Doplnil bych třeba ještě pěkný číslo u Itala v kuchyni 60 tis.!!
Ani další pořady si nevedou špatně jako třeba Kraus s 22tis.,Protřeno 18tis.,VIP Zprávy 22tis.,Krimi zprávy 12 tis.
Zdá se tedy uvěřitelné, při číslech z Facebooku,
že např ČT1 má někde 16 % sledovanosti a všichni tito ostatní mají
dohromady v ČR pouze 9% sledovanosti....
Když každá z nich má v podstatě vyšší lokální hodnotu příznivců CZ nežli třeba ČT.
Tedy pravděpodobně i faktických diváků v ČR
Taktéž více nežli třeba BARRANDOV...
Ovšem ten prý sleduje 5% diváků !
To by tedy tyto stanice muselo každou z nich sledovat tak asi 7%
A nikoli 9% všechnny dohromady !
A to ještě nevíme, kolik diváků se na sociální síti započítalo pod
centrální program a nikoli pod lokaci...
Prostě měření sledovanosti v ČR je obyčejný podvod.
Nebo snad chce někdo tvrdit, že oni se k těm TV na Facebooku Češi hlásí,
ale přitom čumí na nějaké jiné...???
Je to dobrovolný internetový výběr a ten je z principu velice velice nepřesný (daleko víc než měření sledovanosti). Přece jen ještě větší zastoupení sociálních skupin se na internetu a Facebooku zvláště nepohybuje. A pak jistě ještě bude mít vliv, že leckdo třeba televizi vůbec nemá sleduje jen TVrip z těch televizí :D
Ale tak mně nejde o měřák, ten samozřejmě přesný je, člen domácnosti se přihlásí, odhlásí, musí potvrzovat, že tam je. To přesné bezpochyby je. Ale mám podezření, že ty subjekty, tedy vzorky na kterých se to měří jsou bůh ví co a bů ví kdo. A je otázkou, zda nejsou také zcela a dokonale mimo a není to ulítlé zase třeba jako facebook, ale někam jinam. Atd.
Pokrývají jim vůbec ty vzorky v procentech rozložení obyvatel v ĆR ?
Dejme tomu tolik dělníků, tolik živnostníků, tolik podnikatelů, tolik úředníků, tolik vyšších manažerů atd. ? Pokrývají jím v procentech složení ženy, muži, dorost, děti, děti předškolního věku ? Pokrývají jim procento cizinců ? Pokrývají jim svobodní, rozvedení, ovdovělí ? To spíš vypadá, že tam fakt mají koho seženou a kdo si to nechá vnutit.... Nežli, že by to byl reprezentativní vzorek. A pokud to není reprezentativní vzorek, který přesně kopíruje rozložení obyvatelstva v ČR. Tak pak to není adekvátní výsledek. Ale stejný nesmysl, jako třeba ten facebook.
Takový nástroj KGB pro zjišťování dat. Ne vážně. 10% koupili Rusáci s výhradním předkupním právem na zbylých 90% až se to bude prodávat.
Tvrdí se, že je to univerzální nástroj pro sdílení fotografií, videí, povídání si atd.
Oboje je z mého osobního hlediska pitomost. Komunikační nástroje jsou jiné a lepší. Fotografie také sdílím jinak. Na oboje je to nepoužitelné.
Ale jeden klad jsem v tom kupodivu objevil a ten mi nikdo neřekl, tedy zdá se, že se to používá na to dvoje nepoužitelné.
Ale ono to má i jedno použitelné. Něco na způsob RSS kanálů nebo multivyhledávání atd. Lze tam naházet desítky různých www a pak se jen přihlásit tam a číst si z nich nejnovější informace, jak jdou po sobě, bez toho, že bych musel na dotyčné servery. Tak to jsem velice ocenil a z tohoto hlediska docela dobrý nástroj.
Jinak je to krávovina a nemusíte se tím zabývat. Pravděpodobně.
Když se někoho zeptám, jaký FTA kanál nejčastěji sleduje, řekne Primu Cool, na FB má přes 100,000 fanoušků, proto nevěřím, že PC má tak nízkou sledovanost.
I když budeme brát v úvahu to zkreslení tím, že mladší jsou na facebooku spíše nežli starší, tak, ale i tak jsou ty výsledky sledovanosti divné, bůh ví, co tam mají za vzorky...
Tak schválně jsem se podíval na tolik zavrhovanou
MTV CZ, co by měla být tedy také pro dorost, či pro koho...
Taky hodně sleduji Cool, ale ten peoplemetr bych si nainstalovat nenechal, i kdyby mi za to platili. Mě by totiž nebavilo stále se přihlašovat a odhlašovat. Z toho usuzuji, že peoplemetry mají převážně lidé omezenějšího intelektu. A proto má Nova stále tak dobré výsledky. Ve skutečnosti je určitě sledovanost Novy nižší, aspoň v to doufám.
Já bych si ho klidně nechat dal. Ale asi by se jejich technikům dost zamotala hlava, jak to u mě zapojit. Zvlášť nevím, co by to dělalo s koláči, když já poslední 4 týdny sledoval oba dva zápasy Ligy Mistrů najednou, jeden na televizi, druhý na monitoru počítače postaveném vedle.
Struktura diváků zapojených do peoplemtrového měření by sice měla představovat vzorek populace se zastoupením všech skupin, ale lze si tipnout která skupina diváků ze sebe nechá dělat pokusné králiky. Zcela objektivní by bylo jedině kdyby měl peoplemetr každý divák a to je nereálné, takže dokud nebude vymyšleno nic lepšího budeme muset vystačit se stávajícími daty.
Co se týče téma článku tak o tom že Prima Cool má nejvíc fanoušků něco bude, ostatně na DigiZone to je pěkně vidět ;-)
Také jsem fanouškem Coolu a Ano, šéfe! Podle mě to jsou jediné televizní projekty, kterými současní teenageři nepohrdají, ale naopak s hrdostí přiznají, že je sledují. Škoda, že se takhle nechytla i Šéfka :D
"Bezkonkurenčně nejlépe je pak na tom Comeback, který cílí na mladou generaci diváků a tudíž i hlavní uživatele sociálních sítí. Na Facebooku má bezkonkurenčních 172 tisíc fanoušků"
"Pořad Ano, šéfe na Facebooku dokázal přilákat přes 158 tisíc fanoušků a je tak dokonce ještě úspěšnější než Comeback na Nově."
172 tisíc je přeci více než 158 tisíc, ne? Není tohle náhodou chyba? :)
To je bohužel další důkaz "nezávislosti" digizone, která s daty nakládá, jak se jí (nebo možná Primě) zlíbí. Aneb, pane Poláku, než odešlu článek, přečtu si ho po sobě... Mimochodem Comeback má na fb fanoušků asi 211 tisíc, ale to je přirozeně detail.
Pane Vlnasi, mě opravdu český mediální rybníček příliš nebere, raději sleduji britskou a německou mediální scénu, takže mohu říci, že skutečně píšu nezávisle. Navíc společnost Internet Info není napojena na žádnou skupinu jako Prima nebo Nova. Máte pravdu, že v tomhle článku je skutečně několik chyb, ale co se stalo, stalo se a život jde zkrátka dál.
No nevím. ... jestliže je na začátku titulek jak hrom "Prima cool má nejvíc fandů" a až na konci článku je "drobným" písmem napsáno, že to vlastně až tak pravda není, ono Óčko má teda víc, vlastně skoro dvojnásobně, tak to je sa-kra závažná chyba.