Rovnováha mezi sponzorovanými firemními příspěvky a těmi uživatelskými v přehledu novinek je pro Facebook klíčová. A to jak z pohledu uživatelů, tak inzerentů. A jsou to právě inzerenti, kteří jsou poslední dobou tlačeni k častějšímu „dopování“ svých příspěvků penězi.
„Na základě zpětné vazby od uživatelů jsme se rozhodli k pár změnám,“ tvrdí Facebook na svých stránkách. Uživatelům teď bude ukazovat víc příspěvků, které sdílí jejich přátelé – fotky, statusy a videa. Tento obsah bude nadřazen všemu. Až pod ním bude mít místo obsah stránek.
Facebook také upozadí upozorňování na aktivity přátel uživatele – třeba to, že něco olajkovali nebo okomentovali. Tato upozornění se budou v News Feedu zobrazovat níže, nebo v něm vůbec nebudou.
Samozřejmě, pokud bude víc vidět obsahu od přátel, musí se to projevit na množství firemního obsahu. A Facebook přiznává, že změny omezí dosah stránek.
„Dopad změn na distribuci příspěvků značek a firem záleží na složení jejich fanouškovské základny a aktivitě správců stránek. V některých případech tak může dosah postů klesnout,“ vysvětlují Max Eulenstein a Lauren Scissors a dodávají, že by správci neměli propadat pasivitě a využívat rady z manuálu Facebooku.
Změna algoritmů přichází chvíli potom, co svůj algoritmus změnil i Google. Ten se zaměřil na výsledky mobilního vyhledávání, kde bude zvýhodňovat stránky, které jsou pro displeje mobilů připraveny.