))))
Vymysleli to kluci emerický moc pěkně, nejdřív vybudují závislost ... farmville a podobné kravinky to neustále přiživují, a pak do pravidelné dávky závislosti začnou vstřikovat reklamu, aby na tom něco vydělali :)))))) a ovečky nadšeně papají a papají a papají :))) Jen je třeba vstřikovat opatrně a nebýt nenažřaný.... aby to ovečky nepoznaly.... ale jak je vidět, ovečky si nechají líbit fakt hodně.
Facebook je samozřejmě soukromá firma a má právo zvolit si svou strategii, ale možná by mu mohla dojít jedna věc. Na komunikaci s těmi opravdu nejbližšími není žádná ksichtkniha potřeba a fyzické osoby si za zviditelňování svých příspěvků hromadně platit určitě nezačnou. Tak aby časem nenastal úprk uživatelů jinam. Jestli fb a sociální sítě vůbec měly nějaký smysl, tak pro komunikaci s dávnými známostmi, např. spolužáky atd.