Předem prosím, než se chopíte cepů a kamenů, neodpustím si poslední slovo. Facebook jako služba je naprosto unikátní. Velice primitivní myšlenka, poměrně nepodařené provedení, ovšem vynikající management. Je to něco jako pokusná laboratoř. Lidé se zcela dobrovolně vzdávají toho nejcenějšího co je dnes na trhu k mání. Informace. Oplátkou za tuto hodnotu nedostávají žádná práva ani zvláštní užitnou hodnotu. V podstatě si myslím že facebook je ohromná sociální laboratoř. Pamatujete "Céčka" ... ? Na kolik jsou lidé schopni nepřemýšlet když se jedná ... No a teď narážím na problém jak to něco pojmenovat, celospolečenský fenomén? Něco ve smyslu i kdyby to byla ta největší hloupost na světě, když jsou tam ostatní já musím taky. Vede mě k tomu zkušenost. Stále častěji narážím na odpovědi: "Ale jo, já ten účet na tom facebooku mám ale už jsem tam čtvrt roku nebyl" ... Proč? "Nevím, nic tam není." Aha, proč to nezrušíš? "Zkoušel jsem to ale nejde to ..." A proč jsis ho založil teda? "Už nevím, někdo mě o to požádal ... " A tak dále. Jenom zůstává otázka. Jaký bude výsledek experimentu?
Tak za prvé když pojedu na dovolenou, nemusím dávat fotky nikomu. To je individuální. No nevím jak vy, samozřejmě každý preferuje něco jiného, nicméně pro mne je universální způsob komunikace mobilní telefon. Berte to tak, že tuto službu jako takovou neodsuzuji. V podstatě se jedná jen a pouze o můj subjektivní názor. Mne tato služba nenabízí nic co bych mohl reálně ocenit. Pokud se s někým potřebuji kontaktovat, zavolám mu. Případně pošlu E-mail. O komunikaci bych řekl že to není. Status, je pravda že je nutné aby každý věděl že jdu na toaletu. :-) Nicméně zase tak zásadní služba to také není. Já tím pouze chtěl říct jedinou věc. Že můj pocit spočívá v tom, že tato služba je prostě jen přeceňovaná.
Mě nejvíce vyhovuje reklama na konci videa, protože mě nezdržuje. Někdy jí vypnu někdy ne. Reklamu na začátku řeším tka že vypnu zvuk a přepnu panel. Reklamu uprostřed řeším tím, že si dojdu pro pití nebo na WC, či dělám mezi tím na PC něco jiného (komunikace, web). Textovou reklamu dole u videa většinou nečtu a když nepřekáží do viditelné plochy videa tak jí nezavírám.
mluv za sebe, mě by to nezajímalo sám vím o mnoha takových, pokud nutně příklady potřebuješ, tak už jen ona nemožnost nelíbí se mi.. (když už tam je ta možnost, líbí se mi)
Opravdu myslíte, že tam jsou lidi jen kvůli tomu, že tam jsou ostatní? Prostě je to univerzální způsob komunikace. Když pojedu na dovolenou, tak přece nemusím dávat fotky na rajče nebo přátelům individuálně rozesílat mailem. Zkrátka založím album a omezím přístup do něj pro určitou skupinu lidí. Zneužít se dají i fotky posílané v obálce poštou.
A že se někdo bojí o svá osobní data a různé komentáře? Tak je přece zadat nemusí.
Reklama před reportáží je otravná a měla by jít přeskočit. Jakmile nabíhá, tak ztlumuji a 30 vteřin musím čekat nebo čtu text.
Facebook mám, ale aplikace a podobné nevyužívám.
A jéje. Skalní fanda konspiračních teorií. S těmi informacemi to tak horké nebude. Pokud někdo dokáže vytěžit užitek z informace, že Pepa byl včera večer doma a Franta si koupil nový tepláky, tak proč ne. O informacích z fake profilů a profilů různých zvířátek ani nemluvě.
Co je prosím to "nepodařené provedení" konkrétně? Určitě nejen mě by zajímalo, jak a co bys na FB udělal ty lépe.
Znam asi 50 lidi co maji profil na FB a obcas se me stane ze probehne komunikace s nekym kdo tam ucet nema. Vzdycky je to nejak jako:
A) "je to za tyden, dal jsem to na FB, tak se mrkni"
B) "ja tam nemam ucet a ani nechci"
A) "tak ja ti to poslu mailem"
vyjimecne
B) "ja tam nemam ucet a ani nechci"
A) "a proc? zarid si ho at ti to nemusim posilat zvlast"
B) "nechci"
A) "tak ja ti to poslu mailem"
Takze lobbing je zcela minimalni. Co je ale paradox na Chocholouska, je opacna situace - nejaka nevim jaka socialni skupina co neuveritelne prudi na tema proc tam nebyt s az deviantnimi argumenty typu ze nechteji cist neco co si mysli ze tam bude, pripadne ze ztrati soukromi, pripadne jine kreativni predstavy. Neni lepsi se vyhranit vuci xenonovym svetlum, mlhovkam nebo lidem co ridi silna auta, pripadne nosi mobilni telefon?
Teda zpet, mobilni telefon je uz OK.
hlavně by se měla Nova vzpamatovat a zaprvé nabídnout možnost přeskočení reklam ve videích na svém portálu Nova.cz a dávat je jen na začátek videa (uprostřed videa to nemá účinek a akorát to uživatele nase*e a nakonci videa strkat reklamu je kravina největší, uživatel to vypne a je po reklamě :D)
a za druhé Nova to na svých webech stejně jako Centrum.cz přehání s flashovou reklamu, normálně reklamu neblokuji ale u Nova a Centrumu musím! jinak chudák zasekaný firefox =/