Přesně. Dělám to už takhle leta letoucí. Každý měsíc si kupuju nový mobil, na který instaluju FB. Mobily různě ukrývám na utajená místa a občas jim chodím vyměňovat baterie. Některé zavírám do neprodyšných lahví, které házím do řeky. Jiné zase házím do popelářských vozů a specialita je nechat mobilní telefon v taxíku.
Nevim proc se zde porad omyva to ze facebook sleduje. Kazdy si musi uvedomit, ze jakakoli sluzba na internetu ho sleduje. Internet neni anonymni jak si plno lidi mysli, pokud se nevyznate vice v bezpecnosti atd.
Cokoli nahraju nekam na internet je verejne, uz to bylo zminovano nekolikrat a tak to je.
Digitalni sledovani tu uz mame s prvnimi mobili operatori presne vedi kde se pohybujete uz leta.
Jedina moznost nepouzivat mobil , internet a platebni kartu.
Co se tyce smirovani tak uz dlouho rikam ze facebook o me vi to co chci vedet ale mnohem horsi problem vidim v emailovych serverech. Google , seznam atd. o vas vedi daleko ale daleko vic z vasi emailove korepsondence, pres email dnes funguje uplne vse, vypisi z banky co si objednavate co odebirate , dokonce resety hesel atd.
Tam bych videl vetsi problem , jedine reseni je mit vlastni emailovi server, ale ten vam zase nezvladne filtrovat spam po case :)
Proste si clovek na to musi zviknout aprizpusobit se a nebo nic z toho nepouzivat :-D
No můžete generovat falešná data, a vytvářet si klikáním na reklamy, které vás nezajímají a prohlížením stránek, které vás taky nezajímají, falešný profil. Jde to docela dobře, protože zobrazovaná reklama vám dává obraz toho, co si o vás myslí a jak jste ve vytváření falešného profilu úspěšný. Dokonce z reklam časem poznáte jak jste úspěšný. Je třeba si uvědomit, že to zatím dělá celkem hloupý stroj, který přelstít není těžké. Jednoduché kritérium je, že vám chodí genderově vyvážené reklamy :-) Znamená to, že neví jakého jste pohlaví :-)))
Chapu je to cesta, ale podle me docela neefektivni , komu se toto chce delat?
Pote jak jsem rikal me facebook az tak moc netrapi. ani me nevadi ze mi facebook nebo google serviruje reklamy co cili na me. Preci radeji uvidim reklamu co me zajima nez na zvetseni penisu. Cesta je spise v blokovani reklam, ale to uz si hodne webu uvedomuje a pokud takovi software pouzivate tak vam nezpristupni nejaky obsah.
Ja vidim hlavne problem v emailovych serverech jak jsem psal. tam se nemuzete branit. Jedina cesta je ze budete mit vlastni mailovy server.
Proto predstirate falesnym klikanim ze jste jiny clovek ;-D Me je to sumak co se mi zobrazuje nesleduji to zbytek je blokovan a sledovani neresim je vsude. Jedine me vadi cteni emailu , kteremu nezabranite jak jsem psal vyse ;-) Tam o vas presne vedi jaky jste clovek z facebooku ne rozhodne ne o me ;-) Z emailu o me vedi uplne vse a to i o vas pokud nemate vlastni mail server ;-)
I když máte vlastní server, zprávy přece chodí přes několik serverů. Takže i o vás vědí vše, ale mě spíše šlo o to, že reklamy se stávají de facto zrcadlem. A to je na tom to zajímavé. Bude-li rychlejší internet, budou sledovat i zvuk a obraz. Apple to už dělá, nabízí reklamy podle zvukových ruchů v okolí telefonu.
Zprávy nechodí "přes několik serverů". Zprávy chodí obvykle z odesílajícího serveru na server příjemce (každý může být realizován jako více serverů, ale to je pro tohle uvažování jedno). Komunikují spolu jen tyto dva servery a pokud využívají TLS, nelze odposlouchávat ani na trase mezi nimi. Trochu větší problém je, že hodně poštovních serverů stále buď TLS vůbec nepoužívá nebo má self-signed certifikát, takže k rozumnému fungování je potřeba mít server přepnutý do "oportunistického" režimu, kdy šifrování není povinné a certifikát se nekontroluje. Pokud mi někdo pošle zprávu přes svůj server na ten můj, s vysokou pravděpodobností tu zprávu nikdo jiný (a už vůbec ne Google nebo Facebook) neuvidí.
To je teorie. Praxe je taková, že většina lidí, se kterými komunikuji má schránku buď na Seznamu u Google (Gmail nebo Google Apps na vlastní doméně). Takže je úplně jedno, že mám vlastní mail server, stejně ty 2 společnosti mají přístup k většině toho, co píšu.
Stejně tak od té doby, co se rozmohly chytré telefony mám stínový profil na všech běžných sociálních sítích, což vidím i na tom, jak dám někomu svůj email nebo telefonní číslo, za chvíli mi dotyčného LinkedIn (jediná sociální síť, kterou alespoň trochu používám) nabízí mezi přátele.
Obávám se, že jednotlivec (pokud nechce žít radikálně mimo dnešní společnost) s tím moc neudělá.
Nejlepší řešení je snažit se odstranit příčinu toho sledování (cílení reklamy). Takže pokud všichni zablokujou všechnu reklamu nebude proč sbírat data a internet si jednoduše najde jiný obchodní model postavený lépe než otravování a šmírování čtenářů, posluchačů a divků.
Už vidím ty miliardy. Ale kdyby k tomu došlo, přestane být net komerční záležitostí a to by bylo jedině dobře. Protože čeho se zmocní komerce, to buď chcípne, nebo to začne stát za ho..o. Pamatuje ještě někdo ty krásné časy, kdy na netu žádná reklama nebyla a přesto fungoval? Pak si pár lehkoživků vymyslelo, že by se z toho daly vytřískat peníze a zle matičko zle.
Nejsi sám a stále nás přibývá. Až dosáhne číslo blokujících více, než 80 - 90%, nastane cosi, jako velký třesk. Inzerenti web opustí a internet se vrátí k době, kdy byl prost rakoviny komerce. O to, že by uhnil, nemám strach, pořád je dost těch, kteří ho budou udržovat v chodu prostě proto, že je to baví.